Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Bij deze schop ik dit topic weer omhoog,

want 2 maanden verder en de desbetreffende website is nog steeds NIET aangepast:

http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... in-2011-id

Zojuist uitvoerig 20 minuten lang aan de Klantenservice mijn beklag gedaan en ben bij "hoge uitzondering" via de hoofdkantoor door verbonden naar de hoofd afdeling kaartbeheer en website informatie.

Zoals ik deze mevrouw aan de telefoon had geloof ik dat het dit keer wel goed moet komen.

Hou dus de website (en eventueel Google Cache) in de gaten!


Wordt vervolgd...
Zojuist uitvoerig 20 minuten lang aan de Klantenservice mijn beklag gedaan
Dan hed je beter op goede vrijdag een kaartje kunnen kopen, is goedkoper als 20 min met de klantenservice aan de telefoon hangen :wink:
en ben bij "hoge uitzondering" via de hoofdkantoor door verbonden naar de hoofd afdeling kaartbeheer en website informatie.
Hoop wel voor je dat je hier geen SpoBiBroZaLo* van hebt gekregen.

(* SPontane BInnen BROekse ZAad LOzing)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Caspar »

Beetje offtopic misschien: Toen ik bij Essent werkte bij de klantenservice stonden sommige klanten er ook op om doorverbonden te worden. Dat geeft blijkbaar een goed gevoel, ondanks dat het doorgaans niets extra's oplevert. Een collega naast me verbond dan soms een klant naar mij door en dan zette ik een wat zwaardere stem op en deed ik hetzelfde verhaal van mijn collega nog eens over en was de betreffende klant ineens blij geholpen :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Beetje offtopic misschien: Toen ik bij Essent werkte bij de klantenservice stonden sommige klanten er ook op om doorverbonden te worden. Dat geeft blijkbaar een goed gevoel, ondanks dat het doorgaans niets extra's oplevert. Een collega naast me verbond dan soms een klant naar mij door en dan zette ik een wat zwaardere stem op en deed ik hetzelfde verhaal van mijn collega nog eens over en was de betreffende klant ineens blij geholpen :lol:
Ja mooi is dat, zie je overigens ook op de trein, zaten met 2 Hc's op een trein, 1 zonder bordje "hoofdconducteur" met een boze reiziger, kwamen er niet uit (terwijl mijn collega gewoon gelijk had en in zijn recht stond) ik kwam er even bij staan, die persoon ziet dat bordje... " Ahh U moet ik hebben!" vertelt het verhaal opzich, ik geef eigenlijk hetzelfde antwoord als mijn collega, leg haar ook uit dat mijn collega echt gelijk had. en ze was helemaal happy.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef:Dan hed je beter op goede vrijdag een kaartje kunnen kopen, is goedkoper als 20 min met de klantenservice aan de telefoon hangen :wink:
Goede Vrijdag moet nog komen. Jouw woord "hed" gaat over het verleden?

Misschien wil ik a.s. vrijdag op mijn vrije dag wel voor meer dan 52,50 euro gaan reizen?

Ik bel altijd naar het hoofdkantoor dat is een normaal lokaal tarief nummer dus dat valt onder mijn belbundel. (0 euro kosten)
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Of de verwarring nog niet groot genoeg was heeft NS_online via hun twitter kanaal naar aanleiding van mijn tweet dit de wereld ingeslingerd:

http://twitter.com/#!/NS_online/status/ ... 2073312256

Kan de communicatie nog beroerder? :cry:


Update:
http://twitter.com/#!/NS_online/status/ ... 9623650304

Eerst niet, nu wel.
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

Intern was het inmiddels ook al doorgegeven!



@ FYS
Dat hoofdkantoor kan dan wel een gewoon nummer zijn, maar je had het eerder over 20 min Klantenservice ;)

En sorry als ik mijn reactie in een verkeerde tijdsbepaling had geschreven, maar ik wist ook niet dat ik op een forum voor taalpuristen zat. (ik zal voortaan mijn berichten laten screenen hoor!)


Overigens ben ik heel erg blij dat er nog wereldverbeteraars bestaan!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Geert »

Als je zo op Twitter zoekt zijn er wel meer studenten geweest die aan NS doorgaven dat de informatie niet klopte cq. onduidelijk was. OCW/DUO is doorgaans wat betrouwbaarder dan NS voor zulke informatie :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Als je zo op Twitter zoekt zijn er wel meer studenten geweest die aan NS doorgaven dat de informatie niet klopte cq. onduidelijk was. OCW/DUO is doorgaans wat betrouwbaarder dan NS voor zulke informatie :)
De rest van de feestdagen kloppen ook niet echt op de NS site.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Caspar »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef:Dan hed je beter op goede vrijdag een kaartje kunnen kopen, is goedkoper als 20 min met de klantenservice aan de telefoon hangen :wink:
Goede Vrijdag moet nog komen. Jouw woord "hed" gaat over het verleden?

Misschien wil ik a.s. vrijdag op mijn vrije dag wel voor meer dan 52,50 euro gaan reizen?

Ik bel altijd naar het hoofdkantoor dat is een normaal lokaal tarief nummer dus dat valt onder mijn belbundel. (0 euro kosten)
Krijg je geen korting meer op je treinreizen met een feestdag +weekkaart? Anders kan je toch nooit op 52,50€ uitkomen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Vinny »

Dagen als Goede Vrijdag staan al millenia lang op de courante christelijke kalender, de OV studentenkaart is ook niet vorig jaar ingevoerd, en alsnog krijgen de organisaties het voor elkaar om geen eenduidige informatie hieromtrent te verstrekken...

Ik vind dat best knap eigenlijk :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door VIRM »

FYS: waarom krijg ik nu heel erg de indruk dat je echt een zeer volhardend type bent als het aankomt op de Klantenservice? :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef:FYS: waarom krijg ik nu heel erg de indruk dat je echt een zeer volhardend type bent als het aankomt op de Klantenservice? :pos:
Is dat zo dan? Ik wil gewoon niet in de zeik genomen worden. Jammer voor alle Klantenservice'en in NL heb ik dat zeer snel door.

http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... in-2011-id

Hoera Hoera Hoera

Na 3 maanden is het mij gelukt! De website is aangepast!


*O*
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Caspar »

Maar dan heb ik nog 1 vraagje, hoe kan je voor €52,50 bij NS treinen op goede vrijdag als dat wel een feestdag zou zijn bij NS als je een week ov-hebt zoals je hierboven zegt?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Raymond »

Ah leuk, volgens NS is de dag na Hemelvaart een feestdag en mag je niet met de studentenkaart reizen, is bevrijdingsdag geen feestdag en mag het dan wel. DUO zegt precies het tegenovergestelde -o-
Laatst gewijzigd door Raymond op ma 18 apr 2011, 22:51, 4 keer totaal gewijzigd.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Maar dan heb ik nog 1 vraagje, hoe kan je voor €52,50 bij NS treinen op goede vrijdag als dat wel een feestdag zou zijn bij NS als je een week ov-hebt zoals je hierboven zegt?
1. Ik heb niet gezegd bij NS
2. Misschien wil ik eerste klas?
3. Verzin is een leuke route? Retourtje Den Helder - Maastricht via Vlissingen en Groningen?
For Your Railroad Adventures
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Thijs »

Nu lijkt het alsof je met een week-OV op 3 juni (dag na Hemelvaart) niet gratis mag reizen, of ben ik nou gek?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Raymond schreef: Ah leuk, volgens NS is de dag na Hemelvaart een feestdag en mag je niet met de studentenkaart reizen, is bevrijdingsdag geen feestdag en mag het dan wel. DUO zegt precies het tegenovergestelde -o-
Lang leve Google Cache:

http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.nl
For Your Railroad Adventures
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Raymond »

Ja, mooi dat je voor elkaar hebt dat NS goede vrijdag nu goed communiceert (Arriva deed dat in hun bussen al vrijwillig vorige week, zo kan het ook!), maar ook jammer dat bij NS niet gelijk de moeite is genomen om ook even te controleren of de andere data wel in overeenstemming zijn. Maar NS en laatste nippertje rond feestdagen en het reisrecht van studenten is de laatste jaren geen zeldzame combinatie gewees helaas.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Caspar »

find_your_spot schreef:
Caspar schreef:Maar dan heb ik nog 1 vraagje, hoe kan je voor €52,50 bij NS treinen op goede vrijdag als dat wel een feestdag zou zijn bij NS als je een week ov-hebt zoals je hierboven zegt?
1. Ik heb niet gezegd bij NS
2. Misschien wil ik eerste klas?
3. Verzin is een leuke route? Retourtje Den Helder - Maastricht via Vlissingen en Groningen?
Dan is in alle 3 je voorbeelden het verschil tussen gratis ov en NS met 40% korting nog steeds nooit 52,50 euro. Immers met je week ov was al bekend dat het stad en streekvervoer gratis was, alleen de NS niet. Dan zou je dat hoouit 28,20€ kosten of als je in de 1e klas wil reizen 48,00€ Voor dat geld kan je dan van Maastricht via Vlissingen en Den Helder naar Groningen in de 1e klas plus alle bussen, trams en metro.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Vinny »

Voor 51 euro kun je ook een week onbeperkt met de trein in Tsjechië. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Voor dat geld kan je dan van Maastricht via Vlissingen en Den Helder naar Groningen in de 1e klas plus alle bussen, trams en metro.
Lijkt mij een hele mooie uitdaging!

Vind je het erg als ik die voor 52,50 mijn tank vol gooi? :')
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

Raymond schreef:
Ah leuk, volgens NS is de dag na Hemelvaart een feestdag en mag je niet met de studentenkaart reizen, is bevrijdingsdag geen feestdag en mag het dan wel. DUO zegt precies het tegenovergestelde -o-

FYS lost dat wel even op! :lol:
find_your_spot schreef:
VIRM schreef:FYS: waarom krijg ik nu heel erg de indruk dat je echt een zeer volhardend type bent als het aankomt op de Klantenservice? :pos:
Is dat zo dan? Ik wil gewoon niet in de zeik genomen worden. Jammer voor alle Klantenservice'en in NL heb ik dat zeer snel door.

http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... in-2011-id

Hoera Hoera Hoera

Na 3 maanden is het mij gelukt! De website is aangepast!


*O*
Ben trots op je hoor! jij als enige minimuis, tegen dat grote monsterlijke bedrijf!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

Raymond schreef:Ja, mooi dat je voor elkaar hebt dat NS goede vrijdag nu goed communiceert (Arriva deed dat in hun bussen al vrijwillig vorige week, zo kan het ook!), maar ook jammer dat bij NS niet gelijk de moeite is genomen om ook even te controleren of de andere data wel in overeenstemming zijn. Maar NS en laatste nippertje rond feestdagen en het reisrecht van studenten is de laatste jaren geen zeldzame combinatie gewees helaas.
Ook daar zijn ze intern over bezig, maar als FYS nou even naar de klantenservice belt, dan kan hij zichzelf alle credits toewijzen ;)

Overigens is het ook heel jammer dat 2e kerstdag geen feestdag meer is :lol:

FYS... werk aan de winkel!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Caspar »

find_your_spot schreef:Lijkt mij een hele mooie uitdaging!

Vind je het erg als ik die voor 52,50 mijn tank vol gooi? :')
Nou dat lijkt me nou helemaal zonde van al je moeite. Tientallen berichten op een forum, tientallen minuten bellen, diverse mailtjes en dan krijg je gelijk van NS, stap je alsnog de auto in :roll:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:
find_your_spot schreef:Lijkt mij een hele mooie uitdaging!

Vind je het erg als ik die voor 52,50 mijn tank vol gooi? :')
Nou dat lijkt me nou helemaal zonde van al je moeite. Tientallen berichten op een forum, tientallen minuten bellen, diverse mailtjes en dan krijg je gelijk van NS, stap je alsnog de auto in :roll:
:lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten