OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Klaasje »

De lift is nu wel schoon? :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door find_your_spot »

Geniaal voor opgezet plan! Gewoon de lift blokkeren zodat je rustig je sudoko kan doen en "kuch" overstuur naar huis mag *O*
For Your Railroad Adventures
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Etienne »

Het komt met dit warme weer veelvuldig voor dat er op lijn 9 in Den Haag consequent met 2 of zelfs 3 wagens achter elkaar wordt gereden, welke allemaal BOMvol zitten. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Thom91 »

Waarom snapt ProRail niet dat ze midden in de ochtend spits zo'n VideoSchouwtrein op een perronspoor moeten zetten?
Had vanochtend weer dat die het perron blokkeerde waardoor mijn trein vanuit Utrecht naar Amsterdam (08:55) vertraging opliep. Kunnen ze dat niet gewoon een uurtje later doen? Of op perron 8 behandelen die toch leeg was?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Geert »

Een uurtje later zou je toch hetzelfde probleem hebben? Die trein moet alle wissels meten, dus hij zal toch ook een keertje over spoor 7 moeten...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Fles »

Geert schreef:Een uurtje later zou je toch hetzelfde probleem hebben?
Ja, maar dan is het geen spits meer :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Vinny »

Nee dan redt je het niet meer om alle wissels die dag te inspecteren en moet het spoor de volgende dag gewoon helemaal buiten dienst.

Zo dan is nu het belang van prioriteit voor de videoschouwtrein eens onderstreept :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door lamar »

Volgens de reisplanner van ns rijdt er nu een ICE als vervanger van de 146 onder het nummer 100146
Lijkt mij een fout in de reisplanner?
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Geen idee waarom ze die BRU-Amba's nu van een airco hebben voorzien, maar heb er deze week nog geeneen getroffen waarbij die werkte. Vanmiddag het extreemste geval met een bus die warme lucht aan het blazen was, pff, was me heet in dat ding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Gisteren kwam ik nog laat vanaf een diner uit Ut.

Ik was netjes op tijd om de t20582 van 23:47 naar Rtd te pakken. Er stond al een losse ICMm (m4085) klaar om naar Rtd te gaan. Het was nog even wachten op de t582 die gekoppeld + ontkoppeld moest worden. Ding kwam beetje te laat, en met het koppelen van het Rtd-deel én het splitsen van het Gvc-deel, vertrokken we met +10. En ja hoor, ik kwam om 00:36 op Rtd, precies de vertrektijd van de t5193. We kwamen al via de verbindingsboog op spoor 6 terecht, i.p.v. 13/14, maar helaas: de SGMm naar Zwd (spoor 4) vertrok dus voor m'n neus weg :(.

Hadden ze niet beter die t20582 naar spoor 3 kunnen zetten?! Ook al zou daar om 00:32 een t5100 naar Gvc vertrekken... die t5100 had toch +23, en dan kon die best naar spoor 6, dat had ook niet veel uitgemaakt :(.

Naja, heb tot 1:12 moeten wachten op de t2295. En als je maar 4 uurtjes slaap gehad heb die nacht was dat niet echt lekker... :(.
Laatst gewijzigd door Justin op do 21 apr 2011, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Een uurtje later zou je toch hetzelfde probleem hebben? Die trein moet alle wissels meten, dus hij zal toch ook een keertje over spoor 7 moeten...
Ze weten (hoop ik) dat het in de spits super druk is, en als ze rond xx:30 doen hebben ze ook geen last va ICE's en CNL's. Die stond namelijk ook nog eens op spoor 4. Je kan dan eventueel de s3100 naar spoor 4 wijzigen en de s800 naar spoor 5.
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Wubbo »

De s3100 kan niet gelijktijdig naar spoor 4 met een s800 naar spoor 5, dat moet door hetzelfde wissel.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Thijs »

Vandaag wat vertragingen met de trein meegemaakt. Ik wilde de IC van 17:07 Utrecht>Nijmegen pakken. Deze werd met 10 minuten vertraging aangekondigd. Op spoor 14 werd eerst de Sprinter naar Rhenen van 17:14 behandeld. Helaas werd deze niet gespoorwijzigd naar spoor 15, ook mijn vertraagde IC werd niet gespoorwijzigd naar 15, terwijl hij voor Utrecht stil stond om te wachten. De geplande trein van 17:22 op spoor 15 naar Eindhoven had ook +10, dus dat spoor was vrij.

Om 17:21 met +14 vertrokken. Op station Driebergen-Zeist liep de vertraging op, omdat iemand met een roelstoel uit de trein moest worden geholpen door een taxibedrijf, maar dat taxibedrijf was er niet. Aldus de omroep. Daarna lag er nog een overweg in storing. Vertrek Driebergen-Zeist met +22, vertrek Ede-Wageningen met +23, aankomst Arnhem om 18:05 (+21). Helaas bleek in Arnhem dat de machinist niet beschikbaar was….de Sprinter van 18:09 Arnhem>Nijmegen mocht voor ons.

Om 18:14 (+24) vertrokken we vanuit spoor 4 in Arnhem over spoor 23. De trein van 18:02 Arnhem>Tiel vertrok van spoor 3A (was achter de 3600 gezet) over spoor 22 met +13. De IC van 18:16 Arnhem>Schiphol stond op dat tijdtip helaas nog te wachten op spoor 21 (had er daarvoor makkelijk voorgekund; werd +7 vertrek). Op spoor 24 stonden de IC van 18:06 Arnhem>Nijmegen en een stuk daarachter de IC van 18:20 Arnhem>Nijmegen.

Tussen Arnhem en Nijmegen hadden we last van de Sprinter. Toen gebeurde er iets wat ik nog nooit heb meegemaakt (muv van hele late treinen): vanaf Betuwe-aansluiting reden we linkerspoor (!!) naar Nijmegen. Aankomst daar een kleine +30. De kerende trein 18:27 Nijmegen>Schiphol vertrok daarom met +10 (liep volgens AV op tot +14), achter de Sprinter van 18:33 Nijmegen>Zutphen. De IC 18:40 Nijmegen>Den Helder vertrok in Nijmegen ook met 10-15 minuten vertraging. Rest van de treinen (ook IJssellijn) gaven ook een rommelig beeld.

[PS: op de heenweg stond de IC uit Den Helder in Arnhem op spoor 24 stil. Spoor 4 (zijn bestemming) was vrij. Ik vermoed dat ie stilstond omdat mijn trein Arnhem>Den Helder vanaf spoor 6 vertrok en je dan niet tegelijk kunt binnenkomen/vertrekken. Waarom wordt die trein niet over spoor 23 gestuurd?]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:De s3100 kan niet gelijktijdig naar spoor 4 met een s800 naar spoor 5, dat moet door hetzelfde wissel.
Ze hebben toch weleens zoiets gedaan toen spoor 7 buiten dienst was? Of ben ik nou gek en ging het spul naar Amsterdam van 4 en 8 en de NoordOost van 5...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Eehh...
Curieus incident: op de Betuweroute bij Meteren staan ergens twee SLT's als gevolg van een niet zo slimme treindienstleider en een eveneens niet zo slimme machinist. Spul staat er inclusief reizigers al even; inmiddels zijn wel twee afsleeploccen (bijna) ter plekke.
Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 3#35908983
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Klaasje »

Daar moet je ook echt inzitten. Dan heb je pas echt iets te vertellen als je thuiskomt. *O*
Als deze test slaagt: Wordt het dan niet tijd voor SLT's in de Fyra? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Wubbo schreef:De s3100 kan niet gelijktijdig naar spoor 4 met een s800 naar spoor 5, dat moet door hetzelfde wissel.
Ze hebben toch weleens zoiets gedaan toen spoor 7 buiten dienst was? Of ben ik nou gek en ging het spul naar Amsterdam van 4 en 8 en de NoordOost van 5...
NO stond toen op 5 geloof ik.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Eehh...
Curieus incident: op de Betuweroute bij Meteren staan ergens twee SLT's als gevolg van een niet zo slimme treindienstleider en een eveneens niet zo slimme machinist. Spul staat er inclusief reizigers al even; inmiddels zijn wel twee afsleeploccen (bijna) ter plekke.
Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 3#35908983
Heeft die treindiensleider toevallig 'Goede Treinen, Slechte Treinen' gelezen? :mrgreen: :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Vinny »

Of een forumposter die dacht dat het een officieel nieuwsbericht was... *bus*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Meltrain »

Zowel vandaag als gisteren reed de t5061 (vertrekt om 16:30 vanuit Dtz) helaas niet. :(

Gisteren:
- Wisselstoring te Rtd.
Ook de trein in tegengestelde van 16:30 reed daarom niet, dus besloten een vriend en ik te wachten op de t5163. Op zich geen al te groot probleem, ware het niet dat deze met slechts een SLT-IV reed. :shock: Als daar de inhoud van twee treinen in moet, dan past dat niet.... :( (Die vriend en ik konden nog net mee.) Gelukkig is men bij de NS niet dom, want ook daar begreep men dat een SLT-IV véél te weinig is. Daarom werden we op Rtd (aankomst op spoor 3) allemaal verzocht om uit te stappen, want op spoor 1 stond een VIRM-IV klaar voor de rest van de reis. Deze raakte echter op Rtb ook al bijzonder vol, zo zeer zelfs dat de HC reizigers verzocht om te wachten op de stoptrein van tien minuten later (al vraag ik me af of die wel gereden heeft, want toen ik nog op Dtz stond, stond die trein daar ook al als opgeheven vermeld :roll: ). In elk geval stonden er voorin beneden maar enkele reizigers in het gangpad.

Vandaag:
- Wisselstoring tussen Shl en Ledn.
Dit keer was de 5000 --> Ledn van 16:30 niet opgeheven, dus ik dacht slim te zijn door met die trein naar Delft te reizen en daarvandaan met de s2200 naar Rlb te reizen. Helaas reed die s5000 met een paar minuten vertraging, dus ging mijn 'overstap' in de mist. :( Had die s2200 niet even kunnen blijven wachten op Delft, want ik weet zeker dat ik niet de enige was die die overstap wilde halen. :?
Dankzij die mislukte overstap, kwam ik voor de tweede opeenvolgende dag in de t5163 terecht, die ditmaal met een SLT-VI reed. Ondanks dat het maar twee bakken meer waren, was het precies genoeg om niet gevaarlijk vol te zijn (maar nog steeds overdreven druk). Ook ditmaal kwam de grootste drukte bij Rtb en kwam er een omroep of mensen door wilden lopen, want anders konden de deuren niet goed dicht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Michael »

Ik kwam vanochtend op station Bd en toen waren ze TBP's aan het ophangen. Toen ik 2 uurtjes geleden er was waren ze allemaal in werking
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door VIRM »

Oopsie, dat ging niet helemaal lekker gisteravond op Leiden. De s2600 kwam zoals gebruikelijk op spoor 8b binnen, met uitzondering van de achterste bak (laat ik nou net de een-na-laatste-deur gebruiken :P), waarbij de een-na-laatste deur een klein en overbrugbaar stukje van het perron afstond en de laatste deur toch een flink eind.
Beetje raar allemaal, want normaal gesproken gaat het hier gewoon goed en levert een normale treinlengte geen probleem op.
In ieder geval hoefde de conducteurs niet meer gewaarschuwd te worden, want het duo kwam al aankarren. Na communicatie met de machinist via de portofoon (waarbij een van de conducteurs aangaf de 2600 op 8a te zijn, oops...) werd er een fluitsignaal gegeven nadat mensen waren uitgestapt en gingen de deuren dicht. Er scheen eentje in storing te zijn, maar de trein reed in ieder geval een stukje naar voren. Laatste opmerkingen die ik van de conductrice hoorde voordat ik naar beneden ging was "tsja, dat kan altijd gebeuren...". Toch wel mooi om te zien hoe ze dit snel oplossen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Oopsie, dat ging niet helemaal lekker gisteravond op Leiden. De s2600 kwam zoals gebruikelijk op spoor 8b binnen, met uitzondering van de achterste bak (laat ik nou net de een-na-laatste-deur gebruiken :P), waarbij de een-na-laatste deur een klein en overbrugbaar stukje van het perron afstond en de laatste deur toch een flink eind.
Beetje raar allemaal, want normaal gesproken gaat het hier gewoon goed en levert een normale treinlengte geen probleem op.
In ieder geval hoefde de conducteurs niet meer gewaarschuwd te worden, want het duo kwam al aankarren. Na communicatie met de machinist via de portofoon (waarbij een van de conducteurs aangaf de 2600 op 8a te zijn, oops...) werd er een fluitsignaal gegeven nadat mensen waren uitgestapt en gingen de deuren dicht. Er scheen eentje in storing te zijn, maar de trein reed in ieder geval een stukje naar voren. Laatste opmerkingen die ik van de conductrice hoorde voordat ik naar beneden ging was "tsja, dat kan altijd gebeuren...". Toch wel mooi om te zien hoe ze dit snel oplossen. :)
Gebeurd wel vaker dat hij bij verkeerde bordje wordt neergezet en achterste bak nog in de wisselstraat staat. Al diverse keren terwijl ik daar stond (met s5700) een groepsoproep kunnen doen voor de deuren ontgrendeld werden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door VIRM »

Ennes schreef:
VIRM schreef:Oopsie, dat ging niet helemaal lekker gisteravond op Leiden. De s2600 kwam zoals gebruikelijk op spoor 8b binnen, met uitzondering van de achterste bak (laat ik nou net de een-na-laatste-deur gebruiken :P), waarbij de een-na-laatste deur een klein en overbrugbaar stukje van het perron afstond en de laatste deur toch een flink eind.
Beetje raar allemaal, want normaal gesproken gaat het hier gewoon goed en levert een normale treinlengte geen probleem op.
In ieder geval hoefde de conducteurs niet meer gewaarschuwd te worden, want het duo kwam al aankarren. Na communicatie met de machinist via de portofoon (waarbij een van de conducteurs aangaf de 2600 op 8a te zijn, oops...) werd er een fluitsignaal gegeven nadat mensen waren uitgestapt en gingen de deuren dicht. Er scheen eentje in storing te zijn, maar de trein reed in ieder geval een stukje naar voren. Laatste opmerkingen die ik van de conductrice hoorde voordat ik naar beneden ging was "tsja, dat kan altijd gebeuren...". Toch wel mooi om te zien hoe ze dit snel oplossen. :)
Gebeurd wel vaker dat hij bij verkeerde bordje wordt neergezet en achterste bak nog in de wisselstraat staat. Al diverse keren terwijl ik daar stond (met s5700) een groepsoproep kunnen doen voor de deuren ontgrendeld werden.
:pos: Vanaf de s5700 zou je volgensmij best goed zicht hebben op de binnenkomende s2600. :)
Waar ik mij wel zorgen over maak, is dat iemand zo'n situatie niet doorheeft en falikant op z'n waffel valt. Zijn er oplossingen mogelijk?
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Enige waardoor je het echt zou kunnen uitsluiten is de spoorafhandeling veranderen zodat de s2600 recht binnen kan komen
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten