Tramvervangend vervoer Delft

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Tramvervangend vervoer Delft

Bericht door Delftse Chauff »

Het volgende lees ik op de site van de HTM over het vervangend vervoer van de tramlijnen 1 en 19 volgend weekend tussen de Hoornbrug en Delft:

[quote] Vervangend busvervoer. (bus 1)
Gedurende de werkzaamheden is er voorzien in vervangend busvervoer. U kunt in beide richtingen reizen met bus 1 tussen Delft Tanthof en de halte ‘Broekpolder’. (halte tram 15) Bus 1 rijdt van halte ‘Broekpolder’ via de A13 naar de halte ‘Brasserskade’. Vervolgens via de halten ‘Nieuwe Plantage’, ‘Wateringsevest’, de Ruys de Beerenbrouckstraat en de Provincialeweg naar Delft station. Vandaar de tramroute tot en met de halte ‘Van der Slootsingel’. Na het oversteken van de Kruithuisweg, via de Derde Werelddreef en de tijdelijk bushalte ‘Latijns Amerikalaan’ naar halte ‘Abtswoudsepark’. Dit geldt in beide richtingen. [einde quote]

Zijn de bussen van de HTM lager dan 3,0m dat ze over de Ruys de Beerenbrouckstraat kunnen? Onze lijn 37 werd bij Connexxion al omgelegd, omdat de bussen van Connexxion minimaal 3,2meter hoogte nodig hadden.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Tramvervangend vervoer Delft

Bericht door Michael 1988 »

Ik geloof dat de Den Oudsten B96 wel laag genoeg zijn. De meeste lagevloerbussen van HTM zonder gastank zijn ongeveer 2,9m of bijna 3m hoog naar mijn weten.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Tramvervangend vervoer Delft

Bericht door Reiziger Delft »

Die bussen moeten dan overigens wel een zeer krappe bocht nemen onder het spoorviaduct door.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Tramvervangend vervoer Delft

Bericht door Delftse Chauff »

Ik vraag me dan ook nog af waarom die onlogische route genomen zou moeten worden. Volgens mij blijft de gewone rijbaan van de Westvest open. Ik heb in ieder geval niks gehoord over een omleiding van lijn 130. Dus lijkt het mij logischer dat ze bus 1 over de phoenixstraat,Westvest en door de Irenetunnel laten lopen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tramvervangend vervoer Delft

Bericht door Daantje »

Als ik het zo lees, dan is de omleidingsroute er al op voorbereid dat de Irenetunnel ook dichtgaat. Op deze manier hoef je dan niet wéér een andere omleidingsroute te gaan rijden. Als het qua hoogte om de doorgang onder het spoor door gaat: vorig jaar toen er werkzaamheden aan de krakeelpolderweg waren reden oa bus 80 en 82 van toen via de Buitenwatersloot, Hugo de Grootstraat en Westvest naar het station en dat ging gewoon. Waren wel de niet-aardgasbussen van Veolia.

Is dit overigens alleen het tramvervangend vervoer voor komend weekend of ook voor de periode vanaf dan als tram 1 en 19 maar tot station Delft rijden en niet meer verder naar het Tanthof?
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Tramvervangend vervoer Delft

Bericht door Reiziger Delft »

Het gedeelte Broekpolder- station Delft is alleen dit weekend, vanaf maandag rijden tram 1 en 19 weer tot station Delft. Ze keren dan op de nieuwe tijdelijke keerlus die dit weekend wordt aangesloten. Na het weekend blijven er tussen het busstation van Delft en de Tanthof voorlopig bussen rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tramvervangend vervoer Delft

Bericht door Meltrain »

Hele kleine correctie: het is geen keerlus, maar een keerdriehoek. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 gasten