Het Grote Blundertopic #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door ODRAIL »

En ik pakte juiste een kar om alles in een keer mee te kunnen nemen, past het laatste doosje net niet. Dat werd dus twee keer lopen in plaats van de geplande een keer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Verdorie, over een sok uitgegleden toen ik een glas cola had gepakt. De inhoud van het glas kwam op het toetsenbord van mijn Macbook terecht en die is nu uitgevallen... Helemaal afgedroogd zover mogelijk is maar hij gaat niet meer aan. Hopelijk morgenochtend, anders breng ik hem maar meteen naar Zaandam voor reparatie...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Bak met rijst?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door ODRAIL »

Wat bedoel je hier mee (met dat rijst)?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daantje »

Rijst heeft de eigenschap om heel veel vocht op te nemen, denk dat webguy dat bedoelt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door ODRAIL »

Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ja leuk, maar dan heb ik straks rijst in de superdrive zitten vrees ik...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Tja, als je de laptop er heen en weer in beweegt wel ja. Als je 't er in zet zal het wel meevallen, maar het is inderdaad niet echt praktisch.
Ik heb geen idee hoe het Macbook keyboard precies er uit ziet met dat single body aluminium. Mijn laptop heeft richels om evt. vocht op te vangen, vorig keyboard ook, en er zit iets tussen toetsenbord en wat er onder zit. Waarschijnlijk heeft de boel gewoon even tijd nodig om te drogen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Meltrain »

Is laptop schuin houden boven de wc/wasbak/whatsover geen optie? Dan kan de cola er in elk geval uitlopen en daarna voorzichtig met keukenpapier tussen de toetsen proberen te komen.
Dat werkte bij mijn laptop ook. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Heb hem schuin en op zijn kop gehouden, maar er komt eigenlijk niets uit. Tussen aluminium en de toetsen kan ik amper komen door de constructie en vind via google horrorverhalen over roestige moederborden en uitgevallen backlight. Heb inmiddels de bon gevonden, als hij het morgenochtend na een nacht op zijn kop drogen nog niet doet ga ik maar naar de winkel. Zal een duur ongelukje worden vrees ik. Hopelijk dekt de verzekering dit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Doorgaans beginnen dat soort apparaten na een dag wachten spontaan weer te werken.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daantje »

Ik zat vanavond in de SLT van Delft naar Rotterdam. Toen ik instapte stond er 'station Delft' op de schermen binnen. Daarna ben ik in slaap gesukkeld totdat ik ineens wakker werd door 'ding dong, het volgende station is Den Haag Hollands Spoor' Whaaaaaaaaaaaaaat :shock: denk ik: ben ik in slaap gevallen in de verkeerde trein of is de trein al naar Roosendaal gereden en nu alweer op z'n terugweg? Nadat ik iets wakkerder was en naar buiten keek zag ik gelukkig dat we op de fly over bij Blijdorp reden. Blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan met die displays maar ben wel behoorlijk geschrokken :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Heb hem schuin en op zijn kop gehouden, maar er komt eigenlijk niets uit. Tussen aluminium en de toetsen kan ik amper komen door de constructie en vind via google horrorverhalen over roestige moederborden en uitgevallen backlight. Heb inmiddels de bon gevonden, als hij het morgenochtend na een nacht op zijn kop drogen nog niet doet ga ik maar naar de winkel. Zal een duur ongelukje worden vrees ik. Hopelijk dekt de verzekering dit.
Dan hoop ik het beste voor je. -o- Ben ik blij dat ik Apple Care er bij genomen heb. :') Heb er tot nu toe wel 1x gebruik van moeten maken, er was een bevestigingspuntje van een toets afgebroken, is gewoon 'gratis' gefixt. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Apple Care vind ik vrij belachelijk, honderden euro's neertellen voor garantie. Net zoals ze overal neerzetten dat je maar 1 jaar garantie hebt. Dat wordt gewoon overruled door Nederlandse (zolang als van een apparaat verwacht zou mogen worden gezien de prijs) of Europese ( twee jaar) wetgeving, met van diens verstande dat na een half jaar de bewijslast omgedraaid wordt. De eerste zes maanden moet de leverancier bewijzen dat het door mij komt, daarna moet ik bewijzen dat het door hun komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Vandaag ontving me moeder haar EHBO diploma, staat de achternaam verkeerd geschreven... :neg:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Ik zat vanavond in de SLT van Delft naar Rotterdam. Toen ik instapte stond er 'station Delft' op de schermen binnen. Daarna ben ik in slaap gesukkeld totdat ik ineens wakker werd door 'ding dong, het volgende station is Den Haag Hollands Spoor' Whaaaaaaaaaaaaaat :shock: denk ik: ben ik in slaap gevallen in de verkeerde trein of is de trein al naar Roosendaal gereden en nu alweer op z'n terugweg? Nadat ik iets wakkerder was en naar buiten keek zag ik gelukkig dat we op de fly over bij Blijdorp reden. Blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan met die displays maar ben wel behoorlijk geschrokken :P
Op eoa manier hebben die SLT's een soort patent op verkeerde info. Maar goed, het is altijd nog de mcn die een nummertje inklopt. Misschien valt het wel extra op omdat je bij andere materieelsoorten sowieso geen info krijgt :lol:

Hoewel: SGMm, ICMm... daar zie ik het eigenlijk nooit verkeerd gaan. :?:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Daantje schreef:Ik zat vanavond in de SLT van Delft naar Rotterdam. Toen ik instapte stond er 'station Delft' op de schermen binnen. Daarna ben ik in slaap gesukkeld totdat ik ineens wakker werd door 'ding dong, het volgende station is Den Haag Hollands Spoor' Whaaaaaaaaaaaaaat :shock: denk ik: ben ik in slaap gevallen in de verkeerde trein of is de trein al naar Roosendaal gereden en nu alweer op z'n terugweg? Nadat ik iets wakkerder was en naar buiten keek zag ik gelukkig dat we op de fly over bij Blijdorp reden. Blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan met die displays maar ben wel behoorlijk geschrokken :P
Meer een blunder van de Hc/Mcn die hoogstwaarschijnlijk het verkeerde treinnummer in RIS heeft gezet :P (maar het zijn dan ook drama dingen om in te stellen, je kan ook alleen iets veranderen bij ontgrendelde deuren)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Apple Care vind ik vrij belachelijk, honderden euro's neertellen voor garantie. Net zoals ze overal neerzetten dat je maar 1 jaar garantie hebt. Dat wordt gewoon overruled door Nederlandse (zolang als van een apparaat verwacht zou mogen worden gezien de prijs) of Europese ( twee jaar) wetgeving, met van diens verstande dat na een half jaar de bewijslast omgedraaid wordt. De eerste zes maanden moet de leverancier bewijzen dat het door mij komt, daarna moet ik bewijzen dat het door hun komt.
Ik heb het er alleen bij genomen omdat het een stuk goedkoper was dan normaal toen ik mijn Macbook kocht, anders had ik het ook niet gedaan. Maar goed.. Ik ken mezelf, neem ik er zoiets niet bij, gaat het uiteraard kapot. :X :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ik kom net thuis als een dief in de nacht, bij een vriendin vandaan na een avondje bijkletsen en vakantiefoto's kijken. Morgen moet ik weer werken en ik wilde alvast mijn werkjas vooraan op de kapstok hangen. Dus al doende blijft mijn jas hangen aan een lege hanger (onze kapstokhangers zijn van metaal) en die kletterde keihard op de laminaatvloer. Vervolgens zat er boven iemand rechtop in bed die niet al te blij was en nog net niet met een honkbalknuppel naar beneden kwam. :X
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Meltrain »

Ben ik normaal (bijna) altijd correct met de Nederlandse taal, zeg ik gisteravond ineens tegen iemand dat hij 'een goedere reden heeft' voor iets. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door tsov »

Nee joh, je zei "goederenreden" :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

Vanmorgen wilde ik een schep suiker in m'n beker thee doen, maar die suiker kwam op een of andere manier overal terecht behalve in de beker :P

En vanmiddag in een onoplettende bui bijna in volle vaart in botsing gekomen met een stoeprand op de fiets... had niet in de gaten dat het fietspad rechtsaf verder ging :oops:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Meltrain schreef:Ben ik normaal (bijna) altijd correct met de Nederlandse taal, zeg ik gisteravond ineens tegen iemand dat hij 'een goedere reden heeft' voor iets. :X
Haah, dus JIJ was die treindienstleider die in Rtd die goederentrein voor mijn neus uit stuurde. Die had ook een goederen-reden. :lol:

Ik had vandaag ook weer een legendarische blunder, maar het was wel een beetje een smerige dus mocht je er niet tegen kunnen: Je was gewaarschuwd! :Y

Ik zat vanavond op het toilet op een niet-nader-te-noemen standplaats met hele dunne wandjes tussen de toiletten en in het hokje naast mij zat een collega die - aan het moeizame gekreun en de persgeluiden te horen - kennelijk nogal wat moeite had met de stoelgang. Daardoor kreeg ik nogal slappe-lach-neigingen, maar ik probeerde mijn lach in te houden want ik vond het zo onbeleefd om hem hoorbaar uit te lachen. Doordat ik mijn lach zat in te houden kon ik zelf een enorm harde en luidruchtige wind niet meer onderdrukken :X (dat was het gevolg van de Döner Pizza die ik een paar uur daarvoor had gegeten) en het galmde ontzettend hard in dat hokje. :shock:

Daarna hoor ik ineens uit het hokje naast me op cynische toon: "SOW, bij jou gaat het zo te horen een stuk makkelijker!" :shock:

Waarna ik mijn lachen al helemaal niet meer kon inhouden, maar niets durfde terug te zeggen. :lol: Ik ben na het vegen giechelend met een rood hoofd als een raket de wc uitgerend en heb me de rest van mijn pauze achter een krant verscholen. En ik mag van harte hopen dat de beste man er nooit of te nimmer achter komt dat ik het was. :@
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 18 apr 2011, 02:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Meltrain schreef:Ben ik normaal (bijna) altijd correct met de Nederlandse taal, zeg ik gisteravond ineens tegen iemand dat hij 'een goedere reden heeft' voor iets. :X
Haah, dus JIJ was die treindienstleider die in Rtd die goederentrein voor mijn neus uit stuurde. Die had ook een goederen-reden. :lol:

Ik had vandaag ook weer een legendarische blunder, maar het was wel een beetje een smerige dus mocht je er niet tegen kunnen: Je was gewaarschuwd! :Y

Ik zat vanavond op het toilet op een niet-nader-te-noemen standplaats met hele dunne wandjes tussen de toiletten en in het hokje naast mij zat een collega die - aan het moeizame gekreun en de persgeluiden te horen - er kennelijk nogal wat moeite mee had. Daardoor kreeg ik nogal slappe-lach-neigingen, maar ik probeerde mijn lach in te houden want ik vond het zo onbeleefd om hem hoorbaar uit te lachen. Doordat ik mijn lach zat in te houden kon ik zelf een enorm harde en luidruchtige wind niet meer onderdrukken (dat was het gevolg van de Döner Pizza die ik een paar uur daarvoor had gegeten) en het galmde ontzettend hard in dat hokje. :shock:

Daarna hoor ik ineens uit het hokje naast me op cynische toon: "SOW, bij jou gaat het zo te horen een stuk makkelijker!" :shock:

Waarna ik mijn lachen al helemaal niet meer kon inhouden, maar niets durfde terug te zeggen. :lol: Ik ben na het vegen giechelend met een rood hoofd als een raket de wc uitgerend en heb me de rest van mijn pauze achter een krant verscholen. En ik mag van harte hopen dat de beste man er nooit of te nimmer achter komt dat ik het was. :@
_O- jij hebt ook echt altijd wat hé!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:_O- jij hebt ook echt altijd wat hé!
Ja, ik kan het écht niet helpen. Zouden er medicijnen voor bestaan? :X Een dienstje met mij is in ieder geval nooit saai. (A)
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten