OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daan »

meltrain schreef:Verder viel me gisteren op dat ik een ICM-IV met een frontplaat zag i.p.v. frontdeuren. Volgens mij was dat de 4206.
Is al niet zo bijzonder meer, heeft ie al een paar maanden, net als de 4248.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Cookie »

Van de blauwe vertrekstaten in Assen (er waren werkzaamheden tussen Hgv-Mp) klopte vandaag weinig. Er bleek ineens een extra trein om 19.37 naar Hoogeveen te zijn toegevoegd (welke voor mijn neus wegreed en werd aangegeven door de CTA), een andere vertrok om 19.52. Deze laatste stond echter met een andere vertrektijd op de vertrekstaat. :roll:

Ook richting Groningen was er een extra trein toegevoegd (19.40 uur) die niet op de blauwe vertrekstaat stond, de anderen stonden in die richting wel met de juiste vertrektijd vermeld.

Verder helemaal geen controle gehad tussen Assen en station Ede-Wageningen... :x
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Ruben »

Zaterdag
Er was weer eens gezeur op de Gooilijn, stroomstoring tussen Weesp en Naarden-Bussum als je de NS-site mocht geloven, maar een sein- en wisselstoring bij Baarn volgens de HC. Zat in de t1600 en net na Gaasperdammerweg Aansluiting (daar waar de Zuidtak aansluit op Amsterdam - Weesp dus) werd er langzaam gereden, met VIRM ernaast zijnde de serie t3000 (omgeleid vanwege werkzaamheden Amsterdam - Utrecht). Extra druk dus op de Gooilijn wat nu helemaal slecht uit kwam. Er zouden zo ongeveer 6 treinen in de file voor ons staan, de t3000 mocht er ook voor (verstandig want met dat ding kan je lekker door Hilversum jagen). Heb elk grassprietje in de berm wel gezien, om met +40 in Amersfoort aan te komen, zeker tot aan Ndb. Had het bijna niet gehaald om daarna nog in de stad voetbal te kijken, niet dat dat achteraf zo erg was geweest trouwens...

Op Apeldoorn stond zo rond 19:45 op spoor 3 2x ICM, wat de koersrollen aan het verdraaien was. Tevens bleef de t1600 waar ik net uit kwam ook heel erg lang voor de rooie staan daar, leek erop dat er vanaf daar dus ook weer een storing was en dat de trein op 3 dus een kerende t1500 was.

Maandag
Vanuit Zwolle had het weer wat vertraging rond 10:00 op Amersfoort, de t700 kwam met +5 aan en had geen aansluiting meer op de t1700. Ook was het personeel wat vertraagd bij de goeie deur van die t1700 aangekomen, de planning had kennelijk niet goed doorgegeven waar de hulpbrug neer gelegd moest worden, dus mevrouw in de rolstoel stond nog onbeholpen op het balkon. Gelukkig kon een en ander met een lach afgedaan worden en was er tijd zat.
Met de t700 ging het langzaam door Brn, stilstaan voor Hvs zodat er daarna binnen kon gekomen worden op spoor 5 en de InterShitty naar Almere-Buiten op 4. Geen aansluiting naar Asd dus meer, of je moet de stoptrein als alternatief gaan zien. Vervolgens kon het hele handeltje langzaam achter een goederentrein aan, wat uiteindelijk 15 minuten vertraging gaf.
Tegelijkertijd was er een storing tussen Hfd en Hfdo, waardoor de punctualiteit in de tegenrichting ook om te janken was.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door M57 »

Trein t886 maakte deze nacht een extra (lange) stop op Amsterdam Bijlmer ArenA, omdat er tussen daar en het CS maar één spoor beschikbaar was. Aldaar wachtte de trein een goede tien minuten op twee tegentreinen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Jurjen »

Viel me net op dat in de nacht van 6 op 7 juli de trein van 01:10 van Amsterdam C naar Zaandam, Alkmaar, Heerhugowaard uitvalt en geheel vervangen wordt door een bus... Nu weet ik uit ervaring dat die trein dusdanig vol is dat het niet te vervangen is door 1 bus (pas vanaf Uitgeest past het maar net met staanplaatsen door de hele touringcar), dus waarom rijden er dan alleen maar een hoopje stopbussen achter elkaar aan, en niet bijvoorbeeld:
stopbus Amsterdam C > Alkmaar
snelbus Amsterdam C > Amsterdam S > A10, A8 > Krommenie Assendelft, verder stopbus > Heerhugowaard
snelbus Amsterdam C > Amsterdam S > A9 > Alkmaar, verder stopbus > Alkmaar

Dan voorkom je voor de verder gelegen plaatsen een extra reistijd van meer dan een uur zonder dat je meer kosten maakt, of niet?

(En ja, dit is geen heel goede plek, maar ik vind het ook weer geen eigen topic waard :-p)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Vinny »

Het is de nacht van zondag op maandag? Dan is het waarschijnlijk niet zo druk
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door M57 »

Vanmiddag reed er een T+V in de s8800.

Op dit moment is er een wisselstoring nabij Weesp. De actuele vertrektijden van Schiphol orakelen:

Code: Selecteer alles

V 19:21 Groningen/Leeuwarden 
  Intercity spoor  1-2  
  Via Hilversum, Amersfoort, Zwolle 
  Rijdt via een andere route 
Waarschijnlijk gaat deze trein dan via de Utrechtboog naar Utrecht en van daar naar Amersfoort :)
correctie: de trein is opgeheven.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Karl »

Vanmorgen reed er DDAR nabij Nwk richting Rtd, het was zo rond de klok van kwart voor acht/acht uur.
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Het is de nacht van zondag op maandag? Dan is het waarschijnlijk niet zo druk
Zaterdag op zondag. De drukste nacht van de week. De enige nacht ook waarin nachtbussen rijden. De nachtbus die rond 2 uur vanaf het Leidseplein vertrekt naar Alkmaar is eerder in Alkmaar...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door STF »

Ik heb een paar jaar lang, iedere dag dat ik moest werken die trein van ff na 1 uur gehad in de richting Heerhugowaard. Op ma, di, wo en zo was ie goed bezet, zeker niet leeg. Op do, vr fiks bezet en op zaterdag vol.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Vinny »

Jurjen schreef:
Vinny schreef:Het is de nacht van zondag op maandag? Dan is het waarschijnlijk niet zo druk
Zaterdag op zondag. De drukste nacht van de week. De enige nacht ook waarin nachtbussen rijden. De nachtbus die rond 2 uur vanaf het Leidseplein vertrekt naar Alkmaar is eerder in Alkmaar...
Naar Heerhugowaard rijdt dan een rechstreekse nachtbus. Ik zou die dan nemen ;) 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef: Naar Heerhugowaard rijdt dan een rechstreekse nachtbus. Ik zou die dan nemen ;) 8-)
Voor zover ik weet zijn de 240 en 260 niet meer aan elkaar gekoppeld, maar moet je overstappen in Alkmaar. Helemaal zeker weten doe ik dat echter niet. ;-) Sowieso zou alleen de bus van 2 uur uit Amsterdam door kunnen rijden. De bussen van 4 en 5 uur uit Amsterdam zijn veel te laat om nog uitgaanspubliek in Alkmaar aan te treffen. :D
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Karl »

Maar als je naar Alkmaar wilt kan je toch nog best om vijf uur vanuit Amsterdam terug willen?
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Jurjen »

Karl schreef:Maar als je naar Alkmaar wilt kan je toch nog best om vijf uur vanuit Amsterdam terug willen?
Ja, daarom rijden ze ook. ;-) Maar vanuit Alkmaar rijdt nog een andere nachtlijn van Alkmaar naar Heerhugowaard. En omdat in Alkmaar de kroegen tussen 2 en 3 uur sluiten, heeft het geen zin met de bussen die om 4 en 5 uur vertrekken uit A'dam, nog na Alkmaar door te rijden naar Heerhugowaard.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door IC3 »

Vandaag IRM-4 in de stoptrein van de 5100-serie richting Roosendaal, vertrek Rotterdam C. om 17.32. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Zeg, kan je voortaan dan niet even zwaaien... die IRM zat dus in de t5165 en ik stapte op hetzelfde perron in de t2165 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door IC3 »

Haha, da's grappig, da's mijn vaste trein, nou ja, als de t12560 uit Utrecht op tijd aankomt. Daar loop ik namelijk stage.

Normaal gesproken neem ik op dat tijdstip altijd die IC op Rotterdam naar Dordt, omdat ik geen zin heb om zo lang in Plan V naar Zevenbergen te zitten. Vandaag hoefde dat dus niet, vanwege de IRM-verrassing :-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Gezien de tijd bedoel je vast de t12554, anders zit je anderhalf uur later :wink: Maargoed, de t2165 (de IC van 17.34 dus) gaat dus ook mijn vaste trein worden hoogstwaarschijnlijk :)
Morgen even zien hoe 't met de werktijden uitkomt, moet waarschijnlijk wel mogelijk zijn de pont van 16.40 uur uit Rozenburg te pakken want met die van 10 minuten later is 't wat aan de krappe kant om de t4263 te halen in Maassluis...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Dubbele P »

Vanmiddag een noodremming vlak voor station Nuth. Er ligt daar een onbewaakt overpad voor wandelaars. Even later werd omgeroepen dat een paar mensen het blijkbaar nodig vonden om nog op het laatste moment over te steken... :evil: Overigens zat ik in de derde bak van de vier (VIRM) en die stopte pas bij dat overpad. Als die mensen dus wat later waren overgestoken, waren ze nu appelmoes geweest, ondanks de noodremming.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Vinny »

^^ Afremmen helpt altijd wat. De trein doet er iets langer over en geeft wandelaars misschien net die ene seconde meer om over te steken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Vinny »

Vandaag trouwens een extra stop in de IC Nijmegen - Den Helder (v. 15.40 Utrecht Centraal) op station Duivendrecht, als gevolg van een verstoring ivm aanrijding Persoon tussen Hollandsche Rading en Hilversum Sportpark.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Vandaag maarliefst twee Plan V's op de Hoekse lijn en dan nog nieteens in de spitspendels! De 449 zag ik in de t4125 én t4252, de 457 zat in de t4154.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Aha, daarop reed dus het losse V'tje wat ik rond 15:50 uur vanuit Europoint III bij het Marconiplein over de Brug over de Delfshavense Schie zag scheuren richting Rtd. Dat was dus de t4257. Ik kon het al niet thuisbrengen waarop hij nou reed.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Ik zag vanmiddag rond 13:00 een VIRM heel dicht langs het G.W. Burgerplein rijden. Was er toevallig een s2100 gespoorwijzigd naar spoor 1 of 3 ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Mark »

GW Burgerplein en spoor 1 en spoor 3 in Sittard? Assen? Haarlem? Breda? :?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten