NS-site rariteiten

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

Een bericht dat niet onmiddelijk is bijgewerkt...; wees blij dat er niet tijdelijk niets staat... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Daan »

Hoeveel ****** zijn er nodig om één klein stukje tekst te vervangen op een website? 10? 100? :roll: :x
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Een bericht dat niet onmiddelijk is bijgewerkt...; wees blij dat er niet tijdelijk niets staat... :roll:
Nou ja, normaal zou je verwachten dat het ene stukje door het andere vervangen zou worden. Daarom vond ik het opvallend ;) Vijf minuten later stond het trouwens wel goed hoor.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

Geert schreef:
Vinny schreef:Een bericht dat niet onmiddelijk is bijgewerkt...; wees blij dat er niet tijdelijk niets staat... :roll:
Nou ja, normaal zou je verwachten dat het ene stukje door het andere vervangen zou worden. Daarom vond ik het opvallend ;) Vijf minuten later stond het trouwens wel goed hoor.
Nee. Normaal wordt eerst de update getypt, dit ter voorkoming dat de informatie verloren gaat. Normaal zie je deze versie niet op internet. Kennelijk heeft iemand te vlug op enter gedrukt :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

Wel eens de gesproken versie aangehad?
http://www.youtube.com/watch?v=aLdkuJLEF7w

:mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: NS-site rariteiten

Bericht door mb90 »

Ik word er al gek van als niet-blinde, dus laat staan wat een blinde hier van vindt. Ik denk niet dat diegene op de juiste plaats van bestemming aan zal komen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door webguy »

Inmiddels leest die 't veel beter voor hoor ;) Ze zitten bij de NS niet stil, maar de site rammelt nog wel hier en daar (je kan bijvoorbeeld in FF3 de SMS functie niet gebruiken ;) )
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Ronald »

Zomaar een melding uit "werk aan het spoor":
Zaandam-Amsterdam Centraal
zondag 6 juli

Oorzaak
diverse onderhoudswerkzaamheden

Reisadvies
de Sprinter uit Alkmaar naar Amsterdam, Breukelen en Gouda rijdt tot Zaandam de Sprinter uit Rotterdam Centraal naar Gouda, Amsterdam en Alkmaar rijdt tot Amsterdam Centraal reis tussen Zaandam en Amsterdam Centraal of Amsterdam Amstel met de Intercity Nijmegen-Den Helder
Misschien zou het gebruik van puntjes en kommaatjes de leesbaarheid wat vergroten? :roll: Er is blijkbaar niemand die dit even naleest ...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

In het invoerscherm staat het op aparte regels, waarschijnlijk. Op de website ontbreken de nieuwe-regel-tekens...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Geert »

Dan mis ik nog wel de hoofdletters waarmee je een nieuwe zin begint :P Maar inderdaad, als je de broncode van de werkzaamhedenpagina bekijkt staan er inderdaad regeleinden en is het bericht opgedeeld in drie regels. Lijkt me een bugje in de site die vergeet die newlines om te zetten naar html-tags.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

Geert schreef:Dan mis ik nog wel de hoofdletters waarmee je een nieuwe zin begint :P Maar inderdaad, als je de broncode van de werkzaamhedenpagina bekijkt staan er inderdaad regeleinden en is het bericht opgedeeld in drie regels. Lijkt me een bugje in de site die vergeet die newlines om te zetten naar html-tags.
Maar als je goed kijkt, zie je dat hoofdletters aan het begin van de zin consequent niet worden geplaatst. zondag, diverse, de. Alleen treinformules en plaatsnamen dienen voorzien te worden van een hoofdletter. Bij de NS. :-)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: NS-site rariteiten

Bericht door playertwo »

Dan gooi je er een 'harde enter' in; dat werkt altijd. Overigens mogen ze die dingen inderdaad weleens nakijken op stijl. Hoofdletters en punten komen de leesbaarheid in ernstige mate ten goede.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Geert »

Een harde enter is in HTML niet zoveel waard, daar zul je toch echt een <br />-tag voor moeten hebben ;)

On topic: ik mis nog de treinnummers op de mobiele site en bij de AV (al was het maar als mouse over). :(
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Wubbo »

Mogen rariteiten van 9292ov hier ook? ;-)

Volgens die site is het 11 minuten lopen van treinstation Oisterwijk naar treinstation Oisterwijk. Ik wed dat ik het sneller kan! ;-)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

Geert schreef:Een harde enter is in HTML niet zoveel waard, daar zul je toch echt een <br />-tag voor moeten hebben ;)
Oh, en ik maar denken dat <br /> een XML construct was. =)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Mikos »

Beetje laat, maar toch:
webguy schreef:Inmiddels leest die 't veel beter voor hoor ;)
Op welke site kom jij dan? Bij mij is het nog altijd een ramp, anders... :|
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Nielske1990 »

Zelf niet tegengekomen, maar er werd mij verteld dat iemand die vanaf Helmond 't Hout wilde vertrekken werd verwezen naar station Helmond, om daar de Intercity te nemen. :mrgreen: Heel slim trucje om de stoptrein te ontlasten :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Aking »

keleti palyaudvar schreef:Kwam deze net tegen:
Heerlen-Maastricht

Melding zaterdag 26 juli 2008, 17:47 uur:
Oorzaak:

Tussen Maastricht en Heerlen verstoring treinverkeer.
Later volgt meer informatie.
en ondanks het feit dat het bericht ansich klopt vond ik hem toch wel opmerkelijk :roll:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Justin »

Iets op de AV van NS mobiel viel me op bij Eghm:

V 12:54 Heerlen
Stoptrein spoor 3
Via Landgraaf
V 13:39 Stolberg-Altstadt
Stoptrein spoor 1
Via Herzogenrath, Aachen
V 13:54 Heerlen
Stoptrein spoor 3
Via Landgraaf
V 14:39 Stolberg-Altstadt
Stoptrein spoor 1
Via Herzogenrath, Aachen

Ik dacht dat het station enkelsporig was?
En als het zo was... ik kan me niet herinneren dat het een splitperron is (zoals op Egh en Gdk bijvoorbeeld)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

Het is inderdaad een enkel perron aan de linkerzijde (in richting Duitsland gezien) van het spoor.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Meltrain »

Is dit nieuwe logica van NS HiSpeed ofzo :roll: :
'InterCity
nur 1. Klasse, alleen 2e Klas '
Tuurlijk joh. :P
Gevonden bij een Belgische Intercity in de reisplanner van HiSpeed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Thijs »

De NS-planner is een beetje in de war. In Deventer worden de overstappen van 2 a 3 minuten niet meer weergegeven (sowieso standaard niet, ook al staat de overstaptijd op 'direct'). Dat betekent dat je voor een reisje Apeldoorn--> Zwolle langer onderweg bent (hij geeft de s1500 of s7000 aan, maar nooit een 1600/1700), maar ook bijv. Nijmegen --> Enschede wordt alleen nog maar via Zutphen/Goor gegeven. Een beetje verwarrend voor reizigers lijkt me, doordat de overstapmogelijkheden niet meer goed worden weergegeven. Is dit beleid of gewoon een foutje in de planner? Andere 2-minuten overstappen (bijv. in Amf) worden wel correct weergegeven.

Erg raar dus :(
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

In Amersfoort zijn die overstappen echter ook als overstap bedoeld; Of dat in Deventer het geval is, is natuurlijk maar de vraag: wordt er bij minieme vertraging nog een overstap geboden, bijvoorbeeld?

En ja, ik weet dat dat in Amersfoort ook lang niet altijd is.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door reisthijs »

Volgens het spoorboekje geldt er voor Deventer altijd een overstaptijd van 2 minuten.

Uitzondering hierop is de s1500, voor een overstap van/naar die treinen (van spoor 2) geldt een overstaptijd van 5 minuten. Misschien dat de reisplanner daardoor in de war is en altijd een overstaptijd van 5 minuten aanhoudt, dan verdwijnen er dus een hoop aansluitingen.
Thijs schreef:(sowieso standaard niet, ook al staat de overstaptijd op 'direct')
Als het officieel geen aansluiting is (bij minder dan 4 minuten is dat doorgaans niet het geval) zal de reisplanner het gewoon nooit vermelden, de instelling 'direct' (die is ook standaard) verandert daar niks aan.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Als het officieel geen aansluiting is (bij minder dan 4 minuten is dat doorgaans niet het geval) zal de reisplanner het gewoon nooit vermelden, de instelling 'direct' (die is ook standaard) verandert daar niks aan.
Zelfs een overstap van 4 minuten vermeldt de reisplanner op 'n beetje groot station nog nieteens... om 'n voorbeeldje te noemen: van t2214 (A 7.09) op t4114 (V 7.13) in Rotterdam Centraal zal je nooit uit de reisplanner krijgen, desondanks heb ik die overstap nu al meer dan een maand lang dagelijks met gemak gehaald. Je hoeft er notabene nog nieteens voor te rennen... Sterker nog, het duurt vaak nog wel een minuutje of twee voor de trein vertrekt nadat ik ingestapt ben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten