Pfff, zolang er nog geen "best-price"-principe mogelijk is en het technisch niet mogelijk is een NS-product op een niet-NS chipkaart te zetten, zal dit toch zeker wel een technische hersenkraker worden .iljitsch schreef: Maar een beter systeem zou wellicht zijn naar rato van tijd de korting gedeeltelijk toepassen. Dus bijvoorbeeld als je van 18.15 tot 19.15 u reist je 30% korting krijgt. (Een kwart geen korting en driekwart 40% korting.)
Ik vraag me trouwens af hoelang ze van plan zijn de bestaande voordeelurenabonnementen te laten bestaan. Ik heb het idee dat het gezien moet worden als een overgangsregeling.
Blijft de vraag of het wel verstandig is om zo'n populair product de nek om te draaien. Van het "dal-voordeel abonnement" zijn de voorwaarden gewoon veel slechter, en met het "weekend-vrij"-abonnement moet je elk weekend een flinke rit maken om het eruit te halen.
Ik heb het vermoeden dat de nieuwe abonnementsvormen flink wat klanten gaat kosten, vooral die slechts af en toe met een voordeelurenabonnement reizen. Maar daar zal "marketing-technisch" natuurlijk best wel over nagedacht zijn