OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:In Hoorn is op dit moment een razzia bezig met een stuk of 50 Boa´s van Arriva en Connexxion, KLPD, en S&V van NS.
Die van de NS en KLPD kammen alle treinen uit (100% controle) tijdens het stationnement wat enorme oponthoud gaf, omdat iedereen die uitstapte ook door een haag S&V moet (in de spits zijn dat zo 500 mensen per trein) Al zag ik van Arriva trouwens maar 1 Boa lopen, zal er wel mee te maken hebben dat er ook maar 1 bus van hun komt in Hoorn. De Connexxion Boa's deden vrolijk mee met het controleren in de Arriva bus. Met rood lint was de trap naar de stations traverse afgezet :twisted: Vind het zwaar overdreven om met zo veel man aan de slag te gaan. Ik zeg; krachten verdelen en wat vaker ook eens de bus in komen controleren ipv paar keer per jaar extreem massaal.
Op de stoep had men van Connexxion zelfs een Procity geparkeerd met eet en drink waren aan boord voor de controle diensten. Was omgebouwd tot soort van mobiele kantine :shock:
Ik vind het perfect zulke acties, alleen ze zouden inderdaad veel vaker gehouden moeten worden. Maar... ze doen het in ieder geval niet voor niets, er wordt aardig geschreven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

NS.NL meldt:
Maastricht-Liège-Guillemins
Vrijdag 8 April 13:24
Oorzaak
Tussen Maastricht en Liège-Guillemins rijden geen treinen door acties in het buitenland.
Zijn de Belgen wéér eens aan het staken geslagen?
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Etienne »

Als goed is niet. Volgens mij zit men nog steeds met dat machinisten-probleem. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Er was vanmiddag een (ik vermoed sectie)storing tussen Amsterdam en Hoorn, om precies te zijn een van de twee sporen tussen Hoorn en Purmerend Overwhere. De s4500 serie werd opgeheven, uit Hoorn naar Amsterdam reed alleen de s3300. Die moest bij vertrek uit Hoorn wachten op de binnenkomende trein uit Amsterdam centraal, de s14500 en de s3300. Alles ging over een spoor tussen Hoorn en Pmo. Gelukkig is het overloop wissel daar nog niet weggehaald, anders was de treindienst helemaal stil komen te liggen.
Een mevrouw op Amsterdam Sloterdijk zei tegen een andere wachtende reiziger: nou dit is de eerste keer sinds jaren dat ik met de trein ga, en ook meteen de laatste keer voor de komende jaren, ik wacht al anderhalf uur op een trein naar Hoorn. Ik denk, mens hou toch eens op met dat gezwets er was er 40 minuten geleden nog eentje vertrokken. Anderhalf uur kan dus niet. Jammer dat er in de trein zelf niets werd omgeroepen, terwijl die toch zo'n 20 minuten op het station stond te wachten op een veilig sein, en dat terwijl de 1e klas werd bevolkt door minstens 10 mensen in NS uniform.
Ik ben rustig via Alkmaar omgereden en zag toen ik in Hoorn aankwam net nadat ik mijn fiets uit te stalling had gehaald de s14500 binnenkomen uit Amsterdam, die ik een paar minuten voor mijn s800 naar Alkmaar uit Amsterdam zag vetrekken. De omweg via Alkmaar was dus nog sneller dan de rechtstreekse trein. (die voor een aantal overwegen een aanwijzing Aki-Ahob had en dus lang moest wachten op tegentrein)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

De t12759 kwam vanmiddag na de t1759 binnen op Utrecht Centraal, maar mocht er wel weer als eerste uit. Onderweg kwam een lastgeving net op tijd... op de fly-over bij Blauwkapel Oost werd begonnen met afremmen, bij de overweg Groenekanseweg een omroepberichtje en net daarna stonden we stil. Hoorde vervolgens de machinist uitstappen (of nouja, de cabinedeur dichtslaan), aannemelijk om de persoon die langs het spoor liep weg te sturen.

Schade daarmee slechts 6 minuutjes vertraging extra, dat had veel meer kunnen worden afhankelijk van de bedoelingen van de bewuste persoon. Wel gelijk drie treinen in de plus en de t2861 zal ook wel last gekregen hebben van de t5659...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Ennes schreef:
Caspar schreef:In Hoorn is op dit moment een razzia bezig met een stuk of 50 Boa´s van Arriva en Connexxion, KLPD, en S&V van NS.
Die van de NS en KLPD kammen alle treinen uit (100% controle) tijdens het stationnement wat enorme oponthoud gaf, omdat iedereen die uitstapte ook door een haag S&V moet (in de spits zijn dat zo 500 mensen per trein) Al zag ik van Arriva trouwens maar 1 Boa lopen, zal er wel mee te maken hebben dat er ook maar 1 bus van hun komt in Hoorn. De Connexxion Boa's deden vrolijk mee met het controleren in de Arriva bus. Met rood lint was de trap naar de stations traverse afgezet :twisted: Vind het zwaar overdreven om met zo veel man aan de slag te gaan. Ik zeg; krachten verdelen en wat vaker ook eens de bus in komen controleren ipv paar keer per jaar extreem massaal.
Op de stoep had men van Connexxion zelfs een Procity geparkeerd met eet en drink waren aan boord voor de controle diensten. Was omgebouwd tot soort van mobiele kantine :shock:
Ik vind het perfect zulke acties, alleen ze zouden inderdaad veel vaker gehouden moeten worden. Maar... ze doen het in ieder geval niet voor niets, er wordt aardig geschreven.
Hier een stukje van onze locale nieuwssite:
http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-33228 ... tml?page=1

En daarbij viel deze zin me op:
Het gaat om een gezamenlijke actie van de politie, de NS en Arriva Connexxion.Bij de grote controle, uitgevoerd door in totaal circa 70 ordebewakers (spoorwegpolitie, regionale politie, BOA’s) zijn tot nu toe drie aanhoudingen verricht.
Om nou 70 mensen in te zetten voor een handje vol overtredingen? :roll:
De zogenaamde ’stop and go’ acties vinden in diverse steden in het land plaats gedurende het jaar. De eerste ’stop and go’ actie is enkele maanden terug uitgevoerd in Almere en Lelystad. Na gebleken succes aldaar heeft men besloten deze acties regelmatiger te gaan uitvoeren. Het station Hoorn is afgezet door hekken en linten
Met het enorme omlopen creëer je in ieder geval geen goodwil bij de reizigers.
In Almere veroorzaakte deze 'stop and go' actie de hele dienst vertragingen tussen de 4 en 6 minuten waardoor ongeveer 8 op de 10 aansluitingen in Weesp helaas verloren gingen. Kan me dan wel voorstellen dat de goodwill onder de reizigers zakt...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Klaasje »

Er is natuurlijk veel meer gebeurd dan het oppakken van 3 mensen. Grijsrijders in bussen zijn bekeurd, mensen die zich niet aan huisregels houden zijn bekeurd, zwartrijders zijn aangepakt. Daarbij zitten ook overtredingen waar het reguliere ov-personeel zich beter niet mee kan bemoeien ivm agressieve reizigers.
Laatst gewijzigd door Klaasje op za 09 apr 2011, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Vinny »

Zwartrijders worden dan ook niet opgepakt :roll:
Wellicht zijn we toch een beetje te soft in Nederland.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Wat mij vooral dwars zit bij zoiets is dat het vertragingen oploopt. In het geval van Almere hebben echt duizenden reizigers op Weesp hun aansluiting niet gehad doordat hun trein uitgekamd moest worden in Almere en daardoor te veel vertraging kreeg om de trein uit Hilversum vast te houden volgens het TAD.
Maarja daar begint men hier pas over te klagen als men het zelf overkomt. :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Marc »

Als ik vandaag een reis plan van Maastricht naar Utrecht, dan mag ik volgens de reisplanner via Venlo-Nijmegen reizen door de werkzaamheden tussen Den Bosch en Utrecht. Ik vraag me wel af of Veolia dit keer bereid is om deze reizigers te vervoeren, ik kan me namelijk herinneren dat Veolia een paar jaar geleden lastig ging doen dat er reizigers zonder via-kaartje in de trein zaten (of is deze "concurrentie-woede" inmiddels voorbij)?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Gekko123 »

Ik denk dat die concurrentiewoede nog steeds aanwezig is, alleen kan het zijn dat de NS nu met Veolia heeft gesproken en ze een zak met geld hebben toegeschoven.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door find_your_spot »

Mijn reiservaringen doen we dit keer in beeld:

Afbeelding
Toen ik wakker werd schrok ik mij kapot

Afbeelding
Weet iemand waarom die koi karpers zo graag op m'n vingers zuigen?

Afbeelding
Bleek dat de werkzaamheden dichterbij waren dan ik had gedacht!

Afbeelding
Op Roosendaal stond deze verrassing op mij te wachten, de uiteindelijke vertraging was opgelopen tot +14 min

Afbeelding
Dan maar 24 minuten in het zonnetje de hobbyist uithangen

Ben ik nu een echte treinhobbyist?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Vinny »

Nee :')
Ten eerste plaat je foto's van een Koi-Karper, terwijl je weet dat het hier geen biologieforum is en ten tweede plan je een reis terwijl er werkzaamheden aan het spoor zijn. Een echte spoorhobbyist zoekt een andere datum op :mrgreen: :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Suus »

14 minuten vertraging, 24 minuten gewacht, dan moet je uiteindelijk vast de trein gemist hebben :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Fles »

Vinny schreef: ten tweede plan je een reis terwijl er werkzaamheden aan het spoor zijn. Een echte spoorhobbyist zoekt een andere datum op :mrgreen: :P
Ik zou heel hard zwijgen als ik jou was, meneer de prorailer :P
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ronald »

Ik stond toevallig vanmiddag even naar de teksten te kijken die boven de NS-servicebalie na elkaar worden weergegeven.

1. Welkom bij de NS Servicebalie
2. Strippenkaart nodig? Ga naar de Kiosk
3. U kunt uw treinkaartje ook bij de automaat kopen. Ook voor België en Duitsland.
4. Bij het kopen van een kaartje bij de servicebalie wordt een toeslag van € 0.50 gerekend.

Volgens mij mist hierna nog een mededeling:

5. Wat... :?: Staat u hier nu nog :?: :shock: . Nou, dan willen we u eventueel als het écht nodig is wel te woord staan :') .
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Lijnen 3 en 12 worden dit weekend omgeleid en zag onderweg dat de omroep en RIS keurig waren aangepast op deze lijnen, mag ook wel eens vermeld worden :pos:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Vandaag moest ik vanuit Zoetermeer Meerzicht naar Ut... alleen ik vergat dat de s19800 's zaterdags overdag niet reed. Stond ik daar voor jan doedel te wachten op Ztm... Gelukkig dat het lekker zonnig was...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door STF »

ziggy schreef:Lijnen 3 en 12 worden dit weekend omgeleid en zag onderweg dat de omroep en RIS keurig waren aangepast op deze lijnen, mag ook wel eens vermeld worden :pos:
Bij de bus is dat tegenwoordig vrij gebruikelijk dacht ik, bij de tram zo te horen een zeldzaamheid?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ardan »

Nee hoor. Bij de tram worden dat soort dingen ook gewoon doorgevoerd. Het is wél zo dat de afroep op de omleidingsroute het niet doet.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door VIRM »

Gisteren van Zaandam naar Utrecht.

Op de heenweg had de s800 wegens werkzaamheden Zaandam als beginpunt en Utrecht als eindpunt. Op station Duivendrecht (extra stop) riep de alerte conductrice om dat in tegestelling tot wat er op de borden stond, deze trein niet op Bijlmer/ArenA zou stoppen. :pos:

Op de terugweg gaf het reisadvies aan dat er of via Schiphol kon worden gereisd, of vanaf Bijlmer/ArenA met de metro (wegens werkzaamheden die om iets van half drie of half vier begonnen).
Toch maar de metro gepakt, aangezien dat zo'n 20 minuten sneller was. Gelukkig hoefde je bij Bijlmer niet in te checken en bij Amsterdam CS niet uit te checken. Bij CS stond gewoon een personeelslid iedereen door een poortje te laten die een treinkaartje had. Zwartrijden is hier dus niet mogelijk *kuch*.
Overigens hielp het GVB weer lekker mee door slechts twee stelletjes Zilvermeeuwen te sturen. Handig als je treinvervangend vervoer bent... Het paste allemaal wel (beetje krapjes, maargoed...), maar nog een of twee stellen erbij gooien had geen kwaad gekund.
Zo te zien was de s800 (zeer krappe overstaptijd vanaf de metro, maar toch gehaald!) de kortste IC verbinding in het land: Amsterdam CS-Amsterdam Sloterdijk-Zaandam.
Beul van de blindegeleidelijn
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Denk toch echt dat dat de IC's Enschede-Hengelo zijn op het moment dat de s140 rijdt. :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ardan »

In Zwolle gaan we vanaf nu even iets meer trappenlopen: na een tijd uitstel omdat de liften het nog niet deden is vandaag de tunnel dichtgegaan en moeten reizigers over de tijdelijke traverse. De tunnel wordt verbreed van 5 naar 17 meter.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Gekko123 »

Volgens mij reed er een Thalys binnen te Rotterdam Centraal vanuit Gouda (in ieder geval reed ie op het spoor uit Gouda, niet de HSL).
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door mb90 »

De Thalys rijdt dit weekend ten noorden van Rotterdam niet over de HSL, maar via Den Haag en Leiden. Dit door werkzaamheden in de tunnel onder Zestienhoven en hierdoor reed de Fyra helemaal niet. Vandaar dat de Thalys dus niet de HSL op ging.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten