Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Bericht door Etienne »

Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel 11-04-2011

MEPPEL - Een stoptrein tussen Zwolle en Hoogeveen is maandagochtend niet gestopt op station Meppel. De machinist was vergeten dat station aan te doen.

Hij bood via de intercom in de trein zijn excuses aan. De passagiers die wel in Meppel moesten uitstappen zijn met een andere trein alsnog op hun eindbestemming gekomen.

Zie voor een audiobestand de website
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Bericht door Dexter »

Dit is echt nog erger dan Hart van Nederland, beleven die mensen daar dan echt nooit iets? :roll:

Verder is het natuurlijk een stomme fout van die mcn. Het enige wat je dan kunt doen is er rond voor uit komen, dus geen smoezen verzinnen maar gewoon je excuses aanbieden en regelen dat de reizigers op het volgende stopstation met de eerstvolgende tegentrein mee terug kunnen reizen.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Bericht door Fles »

:D wat een heldere lichten daar zeg :')

Dat kalf aan de microfoon: "De trein minderde ook geen vaart of iets dergelijks?"

Tsja, je vergeet te stoppen of je vergeet niet te stoppen. Je vergeet niet "een klein beetje te stoppen" :')
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Bericht door iljitsch »

Dit las ik net na het bericht dat de begeleidende machinist van de trein die in Stavoren "vergat te stoppen" aangeklaagd wordt...

Zelf had ik ooit na een dag met veel uitval dat we een extra stop zouden maken in Gouda met de intercity naar Den Haag en we stopten ook netjes, alleen de treindienstleider vergat ons een spoor te geven met een perron erlangs... Dat is vaak wel zo handig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Bericht door Daniel »

Komt vaker voor dat laatste, heb 't in Woerden ook al eens mis zien gaan. Lulliger was het geval waarin de IC van Rotterdam naar Utrecht extra zou stoppen in Woerden, Vleuten en Terwijde, maar die laatste twee bij het zien van de immense drukte toch maar oversloeg uit veiligheidsoverwegingen. Je zou maar in Woerden ingestapt zijn en daarheen willen reizen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Bericht door Ardan »

Maar goed dat het niet Hoogeveen was. Dan had Mijnheer Mastwijk vast en zeker brandbrieven naar de Kamer gestuurd :lol:
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Komt vaker voor dat laatste, heb 't in Woerden ook al eens mis zien gaan. Lulliger was het geval waarin de IC van Rotterdam naar Utrecht extra zou stoppen in Woerden, Vleuten en Terwijde, maar die laatste twee bij het zien van de immense drukte toch maar oversloeg uit veiligheidsoverwegingen. Je zou maar in Woerden ingestapt zijn en daarheen willen reizen...
Nou, eeeeuwen wachten totdat je de vierhonderd kilometer lange terugreis kan aanvangen...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Bericht door willy84 »

Ardan schreef:Maar goed dat het niet Hoogeveen was. Dan had Mijnheer Mastwijk vast en zeker brandbrieven naar de Kamer gestuurd :lol:
Hij is zijn ligstoeltje in de tweede kamer al een tijdje kwijtgeraakt. :mrgreen:
Nu waarschijnlijk met wat wachtgeld onder een parasol.

Ik kijk regelmatig op dit subforum of er nog wat gebeurd is in Noord NL. Maar gewoon echt helemaal niks -o-
immer kwaliteits posts
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: Treinmachinist vergeet te stoppen in Meppel

Bericht door menno47 »

willy84 schreef:Ik kijk regelmatig op dit subforum of er nog wat gebeurd is in Noord NL. Maar gewoon echt helemaal niks -o-
Oo nee? maar het wordt helaas niet onder Noord-Nederland gezet ! :twisted: : http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=38&t=6001 Ik heb daar al een opmerking over geplaatst.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten