OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Michael »

Konden ze de Fyra niet gewoon tussen Rotterdam en Breda laten rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk zou het keren op Rotterdam Centraal teveel problemen opleveren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Michael »

Okee. Dank u
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Nee hoor. Bij de tram worden dat soort dingen ook gewoon doorgevoerd. Het is wél zo dat de afroep op de omleidingsroute het niet doet.
Die deed het anders wel...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Stefan »

Tegen 3 uur vanmiddag kwam de m450 door Zlw heen, wat z'n bestemming was... geen idee, hij ging in ieder geval richting Rsd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Volgend weekend was ik van plan van Amersfoort naar Dordrecht te reizen, maar zijn er werkzaamheden tussen Amersfoort en Den Dolder. Zat zodoende eens te plannen om de alternatieve routes te bekijken en kwam daar toch wel een apart geval tegen...
Grofweg zijn er drie mogelijkheden: Amf - Shl - Ddr per IC met 1 overstap, Amf - Wp - Shl - Rtd - Ddr per Sprinter/Fyra/IC met drie overstaps en Amf - Brn - Ut - Rtd - Ddr per Sprinter/IC met drie overstaps. De laatste twee opties zijn die waar het om gaat: beide kennen exact hetzelfde vertrek- en aankomsttijdstip, maar merkwaardig genoeg krijg ik t/m 9.36 uur alleen maar adviezen via Schiphol en daarna alleen maar adviezen via Utrecht uit de planner. Kan die soms niet overweg met twee dusdanig gelijkwaardige reisadviezen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Suus »

Kwam vanavond om 20:20 aan op station Alphen aan den Rijn en er hing een heel vreemde sfeer. Het was vrij druk, maar iedereen was doodstil. De trein leek ook uitgevallen toen hij langs het perron stond, in de trein was het doodstil, zelfs de ventilatie was niet meer te horen e.d. Pas nadat de conducteur had gefloten ging de trein weer aan en rijden en begonnen mensen weer te praten. Heel bizar.

Station Diemen Zuid heeft trouwens geen strepen op het perron zoals alle andere stations die wel hebben bij de perronrand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door find_your_spot »

Ardan schreef: na een tijd uitstel omdat de liften het nog niet deden
Vorige week even met drie liften op Station Zwolle geweest, man man man wat gaan die liften traaaaaaag.

Volgens mij was ik 2-3 minuten bezig om van beneden naar boven of boven naar beneden te komen.

Verder moet je die knop ingedrukt blijven houden (lamme vinger)
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Geert »

Daniel schreef:maar merkwaardig genoeg krijg ik t/m 9.36 uur alleen maar adviezen via Schiphol en daarna alleen maar adviezen via Utrecht uit de planner. Kan die soms niet overweg met twee dusdanig gelijkwaardige reisadviezen?
Als de reisplanner al een route heeft gevonden die aan de criteria voldoet zal hij waarschijnlijk een route die precies even veel kost (in termen van overstaps en reistijd) waarschijnlijk overslaan. De alternatieve route is niet sneller (of met minder overstaps) dan de eerdere gevonden route en wordt dus niet teruggegeven, en afhankelijk van de manier waarop de data opgeslagen is zal het wel zijn dat hij soms de ene route eerst vindt en voor wat treinen later eerst de andere route...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Eindelijk weer eens de overstappen mee ipv tegen:

Arriva reed op tijd in mijn wijk... met een snelwandelactie een fyra toeslag gekocht en op tijd de t5016 gepakt en op Rtd een vlugge overstap op de t907. De t905 en t909 hadden beiden minimaal +10...

75% van de trein, die op een paar stoelen na vol is, loopt leeg op Shl... wat een rust... (naja, was al een rust; best lekker de stiltecoupé zo nu en dan).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:De alternatieve route is niet sneller (of met minder overstaps) dan de eerdere gevonden route en wordt dus niet teruggegeven, en afhankelijk van de manier waarop de data opgeslagen is zal het wel zijn dat hij soms de ene route eerst vindt en voor wat treinen later eerst de andere route...
Zoiets zal het wel zijn, want als je de vertrektijd van de reis aanpast, krijg je ook om 10.36, 11.36 uur etc. een reisadvies met Fyra te zien. Wanneer je handmatig doorklikt naar een latere reis, krijg je Fyra niet te zien.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Stefan »

Onder het motto, zoek de verschillen...

Afbeelding

Afbeelding

En nee, dat is niet té letterlijk bedoeld. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Suus »

De een is van TCR en de ander van Arriva :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Waar kwamen al die reizigers toch vandaan vanmiddag... voor een maandagmiddag vond ik het toch wel opvallend druk in de t1759. Die reed gewoon op de gebruikelijke lengte dus daar lag 't niet aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Wubbo »

Ik had het alweer bijna verdrongen, maar vandaag bleek maar weer eens dat ik niet normaal naar Zwolle kan reizen zonder dat er onderweg wat gebeurt. Dat leverde vanochtend dus +10 op doordat de Rotterdamse poot van mijn IC weer eens te vroeg stil was gezet en wij er met ons losse ICM-drietje niet meer bij konden, en doordat post Amersfoort vond dat een s1500 richting Amfs en een s500 richting Zl echt niet tegelijk konden. En ja, ik moest ook even kijken naar die nieuwe traverse, de laatste keer dat ik er was was ie nog maar in aanbouw...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Geert »

En ik had vandaag pech met een reisje van Den Haag naar Vlaardingen: het begon al met de s2200 die op Laan van NOI +8 had (maar onderweg tot +5 gereduceerd kon worden), maar helaas bleek het te veel gevraagd om in Schiedam de aansluiting over te nemen (dat had 3 minuten wachten gekost) waardoor reizigers richting Schiedam Nieuwland en verder de volgende trein moeten nemen. Ware het niet dat de s4200 van een kwartier later was uitgevallen... Dubbele pech dus, en een half uur vertraging. Toevallig kon ik als alternatief de metro nemen naar Vijfsluizen en was ik nog op tijd voor mijn doktersafspraak, maar een half uur vertraging op een reisje als dit is toch wel gortig. Vooral als je bedenkt dat het treinpersoneel van de s4100 even had kunnen wachten...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door ODRAIL »

Hmm, valt nog mee dat je geen vertraging heb opgelopen bij de vrienden van de RET. Die maken er vandaag zowel bij de metro als bij de tram een aardig potje van. gelukkig kon ik er net overal tussendoor piepen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Joshua »

Het gaat er toch weer eens lekker aan toe met de OV-chipkaart.
Zo afgelopen weekend.
Zaterdag moest ik naar Uden, stapte leuk de 199 in naar de brabantse poort, alle CICO's uit dus gratis reizen.
Overstappen naar de 99 naar Uden, weer hetzelfde geval, dus weer gratis reizen.
Zondag moest ik echter terug omdat ik nog moest werken in Nijmegen. Dus ik wil inchecken in de 99 naar Nijmegen. Is me Saldo geblokkeerd.
Gelukkig had ik contant geld bij me. Dus ik een kaartje kopen naar Nijmegen en ben daar naar het NS loket gegaan.
Deze mensen konden zien dat me Saldo geblokkeerd was maar konden verder niks voor mij betekenen.
Maandag ochtend moest ik naar me stage, dus ik inchecken en dit ging gewoon.
Blijkbaar was dus alleen het SALDO geblokeerd en me reisproducten niet.
Vervolgens naar het BRENG loket toe, deze man van het loket had geen flauw idee hoe het kon dat me saldo was geblokkeerd dus draaide dit terug.
Maar nu heb ik dus bijna in Uden gestaan omdat me kaart spontaan geblokkeerd was. Iemand enig idee hoe dat kan?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Geert »

KM46 schreef:Hmm, valt nog mee dat je geen vertraging heb opgelopen bij de vrienden van de RET. Die maken er vandaag zowel bij de metro als bij de tram een aardig potje van. gelukkig kon ik er net overal tussendoor piepen.
Blijkbaar geluk gehad dan, die paar minuutjes vertraging van de bus 56 had ik niet zo'n last van ;). Wel viel me op (en dat is al zeker sinds donderdag) dat alle DRIPs in Schiedam Centrum geen informatie meer geven, in plaats daarvan staat nu de melding "Geen reisinformatie" gecentreerd op het scherm. Beetje jammer dat dit dus al een kleine week zo is, inclusief gisteren met alle drukte rond de marathon in Rotjeknor.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Meltrain »

Rotterdam Lombardijen heeft sinds vandaag een officiële taxi-standplaats. :Y
Dat ziet er dus zo uit (foto gemaakt met telefoon en daardoor een beetje wazig):
Afbeelding
(De taxi's vertrekken achter mij. ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Freek »

Zo in Nijmegen. Was me wel een wereldreis. Ik strandde in Zutphen op het station om 9 uur. Op dat moment was in Arnhem een stroomstoring begonnen met als gevolg dat Arnhem vanuit alle richtingen onbereikbaar is. Handig. Dus in de boemel van NS Regions gesprongen om naar Apeldoorn te gaan, daar overgestapt op de Syntus Veluwebus naar Arnhem. De eerste keer voor mij in een Syntusbus met werkende halteafroep, het scherm met de komende haltes miste alleen nog. Vreemd overigens om ndat de laatst halte in Apeldoorn is gepasseerd al de eerst volgende halte in Arnhem om te roepen. Dan zit er nog een tijdje A50 tussen, lijkt me voor iemand die niet bekend is verwarrend. In Arnhem nog gekeken of NS bussen inzette, vreemd genoeg niet het geval, verstoring duurde sowieso tot 11.30, nu is zelfs 14 uur de planning. Daarom met lijn 300 naar Nijmegen gereisd. Aankomst in Nijmegen met +120. Jammer van het tentamen dat ik daardoor miste, ook jammer dat ik vergeten was dat ik de chipkaarten van mijn schoonouders mee had om geschikt te maken voor automatisch opladen en NS-reisrecht, daardoor in ieder geval voor het Brengritje moeten betalen. Bij Syntus is het me niet opgevallen, hopelijk is dat goed gegaan.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Thom91 »

Gister dagje antwerpen gedaan :)
Begonnen in Rta met de stopper van 09:38, daarna overgestapt op de Fyra naar Bd van 10:08 in Rtd. Heerlijk comfortabele reis, had alleen niet het Fyra gevoel zoals ik heb tussen Shl en Rtd. Kan komen omdat ik die traject nooit heb afgelegd met de sneltrein of IC. Toen in Bd op de s3600 gestapt en in Rsd mij bij mijn vrienden gevoegd in de op tijd rijdende benelux naar Antwerpen. Daar heerlijk dagje vertoefd, in de zon gezeten en belgische bieren gedaan :). 's Avonds terug, wederom op tijd, en overgestapt op de s2800 die toevallig met 2x ICMm III reed.
Geen vertraging gehad, prima dagje en een verbrand neusje. ;D

ps. Nu op de borden, de Euronight t446 staat met +214 in Ah :)
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door MdJ »

De groene Amba 5001 (op lijn 2, meldde het briefje achter de voorruit) stond defect op het Musketiersveld.

Althans, de bus was leeg, de lijn 2 van 15:15 was al langs geweest, display deed het niet en stond stil thv de Plus (tussen de haltes Soldeniersveld en Rentmeestersveld).
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

De motor van de HTM 914 is vanmorgen iets te warm geworden, zie hier het gevolg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Gertjan »

Had vandaag weer eens een controle dienst. Sta om 10:05 op Gdm, blijkt dat alles uit de richting Utrecht te laat is, vanwege een videoschouw. Nouja, jammer dan ... 10:18 is de stopper binnen, en ook de intercity is in aantocht. Via de omroep hoor ik een van mijn collega's (was mcn die opleiding aan het geven was) wat gebrabbel. Ik loop even naar voren en vraag wat er aan de hand is.
'We krijgen een VR' Oké, ik weet genoeg. Om 10:22 kunnen we eindelijk weg, met +13 (toch nog overstappers mee kunnen nemen uit de vertraagde stopper). Vlak voor Beesd gaat de snelheid eruit, en gaan we langzaam rijden. Waarom? Hulpverleners langs de baan. Ik tel een stuk of 4 agenten, maar wat ze aan het doen zijn ...

Nadat de tegentrein binnen is (die we normaal in Ldm zouden tegenkomen) kunnen we verder, en tijdens het controlerondje komt er een meisje naar me toe. "Meneer, ik stond net in Beesd op de trein te wachten, en toen heb ik de politie gebeld omdat er iemand over het spoor liep richting Geldermalsen." Ineens valt alles op zijn plaats. "Toen ik zag dat die man het spoor op liep keek hij me aan en gebaarde hij dat ik niets moest zeggen. En toen hij zag dat ik had gebeld rende hij er vandoor naar een auto." Ze geeft het kenteken van de auto door, en ik zie duidelijk aan haar dat ze geschrokken is.
Ik pak mn diensttelefoon en neem contact op met de meldkamer van de spoorwegpolitie en leg uit wat ik gehoord heb. Ze zijn blij met de info, en dat deel is voor mij nu klaar. Vervolgens kon ik van Leerdam tot Gorinchem mn best gaan doen om dat meisje een beetje rustig te krijgen ... wat was zij van de kaart door die gozer :?

Met +12 komen we aan in Gr, snel sleutelen ... Mijn collega achter het loket komt snel even naar de buitendeur 'Wat is er? Waarom vertraging?' Snel leg ik uit wat er aan de hand is ... "En geef haar ff wat te drinken. Zij heeft gezien dat die gozer het spoor op ging en de melding gemaakt bij de politie."

Al met al binnen gekomen op Dordt met 7 minuten vertraging, helaas geen aansluiting meer kunnen geven op de intercity naar Den Haag en op de intercity naar Venlo ... maarja, we deden ons best, meer kunnen we niet.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten