grote treinstations

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

grote treinstations

Bericht door racingweirdo »

Hallo,

Ik heb gehoord dat er een aantal treinstations`s zijn waarbij je meer dan 10 minuten moet lopen(in hetzelfde) gebouw om van de internationale sporen naar de nationale sporen te komen.

kunnen jullie mij vertellen welke stations`s dit zijn?

volgens mij zijn die veel in de vs of in engenland dacht ik?
Laatst gewijzigd door racingweirdo op di 24 jun 2008, 22:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: groote treinstations

Bericht door Wubbo »

In ieder geval Chatelet-Les Halles (in de Franse metro) schiet me zo even te binnen als station met lange looptijden.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: groote treinstations

Bericht door Freek »

Houd ook rekening met een looptijd van ongeveer 10 minuten van uw aankomstperron naar de Eurostar-terminal.
Rechtstreeks van de website van NS Hispeed, aangaande het station Brussel-Zuid/Midi over het overstappen op de Eurostar

Bron
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: grote treinstations

Bericht door Ruben »

Als je met nationale sporen een metro of iets in die trant bedoelt, dan voldoet Gare du Nord daar ook redelijk aan, zeker als je de verst gelegen metrolijn gelijk op wil.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: grote treinstations

Bericht door Karl »

In Nederland op Rotterdam Centraal van spoor 16/15b naar de tram is ook een roteind weg. Volgens mij rekent 9292 daar ook wel een minuut of tien voor. Al valt het in vergelijking met Gare du Nord of Londense kopstations nog wel mee.
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: grote treinstations

Bericht door Wubbo »

Och, als we dat ook mee gaan nemen wil ik bij deze Arnhem nomineren ;-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: grote treinstations

Bericht door webguy »

Nja, in Arnhem is het contrast nogal groot. Ga je van een trein naar een andere, dan is het via de Sonsbeekzijde relatief erg snel, sneller dan Utrecht bijvoorbeeld ;) Maar wil je van een perron naar het busstation, dat er fysiek nog geen 200 meter naast ligt, dan moet je inderdaad 10 - 15 min lopen. Gelukkig gaan veel bussen via of Willemsplein (noordelijke en oostelijke richting) of Rijnstraat (zuidelijke richtingen).
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: grote treinstations

Bericht door Jurjen »

Frankfurt Main Flughafen ligt ook wel ver uit elkaar, meen ik. Berlin Hbf <-> Berlin Hbf (Tief) kan je ook wel minuten voor rekenen. Zeker als je veel bagage hebt, en al helemaal als je met de lift wilt...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: grote treinstations

Bericht door Aking »

Frankfurt (main) fernbahnhof en Frankfurt (main) Regionalbahnhof is inderdaad een stukje wandelen... Berlin Hbf - Berlin Hbf (tief) vind ik juist wel weer meevallen...

Verder heeft Munchen Hbf uit mn hoofd geloof ik ook iets van 25-30 perronsporen, Wien sud heeft twee verdiepingen maar daar haal je de tien minuten niet volgens mij ( al is het wel even wandelen)

Budapest Keleti en Budapest Nyugati zijn ook redelijke stations, maar daar heb je er vooral last van als je van regionaal naar regionaal moet (al kun je daar gewoon over het spoor lopen en zo dus een stuk afsnijden)

dit is wat me zo even te binnen schiet... als me nog meer te binnen schiet zal ik dat uiteraard vermelden

Dan heb je nog kopstations wat vooral met lange internationale treinen lastig kan zijn (als je bv 10 rijtuigen terug moet lopen voordat je naar de andere perrons kan komen) maar daar vroeg je niet naar geloof ik :)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: grote treinstations

Bericht door Jurjen »

De afstand valt op zich wel mee op Berlin Hbf, maar met meer dan 1 koffer per persoon wordt de roltrap lastig, en wachten op de lift kan serieus ruim 5 minuten duren!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: grote treinstations

Bericht door Geert »

Karl schreef:In Nederland op Rotterdam Centraal van spoor 16/15b naar de tram is ook een roteind weg. Volgens mij rekent 9292 daar ook wel een minuut of tien voor. Al valt het in vergelijking met Gare du Nord of Londense kopstations nog wel mee.
Ja, zeker naar de tram mag je dan lekker omlopen zeg :P
Overigens is Utrecht 18b/19b naar de streekbussen ook wel de 10 minuten waard die 9292 ervoor rekent.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: grote treinstations

Bericht door Daniel »

Tenzij je met Arriva of Veolia mee wilt... dan zit je op 18/19 juist dichterbij en op 1 een roteind weg :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: grote treinstations

Bericht door Suus »

Lille Flandres <-> Lille Europa, ligt hemelsbreed 350 meter van elkaar, maar door het gigantische winkelcentrum ertussen ben je toch wel 20 minuten kwijt voor een overstap. Zeker omdat Lille Flandres ook nog een kopstation is kan het een flink eind zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: grote treinstations

Bericht door Caspar »

Munchen HBF is ook tamelijk lang lopen naar de S-bahn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: grote treinstations

Bericht door Vinny »

Paris Gare du Montparnasse... :twisted:

Overigens: Sloterdijk wordt binnenkort ook een station waarin je flink moet lopen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: grote treinstations

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Tenzij je met Arriva of Veolia mee wilt... dan zit je op 18/19 juist dichterbij en op 1 een roteind weg :wink:
Of CXX 195/295. ;) Dus het ligt maar net aan de lijn die je gebruikt.
Het is een spectrum.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: grote treinstations

Bericht door math1985 »

racingweirdo schreef:Ik heb gehoord dat er een aantal treinstations`s zijn waarbij je meer dan 10 minuten moet lopen(in hetzelfde) gebouw om van de internationale sporen naar de nationale sporen te komen.
Enschede :P.
Eix
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 18:56

Re: grote treinstations

Bericht door Eix »

Toevallig bij het plannen van mijn interrail op deze melding in hafas gestuit:

Wien Südbahnhof Bstg. 1-9 Mi, 06.08.08 Fußweg 10 Min.
Wien Südbahnhof Bstg. 11-19 Mi, 06.08.08


:lol:
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: grote treinstations

Bericht door Dre »

math1985 schreef:Enschede :P.
Overdrijven is ook een vak, van spoor 5 hoef je niet zover naar de IC te lopen, die rijdt namelijk netjes door tot (het altijd rood tonende) sein 368. Daarbij rijdt de trein van de PEG nog niet eens tot het einde van 't perron door, maar stopt deze precies zo dat ie weer goed staat achter sein 401 richting Gbr/G. Of je moet natuurlijk net de pech hebben dat in Es het voorste treinstel van de trein uit Shl/Gvc wordt afgetrapt, dan moet je inderdaad 3 tot 4 bakken verderop instappen.

p.s. kan de afkorting G worden aangepast? Die staat voor Gronau (Westf.), niet voor Gronau Grens. Eveneens is Esd "Enschede Drienerlo" en niet "Enschede Drienerloo. :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten