Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Nou, de chauffeurs op lijn 400 hebben zich aangemeldt om op lijn 400 te rijden. Dus die vinden het minder erg om wat langere ritten te rijden. bovendien heb je overal bijna wel tijd over en in Arnhem vaak 63 minuten pauze.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik ben chauffeur (uitzendkracht) van Syntus Gelderland - Zwolle.robinzes schreef: Ben jij ook chauffeur bij syntus gelderland dan? ( of kan je ergerns anders de roosters inzien )?
Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4
Scholierenbus is 'magere oplossing'
ZWOLLE - De nieuwe sneldienst Epe-Heerde-Zwolle die sinds gisteren de Veluwelijn verrijkt is verre van perfect.
De splinternieuwe bussen van Syntus Gelderland staan bij de garage in Zwolle klaar om in het weekend te gaan rijden. De gelede bussen voor de Veluwelijn (rechts) rijden op aardgas.
Lees verder:
http://www.destentor.nl/regio/veluwenoo ... ossing.ece
ZWOLLE - De nieuwe sneldienst Epe-Heerde-Zwolle die sinds gisteren de Veluwelijn verrijkt is verre van perfect.
De splinternieuwe bussen van Syntus Gelderland staan bij de garage in Zwolle klaar om in het weekend te gaan rijden. De gelede bussen voor de Veluwelijn (rechts) rijden op aardgas.
Lees verder:
http://www.destentor.nl/regio/veluwenoo ... ossing.ece
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Als syntus nou eens met deze optares ( hybride ) op de veluwe ging rijden dan hadden ze die wat mij betreft op alle lijnen nogen inzetten. Ze zien er ook wat stoerder uit als die optare solo bussen. ( En toch vind ik die optares in Apeldoorn en Harderwijk niet slecht rijden ) zeker op lijn 10/15 en 18 een uitkomst maar ook s'avonds de ritten naar Berg en Bos op
lijn 5. zijn ze erg handing en snel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Leuke redenering in een reactie: De vertraging is structureel gemaakt en daarmee is de reistijd langer geworden.robinzes schreef:Scholierenbus is 'magere oplossing'
ZWOLLE - De nieuwe sneldienst Epe-Heerde-Zwolle die sinds gisteren de Veluwelijn verrijkt is verre van perfect.
De splinternieuwe bussen van Syntus Gelderland staan bij de garage in Zwolle klaar om in het weekend te gaan rijden. De gelede bussen voor de Veluwelijn (rechts) rijden op aardgas.
Lees verder:
http://www.destentor.nl/regio/veluwenoo ... ossing.ece
"Vertraging" betekent later rijden dan volgens dienstregeling zou moeten, waardoor je als reiziger niet kan rekenen op de vertrektijd die door de vervoerder wordt gecommuniceerd. Langer onderweg was je toch al vanwege de vertragingen. Nu zijn die vertragingen eruit omdat de dienstregeling is verruimd. Je zou er nu op moeten kunnen rekenen dat de bus op een bepaald moment vertrekt en op een bepaald moment op je bestemming aankomt. Dat soort zekerheden schijnen handig te zijn als je een reis wil plannen en ergens op tijd wil zijn. Daarmee is de dienstverlening dus verbeterd. Zo simpel is het.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Het probleem op dat stuk is eigenlijk gewoon zeikende scholieren. Die zaten weer te zeiken dat ze extra reistijd e.d. hadden.
Ikzelf zit ook vaak in de 90 voor naar het transferium te gaan voor de overstap. Daar doe ik een half uur over vanaf het station, dus voor Epe ben je maximaal een uur kwijt volgens mij. Houdt dus in dat ze een HALF uur per dag extra kwijt zijn..... Als 294-reiziger ben ik een kwartier extra kwijt.
Hoezo, zeiken!????????
Ikzelf zit ook vaak in de 90 voor naar het transferium te gaan voor de overstap. Daar doe ik een half uur over vanaf het station, dus voor Epe ben je maximaal een uur kwijt volgens mij. Houdt dus in dat ze een HALF uur per dag extra kwijt zijn..... Als 294-reiziger ben ik een kwartier extra kwijt.
Hoezo, zeiken!????????
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
En op he busstation staan de busjes weer in een andere opstelling:
Perrons van de stadsbusjes zijn als in Veoliatijd, echter: Lijn 5 naar Berg en Bos naar F en 8/9 Anklaar naar E, lijn 15/18 naar F. G is voor lijn 11,104, H is voor lijn 90, I lijn 294, 108, 102 en 43 en J is voor lijn 231 en 91. De 109 heb ik nog niet gezien, waar die staat
De oplossing voor de optares in de ochtend is volgens mij ook gevonden: Ik zag er vanochtend een op de 109, op de 104 (omloop 180 meen ik) en op lijn 11 (omloop 184). Daarentegen zag ik er ook een op de 17 (de 5307, geen idee welke omloop).
Perrons van de stadsbusjes zijn als in Veoliatijd, echter: Lijn 5 naar Berg en Bos naar F en 8/9 Anklaar naar E, lijn 15/18 naar F. G is voor lijn 11,104, H is voor lijn 90, I lijn 294, 108, 102 en 43 en J is voor lijn 231 en 91. De 109 heb ik nog niet gezien, waar die staat
De oplossing voor de optares in de ochtend is volgens mij ook gevonden: Ik zag er vanochtend een op de 109, op de 104 (omloop 180 meen ik) en op lijn 11 (omloop 184). Daarentegen zag ik er ook een op de 17 (de 5307, geen idee welke omloop).
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
omloop 184 is voornamelijk lijn 104.
omloop 180 was op lijn 11.
dus als ik het goed begreep reed er ook een optare op omloop 109 ( lijn 5, Alleen Woudhuis ).
en omloop 104 ( lijn 3 )
omloop 180 was op lijn 11.
dus als ik het goed begreep reed er ook een optare op omloop 109 ( lijn 5, Alleen Woudhuis ).
en omloop 104 ( lijn 3 )
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
De 109 naar Eerbeek Coldenhovenseweg zit ook op I. B is uiteraard de Uitstaphalte.MdJ schreef:En op he busstation staan de busjes weer in een andere opstelling:
Perrons van de stadsbusjes zijn als in Veoliatijd, echter: Lijn 5 naar Berg en Bos naar F en 8/9 Anklaar naar E, lijn 15/18 naar F. G is voor lijn 11,104, H is voor lijn 90, I lijn 294, 108, 102 en 43 en J is voor lijn 231 en 91. De 109 heb ik nog niet gezien, waar die staat
De oplossing voor de optares in de ochtend is volgens mij ook gevonden: Ik zag er vanochtend een op de 109, op de 104 (omloop 180 meen ik) en op lijn 11 (omloop 184). Daarentegen zag ik er ook een op de 17 (de 5307, geen idee welke omloop).
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Uhm..... Op deze foto staat een Optare Solo :?. Dit is welliswaar de Optare Solo SR, maar het is een Solo, alleen dan de langere versie ervan (9m en 9,7m).robinzes schreef:
Als syntus nou eens met deze optares ( hybride ) op de veluwe ging rijden dan hadden ze die wat mij betreft op alle lijnen nogen inzetten. Ze zien er ook wat stoerder uit als die optare solo bussen. ( En toch vind ik die optares in Apeldoorn en Harderwijk niet slecht rijden ) zeker op lijn 10/15 en 18 een uitkomst maar ook s'avonds de ritten naar Berg en Bos op
lijn 5. zijn ze erg handing en snel
Zie anders deze link voor meer info.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
dat is inderdaad een optare solo SR. en dus niet de optare solo als op de veluwe. die is ten eerste veel ouder en heeft een ouder uiterlijk.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Nou uit je reactie dacht ik dat je dacht dat dit geen optare solo was, maar als Syntus deze moest bestellen, zijn die dan wel uberhaupt nodig. Ze zullen niets voor niets de gewone solo besteld hebben.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
ja,maar ik bedoelde het niet zo serieus. Ik zag gewoon die foto op internet staan en dacht, nou als deze opateres bij ons zouden rijden zouden er veel chauffeurs erg blij mee zijn. Nu zijn er veel klachten over optares. ( ik vind ze prima rijden ).
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
vandaag effe lijn 400 opgezocht bij het openlucht museum. het was wel vreemd want ( de groene optare ) kwam aanrijden als 400 toeristischeroute Arnhem CS waarnaar hij 2 rondjes over de brandts buyslaann reed. Hij kwam pas om 16.33 aan.
en even later na wat getwijfel en gewar vertrok hij weer als 400 toeristischeroute arnhem Cs alleen dit keer richting Otterlo/Schaarsbergen.
[smallimg]http://img863.imageshack.us/img863/4623/p1060250.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://img263.imageshack.us/img263/4677/p1060251f.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://img854.imageshack.us/img854/8775/p1060252.jpg[/smallimg]
en even later na wat getwijfel en gewar vertrok hij weer als 400 toeristischeroute arnhem Cs alleen dit keer richting Otterlo/Schaarsbergen.
[smallimg]http://img863.imageshack.us/img863/4623/p1060250.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://img263.imageshack.us/img263/4677/p1060251f.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://img854.imageshack.us/img854/8775/p1060252.jpg[/smallimg]
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik hoorde vanmidag bij syntus dat er voorstellen gedaan zouden zijn om het stadsnet van Apeldoorn te wijzigen om zo optares vast op 1 bepaalde lijn te kunnen inzetten. 1 van de beste opties was:
Lijn:
5 Berg en Bos - Station - Ugchelen ( 2x per uur, gekoppelt na rondje ugchelen aan lijn 15 of 18 )
10 Woudhuis - Station - Kerschoten (4x per uur tijdens drukke uren ).
Lijn 5/15/18 dus met optare hiermee komt kerschoten, dat tijdens de spits aardig druk is , vrij van optare's.
Berg en bos en Ugchelen zijn over het algemeen aardig rustig.
Op het moment rijden er optares op lijn 11. Dit is echter maar tijdelijk vanwege het ''probleem'' kerschoten met 10/15/18.
Lijn 11 is helemaal niet ( zeker tijdends de spits ) geschikt voor opatares.
Lijn:
5 Berg en Bos - Station - Ugchelen ( 2x per uur, gekoppelt na rondje ugchelen aan lijn 15 of 18 )
10 Woudhuis - Station - Kerschoten (4x per uur tijdens drukke uren ).
Lijn 5/15/18 dus met optare hiermee komt kerschoten, dat tijdens de spits aardig druk is , vrij van optare's.
Berg en bos en Ugchelen zijn over het algemeen aardig rustig.
Op het moment rijden er optares op lijn 11. Dit is echter maar tijdelijk vanwege het ''probleem'' kerschoten met 10/15/18.
Lijn 11 is helemaal niet ( zeker tijdends de spits ) geschikt voor opatares.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Haha, http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 25#p133507 en dan de derde en vierde regel
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
yep, dat wist ik. Maar ik heb het ze niet verteld hoor :D
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ben benieuwd wat er nou precies gaat gebeuren halverwege december dit jaar
Denk wel dat het zo zou blijven, maar sommige lijnen kunnen ze ook wel nakijken. Met name de drukke 8 en 9 richting Anklaar, naar mijn gevoel. Kan ook aan mij liggen.
Voor het grootste/meeste deel loopt het wel, als ik het zo bekijk. Daar niet van. :+)
Worden trouwens de DRIPs op het station weer eens in gebruik genomen, met name de D (van Dynamisch ofcourse) dan. Heeft wel gewerkt in het verleden, zelfs al in het tijdperk van Connexxion voor zover ik kan zien op filmpjes, maar daarna dacht ik ook. Nu zijn ze, zoals eerder aangegeven, aardig statisch - net zoals de "digitale" overzichtspaal als je van het station komt lopen (het beeld werkt daar ook maar 50% van).
Note: Ik zal zo nog ff een filmpje zoeken.
Denk wel dat het zo zou blijven, maar sommige lijnen kunnen ze ook wel nakijken. Met name de drukke 8 en 9 richting Anklaar, naar mijn gevoel. Kan ook aan mij liggen.
Voor het grootste/meeste deel loopt het wel, als ik het zo bekijk. Daar niet van. :+)
Worden trouwens de DRIPs op het station weer eens in gebruik genomen, met name de D (van Dynamisch ofcourse) dan. Heeft wel gewerkt in het verleden, zelfs al in het tijdperk van Connexxion voor zover ik kan zien op filmpjes, maar daarna dacht ik ook. Nu zijn ze, zoals eerder aangegeven, aardig statisch - net zoals de "digitale" overzichtspaal als je van het station komt lopen (het beeld werkt daar ook maar 50% van).
Note: Ik zal zo nog ff een filmpje zoeken.
Laatst gewijzigd door Xanland op do 05 mei 2011, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Er waren ook voorstellen voor een 20 minuten dienst. Zo kan 1lus gereden worden in 40 minuten.
Dit zou dan op sommige lijnen ten kosten gaan van de kwartier dienst. Maar daarvoor heb je wel op alle lijnen een 20minuten dienst de hele dag door.
Dit zou dan op sommige lijnen ten kosten gaan van de kwartier dienst. Maar daarvoor heb je wel op alle lijnen een 20minuten dienst de hele dag door.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
20 minutendienst is ook: 1 goede overstap, 1 comfortabele (lees ruime) overstap en een drama als overstap op de trein...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Nu zijn bij de kwartierdiensten van alle lijnen, ongeveer 1 lijn die aansluit... Lijn 10 uit Ugchelen. De rest bied een -1 overstap (lijnen 2,4,5,6,8,10 en 17; 5 en 10 alleen de verdichtingsritten). of een 2 minuten overstap (lijnen 1,3,5,7,9,10,11) op de s2800.
Maar 3x per uur is overdag in de spits te weinig; savonds veel te veel.
Ik zou lijn 8 en 9 omleggen naar Zuidbroek (lijn 7 alleen rondje Sprenkelaar).
Maar 3x per uur is overdag in de spits te weinig; savonds veel te veel.
Ik zou lijn 8 en 9 omleggen naar Zuidbroek (lijn 7 alleen rondje Sprenkelaar).
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Dan word lijn 7 weer scheuren. Net als lijn 17 nu.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Maar bij lijn 7 heb je Orden nog, waar je heel veel goed kan maken (met stevig doorplanken kan je in 20 minuten weer op het station staan); waar dat in Zuid (lijn 8/9) niet kan.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
20 minuten diensten lijkt me de doodsteek voor het stadsbusnet vanwege (inderdaad) de slechte aansluitingen op de trein. Ze zouden wat moeten schuiven overdag met de kwartierdiensten zodat de knoop op andere tijden op het busstation plaatsvindt. Bijvoorbeeld alles 7,5 minuut verschuiven, daar maak je een hoop overstappen op de trein een stuk beter mee.
Maar dat verhaal heb ik eerder in dit topic uitgelegd.
Maar dat verhaal heb ik eerder in dit topic uitgelegd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Maar het gat hier helemaal niet over overstappen van bus naar trein maar over het feit dat er op de stadsdienst tijdens de spits bijna niet meer op tijd gereden kan worden. Er hoeft maar 1 ding mis te gaan en alle andere lijnen lopen in de knoei. Hierdoor vervallen ritten en hebben de mensen helemaal geen aansluiting meer, is dat wat we willen?
met een 20 minuten dienst kunnen de bussen rustig aan doen en rijden ze op tijd en zijn bovendien dus betrouwbaarder. Ook kan een bus die dus wel erg te laat is op het station z'n tijd weer inhalen en gewoon optijd vertrekken zonder dat er bussen hoeven uit te vallen. En die 20 minuten dienst kan toch ook redelijk worden opgesteld zodat de de aansluitingen met de trein redelijk blijven.
met een 20 minuten dienst kunnen de bussen rustig aan doen en rijden ze op tijd en zijn bovendien dus betrouwbaarder. Ook kan een bus die dus wel erg te laat is op het station z'n tijd weer inhalen en gewoon optijd vertrekken zonder dat er bussen hoeven uit te vallen. En die 20 minuten dienst kan toch ook redelijk worden opgesteld zodat de de aansluitingen met de trein redelijk blijven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 43 gasten