Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
De trein van Maastricht via Luik naar Brussel moet volgens de Belgische spoorwegen NMBS in twee stukken gesplitst worden. Dat zegt de Waalse krant La Meuse.
Lees hier verder
Bron: http://www.l1.nl
De trein van Maastricht via Luik naar Brussel moet volgens de Belgische spoorwegen NMBS in twee stukken gesplitst worden. Dat zegt de Waalse krant La Meuse.
Lees hier verder
Bron: http://www.l1.nl
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Tja, als je zulke argumentatie gebruikt kunnen we beter de HSL ook weer gaan afbreken, alle SLT's gaan slopen en Arnhem-Winterswijk opdoeken. Technische problemen zijn er toch om opgelost te worden?
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Te vaak vertraging?
Volgens mij gaat het de laatste tijd best redelijk met die trein. :) Vandaag heb ik in elk geval geen minuutje vertraging gehad op die trein. :D
Volgens mij gaat het de laatste tijd best redelijk met die trein. :) Vandaag heb ik in elk geval geen minuutje vertraging gehad op die trein. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
En het ligt toch voornamelijk aan de wanprestatie die de NMBS zelf neerlegt. Maar goed, als ze reizigers de trein uit willen jagen, prima hoor, maar ze moeten dan natuurlijk niet komen zeuren of er nog eens wat overheidsgeld aan investeringen uitgegeven moet worden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Wat een geneuzel zeg. Hoezo "andere lijnen beïnvloed"? Welke andere lijnen? Is er bij Luik niet genoeg capaciteit? Ik dacht het toch wel. Bij Brussel dan? Waar gaat dit over?
Totaal onnodig.
Aan de andere kant moeten we ook niet doen alsof het ook maar IETS boeit dat die 5 man uit Visé in Luik moeten overstappen. Van overstappen ga je niet dood of zo.
Totaal onnodig.
Aan de andere kant moeten we ook niet doen alsof het ook maar IETS boeit dat die 5 man uit Visé in Luik moeten overstappen. Van overstappen ga je niet dood of zo.
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Dan zitten we weer tot 2035 met oude klassiekjes opgezadeled in Maastricht... :(
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Ik kan je zeggen dat dat zeer leuke treintjes zijn om mee te reizen. :D
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Ja dat zijn wel aardige dingen voor een treinliefhebber. De gemiddelde reiziger, en zeker iemand die vanuit Maastricht met een hoop koffers naar Brussel en verder reist zit toch liever in een rijtuig met comfortabele stoelen ipv een rammelend klassiekje met een 2+3 opstelling. Daarbij hebben die stellen zo veel compartimenten dat ik me best kan voorstellen dat mensen zich daar niet in veilig voelen, te meer ook omdat er best een hoop vage lui tussen Maastricht en België met de trein mee reizen.
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Krijgen we dat gezeik weer :XCaspar schreef:Ja dat zijn wel aardige dingen voor een treinliefhebber. De gemiddelde reiziger, en zeker iemand die vanuit Maastricht met een hoop koffers naar Brussel en verder reist zit toch liever in een rijtuig met comfortabele stoelen ipv een rammelend klassiekje met een 2+3 opstelling. Daarbij hebben die stellen zo veel compartimenten dat ik me best kan voorstellen dat mensen zich daar niet in veilig voelen, te meer ook omdat er best een hoop vage lui tussen Maastricht en België met de trein mee reizen.
Als je met een hoop koffers onderweg bent, dan is dat je eigen keuze. Dan draag je daar ook de gevolgen van.
Daarbij wordt er alleen in de weekends met klassiekjes gereden, en dan soms ook nog met zogenaamde Sabena-stellen, die gekenmerkt worden door gigantisch veel been / kofferruimte.
EN vage lui hou je toch, daarvoor maakt het niet uit met wat voor materieel je rijdt. Ook dat is één van de gevolgen van je keuze voor de trein op dat traject.
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Als de trein opgedeeld wordt zal er neem ik aan niet meer met rijtuigen plus loc worden gereden op het stukje Maastricht/ Luik?Daarbij wordt er alleen in de weekends met klassiekjes gereden, en dan soms ook nog met zogenaamde Sabena-stellen, die gekenmerkt worden door gigantisch veel been / kofferruimte.
En je moet zelf ook toegeven dat de gemiddelde reiziger in Nederland waarschijnlijk 10x liever in een ICMm zit dan in een SGM 2-tje als ie in een IC stapt...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Zolang zal dat heus niet meer duren. Die oude klassiekjes worden tussen 2011 en 2016 vervangen door nieuwe treinen.Caspar schreef:Dan zitten we weer tot 2035 met oude klassiekjes opgezadeled in Maastricht... :(
Dat spreekt vanzelf, want er is dan geen reden meer om met zo'n lange trein naar Maastricht te rijden. Er wordt nu ook op de tijden dat die IC Brussel-Luik niet rijdt ('s avonds, in het weekend en in de zomervakantie) met treinstellen gereden.Caspar schreef:Als de trein opgedeeld wordt zal er neem ik aan niet meer met rijtuigen plus loc worden gereden op het stukje Maastricht/ Luik?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Ik denk dat die nieuwe Desiro's van de NMBS geen toelating krijgen voor Nederland? dan zal er vast wel een Break of zo'n ander oud stel komen AM76?
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Is het in dat geval geen idee om de verbinding Mt - Luik als vleugeltrein op te nemen in een Belgische binnenlandse IC-trein? Dat was vroeger al het geval, toen reed die trein als deel van de IC Mt / Genk - Leuven - Brussel - X-aantal kustplaatsen-waarvan-ik-even-niet-meer-weet-welke-precies.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Ja dat weet ik nog wel, toen werd er gecombineerd en gesplitst in Landen als ik me niet vergis. Ik zie trouwens een IC Lille Flandres- Tournai- Charleroi- Namur- Liège Guillemins- Maastricht wel zitten. Kan je in Lille mooi overstappen op het Franse TGV netwerk. :pos:
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
De stellen zijn gebouwd voor 3000V= en 3000V= / 25kV~50Hz. En ze krijgen ECTS, TBL en TBL 1+ als beveiligingssysteem. Ik neem aan dat ze dan niet in Nederland komen, nee.Caspar schreef:Ik denk dat die nieuwe Desiro's van de NMBS geen toelating krijgen voor Nederland? dan zal er vast wel een Break of zo'n ander oud stel komen AM76?
Het zullen wel Breaks of Klassiekertjes worden.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
- Locatie: Roodeschool
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Op het traject van België naar Maastricht zit toch nergens ATB, maar Belgische beveiliging?
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Allicht Maastricht Randwyck? En Maastricht zelf?
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Het oudere materieel was ook niet uitgerust voor de Nederlandse spanning, maar die konden gewoon onder beperkt vermogen de grens over. Hoe dat met nieuw en high-computerized materieel zit als de Desirio ML zit, weet ik niet maar als het net zulk materieel als SLT is, zal het wel een moeilijk verhaal worden.MdJ schreef:De stellen zijn gebouwd voor 3000V= en 3000V= / 25kV~50Hz. En ze krijgen ECTS, TBL en TBL 1+ als beveiligingssysteem. Ik neem aan dat ze dan niet in Nederland komen, nee.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Bouwer is Siemens en Bombardier... Dus verwacht er maar niet te veel van
En moeten al het nieuwe meuque niet aan wat botsnormen voldoen? Zie het gemeuque met die FLIRT's bij Venlo...
En moeten al het nieuwe meuque niet aan wat botsnormen voldoen? Zie het gemeuque met die FLIRT's bij Venlo...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Vanaf 2015 wordt Luik een station met verplichte bediening vanaf het Hoofnet in Nederland. Ik zou mijn kaarten dus zetten op een intercity vanuit Nederland. Wat ik persoonlijk het meest kansrijk acht is de s3500 eens in de twee uur door te trekken en te laten rijden met ICRm + TRAXX locs.Dexter schreef:Is het in dat geval geen idee om de verbinding Mt - Luik als vleugeltrein op te nemen in een Belgische binnenlandse IC-trein? Dat was vroeger al het geval, toen reed die trein als deel van de IC Mt / Genk - Leuven - Brussel - X-aantal kustplaatsen-waarvan-ik-even-niet-meer-weet-welke-precies.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Huh, dat eerste (Luik wordt Nederlands hoofdnet).. Waar heb je dat vandaan?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Nou, daar kunnen we het nogeens over hebben.Caspar schreef:Als de trein opgedeeld wordt zal er neem ik aan niet meer met rijtuigen plus loc worden gereden op het stukje Maastricht/ Luik?Daarbij wordt er alleen in de weekends met klassiekjes gereden, en dan soms ook nog met zogenaamde Sabena-stellen, die gekenmerkt worden door gigantisch veel been / kofferruimte.
En je moet zelf ook toegeven dat de gemiddelde reiziger in Nederland waarschijnlijk 10x liever in een ICMm zit dan in een SGM 2-tje als ie in een IC stapt...
IK neem in ieder geval aan dat de capaciteit op peil gehouden zal worden. Natuurlijk is het extra overstappen een minpunt, maar als ik kijk hoeveel volk er doordeweeks van die verbinding gebruik maakt, dan is het inzetten van een klassiekje niet echt realistisch.
Tenzij je natuurlijk die verbinding de nek om wilt draaien, dan is het een uitstekend idee natuurlijk
Daar doe ik nou wel grappig over, maar zoiets zou niet voor het eerst zijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Die zijn of worden wel allemaal gerenoveerd - dus ook dan komt er toch wat moderner Belgisch mat in in Maastricht.Caspar schreef:dan zal er vast wel een Break of zo'n ander oud stel komen AM76?
Dat zou kunnen, maar dan heb je alleen geen hele snelle verbinding Maastricht-Brussel meer, nu gaat dat nog met 200km/h over de HSL; met een andere IC zou je over de reguliere lijn gaan (wat 25 minuten langer duurt).Dexter schreef:Is het in dat geval geen idee om de verbinding Mt - Luik als vleugeltrein op te nemen in een Belgische binnenlandse IC-trein?
Op het deel waar Nederlandse treinen rijden zit natuurlijk wel ATB. Tussen Randwyck en de grens zit geen beveiliging (er was vorig jaar sprake van dat het toch wel Belgische beveiliging zou krijgen, ik weet niet of dat nu al gebeurd is). Maar geen enkele Belgische trein die naar Maastricht rijdt heeft nu ATB, dus waarom zou dit dan nu ineens een probleem als een nieuwe trein dat ook niet heeft?Mark Knoester schreef:Op het traject van België naar Maastricht zit toch nergens ATB, maar Belgische beveiliging?
Ik al eens eerder in zo'n Desiro ML gezeten (rijden ook in Duitsland langs de Rijn), daar is niks mis mee hoor . Die botsnorm zal ook geen probleem moeten zij bij zo'n nieuw ontwerp. Er zitten ook van die moderne geribbelde botsbuffers op (die dingen heeft de Flirt die naar Venlo rijdt dus niet).MdJ schreef:Bouwer is Siemens en Bombardier... Dus verwacht er maar niet te veel van
En moeten al het nieuwe meuque niet aan wat botsnormen voldoen? Zie het gemeuque met die FLIRT's bij Venlo...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Het is iets zwakker gesteld als ik net in mijn post liet blijken maar goed:MdJ schreef:Huh, dat eerste (Luik wordt Nederlands hoofdnet).. Waar heb je dat vandaan?
http://www.rock-project.eu/news/news-si ... -rail-law/'Ik (Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus) kom op het amendement van de leden Slob en De Rouwe dat betrekking heeft op het traject aanwijzing concessieplicht grensoverschrijdend treinvervoer, met daarin een kan-bepaling over de grensoverschrijdende trajecten in de hoofdrailconcessie.
Dit amendement maakt het mogelijk om die grensoverschrijdende trajecten in de nieuwe concessie op te nemen. Dit neemt ook de eerder door mijn voorganger geuite juridische bezwaren weg. Niets staat dus opname van buitenlandse stations nog in de weg. Ik kan dan ook met dit amendement goed leven. Het is een ondersteuning van het beleid om het grensoverschrijdend treinvervoer ook voor de langere trajecten te stimuleren. Ik zal een inspanningsverplichting opnemen in de nieuwe vervoersconcessie voor het hoofdrailnet per 1 januari 2015 om ook hier aandacht aan te besteden.'
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën
Zeker weten? Die kunnen ook achter de frontbeplating zitten en dus niet zichtbaar zijn, dat is althans bij SLT wel het geval. Die heeft die buffers, maar die zitten dus aan het zicht onttrokken achter de wulpse rondingen van de beplating. :Yreisthijs schreef:Er zitten ook van die moderne geribbelde botsbuffers op (die dingen heeft de Flirt die naar Venlo rijdt dus niet).
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten