Wat eten we vandaag? #13

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door ODRAIL »

Vadaag Pannenkoeken op de boot. Het was een gezellig eetfestijn en een fijn vaartochtje :wink:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Suus »

Was het de Rotterdamse pannenkoekenboot? Daar heb ik ook wel eens een tochtje mee gemaakt, alleen was het nogal ruig weer waardoor het voor sommigen niet zo geslaagd was -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door ODRAIL »

Ja, het was inderdaad de Rotterdamse. Dat varen in Rotterdam is inderdaad niet zo geslaagd als het slecht weer is. Bij ons ging het als het vandaag slecht weer was dan ook niet door, omdat een groot aantal leden van onze groep in een rolstoel zit. En dat is bij slecht weer / ruig water niet echt handig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Suus »

Nou heb ik jarenlang iemand met een rolstoel door het kleine Boskoop rondgeduwd, maar ervaring met een boot en een rolstoel heb ik dan weer niet. Maar kan mij goed voorstellen dat het alles behalve praktisch is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Mark »

Vandaag een paar borden gebakken aardappelen met spekjes op. :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Ja, die mayo is pittig en gewoon te koop bij de Albert Heijn.
Thnx voor de tip Bee! *Racet snel naar AH om er vervolgens achter te komen dat die om 3:14 uur gesloten is*

Wil je een leuk vaartochtje door de Rotterdamse haven maken en ondertussen lekker eten, probeer dan eens de enige echte Berenboot.

Vanavond was het pasta van Julia's op Asd, later op de avond een hotdog van de Hema in Asd en net heb ik nog 2 saucijzenbroodjes in de oven geschoven. Het blijft lastig, een fatsoenlijke maaltijd inpassen in een hele late dienst. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Justin »

Penne carbonara bij de Julia's op Asd gisteren (om 18:00)

Was volgens Dexter zeer goed te doen.

En dat was het ook zeker =). Beter en gezonder alternatief dan de frituurhappen... en warmer dan de ah maaltijdsalades....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Caspar »

Ik weet niet hoe royaal die porties zijn bij de Julia's, maar meestal vind ik zo'n boxje niet genoeg voor een hele maaltijd. Zelfde met een maaltijdsalade. Dan lust ik paar uur later wel weer een patatje of iets dergelijks als ik aan het werk ben. Maarja als je dat dagelijks zo doet, dan vliegen de kilo's er aan.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Justin »

Nou ja de pasta is wel erg vullend, en het is denk ik ietsjes minder dan wat ik normaal op een bord zou nemen, maar dat scheelt niet zo gek veel.

De maaltijdsalades van de AH vind ik net iets te groot, dus neem vaak de lunchsalades in plaats daarvan.

OCh maar elke dag dat stationsvoedsel kost ook kapitalen na verloop van tijd!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Caspar »

Ja dat klopt. Af en toe heb ik een bon voor een gratis broodje bij de Broooodzaak, en dan verbaas ik me iedere keer wat een simpel pistoletje ham kaas wel niet moet kosten met 1 schijfje komkommer er tussen. Ook die Smullers patat is razend duur. Heb behalve koffie nog nooi iets bij een Broooodzaak gekocht sinds dat bestaat. En bij Julia's ook nog nooit.
Maar er zijn genoeg Prorailers die in hun late diensten altijd iets bestellen van een pizzeria/shoarmatent etc. Dan ben je in een weekje werken zo 50 euro kwijt aan eten...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Nou heb ik jarenlang iemand met een rolstoel door het kleine Boskoop rondgeduwd, maar ervaring met een boot en een rolstoel heb ik dan weer niet. Maar kan mij goed voorstellen dat het alles behalve praktisch is.
Het is ook niet echt praktisch, maar daar hebben ze dan ook vrijwilligers voor. Deze mensen halen het voor degene die in de rolstoel zitten, of slecht ter been cq slecht ziend zijn.

Vandaag eet ik iets met soep.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door webguy »

Gisteravond at ik bij Pinoccio in Arnhem met m'n vriendin: lekker pizzatje...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door tsov »

Gisteravond de eerste barbecue van het seizoen! :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Daniel »

Vandaag kip-kerrie met rijst. Lekker in 't avondzonnetje op m'n balkon op zitten eten :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Daantje »

tsov schreef:GisteravondVanavond de eerste barbecue van het seizoen! :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Vandaag eet ik iets met soep.
Bospaddenstoelensoep en dopertjes met worteltjes is het uiteindelijk geworden. Met ijs als toetje.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ik weet niet hoe royaal die porties zijn bij de Julia's, maar meestal vind ik zo'n boxje niet genoeg voor een hele maaltijd. Zelfde met een maaltijdsalade. Dan lust ik paar uur later wel weer een patatje of iets dergelijks als ik aan het werk ben. Maarja als je dat dagelijks zo doet, dan vliegen de kilo's er aan.
De porties bij Julia's vind ik persoonlijk niet echt royaal en ik heb tijdens een late dienst een paar uur later ook wel weer trek in iets kleins. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde take-away-wokmaaltijd bij Charlie Chiu's op Hoog Catharijne, daar zit je écht vol van. En het doosje lijkt niet groot (is ongeveer net zo groot als bij Julia's) maar als je de inhoud omkeert op een bord, heb je een bord vol eten met een kop erop. Dat zal met een portie pasta van Julia's niet lukken.

Maar ja, wat moet je anders tijdens de late dienst? Ik kan wel wat van thuis meenemen, maar vaak is er amper tijd of gelegenheid om het fatsoenlijk op te warmen en rustig op te eten. Dan verval je toch weer in een patatje hier of een pizza daar want veel keus is er niet. Ik probeer er wel op te letten, dus een wokmaaltijd of pasta is dan nog het beste alternatief.

Maar vanavond was het een Döner Pizza van Konak aan de Blijdorpzijde in Rtd. Slecht, maar oh zo lekkerrr! :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Caspar schreef:Ik weet niet hoe royaal die porties zijn bij de Julia's, maar meestal vind ik zo'n boxje niet genoeg voor een hele maaltijd. Zelfde met een maaltijdsalade. Dan lust ik paar uur later wel weer een patatje of iets dergelijks als ik aan het werk ben. Maarja als je dat dagelijks zo doet, dan vliegen de kilo's er aan.
De porties bij Julia's vind ik persoonlijk niet echt royaal en ik heb tijdens een late dienst een paar uur later ook wel weer trek in iets kleins. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde take-away-wokmaaltijd bij Charlie Chiu's op Hoog Catharijne, daar zit je écht vol van. En het doosje lijkt niet groot (is ongeveer net zo groot als bij Julia's) maar als je de inhoud omkeert op een bord, heb je een bord vol eten met een kop erop. Dat zal met een portie pasta van Julia's niet lukken.

Maar ja, wat moet je anders tijdens de late dienst? Ik kan wel wat van thuis meenemen, maar vaak is er amper tijd of gelegenheid om het fatsoenlijk op te warmen en rustig op te eten. Dan verval je toch weer in een patatje hier of een pizza daar want veel keus is er niet. Ik probeer er wel op te letten, dus een wokmaaltijd of pasta is dan nog het beste alternatief.

Maar vanavond was het een Döner Pizza van Konak aan de Blijdorpzijde in Rtd. Slecht, maar oh zo lekkerrr! :mrgreen:
Ik probeer in de late meestal maar thuis een warme hap te eten (als het niet al te gek vroeg is) en dan op het werk maar gewoon een boterham, stationsvoer is duur en ook niet echt erg lekker. Dan liever maar een keer een extra brooddag.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Broooooddag! :mrgreen:

Ik krijg voor 16:00 uur s'middags echt geen warm eten naar binnen, dan hou ik het bij een broodje als ik op tijd ben. TIjdens de late dienst is het maar zien waar ik met mijn * beland en dan zien we ter plaatse wel.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Broooooddag! :mrgreen:

Ik krijg voor 16:00 uur s'middags echt geen warm eten naar binnen, dan hou ik het bij een broodje als ik op tijd ben. TIjdens de late dienst is het maar zien waar ik met mijn * beland en dan zien we ter plaatse wel.
Ik moest het eerst ook niet hoor, maar het gaat wennen na een tijdje, en vertrouwen op een * ergens doe ik niet, veilig altijd mijn overlevingspakketje bij me, het blijft immers NS :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Daantje »

Vanavond meergranenrijst met chinese wokgroente, pangasiuswokstukjes en knoflook-koriandersaus
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Justin »

Aardappels uit de oven met biefstuk en rucolasalade :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Suus »

Kip in zwartebonensaus met Chinese kool en mihoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Daniel »

Varkensreepjes gemarineerd in de ketjap, roergebakken met andijvie en dat geheel met rijst. Toen ik de hoeveelheid in de pan zag dacht ik nog zal ik wat bewaren om mee te nemen voor de lunch morgen, maar had kennelijk honger want er bleef niks over om te bewaren :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Een broodje kalfsdöner bij de Döner Company op het stationsplein van Asd. Dat zijn nou echt goed gevulde en lekkere broodjes. En als je er geen saladetroep bij wil, doen ze er extra veel vlees in i.p.v. dat je een halfvol broodje krijgt. :pos:

Morgen maar eens een keer wat anders, voordat ik zelf straks nog in een broodje Döner verander... :|
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten