Eurostar heeft een nieuwe logo

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door webguy »

microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door microshit »

Ik vind van het nieuwe logo niet dat het Eurostar uitstraalt. Het oude wel, omdat daar tenminste nog ene ster in verwerkt zit.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door webguy »

Het nieuwe logo moet dus een snelle trein door een tunnel voorstellen ;) Maar inderdaad, dat Euro komt er niet meer in voor. De drie strepen in het oude logo stellen ook Belgie, Frankrijk en Engeland voor, dat is ook weg.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door Dexter »

En als je het op zijn kop draait stelt het vast een slak voor, net zoals bleek bij het nieuwe TGV-logo. :lol: We gaan het zien, ik ga eind deze week lekker een paar dagen naar Londen. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door Fles »

het gaat allemaal weer op de sexy franse toer :')

Wel raar dat we al dagen weten dat Eurostar een nieuw logo heeft, maar nog geen kat die de moeite genomen heeft om een reportage over Emmen-Zuid in elkaar te schroeven trouwens. Zitten jullie nou echt ALLEMAAL op MIJ te wachten? Dan wordt het zondag :P
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door Bastiaan »

Nee sorry, over die minuut dat ik in de trein op station Emmen-Weiland stil stond ga ik geen verslag schrijven :P

Over de Eurostar: in het kader van het nieuwe logo en nieuwe huisstijl zullen de treinen ook een nieuwe kleurstelling krijgen. Ik vind trouwens dat het lettertype waarin "EUROSTAR" is geschreven ook totaal geen snelheid uitstraalt. Meer als luxe, eenvoud en "cleanliness", vind ik.
Laatst gewijzigd door Bastiaan op do 07 apr 2011, 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door Suus »

Wordt het interieur ook onder handen genomen? Ik vond dat twee jaar geleden al enigszins gedateerd als ik eerlijk ben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door Bastiaan »

Bee schreef:Wordt het interieur ook onder handen genomen? Ik vond dat twee jaar geleden al enigszins gedateerd als ik eerlijk ben.
Ja, hoewel het interieur in 2004 en '05 ook al onder handen is genomen, zal er de komende jaren weer een wat grotere revisie plaatsvinden. Het eerste gereviseerde treinstel verschijnt in 2012 op de baan. Zie: http://www.railwaygazette.com/news/sing ... arded.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door webguy »

Bee schreef:Wordt het interieur ook onder handen genomen? Ik vond dat twee jaar geleden al enigszins gedateerd als ik eerlijk ben.
Ze hebben wel de pictogrammen iets veranderd, zie de post daarvoor.
Verder hebben ze dat logo in 3d standbeelden uitgewerkt die in kantoren gaan staan, maar daar houdt het op :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door Dexter »

webguy schreef:Verder hebben ze dat logo in 3d standbeelden uitgewerkt die in kantoren gaan staan, maar daar houdt het op :)
Er staat er momenteel eentje in de aankomsthal van St. Pancras International. Zelf gezien. :D
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door webguy »

Ok, daar dus ook :) Ziet dat er een beetje uit? de foto's op de site zagen er erg futuristisch uit...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door Suus »

Wat moet ik trouwens voorstellen bij een 3D-standbeeld. Een standbeeld is toch altijd al 3D?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eurostar heeft een nieuwe logo

Bericht door webguy »

Nee ok, maar het logo uitgewerkt in 3d, en dan als standbeeld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten