Ontwerp-tracébesluit OV-SAAL (Weesp-Lelystad) ter inzage.

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Ontwerp-tracébesluit OV-SAAL (Weesp-Lelystad) ter inzage.

Bericht door Klaasje »

Het ontwerp-tracébesluit (OTB) voor OV-SAAL korte termijn, cluster A (Weesp-Lelystad) is ter inzage gelegd. In het OTB zelf is informatie te vinden over de maatregelen op dit traject en de gevolgen voor de omgeving. In het kort gaat het om de volgende maatregelen:
  • Een kruiswissel aan de westkant van Almere Centrum
  • 2 tailtracks (keersporen) aan de oostkant van Almere Centrum (richting Lelystad)
  • 1 tailtrack bij Almere Oostvaarders
  • Seinoptimalisatie
  • Perronverlengingen naar 275 meter (340m voor Almere C en Lelystad C)
  • Plaatsing geluidsschermen
In een van de bijlages bij het OTB is uitgebreid beschreven welke uitgangspunten de basis voor deze maatregelen hebben gevormd. Kijk voor het OTB en diverse bijlagen op de website van het CentrumPP. De bijlage met eisen aan het ontwerp en uitgangspunten is hier te vinden.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Ontwerp-tracébesluit OV-SAAL (Weesp-Lelystad) ter inzage

Bericht door VIRM »

Een van de uitgangspunten van OV-SAAL was toch het viersporig maken van de Flevolijn? Is dat nu definitief van de baan?
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ontwerp-tracébesluit OV-SAAL (Weesp-Lelystad) ter inzage

Bericht door Klaasje »

Voor SAAL-KT was een viersporigheid op Muziekwijk-Centrum en een viersporigheid Buiten-Oostvaarders bedacht. Dit was te duur en in simulaties is gebleken dat dit in de praktijk niet zou werken. Toen is er voor de korte termijn de stekker uit spoorverdubbelingen getrokken omdat het allemaal nét niet op het spoor paste. Door wat tweaks in de beveiliging zou het nu wel moeten passen. (Zie de info in de documentatie over kort volgen.)
Voor SAAL-Middelange termijn (bouwtijd 2016-2020, in gebruik in 2020) is er nog geen besluit genomen. Daar zouden nog meer treinen moeten rijden en is verdubbeling ook echt noodzakelijk. Er is een financiele reservering van € 700 miljoen euro beschikbaar voor dit deel die volgens geruchten gehalveerd zou gaan worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten