NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door hauptbahnhof »

En dan is de vraag hoe jij erop reageert.

Ga je dan met die mensen in discussie?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

hauptbahnhof schreef:En dan is de vraag hoe jij erop reageert.

Ga je dan met die mensen in discussie?
Ik ga nooit in discussie met reizigers, relevante vragen wil ik proberen zo goed mogelijk te beantwoorden, en eventueel navraag te doen/op te zoeken als ik zelf niet direct antwoord heb, en voor de rest verwijs ik ze naar de klantenservice.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Vinny »

Reiziger Delft schreef:Als je echt zoveel mogelijk reizigers de trein uit wil moet je dat vooral doen. :neg:

Kosten verrekenen met overige vervoerders wordt overigens nu juist makkelijker met de OV-Chipkaart, vanwege het in- en uitchecken. Ik snap dus totaal niet waarom er nu opeens een probleem ontstaat. :?
In de echte wereld wordt 19ct per kilometer als reiskostenvergoeding gegeven, terwijl de trein (op lange afstand en met abonnement) 12 ct per kilometer kost. Je jaagt dus helemaal geen forens de trein uit, als het tarief van de NS op dit niveau komt te liggen. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Daniel »

Het is niet relevant hoeveel cent er per kilometer aan vergoeding gegeven wordt, maar wat het maximum van de reiskostenvergoeding is. Dat maximum bereik je immers eerder bij een hoger tarief per kilometer.
Die maxima kunnen al vrij laag liggen. Zelf kreeg ik bijvoorbeeld net zoveel reiskostenvergoeding toen ik Dordrecht - Utrecht reisde als ik nu krijg voor Amersfoort - Utrecht, waarbij ik nu de reiskosten er ruim uit haal. Omrekenend naar 19 ct/km schiet ik echter boven het maximumbedrag aan vergoeding uit.

Kan me goed voorstellen dat dit soort situaties forensen de trein uit jagen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ronald »

Ennes schreef:Het enige echte voordeel wat ik tot nu toe heb gezien van de nieuwe abonnementsvormen is dat de vrije reisdagen (60+) straks ook niet in de middagspits geldig zijn.

En voor de rest is het vooral rekenen voor de gebruikers van de huidige kaarten die komen te vervallen, wat het goedkoopste en slimste alternatief gaat worden.

Overigens de eerste boze reizigers al gehad... Alsof ik het allemaal verzin :shock:
Laten die 60+ reisdagen nu nét de enige kaarten zijn die wél tijdens de avondspits geldig zijn :lol:
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door lamar »

Zo, dan ga ik binnenkort m'n vdu verlengen die dan mooi aansluit op een SOV. En daarna maar hopen dat de baas betaald :D

Voor de gemiddelde reiziger heeft het bijna geen zin meer om dat nieuwe vdu te kopen. Als je nu eens naar jezelf kijkt (als je een vdu hebt), hoe vaak reis jij terug in de avondspits? Voor mij is dat toch wel zo'n 90%
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Vinny »

Kan me goed voorstellen dat dit soort situaties forensen de trein uit jagen...
Nee, want treinreizigers hebben alleen het alternatief: de auto wat nog veel duurder is (of in geval van 19ct per kilometer, even duur) ;)
Wat misschien wel gebeurt is dat forensen een woonplek dichter bij hun werk gaan uitkiezen en dat lijkt mij dus juist wel een wenselijk bijeffect :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door robert55 »

Aangezien ik een hekel heb aan forensen :D , doe ik al jaren m'n best om de avondspits te vermijden
lamar schreef:Zo, dan ga ik binnenkort m'n vdu verlengen die dan mooi aansluit op een SOV. En daarna maar hopen dat de baas betaald :D

Voor de gemiddelde reiziger heeft het bijna geen zin meer om dat nieuwe vdu te kopen. Als je nu eens naar jezelf kijkt (als je een vdu hebt), hoe vaak reis jij terug in de avondspits? Voor mij is dat toch wel zo'n 90%
Dan denk ik dat jij de VDU gebruikt voor woonwerkverkeer of zoiets. Met de nieuwe regeling is heel goed te leven. Voor een museum in Den Haag [korte reis voor mij] marginaal eerder terug, een dag wandelen in Limburg eindigt toch al met eten daar dus is ruim na 18.30.
Je zal vast met tritsen voorbeelden kunnen komen waar het minder positief uitpakt en waar reizigers echt alleen in de spits zouden kunnen reizen. Al je echt gaat kijken zal dat wel meevallen.
Het achterliggende principe: er zijn twee spitsen waarin schaarste aan plaatsen is, op dat moment is het niet wenselijk extra verkeer aan te trekken door korting te geven, is heel goed te begrijpen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Daniel »

Die schaarste aan plaatsen in de avondspits is overigens meer door NS veroorzaakt dan door de recreatieve reizigers... als je chronisch te weinig materieel in zet wordt de trein ook wel vol ja.
Op een koude, natte en winderige winterdag is de trein immers net zo vol in de spits, terwijl dat niet bepaald dagen zijn met heel veel recreatief verkeer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Wubbo »

Er wordt al ongeveer sinds 1839 te weinig of net genoeg materieel ingezet in de spits in het hele openbaar vervoer (en idem voor asfalt bij het wegvervoer). Het is nu eenmaal niet echt aantrekkelijk om materieel te hebben dat maar 2 uur per werkdag (dat is 2*5*50=500 uur per jaar!) enig nut heeft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Daniel »

Materieel is het probleem niet, NS blijkt ook in staat tot het inzetten van 15 bakken ICM in de daluren of 12 bakken IRM op zondagochtend tussen Amsterdam en Roosendaal. Probleem is het inzetten wanneer het ook daadwerkelijk nodig is.
Daarnaast is mijn indruk de laatste tijd dat, met name bij IC's, de geplande lengte goed is afgestemd op het reizigersaanbod (vol, maar niet overvol) terwijl juist de daadwerkelijke lengte erg vaak daarvan afwijkt.

In de daluren slaat men echter af en toe de andere kant op door (uitgezonderd bovengenoemde gevallen) met het inkorten van treinen. Daarmee creert men eigenlijk z'n eigen verspitsing door meer materieel stil te laten staan dan nodig in het dal. En tegelijk krijg je situaties waarin treinen in het dal zelfs nog voller zitten dan in de spits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

Ronald schreef:
Ennes schreef:Het enige echte voordeel wat ik tot nu toe heb gezien van de nieuwe abonnementsvormen is dat de vrije reisdagen (60+) straks ook niet in de middagspits geldig zijn.

En voor de rest is het vooral rekenen voor de gebruikers van de huidige kaarten die komen te vervallen, wat het goedkoopste en slimste alternatief gaat worden.

Overigens de eerste boze reizigers al gehad... Alsof ik het allemaal verzin :shock:
Laten die 60+ reisdagen nu nét de enige kaarten zijn die wél tijdens de avondspits geldig zijn :lol:
Je hebt gelijk! :oops: het zal dan dus meer mijn wens geweest zijn als dat ik goed gelezen had!

(overigens belachelijk dat je juist die groep goedkoop in de middagspits laat reizen, terwijl je die het liefst op dat moment zou willen weren.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
Kan me goed voorstellen dat dit soort situaties forensen de trein uit jagen...
Nee, want treinreizigers hebben alleen het alternatief: de auto wat nog veel duurder is (of in geval van 19ct per kilometer, even duur) ;)
Wat misschien wel gebeurt is dat forensen een woonplek dichter bij hun werk gaan uitkiezen en dat lijkt mij dus juist wel een wenselijk bijeffect :)
Plus.. Waar laten die forensen de auto als ze die zouden gaan nemen naar hun werk. In de steden is het nu niet bepaald makkelijk en goedkoop om daar elke dag je auto een uurtje of 9 te stallen. Nog een reden om toch maar in die trein te stappen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door midnet »

Ennes schreef:Waar laten die forensen de auto als ze die zouden gaan nemen naar hun werk. In de steden is het nu niet bepaald makkelijk en goedkoop om daar elke dag je auto een uurtje of 9 te stallen. Nog een reden om toch maar in die trein te stappen.

Valt wel mee-heel wat bedrijven zitten helemaal niet net in de binnenstad. En heel veel bedrijven hebben personeelsparkings. Ik meen dat daar zelfs voorschriften voor zijn in sommige gebieden. Die werkforensen zijn toch eigenlijk alleen maar een grote groep in enkele grote randstadsteden, daarbuiten overwegen de scholieren en studenten. Het overgrote deel van OV-reizigers zijn en blijven daartoe genoodzaakt. Mensen die echt een keuze zouden kunnen maken (binnen redelijke grenzen) zijn er heel weinig. En vaak is het gewoontegedrag, of is autogebruik min of meer genoodzaakt door allerlei andere verplichtingen, kinderen ophalen, weet ik wat, die alles bij elkaar bus/trein totaal ongeschikt maken. Om echt een kans op een goede verbinding te hebben moeten zowel huis als werk dichtbij een station liggen, of eventueel langs dezelfde buslijn. Niemand houdt daar tegenwoordig rekening mee bij koop of huur van een nieuwe woning.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

midnet schreef:
Ennes schreef:Waar laten die forensen de auto als ze die zouden gaan nemen naar hun werk. In de steden is het nu niet bepaald makkelijk en goedkoop om daar elke dag je auto een uurtje of 9 te stallen. Nog een reden om toch maar in die trein te stappen.

Valt wel mee-heel wat bedrijven zitten helemaal niet net in de binnenstad. En heel veel bedrijven hebben personeelsparkings. Ik meen dat daar zelfs voorschriften voor zijn in sommige gebieden. Die werkforensen zijn toch eigenlijk alleen maar een grote groep in enkele grote randstadsteden, daarbuiten overwegen de scholieren en studenten. Het overgrote deel van OV-reizigers zijn en blijven daartoe genoodzaakt. Mensen die echt een keuze zouden kunnen maken (binnen redelijke grenzen) zijn er heel weinig. En vaak is het gewoontegedrag, of is autogebruik min of meer genoodzaakt door allerlei andere verplichtingen, kinderen ophalen, weet ik wat, die alles bij elkaar bus/trein totaal ongeschikt maken. Om echt een kans op een goede verbinding te hebben moeten zowel huis als werk dichtbij een station liggen, of eventueel langs dezelfde buslijn. Niemand houdt daar tegenwoordig rekening mee bij koop of huur van een nieuwe woning.
De mensen die niet in binnenstad werken, of die bedrijfs parkeerplaatsen hebben zitten nu ook niet in de trein, dus die zal je er ook niet uit jagen. Voor die groep reizigers is OV namelijk een tijdrovend karwei. En daar ging mijn reactie dus over.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef:Voor die groep reizigers is OV namelijk een tijdrovend karwei.
Je hebt ook nog mijn groep: Studenten.

De enige reden dat ik de metro nog eens naar school pak is als ik:

A. Tijd over heb
B. Niet om 08:15 hoef te beginnen
C. Nog even iets wil doorlezen
D. In een goede bui ben en mij niet zal ergeren aan mede-passagiers die dag.
E. Krap bij kas zit (studenten ov is "gratis")

In alle andere gevallen pak ik gewoon de auto. Simpelweg omdat mijn reistijd in alle gevallen met 50% en met reizen naar Friesland zelfs tot 75% afnemen bij gebruik van de auto.
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef:Voor die groep reizigers is OV namelijk een tijdrovend karwei.
Je hebt ook nog mijn groep: Studenten.

De enige reden dat ik de metro nog eens naar school pak is als ik:

A. Tijd over heb
B. Niet om 08:15 hoef te beginnen
C. Nog even iets wil doorlezen
D. In een goede bui ben en mij niet zal ergeren aan mede-passagiers die dag.
E. Krap bij kas zit (studenten ov is "gratis")

In alle andere gevallen pak ik gewoon de auto. Simpelweg omdat mijn reistijd in alle gevallen met 50% en met reizen naar Friesland zelfs tot 75% afnemen bij gebruik van de auto.
Die redenen die jij opgeeft (zeker de reistijd) geeft ook voor andere groepen de doorslag om de auto te pakken (mits je die op je aankomst locatie kwijt kunt)

Ondanks mijn vrij vervoer reis ik zelden met het OV, gewoon puur omdat mijn reistijd teveel oploopt, en daardoor ook de tijden van de laatste reismogelijkheden.

Maar nogmaals, daar zal niet veel in veranderen na het aanpassen van de abonnementsvormen, de mensen die gebruik maken van het OV hebben vaak gewoon geen andere optie, nu niet en straks niet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Materieel is het probleem niet, NS blijkt ook in staat tot het inzetten van 15 bakken ICM in de daluren of 12 bakken IRM op zondagochtend tussen Amsterdam en Roosendaal. Probleem is het inzetten wanneer het ook daadwerkelijk nodig is.
Daarnaast is mijn indruk de laatste tijd dat, met name bij IC's, de geplande lengte goed is afgestemd op het reizigersaanbod (vol, maar niet overvol) terwijl juist de daadwerkelijke lengte erg vaak daarvan afwijkt.
Het blijft nu eenmaal dat er meer mensen in de spits willen reizen dan buiten de spits en dat zal de komende decennia ook nog wel zo blijven, gok ik. Dat je aankomt met het voorbeeld van 12 bakken VIRM naar Zeeland op zondagochtend zegt weinig over de echte hoeveelheid materieel: lang niet elke trein op zondagochtend rijdt met 12 bakken, toevallig één of twee treinen die tegelijk materieel uitwisselen doen dat, maar er staan toch echt een hoop treinen aan de kant op zondag.

Juist omdat het in de spits wel eens voor wil komen dat de geplande lengte niet altijd gehaald kan worden (defect materieel, verstoringen, winterproblemen, etc. en minder reservematerieel dan in de daluren) wil NS niet al te veel stimuleren dat reizigers in de spitsen gaan reizen. Dat is een begrijpelijk reactie. Stroom is overdag ook duurder dan 's nachts, omdat er overdag meer gebruikt wordt en er minder reservecapaciteit is.
In de daluren slaat men echter af en toe de andere kant op door (uitgezonderd bovengenoemde gevallen) met het inkorten van treinen. Daarmee creert men eigenlijk z'n eigen verspitsing door meer materieel stil te laten staan dan nodig in het dal. En tegelijk krijg je situaties waarin treinen in het dal zelfs nog voller zitten dan in de spits.
Je, de trein zit dan relatief vol omdat er met minder bakken gereden wordt (en de trein dus efficiënter wordt bezet), maar het absolute aantal reizigers zal in het dal toch meestal minder of hooguit gelijk zijn aan het aantal spitsreizigers. (Even los van evenementen en strandtreinen.)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Daniel »

In het laatste geval heb ik het over treinen die met staanplaatsen rijden in de daluren vanaf het eerste station op de route, dat lukt vaak nog nieteens in spitstreinen op dezelfde verbinding. Dat lijkt me toch een schoolvoorbeeld van iets te efficiënt bezet materieel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door fogeltje »

Zelfs als de NS in de spitsuren meer materieel zou kunnen inzetten, dan is het nog altijd te vol voor sommige mensen. Die klagen dat een trein of bus vol is als ze "geen zitplaats meer voor zichzelf kunnen krijgen". Stapten laatst nog twee meisjes in de bus. Ze kijken de bus in "oh hij is al vol". Ik keek even achterom (zat voorin), hij was dus halfvol, aan elk raam een reiziger, de rest van de zitplaatsen vrij.
"Een touringcar is geen bus"
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

fogeltje schreef:Zelfs als de NS in de spitsuren meer materieel zou kunnen inzetten, dan is het nog altijd te vol voor sommige mensen. Die klagen dat een trein of bus vol is als ze "geen zitplaats meer voor zichzelf kunnen krijgen". Stapten laatst nog twee meisjes in de bus. Ze kijken de bus in "oh hij is al vol". Ik keek even achterom (zat voorin), hij was dus halfvol, aan elk raam een reiziger, de rest van de zitplaatsen vrij.
In veel treinen is overvol dan ook alleen overvol ter hoogte van de trappen. Goed er zijn treinen die echt vol zijn, maar als ik vaak b.v een s2100 of een s1900 zie, die zijn vooraan vrijwel leeg, terwijl het achterin lijkt op een pot doppertjes van Hak.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Zelfs als de NS in de spitsuren meer materieel zou kunnen inzetten, dan is het nog altijd te vol voor sommige mensen. Die klagen dat een trein of bus vol is als ze "geen zitplaats meer voor zichzelf kunnen krijgen".
Dat weet ik en daar klaag ik ook niet over... juist als je al mensen op 't balkon ziet staan kijk ik altijd nog even verder. Zeer vaak vindt je dan nog gewoon een zitplaats. En dat zijn dan dus ook treinen die ik niet als "vol" classificeer :wink:

Stap overigens zelden direct bij de trap in maar loop eigenlijk altijd even naar voren door, al is 't op Utrecht Centraal ook enigzins afhankelijk waar de trein tot stilstand gekomen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Caspar »

Ik tref wel eens een trein aan uit Groningen naar de Randstad die zo tussen 10u en 12u met een los ICM 4tje wordt gereden. Vooral in het weekend is het begrip overvol dan wel toepasbaar. Geen idee waarom dat niet anders kan. Net als het rijden van een late sprinter naar Alkmaar uit Amsterdam met een losse SLT4 waarin soms wel 500 à 750 mensen mee willen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Ik tref wel eens een trein aan uit Groningen naar de Randstad die zo tussen 10u en 12u met een los ICM 4tje wordt gereden. Vooral in het weekend is het begrip overvol dan wel toepasbaar. Geen idee waarom dat niet anders kan. Net als het rijden van een late sprinter naar Alkmaar uit Amsterdam met een losse SLT4 waarin soms wel 500 à 750 mensen mee willen.
Ja, zeker wat die weekenden 's morgens vanuit de noord - oost betreft, en zeker met al die actie kaartjes!!! :N (het telkens doorgeven en tellingen schijnt niet te werken)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door fogeltje »

Niet bij de trap instappen scheelt inderdaad vaak veel. En zelfs in een echt volle trein (waar mensen in de gangpaden al staan) weet ik vrijwel altijd toch nog een zitplek te vinden omdat er altijd nog wel zo een asociaal figuur ergens een tas op de bank heeft staan. Even vragen of ze die weghalen en voila, je kunt zitten terwijl er nota bene een paar mensen staan in de buurt van die plek (meestal bij de vierzitters).

Echt vol ken ik verder alleen van de Heyendaalboemel van Veolia tussen Nijmegen en Nijmegen Heyendaal dat ik nog een studentenkaart had. Daar heb ik het regelmatig meegemaakt dat een deel van de mensen niet mee kon (je moet ook weten waar de deuren ongeveer komen, scheelt dan veel), maar dat is daar minder een probleem. Andere treinen die ik in die tijd vaak had (Nijmegen - 's-Hertogenbosch - Eindhoven) waren in de middagspits soms wel goed vol, maar nooit bomvol. Maar dat kan intussen ook veranderd zijn natuurlijk.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten