OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Geert »

Wat Dexter zegt over de Hoekse Lijn kan ik me ook wel herinneren, toen die dingen voor het eerst reden kwamen alle treinen wel erg vroeg aan steeds. Het lijkt er een beetje op dat de machinisten nu wat rustiger rijden met de SLT's, want de laatste maanden rijden ze gewoon weer op de normale tijden.
Reiziger Delft schreef:Klinkt als een goederenpad dat er 1x/uur ligt.
Dat zou best kunnen, op de terugweg zag ik langs Amsterdam Bijlmer een goederentrein voorbij denderen richting Breukelen en dat was vlak voor de s4000 uit (rond 17.30 uur).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Wat Dexter zegt over de Hoekse Lijn kan ik me ook wel herinneren, toen die dingen voor het eerst reden kwamen alle treinen wel erg vroeg aan steeds. Het lijkt er een beetje op dat de machinisten nu wat rustiger rijden met de SLT's, want de laatste maanden rijden ze gewoon weer op de normale tijden.
Klopt, overal waar SLT voor het eerst gaat rijden is het een kwestie van wennen. Op de Hoekse Lijn moest je altijd voluit rijden om je rijtijden te halen. SLT trekt veel sneller op en kan harder rijden, dus hoeft dat niet meer overal.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
Volgens mij begin ik een Fyra-fobie te ontwikkelen. Al sinds de start worden regelmatig bij Hfd binnenlandse treinen gehinderd door de Fyra
Je kunt nou eenmaal niet oneindig treinen toevoegen aan bestaande infrastructuur zonder dat je daar last van hebt ;)
Wachten tot 20sintjuttemis wanneer de stations Amsterdam Zuid, Rotterdam, en Breda zijn omgebouwd en de Oude Lijn is gereconstrueerd en een deel van OV-SAAL is uitgevoerd... :mrgreen:
Of tot we volgens het model van de zwitserse aardappelschotel rijden
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Vinny schreef:Wachten tot 20sintjuttemis wanneer de stations Amsterdam Zuid, Rotterdam, en Breda zijn omgebouwd en de Oude Lijn is gereconstrueerd en een deel van OV-SAAL is uitgevoerd... :mrgreen:
"Dames en heren, wij wachten tot 20sintjuttemis voor een stoptonend sein totdat de nieuwe infra gereed is..." :mrgreen:
Dan was het vanavond 20sintjuttemis, want tot 3x toe moest mijn Mcn de trdl wakkerbellen :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door TheKnitter »

Wat doe je als je de s5100 persé wilt laten keren op spoor 2A in Dordrecht, en daar pas heen kan rijden als het "vrij" is: Gewoon 8 minuten stil zetten voor de inrijder!
Sporen 3/4 waren buiten dienst, dus moest de trein uitwijken. Aankomst voor de inrijder was 12:23, toen de s2200 net vertrok. De s5000 vertrok vlak daarna vanaf spoor 2B, en het was dus vrij. Toen mocht de s1900 eerst nog voorlangs.. En om 12:31 kwam de trein pas in beweging, en parkeerde hem op spoor 2A. In al die tijd (na de s5000) had hij geen kruisende bewegingen..
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door MdJ »

Xanland schreef: De Veluwelijn-amba's hebben het ofc niet, die hebben soms al moeite met een goede/tweeregelige lijnfilm of om het nummer te laten zien. :P Desalniettemin ziet het er nu wel duidelijk uit, van hoe en wat.
De veluwelijn-amba's hebben "Zwolle NS" en een tweeregelige "APELDOORN BUSSTATION/NS"; zonder lijnnummer. Daarvoor zijn de bordjes uit de volvo's gejat; zodat het toch duidelijk is welk lijnnummer het is.

En ja; ook de amba's hebben "BUS NADERT EINDPUNT" :wink:

(dat "probleem" hebben de valleilijn-MAN's ook, die tonen ook alles in hoofdletters, met de eerste letter van elke regel met een dikte van twee LED's; de rest heeft een dikte van 1 LED.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

TheKnitter schreef:Wat doe je als je de s5100 persé wilt laten keren op spoor 2A in Dordrecht, en daar pas heen kan rijden als het "vrij" is: Gewoon 8 minuten stil zetten voor de inrijder!
Sporen 3/4 waren buiten dienst, dus moest de trein uitwijken. Aankomst voor de inrijder was 12:23, toen de s2200 net vertrok. De s5000 vertrok vlak daarna vanaf spoor 2B, en het was dus vrij. Toen mocht de s1900 eerst nog voorlangs.. En om 12:31 kwam de trein pas in beweging, en parkeerde hem op spoor 2A. In al die tijd (na de s5000) had hij geen kruisende bewegingen..
Dat is zooooo frustrerend als zoiets gebeurd... heb dat regelmatig; voor zo'n korte afstand is dat vrij lullig...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Xanland »

MdJ schreef:
Xanland schreef: De Veluwelijn-amba's hebben het ofc niet, die hebben soms al moeite met een goede/tweeregelige lijnfilm of om het nummer te laten zien. :P Desalniettemin ziet het er nu wel duidelijk uit, van hoe en wat.
De veluwelijn-amba's hebben "Zwolle NS" en een tweeregelige "APELDOORN BUSSTATION/NS"; zonder lijnnummer. Daarvoor zijn de bordjes uit de volvo's gejat; zodat het toch duidelijk is welk lijnnummer het is.

En ja; ook de amba's hebben "BUS NADERT EINDPUNT" :wink:

(dat "probleem" hebben de valleilijn-MAN's ook, die tonen ook alles in hoofdletters, met de eerste letter van elke regel met een dikte van twee LED's; de rest heeft een dikte van 1 LED.)
Zag het net ook nog op de dienst van 8:48, die overigens met +5 vertrok en met -5 aankwam. Kennelijk sinds het weekend of gisteren verder doorgevoerd! :+
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Suus »

Wat is precies het nut daarvan, buiten op de bus zetten: Bus nadert eindpunt :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Vinny »

Waarschijnlijk vindt men het verwarrend als je op Amsterdam Centraal staat te wachten op een bus en er komen aan de lopende band bussen voorbij met eindbestemming "Amsterdam Centraal". Tja, dit valt in de categorie "debillisering van de samenleving" maar goed... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Suus »

Daarom is er in de stadsregio ook de regel dat de bus buiten de nieuwe eindbestemming moet tonen na vertrek bij de laatste halte voor het eindpunt en voor aankomst bij het eindpunt. Dat is wel nuttig, Bus nadert eindbestemming niet :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door MdJ »

Ik neem aan dat dit ook zoals in berlin ook wordt gedaan "Bus endet hier".

En "De Stadsregio" neem ik aan Amsterdam :wink:

Er zijn nogal wat stadsregio's (Arnhem/Nijmegen, Eindhoven, Rotjeknor...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Ik kwam vanmiddag een "4 Kattenbroek" tegen op het Prinses Julianaplein in Amersfoort. Da's of een flinke reisinformatie-misser, of een bus die gigantisch de weg kwijt was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Ik wilde om 18:17 de NO (t22760) pakken op Ut. Ware het niet dat ding om precies 18:17 opgeheven werd :neg: .

Ik ging er van uit dat de daaropvolgende t2862 toch stampvol zou zitten, en heb dus maar besloten om met de s6000 en s36700 naar Ddr te gaan. Had ik tenminste ook nog stroom in de GTW aangezien mijn smartphone aan het infuus moest...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door mb90 »

Vanmiddag ging ik weer eens kijken of er nu wel OBB-rijtuigen reden in IC t9252 van de Benelux en dit keer was dat eindelijk het geval. :) Op een plek waar het nog net ging qua tijd vanaf de stage, net aan met de zonstand en net niet helemaal met wat ketelwagens bij Shunter kwam loc 2838 met 6 rijtuigen en op tijd langs opweg naar Brussel:
Afbeelding
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door VIRM »

De aardige conductrice (altijd leuk als het NS-personeel een babbeltje met je maakt :)) zei dat studenten OV-chipkaarten (mogelijk?) vanaf eind dit jaar moeten worden ingecheckt. Weet iemand meer?
Beul van de blindegeleidelijn
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Freek »

Enige wat ik weet is dat NS het abonnementhouders (dus ook studenten) niet kan verplichten, maar het wel graag dringend verzoekt om inzage te krijgen in reisgedrag/aantal reizigers en dergelijke.
Situatie schijnt anders te zijn dan met bv de bus waarbij inchecken dient als controlemiddel, voor de trein is het paaltje niet gelijk het controlemiddel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Freek schreef:Enige wat ik weet is dat NS het abonnementhouders (dus ook studenten) niet kan verplichten,
Nee dat zou wat zijn zeg, verplicht inchecken terwijl het met een abonnement nog nieteens kan :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Freek »

Lees dan ook de woorden "in de toekomst" er even bij :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Wow... tweederde van de maand is al voorbij, maar vandaag zowaar de eerste conducteur van april gespot :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Klaasje »

VIRM schreef:De aardige conductrice (altijd leuk als het NS-personeel een babbeltje met je maakt :)) zei dat studenten OV-chipkaarten (mogelijk?) vanaf eind dit jaar moeten worden ingecheckt. Weet iemand meer?
Ik hoorde het laatst zelfs 1 mei. Ik ben ook een keer bij instapcontrole geweigerd omdat ik niet had ingechecked. Een ding is duidelijk: Er is veel verwarring binnen NS over de SOV's.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door webguy »

Inderdaad, ik heb wel eens bij de NS Twitter service geklaagd en die stelden inderdaad dat het verwarrend is, en dat het niet verplicht is, ook niet bekend is wanneer dat wel zo is, maar dat ze het aanraden zodat mensen het niet vergeten als ze buiten korting reizen. Tja, we zijn niet dom ofzo hoor, we moesten eerst ook een kaartje kopen. Dat je dan vergeet in te checken is je eigen schuld, 35 euro boete, hoppa.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door find_your_spot »

Op de NS site staat sinds deze week een lange tijd ineens dat het niet verplicht is:

http://ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/art ... -chipkaart
Tip: check altijd in en uit
Ook in je vrije reizen periode. Ook al is dit nog niet verplicht. Zo wordt het in- en uitchecken een gewoonte en is de kans dat je het vergeet het kleinst.
Erg vreemd, want een aantal maanden geleden stond het op de site als verplicht...
Laatst gewijzigd door find_your_spot op wo 20 apr 2011, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door webguy »

Sinds het mogelijk is om te reizen op saldo met SOV staat deze tekst er iig.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Op Amsterdam Sloterdijk was de schoonmaker vanmiddag opgesloten in de lift. Het een en ander duurde behoorlijk lang, want toen ik een half uurtje later weer langs liep was de brandweer nog steeds bezig de schoonmaker te bevrijden uit de lift.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten