Mag ik even kwijt #75
Re: Mag ik even kwijt #75
Ik was even met 2 vrienden naar de stad. Moest ik net toen ik op de terugweg een vriend thuis af ging zetten met de auto gewoon blazen. Stonden ze effe alcoholcontrole te houden. Heb wel zon mooie gele BOB sleutelhanger gekregen.
Re: Mag ik even kwijt #75
Geen BOB-opblaasband :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #75
toch al aardig wat moeten blazen, maar nooit geen sleutelhangers
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt #75
*bobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbob*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Mag ik even kwijt #75
Dat is een Frits sleutelhangerRonaldussen schreef:*bobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbob*
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt #75
Over Frits gesproken..
Ik ga hem maar 's uitlaten!
Ik ga hem maar 's uitlaten!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Mag ik even kwijt #75
Het niet naar Amsterdam rijden heeft in dit geval niets te maken met de HSL maar met: station Muiderpoort _O-.Fles schreef:Of je nou 4 of 5 jaar te laat begint met rijden maakt niet echt veel meer uit. Maar ALS je gaat rijden met dat ding, ZORG DAN G*****E DAT HET IN ORDE IS
Wat is het geval: Er zijn daar vier sporen buiten dienst gesteld, waardoor de Benelux, Fyra en Thalys niet meer vanuit Asd naar de Wgm kunnen om schoongemaakt te worden / lang te keren.
Gevolg:
- Benelux + Thalys eindigen te Sloterdijk --> Leeg naar Zaanstraat voor keren / reinigen.
- Fyra eindigen te Duivendrecht --> via Diemen Zuid naar de Watergraafsmeer voor keren / reinigen.
Dat daarmee ook de hele Zuidtak cq. Westtak verstoord wordt (had vanmiddag met t241 +15 door een slak van een Fyra voor ons tussen Shl en Dmnz ) zullen we het dan maar niet over hebben...
Re: Mag ik even kwijt #75
Sowieso rijdt elke trein op die Zuidtak als een slak. Met de stoptrein van Diemen Zuid naar Schiphol is een verhaal zonder einde. Naar Duivendrecht kan je niet eens fatsoenlijk optrekken, voor RAI moet je eerst wachten voor een vertraagde intercity naar Schiphol, dan heb je de RAI zelf alweer. Van RAI naar Zuid is ook maar een flinke steenworp. Op Zuid staat de stoptrein maar liefst 3!!! minuten stil en na Zuid sta je weer in de remmen voor een vertraagde trein die wat wisseltjes moet nemen bij de Riekerpolder. Ho-pe-loos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #75
Daarnet even gekeken; dat zelf rijden van de presentator gaat wel een beetje te soepel, alle dodemansremmingen zullen er wel uit zijn geknipt.
Ik stond tenminste destijds tussen het Leidseplein en het Surinameplein drie keer met een dodemansremming stil, de wielen waren na die hobbyisten-rit volgens mij compleet vernield want we waren met ongeveer 15 man en vrijwel iedereen kreeg minimaal tweemaal een dodemansremming. De tram in kwestie was een paar dagen oud (het aantal Combino's in Amsterdam was toen nog op 1 hand te tellen). :Y
Ik heb na die eerste rit nog wel eens met een combino gereden maar dat was achteruit over een verkeerd ingereden kruising en achterin zit niet zo'n vervelend dodemanspedaal, dus dat ging me een stuk beter af.
Volgens mij dacht die trambestuurder dat ik een behulpzame collega was, in werkelijkheid was ik een "doodgewone" reiziger die eigenlijk voor de grap vroeg of ik de tram even achteruit terug zou rijden. :pos:
Laatst gewijzigd door STF op vr 08 apr 2011, 06:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mag ik even kwijt #75
Hahahaha, het is toch niet moeilijk? Een dodemanspedaal in een Combino ingetrapt houden? Bij een trapkar is het moeilijker. Als je over die kruisingen rijdt en die tram aan alle kanten rammelt, probeer je die dodeman maar 's goed ingedrukt te houden.
Bovendien, bij een Combino heb je in ieder geval 4 seconden de tijd voordat de tram begint met remmen. Dus ja, misschien is het wel een natuurtalent. :Y
Die kale man aan het eind op Lambertus Zijlplein is trouwens een instructeur. Mocht je ooit trambestuurder worden, kan het zomaar zijn dat hij je instructeur is...
Bovendien, bij een Combino heb je in ieder geval 4 seconden de tijd voordat de tram begint met remmen. Dus ja, misschien is het wel een natuurtalent. :Y
Die kale man aan het eind op Lambertus Zijlplein is trouwens een instructeur. Mocht je ooit trambestuurder worden, kan het zomaar zijn dat hij je instructeur is...
Re: Mag ik even kwijt #75
Dan is een GTL of een PCC makkelijker te rijden. Tenminste, als je lang genoeg bent om bij de pedalen te komen. Dodeman half indrukken en met je andere voet tractie geven of remmen. En natuurlijk niet te hard door de wissels ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Mag ik even kwijt #75
Is dit ook geen idee voor het OV ?''KLAGEN OVER DE POLITIE KOST GELD'
Om de administratieve rompslomp bij de politie te verminderen, heeft de CDA een plan bedacht: mensen zouden geld moeten betalen als ze een klacht bij de politie indienen.
Klagen bij de politie levert veel papierwerk op. Ook zijn veel klachten volgens het CDA vrijwel nergens op gebaseerd. Vaak wordt in een opwelling geklaagd.....
(bron RTL)
wedden dat er veel meer tevreden reizigers zijn dan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #75
Tsja, en als we Schultz moeten geloven zal het niet veel beter worden denk ik zo...Bee schreef:Sowieso rijdt elke trein op die Zuidtak als een slak. Met de stoptrein van Diemen Zuid naar Schiphol is een verhaal zonder einde. Naar Duivendrecht kan je niet eens fatsoenlijk optrekken, voor RAI moet je eerst wachten voor een vertraagde intercity naar Schiphol, dan heb je de RAI zelf alweer. Van RAI naar Zuid is ook maar een flinke steenworp. Op Zuid staat de stoptrein maar liefst 3!!! minuten stil en na Zuid sta je weer in de remmen voor een vertraagde trein die wat wisseltjes moet nemen bij de Riekerpolder. Ho-pe-loos.
Jammer dat ze de Thalys niet over de Hemboog naar Zaandam willen hebben om daar te keren (zoals paar weken terug met de s2600). Dat zou pas een unicum zijn geweest :D
Ik zie het al voor me... Doe je vrijwillig mee met een NS klantenpanel, word je vriendelijk verzocht om nog wat na te betalen omdat je te negatief hebt geoordeeld over de kwaliteit van de reisinformatie.Ennes schreef:Is dit ook geen idee voor het OV ?''KLAGEN OVER DE POLITIE KOST GELD'
Om de administratieve rompslomp bij de politie te verminderen, heeft de CDA een plan bedacht: mensen zouden geld moeten betalen als ze een klacht bij de politie indienen.
Klagen bij de politie levert veel papierwerk op. Ook zijn veel klachten volgens het CDA vrijwel nergens op gebaseerd. Vaak wordt in een opwelling geklaagd.....
(bron RTL)
wedden dat er veel meer tevreden reizigers zijn dan.
Re: Mag ik even kwijt #75
Ik heb het meer over de echt onzinnige klachten natuurlijk hé, de reis informatie is natuurlijk gewoon belabberd.Caspar schreef:Tsja, en als we Schultz moeten geloven zal het niet veel beter worden denk ik zo...Bee schreef:Sowieso rijdt elke trein op die Zuidtak als een slak. Met de stoptrein van Diemen Zuid naar Schiphol is een verhaal zonder einde. Naar Duivendrecht kan je niet eens fatsoenlijk optrekken, voor RAI moet je eerst wachten voor een vertraagde intercity naar Schiphol, dan heb je de RAI zelf alweer. Van RAI naar Zuid is ook maar een flinke steenworp. Op Zuid staat de stoptrein maar liefst 3!!! minuten stil en na Zuid sta je weer in de remmen voor een vertraagde trein die wat wisseltjes moet nemen bij de Riekerpolder. Ho-pe-loos.
Jammer dat ze de Thalys niet over de Hemboog naar Zaandam willen hebben om daar te keren (zoals paar weken terug met de s2600). Dat zou pas een unicum zijn geweest :D
Ik zie het al voor me... Doe je vrijwillig mee met een NS klantenpanel, word je vriendelijk verzocht om nog wat na te betalen omdat je te negatief hebt geoordeeld over de kwaliteit van de reisinformatie.Ennes schreef:Is dit ook geen idee voor het OV ?''KLAGEN OVER DE POLITIE KOST GELD'
Om de administratieve rompslomp bij de politie te verminderen, heeft de CDA een plan bedacht: mensen zouden geld moeten betalen als ze een klacht bij de politie indienen.
Klagen bij de politie levert veel papierwerk op. Ook zijn veel klachten volgens het CDA vrijwel nergens op gebaseerd. Vaak wordt in een opwelling geklaagd.....
(bron RTL)
wedden dat er veel meer tevreden reizigers zijn dan.
Zoals gisteren bij die sein en wisselstoring tussen Asd en Shl, sta je daar met een railpocket die alleen maar aangeeft " op dit moment kan er geen actuele informatie worden getoond" En krijg je er uiteindelijk informatie uit, dan geeft hij iets heel anders aan als de omroep over het station brult. reken maar.... dan wil je echt wegvluchten hoor!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #75
Ik krijg geen geld van NS Hispeed omdat het compensatiebedrag per treinkaartje 2,25 was en er pas bij 4 euro uitbetaald wordt. Het feit dat ik voor meerdere treinkaartjes compensatie heb ingediend en het volledige bedrag dus hoger dan 4 euro zou worden werd afgewimpeld met het feit dat ik geen compensaties bij elkaar mocht optellen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #75
Ik kreeg 5,90 terug van een uitgevallen Fyra in februari. Duurde twee maanden dus... Toeslag van 2,70 + Student retour van 2,74 = 4,97 naar ik meen...... naja, het zal wel...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #75
Zal wel een kwestie van wennen zijn, de rij/rem-knuppel omlaag drukken als dodeman vond ik in ieder geval prettiger rijden dan dat pedaal maar zie zeer zelden een bestuurder op die manier rijden.hauptbahnhof schreef:Hahahaha, het is toch niet moeilijk? Een dodemanspedaal in een Combino ingetrapt houden?
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mag ik even kwijt #75
Mijn God.... Dat vind ik echt niks. Hou ik dat ding zo krampachtig vast alsof mijn leven ervan af hangt. Doe mij maar gewoon een pedaaltje. Ik gebruik die knuppel meestal als ik voor het stoplicht sta en mijn voet er even van af heb gehaald. Maar paar seconden later ga ik toch over naar de voetbediening van de dodeman.
Even iets anders:
Vanochtend heb ik rijbewijs gehaald voor "Allround Personenvervoerder Tram". :D
Even iets anders:
Vanochtend heb ik rijbewijs gehaald voor "Allround Personenvervoerder Tram". :D
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #75
Gefeliciteerd! *O*
Re: Mag ik even kwijt #75
Ik kijk net even uit het raam naar mijn balkon en daar ligt opeens een gigantische Löwenbräu strandbal _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mag ik even kwijt #75
Thank you, thank you *O* *O* *O*
Re: Mag ik even kwijt #75
Gefeliciteerd *O*hauptbahnhof schreef: Even iets anders:
Vanochtend heb ik rijbewijs gehaald voor "Allround Personenvervoerder Tram". :D
Re: Mag ik even kwijt #75
hauptbahnhof schreef: Even iets anders:
Vanochtend heb ik rijbewijs gehaald voor "Allround Personenvervoerder Tram". :D
*O*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 164 gasten