Deel van Londense metro krijgt binnenkort airco

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Deel van Londense metro krijgt binnenkort airco

Bericht door Wubbo »

Deel van Londense metro krijgt binnenkort airco

(Belga) Miljoenen zwetende toeristen en pendelaars in de Londense metro mogen eindelijk op wat afkoeling hopen. Vanaf 2010 zullen de treinstellen van enkele metrolijnen uitgerust worden met klimaatbeheersing, aldus het verkeersbedrijf dinsdag in Londen.
In elk geval zullen eerst de metrostellen die bovengronds rijden, met airconditioning uitgerust worden. Enkele notoir verzadigde metrostations zullen bovendien ventilatoren krijgen. Het vormt echter een grote uitdaging de lijnen die diep onder de grond rijden, "af te koelen", zei burgemeester Boris Johnson. "Het verbaast me steeds weer dat wetenschappers gsm's ter grootte van een kredietkaart kunnen ontwerpen, terwijl passagiers kletsnat van het zweet uit de 'tube' komen." De Londense metro is de oudste ter wereld. De hitte in de verouderde treinstellen speelt de meeste mensen parten. Vooral met het oog op de Olympische Spelen van 2012 wordt koortsachtig aan concepten gewerkt om de problemen onder de knie te krijgen. Jaarlijks vervoert de "tube" meer dan een miljard mensen. (SIJ)

Bron: Belga
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Deel van Londense metro krijgt binnenkort airco

Bericht door Meltrain »

Dit kan ik beamen.
Toen ik in London was, was ik (zelfs diep onder de grond) blij met elke stop bij een station, omdat er op die manier koelte binnen kon komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Deel van Londense metro krijgt binnenkort airco

Bericht door Geert »

Oh, zit er nog steeds geen airco in die treinen? Dit speelt toch al veel langer?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Deel van Londense metro krijgt binnenkort airco

Bericht door Meltrain »

Ja, maar de oudste stellen dateren van 1967 enzullen binnekort vervangen worden. Dan is de investering van een airco niet echt handig meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Deel van Londense metro krijgt binnenkort airco

Bericht door Daantje »

In Rotterdam heb je iig op de oude metrostellen op de Calandlijn toch ook geen airco? Herinner me nog van die hete zomer van twee jaar terug dat het toen echt bloedheet was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten