Mag ik even kwijt #77

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Ik ben het hier zo met jou over eens :Y
Zo zie je maar weer: Dat kan gewoon :Y :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Suus »

Waarom je een bedraad netwerk zou hebben? Eh, een bedraad netwerk is gewoon veel stabieler (geen wegvallende verbindingen door rare signalen) en je kan tussen diverse computers veel hogere snelheden halen via draad dan draadloos. En je hebt geen last van parasieten zoals Google, die tijdens Street View probeerden gegevens uit draadloze netwerken te halen. Nu is mijn netwerk netjes beveiligd, maar ik verbaas mij vaak hoeveel draadloze netwerken zonder beveiliging ik in het lijstje zie staan. Zeker in een studentencomplex ook lekker slim :roll:

Bovendien, als het gewone desktops zijn ben je niet dagelijks met die dingen aan het slepen, tenzij je de ICT-dienst op mijn werk bent, dus kan je gewoon bedraad nemen :lol:

Sommige switches/routers hebben trouwens ook een USB-poort waar je de printer direct op kan aansluiten. Vaak moet je dan eerst de printer op de USB van de computer aansluiten, daar een installatieprogramma doorlopen en aangeven dat je de printer ergens anders op wil aansluiten en dan werkt het meestal automagisch in een keer :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Ardan »

Nog even en ik zit alweer aan de 2500 berichtjes *O* gaat hard :D
En ik zag ook al dat het artikeltje dat ik aanmaakte over de spotplaats Assendorp de 8000e op de wiki is *O*
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door STF »

Wij hebben hier ook zoveel mogelijk bedraad aangesloten, in het begin draadloos geprobeerd maar het was niks anders dan ellende. Luxemburgse huizen hebben ook veel dikkere muren dan Nederlandse, het draadloze signaal komt er amper doorheen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Ennes »

htm_tram schreef:Beste mede forum gebruikers, hier bij wil
Ik graag mijn excuses aanbieden. Ik heb een grote fout gemaakt... Ik schaam me heel erg :oops: Ik bedoel het niet kwaad over de "homo's" want dat had ik niet slecht bedoeld. Ik heb me vierkant sleutel weggegooid. Nogmaals me excuus :( :oops:
Wat jij van homo's vind dat boeit me geen "flikker"!! alleen het feit dat je je bemoeit met zaken waar je niets mee te maken hebt, en dan ook nog eens zeggen dat ik (want volgens mij was dat berichtje voor mij bedoeld) mijn werk moet doen i.p.v. zonder cabinekaart voorin zitten, terwijl je me helemaal niet ken, laat staan dat je weet of ik wel of niet me werk doe, en hoe ik dat doe! Goed je zegt nu je vierkant sleutel weggegooid te hebben, en dat hoop ik dan ook maar, want zou ik je treffen na oneigenlijk gebruik van dat ding, geloof me... gaat een dure grap worden dan voor je.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door deadlock »

Fles schreef:firewall moet je niet aan windows overlaten vind ik. Als je daar serieus wat mee wilt, doe dan 3rd party soft- of nog liever hardware. Maar dat lijkt me hier niet aan de orde.
Dat was ook precies wat ik bedoelde. Als je je computer aansluit op willekeurig wat voor nieuw netwerk moet je aangeven wat voor soort netwerk het is. Aan de hand van die keuze wordt je firewall strenger of minder streng ingesteld.

Trouwens, als je internetverbinding geNAT wordt is een firewall op je lokale machine vrij overbodig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Waarom je een bedraad netwerk zou hebben? Eh, een bedraad netwerk is gewoon veel stabieler (geen wegvallende verbindingen door rare signalen) en je kan tussen diverse computers veel hogere snelheden halen via draad dan draadloos. En je hebt geen last van parasieten zoals Google, die tijdens Street View probeerden gegevens uit draadloze netwerken te halen. Nu is mijn netwerk netjes beveiligd, maar ik verbaas mij vaak hoeveel draadloze netwerken zonder beveiliging ik in het lijstje zie staan. Zeker in een studentencomplex ook lekker slim :roll:
Met mijn draadloze netwerk haal ik gewoon 15MB/sec als ik iets van of naar mijn server kopieer. En de infrastructuur is dan een heel stuk goedkoper dan een bedraad netwerk. Mijn draadloze netwerk is ook niet beveiligd. Privacy op computers is een illusie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door STF »

Morgen 888 flessen schoonmaakmiddel en andere chemische vloeistoffen naar de vuilstort brengen, afkomstig uit die stacaravan... De meeste zooi is er nu wel uit, zondag komt er een sloopbedrijf langs om een offerte te maken.

Ik wilde juist de ijzerzaag in het slot van de tot de stacaravan behorende gasflessenkast zetten tot we vanmiddag ineens alsnog de sleutelbos kregen, dat opent toch net iets makkelijker. :wink:
We kunnen in ieder geval de komende weken tot maanden ons (horeca)terras in de kille avonduurtjes gratis verwarmen, er staan toch zat gasflessen in en rond die stacaravan; hoppa in onze terrasverwarmers ermee.

En speciaal voor htm_tram; er is bij die stacaravan een deur met vierkantslot, wat mij betreft mag je de hele vakantie met dat slot komen spelen. :Y
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Dexter »

htm_tram schreef:Die vervloekte sleutel heb ik dus in een prullenbak gegooid op perron4/5 te Lw. Loop nu te janken in de trein van mijn fouten. Jullie hebben gelijk ik zat fout.
Ik geloof hier echt geen ene reet van. Dus als je ooit iets met sleutels of noodknoppen bij mij in de trein flikt, geef ik je aan bij de SP. Je weet wel, die noem jij altijd Spopo. Want ingrijpen in de bediening van een trein is een strafbaar feit.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Suus »

deadlock schreef:
Bee schreef:Waarom je een bedraad netwerk zou hebben? Eh, een bedraad netwerk is gewoon veel stabieler (geen wegvallende verbindingen door rare signalen) en je kan tussen diverse computers veel hogere snelheden halen via draad dan draadloos. En je hebt geen last van parasieten zoals Google, die tijdens Street View probeerden gegevens uit draadloze netwerken te halen. Nu is mijn netwerk netjes beveiligd, maar ik verbaas mij vaak hoeveel draadloze netwerken zonder beveiliging ik in het lijstje zie staan. Zeker in een studentencomplex ook lekker slim :roll:
Met mijn draadloze netwerk haal ik gewoon 15MB/sec als ik iets van of naar mijn server kopieer. En de infrastructuur is dan een heel stuk goedkoper dan een bedraad netwerk. Mijn draadloze netwerk is ook niet beveiligd. Privacy op computers is een illusie.
Mijn internetverbinding is ook een lokaal netwerk. Als ik mijn computer verbind met de netwerkpoort die in mijn huis zit (heb geen modem o.i.d.) kan ik alle computers die in het complex aanwezig zijn bekijken... Bij sommige kan je zelfs lekker rondsnuffelen in hun documenten e.d. Ook zou ik via iTunes bij andere computers heel wat muziek binnen kunnen hengelen alleen luistert de helft naar top 40 crap of death metal o.i.d. Maar ik heb liever niet dat anderen dat met mijn computer doen, dus dat gaat mooi pot- en potdicht :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Geert »

Vergelijkbare situatie bij mijn netwerk in Zeist (LAN voor de hele flat), maar bij mij verloopt de toegang eerst via een Linux router/server die dus firewall is voor het hele netwerk. En daarachter zit dan de rest van het netwerk (wifi, printer, laptop, pc etc.) :)

Damn, tijd voor een computertopic hiero :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

^^^ Goed plan. Als ik hier het woord cloud lees kijk ik nog altijd naar buiten om te kijken of het soms bewolkt is. :oops:
En als er dan vervolgens staat dat je internet verbinding geNAT kan zijn, dan denk ik dat het is begonnen met regenen uit de cloud.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Net even tussendoor dit filmpje gekeken:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5ehC3jUuZCg[/youtube]
Vooral bij 4.58 vind ik het leuk. De airco is uitgevallen en bij dit type trein kunnen de ramen niet open :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Vinny »

En je hebt geen last van parasieten zoals Google, die tijdens Street View probeerden gegevens uit draadloze netwerken te halen.
Dat verwijt slaat helemaal nergens op. De mensen beveiligen zelf hun netwerken niet. Dat is vergelijkbaar met het aanklagen van de NS omdat een conducteur toevallig vertrouwlijke gesprekken opvangt die in de trein gevoerd worden :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Suus »

Dat verwijt slaat nergens op?

http://tweakers.net/nieuws/67331/google ... autos.html
http://tweakers.net/nieuws/70390/street ... mails.html
http://tweakers.net/nieuws/73347/google ... erken.html
:roll:

Even voor jouw informatie: In Frankrijk is de wetgeving met betrekking tot draadloze netwerken behoorlijk streng. Zo mogen ze bijvoorbeeld niet buitenshuis gebruikt worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Vinny »

Ja, Bee, ik weet dat er een aantal nerds volkomen over de rooie zijn gegaan en dat er wat data-beschermingsorganisaties boos zijn geworden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het verwijt ook terecht is. In mijn ogen is het volkomen onterecht zelfs. De data is verzameld voor geaggregeerde data-analyse en dat mag in principe ook. Verkeersonderzoekers mogen kentekens verzamelen op kruispunten, derhalve slaat de argumentatie van dit soort organisaties echt volkomen nergens op, maar goed, zolang de "Dataschutz" maffia het wel voor elkaar krijgt dat huizen, mensen en autokentekens geblurred worden en gelijk krijgen van de rechter ventileer ik alleen mijn persoonlijke mening ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Geert »

Google heeft de netwerkadressen van wifi-netwerken opgeslagen terwijl hun Streetview-auto langsreed, zodat plaatsbepaling (zonder GPS) voor bijvoorbeeld Android en Firefox nauwkeuriger is. Maar zolang Google ook toestemming heeft [in Nederland dan] om alles en iedereen te fotograferen en voor jaren op internet te bewaren is het vastleggen van wifi-netwerken eigenlijk relatief onschuldig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Suus »

Waarom is het nu meteen weer dataschutz-maffia. Er zijn best redenen om tegen het opslaan van verzonden e-mailberichten zomaar op straat te zijn :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door ODRAIL »

Heb inmiddels de oplossing gevonden voor mijn printerprobleem. Er komt een USB-switch. Dit blijkt voor de huidige en misschien toekomstige situatie de beste oplossing. Veel dank aan een ieder die heeft meegedacht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Waarom is het nu meteen weer dataschutz-maffia. Er zijn best redenen om tegen het opslaan van verzonden e-mailberichten zomaar op straat te zijn :roll:
Het is het verschil tussen een WC deur opendoen met een vierkantssleutel of de WC deur opendoen terwijl de andere persoon deze niet heeft dicht gedaan ;)
Er is niet door de organisatie bewust naar e-mailinformatie gezocht en dat vind ik dus een wezenlijk punt :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Dexter »

Mag ik even kwijt dat ik het na 3 pogingen eindelijk tot Hdr heb gehaald en dat het een heerlijk ritje was? 8-)

En voor in Bee's categorie Britse humor: Het is bijna tijd voor de Royal Wedding. In Londen wordt al druk gerepeteerd:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kav0FEht ... ertainment[/youtube]

:lol: (Merk op hoe goed de personages gecast zijn.)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Geert »

Geweldig! :D
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Vandaag een dagje naar Walibi :D De draai/zweefmolens, vliegende tapijten en schommelschepen laat ik mooi links liggen, want al bij de eerste draai van zo'n zing begint mijn evenwichtsorgaan flink te protesteren wat resulteert in een middagje misselijkheid. De achtbanen daarentegen heb ik wel zin in.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Justin »

Have fun.

Die giant drop vind ik maar niks. Daarbij is de Goliath nog wel wat leuker....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Suus »

En dan te bedenken dat T-Mobile eigenlijk Duits is *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten