Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Daniel »

Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012
Geplaatst op: woensdag 6 april 2011 21:23
Laatst bijgewerkt: woensdag 6 april 2011 21:27


Het Stadsgewest Haaglanden staat voor de taak een dienstregeling 2012 voor het openbaar vervoer op te stellen rekening houdend met de opgelegde bezuinigingen van het Rijk. Het voorstel voor de dienstregeling 2012 levert een besparing op van 7 miljoen euro.

Het wijzigingsvoorstel bevat o.a. de volgende elementen. Ter versterking van de Erasmuslijn (RandstadRail) vindt een frequentieverhoging plaats naar zes keer per uur overdag. Streekbus 30 wordt doorgetrokken van rotonde Houtkade in Leidschenveen naar Zoetermeer Centrum-West.
Na acht uur ‘s avonds wordt de frequentie van de Haagse stadsbussen gehalveerd.In totaal zeven buslijnen (Veolia en HTM) kunnen niet worden gehandhaafd en komen te vervallen. Voor tramlijn 10 vervalt het stuk tussen station Den Haag Hollands Spoor en station Voorburg.

* Concept wijzigingsvoorstellen HTM
* Concept wijzigingsvoorstellen Veolia
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Suus »

- Alweer de eindpunten van 2 en 6 omdraaien in Leidschendam. Dat is niet de eerste keer daar...
- Heel goed idee om die rare lijn 8 op te heffen en de boel eens te versimpelen.
- Inkorten van 10 is jammer maar begrijpelijk. Ik heb dat traject nog niet gehad, binnenkort maar eens doen...
- Bij de buslijnen zou ik inderdaad voor optie 2 kiezen: lagere frequenties maar wel blijven rijden.

Ook interessant is dat lijn 39 naar Veolia gaat, en lijn 45 wordt ingekort tot Leiden CS. Ik voel een hervernieuwreorganisatie van het stadsbusnet van Leiden aankomen (net zoals de afgelopen jaren continue gebeurde...)
Laatst gewijzigd door Suus op wo 06 apr 2011, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Reiziger Delft »

Zo, een flinke kaalslag. :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Daniel »

Kaalslag inderdaad maar ook verbeteringen. Ik vindt 't vooral erg interessant dat Haaglanden de complete plannen van de vervoerders online heeft gezet compleet met de verdediging.
Zo goed beredeneert zie je het immers nooit in het uiteindelijke lijstje met wijzigingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Suus »

Dit maakt mij trouwens ook heel erg nieuwsgierig naar de aanbesteding van DBLRMH, waarvan dit jaar de documentatie zal worden uitgebracht. Er zit zeker in Leiden nogal wat in het vat volgens mij...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Daantje »

Paar opvallende dingen:
- Lijn 39 van CXX naar Veolia en frequentie van 15 naar 30 minuten. Kan op zich wel, op een groot deel van het traject rijdt bus 45 ook alleen moeten ze dan wel de aansluitingen van/naar tram 19 (Sijtwendetunel) en de Randstadrail op Leidschendam Voorburg verbeteren. Nu sta je regelmatig 14 minuten te wachten, als dat straks 29 minuten wordt ben ik niet blij.
- Opheffen van lijn 62 is begrijpelijk. Tram 19 is een goed alternatief of bus 60 met de nieuwe route.
- Lijn 80 van station Delft Zuid, slim. Zou maak je meer gebruik van dat station omdat er nu helemaal geen bus komt.
- Opvallend dat lijn 80/82 's avonds juist van een 60 minuten naar een 30 minuten dienst gaan.
- Lijn 121 langer doorrijden in een 30 minuten dienst ipv een 60 minuten dienst ('s avonds). Laatst stond ik op een vrijdagavond om 21.00 uur op Zoetermeer Centrum West en wilde ik via Pijnacker naar Rotterdam en toen reed ie al maar een keer per uur meer. Vind ik voor deze regio toch wel erg karig.
- Lijn 128 extra verdichtingsslag in de ochtendspits, ik hoop dat dat op het kwartier is dat ik een bus wil hebben die er nu niet is. Het is ook de eerste spitsrit die niet meer rijdt dus misschien wel aannemelijk. Verder een frequentie vergroting in de middagspits is ook fijn. Bussen zitten dan ook vaak erg vol.

HTM vooral opvallend het voorstel om de bussen in de avonduren niet/minder te laten rijden en de afschaffing van het nachtnet. Tram 19 staat niets over in, hoop dat daar niet veel aan verandert.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Ook interessant is dat lijn 39 naar Veolia gaat, en lijn 45 wordt ingekort tot Leiden CS. Ik voel een hervernieuwreorganisatie van het stadsbusnet van Leiden aankomen (net zoals de afgelopen jaren continue gebeurde...)
De stadsdienst van Leiden is inderdaad wel een leuke om verder uit te werken :) Mogelijk dat een vernieuwing pas gaat samenvallen met de RGL, maar wanneer dat dan moet zijn :P

Voor lijn 39 zou het overigens zeer welkom zijn om ook via het station Voorschoten te reizen. Die verbinding vanuit Leidschendam wordt nu nog niet optimaal aangeboden, terwijl dat zonder al te veel aanpassingen kan leiden tot een beter product.
Oud forumgebruiker

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daantje schreef:HTM vooral opvallend het voorstel om de bussen in de avonduren niet/minder te laten rijden en de afschaffing van het nachtnet. Tram 19 staat niets over in, hoop dat daar niet veel aan verandert.
Dit is toch niet te verkopen als je het vergelijkt met het buitenland? De 3e (of 2e?) stad van Nederland zonder nachtvervoer... Ik hou m'n hart vast voor Amsterdam...
De Reiger
Berichten: 9
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 22:08

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door De Reiger »

Als ze echt willen bezuinigen zouden ze de trams in de avond na 19.30 - 20.00 uur naar binnen moeten halen...
En de lijnen veder bedienen met bussen... Doen ze in Belgié en Frankrijk al jaren met succes.

De dus lijnen waar het mogelijk is met kleine busjes laten rijden. Dat wil Veolia in Haaglanden ook gaan doen.

En het nachtnet schrappen is een van de grote blunders van Haaglanden (ik kan er eigenlijk wel mee op noemen helaas)..
Optie zou kunnen zijn dat Den Haag de HTM het nachtnet laat verzorgen ipv Stadsgewest Haaglanden... Echter is de vraag of Den Haag dar geld voor heeft..

Lijn 8 en 9 kan ik mij helemaal in vinden.

Lijn 1 zie ik na de inkorting ook niet meer terug komen in Tandhof, aangezien lijn 1 en 19 de komende acht maanden niet veder kan als Delft CS. Vanaf daar rijd er een vervangende busdienst. In de acht maanden zal er namelijk duidelijk gaan worden dat tandhof zonder een tramlijn kan.. Dat zal weer een aardige bezuiniging zijn.

Lijn 19 gaat tot 2019 nog niet veder rijden als Delft CS...

Misschien ligt het aan mij, maar ik kan geen uitbreiding vinden bij de HTM lijnen..? Den Haag is 1 van de 4 grote steden, de eerste stad die vlink moet inleveren... Dit word u mede mogelijk gemaakt door VVD en CDA met steun van de PVV.. Op basis van allang achter haalde cijfers... Het is duidelijk dat men de mensen de auto's in wilt jagen zodat ze meer belasting kunnen vangen...

Dan over veolia, lijn 30 meer? En door trekken naar Zoetermeer Centrum West? Terwijl men bij Leidseveen over kan stappen op tram 3 en 4 en binnen een aantal minuten in Zoetermeer is? Lijn 27 blijft bestaan? lijn 86 in de ochtend niet meer door naar Rotterdam maar tot Sciedam (en dat terwijl er vandaag bekend werd dat men Haaglanden en Rotterdam beter aan elkaar wil verbinden.. Juist! nu snap ik meteen waarom lijn 86 niet meer door rijd naar Rotterdam! :X

Trouwens hangen er in een aantal MAN bussen nieuwe lijn stickers (maart 2011) waar een lijn 29 Waaldorpsevlakte- CS op aangegeven staat. Weet iemand daar iets van?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Chauf21 »

De Reiger schreef:Als ze echt willen bezuinigen zouden ze de trams in de avond na 19.30 - 20.00 uur naar binnen moeten halen...
En de lijnen veder bedienen met bussen... Doen ze in Belgié en Frankrijk al jaren met succes.
Op zich interessant. Ik vraag me alleen af hoeveel je daar nou echt mee bespaart. De infrastructuur etc. ligt er allemaal al, dus het zou dan puur alleen om de personeels- en brandstofkosten gaan. Verschilt dat dan echt zo veel dat je daarmee flink kunt besparen?
Wellicht kan je beter kijken naar tramlijnen die gedeeltelijk parallel lopen aan andere lijnen. Is het bijvoorbeeld echt noodzakelijk om tramlijn 6 's avonds te laten rijden? Dat ding rijdt de meeste stukken parallel met RR4, tramlijn 2 en buslijnen 24 en 25. Laat lijn 24 doorrijden naar St. Antoniushove en volgens mij hoef je lijn 6 niet meer te rijden. Desnoods is de avondroute van lijn 24 via de route van tram 6, want lijn 43 kan 's avonds een passend alternatief worden.
De Reiger schreef:De dus lijnen waar het mogelijk is met kleine busjes laten rijden. Dat wil Veolia in Haaglanden ook gaan doen.
Rijden met kleinere busjes is vaak alleen voordeliger als je die busjes al bezit. Wanneer je speciaal voor de avonduren kleine busjes moet aanschaffen, ben je vaak duurder uit.
De Reiger schreef:En het nachtnet schrappen is een van de grote blunders van Haaglanden (ik kan er eigenlijk wel mee op noemen helaas)..
Optie zou kunnen zijn dat Den Haag de HTM het nachtnet laat verzorgen ipv Stadsgewest Haaglanden... Echter is de vraag of Den Haag dar geld voor heeft..
Het Nachnet, ja. Dat draait zichzelf de nek om :') Laat ik daar maar niet te veel woorden aan vuil maken.
De Reiger schreef:Lijn 19 gaat tot 2019 nog niet veder rijden als Delft CS...
Is het nog steeds de bedoeling om de TU-wijk te voorzien van een tramverbinding? Volgens mij zijn daar goedkopere oplossingen te realiseren. Het lijkt mij een goede bezuiniging om die tramrails daar voorlopig niet neer te leggen.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door lamar »

Zozo, mag steeds verder met de 30. Wat wordt het volgende keer? Utrecht jaarbeursplein? *O*
Wel jammer dat de 36 komt te vervallen, is altijd een mooie rechtstreekse naar Den haag!
Toch een lichtpuntje. De 86 wordt in het weekend versterkt naar 30 min op Za. :pos:
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Reiziger Delft »

Chauf21 schreef:Is het nog steeds de bedoeling om de TU-wijk te voorzien van een tramverbinding? Volgens mij zijn daar goedkopere oplossingen te realiseren. Het lijkt mij een goede bezuiniging om die tramrails daar voorlopig niet neer te leggen.
Ben ik het wel mee eens. De studenten die per trein komen kunnen gewoon de fiets nemen naar de TU; dat is sneller dan met de bus. Voorwaarde is genoeg stallingsruimte rond het station, maar een strikt beleid met fietsen die er te lang staan zou al helpen. Lijn 69 kan je laten rijden voor bezoekers die geen fiets hebben.
De Reiger
Berichten: 9
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 22:08

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door De Reiger »

Chauf21 schreef:
De Reiger schreef:Als ze echt willen bezuinigen zouden ze de trams in de avond na 19.30 - 20.00 uur naar binnen moeten halen... En de lijnen veder bedienen met bussen... Doen ze in Belgié en Frankrijk al jaren met succes.
Op zich interessant. Ik vraag me alleen af hoeveel je daar nou echt mee bespaart. De infrastructuur etc. ligt er allemaal al, dus het zou dan puur alleen om de personeels- en brandstofkosten gaan. Verschilt dat dan echt zo veel dat je daarmee flink kunt besparen? Wellicht kan je beter kijken naar tramlijnen die gedeeltelijk parallel lopen aan andere lijnen. Is het bijvoorbeeld echt noodzakelijk om tramlijn 6 's avonds te laten rijden? Dat ding rijdt de meeste stukken parallel met RR4, tramlijn 2 en buslijnen 24 en 25. Laat lijn 24 doorrijden naar St. Antoniushove en volgens mij hoef je lijn 6 niet meer te rijden. Desnoods is de avondroute van lijn 24 via de route van tram 6, want lijn 43 kan 's avonds een passend alternatief worden.
De meeste trams rijden 's avonds nou eenmaal voor 80% leeg. Daar valt meer mee te besparen dan vanaf 20.00 de busdienst halveren, of na 22.00 de bussen naar binnen. (Denk maar onderandere aan explotatie kosten die bij een tram naar verhouding met een bus duurder uit vallen).
Chauf21 schreef:
De Reiger schreef:De dus lijnen waar het mogelijk is met kleine busjes laten rijden. Dat wil Veolia in Haaglanden ook gaan doen.
Rijden met kleinere busjes is vaak alleen voordeliger als je die busjes al bezit. Wanneer je speciaal voor de avonduren kleine busjes moet aanschaffen, ben je vaak duurder uit.
De HTM verzorgd geloof ik de De Haagse taxi bus, ik weet niet of die (geloof ruim 100 busjes) van de HTM zijn? Ik geloof niet dat ze die busjes in de avond uren alemaal nodig hebben? Wellicht zouden die dan in gezet kunnen worden? Nog niet zo lang geleden had de HTM kleine 10 meter bussen en een aantal Sprinters maar die hebben ze verkocht..
Chauf21 schreef:
De Reiger schreef:Lijn 19 gaat tot 2019 nog niet veder rijden als Delft CS...
Is het nog steeds de bedoeling om de TU-wijk te voorzien van een tramverbinding? Volgens mij zijn daar goedkopere oplossingen te realiseren. Het lijkt mij een goede bezuiniging om die tramrails daar voorlopig niet neer te leggen.
De tram komt er wel maar pas na 2019. Een goede busdienst incombinatie met goede fietspaden vanaf het CS naar de TU wijk zou in deze tijden van bezuinigingen een betere oplossing zijn.

Trouwens de 130 zou in de avond uren ook opgeheven kunnen worden van Veolia. Mensen uit delft en Rijswijk kunnen met de trein en tram (1 & 17 en vanuit Rijswijk met bus 18 en 23) naar Den Haag en mensen in den haag kunnen gebruik maken van lijnen van de HTM ( lijn 6,11,12,16, en lijn 25) Soms alleen wat langer reizen, maar ach dat moeten heel veel mensen in Haaglanden.. Dat scheint tegen wordig normaal te wezen. In delf kunnen de mensen van het CS naar Tandhof ook gebruik maken van de andere 2 bus lijnen naar Tandhof.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Reiziger Delft »

Het stuk Delft-Rijswijk van bus 130 is inderdaad 's avonds niet zo zinvol. De frequentie is nu ook al slechts 1x/uur. Ik zelf woon vlak bij die lijn en 's avonds rijden er voornamelijk lege bussen, of misschien met 2/3 passagiers. Delft-Rijswijk kan prima per trein en het stukje door Delft rijden tram 1 en 19 dezelfde route. In Rijswijk worden de Plaspoelpolder en TNO bediend, maar daar stapt 's avonds toch niemand in of uit. 't Haantje verliest dan wel 's avonds z'n bus.
De Reiger
Berichten: 9
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 22:08

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door De Reiger »

Reiziger Delft schreef:Het stuk Delft-Rijswijk van bus 130 is inderdaad 's avonds niet zo zinvol. De frequentie is nu ook al slechts 1x/uur. Ik zelf woon vlak bij die lijn en 's avonds rijden er voornamelijk lege bussen, of misschien met 2/3 passagiers. Delft-Rijswijk kan prima per trein en het stukje door Delft rijden tram 1 en 19 dezelfde route. In Rijswijk worden de Plaspoelpolder en TNO bediend, maar daar stapt 's avonds toch niemand in of uit. 't Haantje verliest dan wel 's avonds z'n bus.
Maar om nou een lege dure bus te laten rijden voor 't Haantje? Lijn 130 in de avond uren na 20.00 uur opheffen bespaard al weer een hoop geld.

Lijn 20 zou men heel de dag met kleindere bussen kunnen rijden. Het is zo jammer dat er geen gelede CNG bussen zijn aangeschaft, nu de bus lijnen minder vaak gaan rijden komen ze hoogswaarschijnlijk nog voller te zitten (zoals lijn 24, 25 & 26). Met geleden bussen konden de lijnen inderdaad minder vaak rijden. Aangezien er meer mensen in een gelede bus mee kunnen. Net zoals dat bij Tram 3 en 4 Naar Zoetermeer gaat gebeuren. Ze gaan dan wel minder vaak rijden, maar echter gaat lijn 4 wel gekoppeld rijden, rijd dus minder vaak maar wel met langere voertuigen.

Tram 6 kan makelijk in de avond uren van eind punt ruilen met bus 24.
(Tram 6 tot Station Mariahoeve bus 24 naar Leidsedam Noord via de route van (nu lijn 2) volgens de voorstellen lijn 6)

En of die nieuwe trams er nou nog persee zonodig zo snel moeten komen? Dat geld kunnen ze beter deels inversteren in de dienstregeling zveel mogelijk in stand te houden zoals het nu is.
Ik hou me hart vast voorals de echte bezuinigingen gaan komen. Nu gaat het nog maar om 7 miljoen. Ik vrees het ergste!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Vinny »

De meeste trams rijden 's avonds nou eenmaal voor 80% leeg. Daar valt meer mee te besparen dan vanaf 20.00 de busdienst halveren, of na 22.00 de bussen naar binnen. (Denk maar onderandere aan explotatie kosten die bij een tram naar verhouding met een bus duurder uit vallen).
Een tramuur is in exploitatie wel iets duurder dan een busuur, maar als je het materieel en de infrastructuur al hebt dan is het verschil echt niet zo groot meer. Juist het feit dat je 's avonds ongebruikte tramrails hebt liggen maakt de exploitatiekosten van een tramnet eigenlijk nog financieel ongezonder dan hij al is. Je kunt beter de frequentie van een tramdienst halveren ('s avonds eens in de 30 minuten rijden) dan een tram vervangen door een bus. Wat ze in Brussel doen, is een ander lijnnet rijden, waardoor er 's avonds langere lijnen zijn waardoor een negatief gevolg van een lage frequentie gecompenseerd wordt door minder te hoeven overstappen. Ik vind dat eigenlijk ook wel een goed idee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door robert55 »

Niet investeren zou een heel slechte zaak zijn. Je kan het geld wat er voor gereserveerd is natuurlijk verjubelen in de exploitatie, maar dan zit je een paar jaar later met een dubbel probleem: je hebt nog steeds geen geld om die exploitatie op het oude niveau te houden en je spaarpot om vervangende investeringen te doen is leeg. Als je pecht hebt, heeft de minister intussen ook nog gezegd: als gemeenten zelf kunnen bijdragen, kan het rijk zijn bijdrage verminderen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Meltrain »

Veolia heeft op zich nog wel goede plannen: de betere lijnen worden vrijwel allemaal versterkt.

Maar iets anders: bij de wijzigingen van lijn 77 staat er ook iets over 'Ofschoon lijn 170 verdwijnt (etc.)'. maar deze lijn is van Qbuzz, dus daar heeft Veolia toch helemaal niks over te zeggen.
En ofschoon ik het begrijp dat de ochtendspitsritten van lijn 86 worden ingekort tot Schiedam Centrum, vind ik het toch opmerkelijk dat de SRR heeft laten weten dat 'er geen plek is op het nieuwe busstation van Rotterdam Centraal'. :? Kom op, het zijn 11 aankomende ritten, dus het is alleen maar even stoppen, passagiers eruit laten en weer doorrijden. De pauze voor de chauffeur kan dan wel verplaatst worden naar Schiedam Centrum.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door WSM »

Ligt het aan mij, of getuigt het verhaal van Veolia toch van iets meer visie dan het verhaal van HTM?
De Reiger schreef:Dan over veolia, lijn 30 meer? En door trekken naar Zoetermeer Centrum West? Terwijl men bij Leidseveen over kan stappen op tram 3 en 4 en binnen een aantal minuten in Zoetermeer is?
Er zijn aardig wat MAT-ritten tussen de Houtkade en Centrum West, als je die gewoon als lijnrit rijdt kan je dat weer als DRUs opgeven en kost het minder geld.
Meltrain schreef:Maar iets anders: bij de wijzigingen van lijn 77 staat er ook iets over 'Ofschoon lijn 170 verdwijnt (etc.)'. maar deze lijn is van Qbuzz, dus daar heeft Veolia toch helemaal niks over te zeggen.
Lijn 170 rijdt een aardige slinger door Zoetermeer en kost de SRR dus extra DRUs voor vervoer buiten het eigen concessiegebied. SRR wil hier vanaf (was vorig jaar al sprake van), er was sprake van een directe route naar Centrum West of lijn 170 maar tot Station NS te laten rijden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Wijzigingsvoorstellen dienstregeling Haaglanden 2012

Bericht door Delftse Chauff »

WSM schreef:Ligt het aan mij, of getuigt het verhaal van Veolia toch van iets meer visie dan het verhaal van HTM?
Het zouden 2 verhalen van het stadsgewest moeten zijn. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de HTM zelf zo'n verhaal zou houden.
De Reiger schreef:Dan over veolia, lijn 30 meer? En door trekken naar Zoetermeer Centrum West? Terwijl men bij Leidseveen over kan stappen op tram 3 en 4 en binnen een aantal minuten in Zoetermeer is?
WSM schreef:Er zijn aardig wat MAT-ritten tussen de Houtkade en Centrum West, als je die gewoon als lijnrit rijdt kan je dat weer als DRUs opgeven en kost het minder geld.


Of wat dacht je van de huidige keertijden op de Houtkade (behalve ma/vr in de spits) van tussen de 15 en 26 minuten. Die kosten een hoop geld. En op Centrum West kan heel makkelijk doorgegaan worden op een andere lijn, wat exploitatief weer aantrekkelijk is.
Meltrain schreef:Maar iets anders: bij de wijzigingen van lijn 77 staat er ook iets over 'Ofschoon lijn 170 verdwijnt (etc.)'. maar deze lijn is van Qbuzz, dus daar heeft Veolia toch helemaal niks over te zeggen.
WSM schreef:Lijn 170 rijdt een aardige slinger door Zoetermeer en kost de SRR dus extra DRUs voor vervoer buiten het eigen concessiegebied. SRR wil hier vanaf (was vorig jaar al sprake van), er was sprake van een directe route naar Centrum West of lijn 170 maar tot Station NS te laten rijden.
Inkorten tot busstation Zuidweg/Mandelabrug is de definitieve doodsteek voor lijn 170.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daelea en 100 gasten