Het Grote Blundertopic #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Stefan »

Tsja, je hebt het... of je hebt het niet! :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:Ja, ik kan het écht niet helpen. Zouden er medicijnen voor bestaan? :X Een dienstje met mij is in ieder geval nooit saai. (A)
Van medicijnen krijgen ze een apart luchtje ;) Dus dan kan je collega er makkelijker achter komen dat jij het was :wink:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Vinny »

We kunnen wel een OVinNL soapserie beginnen:
"Na een dag vol vertragingen komt Daantje aan bij haar ouders, waar een verrassing op haar te wachten staat. Ondertussen wordt Casapar belaagd door vrouwelijk schoon op Uggslaarzen met Blackberry's; krijgt hij argwaan als hij het Roemeense accent van de vrouw hoort? Tenslotte daalt Dexter af in de donkere hoekjes van het personeelsverblijf der Nederlandse Spoorwegen. Wat hij daar niet aan treft..."
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ik ben voor! "Wat vooraf ging in OVNL..."
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ardan »

Eeeeeen dit is inspiratie voor een nieuw hobbytopic!
(zie elders ;) )
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Enkele weken geleden werden op het werk nieuwe computers geplaatst bij de studentenwerkplekken. Alleen enkele computers zijn voorzien van een scanner. Helaas waren de juiste drivers voor deze scanners (die onbekend waren bij de IT-afdeling op de een of andere manier) niet in de NAL aanwezig en dus werkten ze voor geen ene meter. Ik had dus de klantenservice gemeld dat het niet werkte, en die gaven aan dat ze een scanner moesten onderzoeken en of ik er eentje met de post wilde opsturen naar een ander gebouw.

(De NAL is trouwens een programma waarmee computerprogramma's geopend kunnen worden)

Uiteindelijk heb hem maar komen afhalen, want hij paste niet in een envelop :mrgreen: Mijn collega's gemaild en nog mondeling gemeld dat een van de scanners tijdelijk naar de Rivierstaete ging voor onderzoek, was allemaal goed, mooi en aardig.

Krijg ik vandaag een e-mail van de teamleider, mijn collega mist een scanner en hij dacht dat het wel eens gesloten kon zijn, dus hij had een melding gemaakt bij veiligheid. Meteen gingen alle alarmbellen rinkelen, en ik ontving een mail dat er een scanner gestolen zou zijn. Precies op hetzelfde moment kreeg ik een mailtje van de IT-afdeling dat ze de problemen met de drivers hadden opgelost na enige verwarring over de modellen scanners en dat de scanner per ommegaande per post teruggestuurd zou worden naar ons.

Ondertussen zat ik nietsvermoedend thuis op mijn balkon een tijdschrift te lezen en muziek te luisteren. Als ik na een tijdje op mijn telefoon in mijn mailbox kijk zie ik dat de pleuris is uitgebroken op het werk en die melding dat de scanner terugkomt. Inmiddels was het 17 uur geweest dus iedereen op het werk was al weg, maar men, wat zullen er morgenochtend een aantal mensen gerustgesteld/gefrustreerd zijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Suus op di 19 apr 2011, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Geert »

Ik had vanmiddag een interview in het AMC in Amsterdam. Ging verder allemaal prima, veel te weten gekomen, dus ik stopte mijn notitieblok in m'n tas en stond op om de hand te schudden van mijn gesprekspartner. Ineens hoor ik "prrrrrrr rrrrrrrr rrrrrr" en zowel ik als degene die ik interviewde keken raar op. Het duurde even voordat ik het door had, maar toen bedacht ik me ineens dat ik mijn scheerapparaat in mijn tas had zitten en dat ik met mijn notitieblok waarschijnlijk net het knopje had ingedrukt. :') Gelukkig konden we er allebei om lachen maar je staat toch even met je mond vol tanden dan. :X
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Vanavond leverde een flitsende actie van een reiziger op inline skates een gehaalde trein, maar ook een bult op zijn voorhoofd op! Op het moment dat ik mijn deur wilde sluiten, kwam hij met een rotgang (geen idee waarvandaan) aangereden en jumpte zo de trein in, helaas voor deze "Snelle Jelle" staat er in het midden een mooie glimmende paal, die hij door zijn vaart niet meer kon ontwijken. De klap die hij maakte klonk ook echt als "AUW"

:N
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Michael »

Ik kwam gisteren op het werk en iemand besteld een mcflurry. Dus ik loop naar de sundaemachine om te gaan tappen niet wetende dat ie net gepasteuriseerd was en nog druk aan het opbouwen was en we de andere moesten gebruiken. Dus ik trek de hendel open en toen leek het wel of er een explosie had plaatsgevonden. Alles zat onder de sundaemix. was mijn manager niet zo blij mee. :oops:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Enkele weken geleden werden op het werk nieuwe computers geplaatst bij de studentenwerkplekken. Alleen enkele computers zijn voorzien van een scanner. Helaas waren de juiste drivers voor deze scanners (die onbekend waren bij de IT-afdeling op de een of andere manier) niet in de NAL aanwezig en dus werkten ze voor geen ene meter. Ik had dus de klantenservice gemeld dat het niet werkte, en die gaven aan dat ze een scanner moesten onderzoeken en of ik er eentje met de post wilde opsturen naar een ander gebouw.

(De NAL is trouwens een programma waarmee computerprogramma's geopend kunnen worden)

Uiteindelijk heb hem maar komen afhalen, want hij paste niet in een envelop :mrgreen: Mijn collega's gemaild en nog mondeling gemeld dat een van de scanners tijdelijk naar de Rivierstaete ging voor onderzoek, was allemaal goed, mooi en aardig.

Krijg ik vandaag een e-mail van de teamleider, mijn collega mist een scanner en hij dacht dat het wel eens gesloten kon zijn, dus hij had een melding gemaakt bij veiligheid. Meteen gingen alle alarmbellen rinkelen, en ik ontving een mail dat er een scanner gestolen zou zijn. Precies op hetzelfde moment kreeg ik een mailtje van de IT-afdeling dat ze de problemen met de drivers hadden opgelost na enige verwarring over de modellen scanners en dat de scanner per ommegaande per post teruggestuurd zou worden naar ons.

Ondertussen zat ik nietsvermoedend thuis op mijn balkon een tijdschrift te lezen en muziek te luisteren. Als ik na een tijdje op mijn telefoon in mijn mailbox kijk zie ik dat de pleuris is uitgebroken op het werk en die melding dat de scanner terugkomt. Inmiddels was het 17 uur geweest dus iedereen op het werk was al weg, maar men, wat zullen er morgenochtend een aantal mensen gerustgesteld/gefrustreerd zijn :mrgreen:
:D:D Mja, wij hebben hier ook regelmatig issues gehad met scholen die gewoon iets aanschaften en het neerzetten (vooral scanners en van die Dymo labelwriters) en dan gaan de gebruikers op ons schelden dat het niet werkt. Euh jah, als ons niet gemeld is dat er nieuwe hardware is dan kunnen wij de nieuwe scantoepassing moeilijk in de NAL zetten natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

De NAL? Dat is toch dat Novell ding? :lol:

Mên, 1993 is afgelopen inmiddels hoor :P _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Groeten terug uit 2011: De NAL, wat inderdaad de Novell Application Launcher is, bestaat nog steeds.

Maar er wordt voorzien dat deze zomer de uitfasering begint, die voltooid moet zijn in 2015 *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

Bee schreef:Maar er wordt voorzien dat deze zomer de uitfasering begint, die voltooid moet zijn in 2015 *O*
Oh die verhalen hoor ik vaker ja :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Jaja, want ze hebben nu iets nieuws bedacht en dat heeft de Dynamische werkplek. Ik kreeg een powerpoint van tientallen pagina's doorgestuurd waarin ons gouden bergen op het gebied van de computers werd beloven. Zo zouden er nooit meer problemen zijn want downloaden voorkomt dat de computers instabiel worden. Daarna ben ik ook gestopt met het verhaal lezen want ik kreeg er de slappe lach van :')

Ze zaten ook te denken aan BYOS. Via cloudservices zouden dan alle applicaties beschikbaar moeten zijn op alle computers. Het is leuk dat je een powerpoint vol zet met hippe managersblabla en plaatjes, maar eerst zien, dan geloven. Het blijft een organisatie in Amsterdam, dat zegt al genoeg lijkt me :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Geert »

BYOS als in Bring Your Own Shit?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Dynamische werkplek? Dat is zeker Active Directory met Roaming profiles... Nee dat is een succes: je profiel staat dan op elke computer. Normaal zetten ze de my documents gelukkig op een aparte schijf, maar nog kan je profiel enorm groot worden of spontaan kapot gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

Zoiets had ik toen ik in Den Haag werkte ja... heb er een jaar gewerkt en ze hebben drie keer m'n profiel moeten herstellen.
Vervelender werd het toen ik geen vaste werkplek meer had, toen van ellende voor de mail enzo maar overgestapt op 't gebruik van de webmail.

Maar achja, gezien de foutmeldingen die ik zo nu en dan weer krijg nu ben ik bij m'n huidige werkgever binnenkort toe aan de derde harde schijf in 2,5 jaar... Regelmatig is 'ie gerecovered van een serious error, ding gaat af en toe ook opnieuw opstarten als ik zeg dat 'ie moet afsluiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Geert schreef:BYOS als in Bring Your Own Shit?
Ja, al gebruiken ze natuurlijk het nette woord Stuff. Overigens, gezien het feit hoe goed de handleidingen voor internet op bijvoorbeeld Windows, Mac OS, Android en iPhone OS (ja, zo ouderwets ja) worden bijgehouden moet dat wel een daverend succes worden. :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Je hebt iig handleidingen. Die van ons staan nog op XP, je kan alleen op netwerk printers printen met IE, en ondersteuning? Was dat? Mac? Daar komen we al helemaal niet aan. Overigens wel geniaal dat Windows extra software voor 802.11x / versleuteling nodig heeft, maar Mac/Linux niet :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Nou, over de printers kan ik ook wel een boekje open doen. Die moeten via een speciale webpagina die in Novell staat geinstalleerd worden. Maar de afkorting die systeembeheer voor onze vestiging gebruikt is anders dan de afkorting die bij de studenten gebruikt wordt voor onze vestiging, dus dat zorgt natuurlijk weer voor een hoop verwarring

(ICT zegt: Jullie zijn JBH, de rest denkt: wij zijn WIB. Oja, er is ook nog een afkorting WBS, die wel voldoet aan de afkortingenrichtlijn, maar die wordt gebruikt voor een gebouw dat is platgegooid :Y )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Justin »

Geert schreef:Ineens hoor ik "prrrrrrr rrrrrrrr rrrrrr" en zowel ik als degene die ik interviewde keken raar op.
Haha, je trilt zo weg :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door TheKnitter »

Op je stage een gebruiker de IT belt en jou aan de lijn krijgt "Mijn printer is stuk"
Ik "Wat is er stuk" enzo
Gebruiker: "Hij doettutniet meer."
Waarop ik vraag welke printer hij heeft, en de gebruiker zegt "Zo'n grote waarmee je kan printen en kopieeren" -o-
Toen zelf maar aan de hand van zijn werkplek gaan zoeken welke printer hij gebruikt..
Waarop ik dus meldde dat ik met het probleem bezig ga, en het zo snel mogelijk zal verhelpen (alhoewel dat met 420 werkplekken door het hele bedrijf op meerdere locaties wel eens lastig kan zijn, en in totaal 87 printers..)
Vervolgens 3 kwartier vanaf jou werkplek in de server zitten kloten om het probleem te vinden en dan bedenken dat jij een anderhalf uur geleden de netwerkkabel uit de printer had gehaald om te gaan vervangen :') En je door de enorme drukte vergeten was.. :@
Laatst gewijzigd door TheKnitter op wo 20 apr 2011, 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

je stelt ook niet de goeie vragen :N
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door AppleMoose »

Dacht ik om half 12 een afspraak te hebben bij de tandarts, bleek ik er al om half 11 te moeten zijn... :roll:
Ze belden vrij snel en mocht ik nog komen als ik snel die kant op zou gaan. Was uiteindelijk slechts 10 min. te laat.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Vorig jaar barste ergens de glazen bol die over de lamp in de douche zit. Vorige week kwam m'n huisbaas de douche aanpakken: de voegen tussen de tegels vervangen enzo. Toen is er ook een nieuwe bol opgehangen over de lamp (die 3 dagen daarvoor overigens was gesneuveld), maar ik zit nu thuis en opeens BAM. En ja hoor, de nieuwe bol die zaterdag opgehangen was is nu alweer in duizenden stukjes gebarsten in de douche. Erg fijn voor je blote voeten dus. Kennelijk toch te vochtig/heet...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten