Mag ik even kwijt #77

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:
Dexter schreef:Het lijkt wel of heel Nederland in de ban is van de eerste zomerse dag, want iedereen was gekleed alsof het de laatste zomerse dag voor een lange tijd is: Ik zag op de stations vandaag alleen maar Zwierende Zomerrokjes, Deinende Decolletées, Hoge Hakken, Stoere Shirtjes en Talrijke Teenslippers voorbij komen. :Y

En ik leek wel gek met mijn stropdas. :')
:mrgreen: Ik vind dat machinisten geen pak en stropdas hoeven te dragen net zoals in België en Duitsland :o
Ben toch wel blij dat ze daardoor nog enigszins herkenbaar zijn als Mcn hoor. want wat je af en toe rond ziet struinen :X

(Ik ga liever voor de kwaliteit van het oude uniform, als voor helemaal geen. vooral die overhemden waren gewoon prettig dragen.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:(Ik ga liever voor de kwaliteit van het oude uniform, als voor helemaal geen. vooral die overhemden waren gewoon prettig dragen.)
Het zomer-overhemd vind ik wel prettig om te dragen, je merkt gewoon dat het dunnere stof is. Het verschil tussen de zomer- of de winterpantalon daar merk ik nagenoeg niets van. :| En jij Ennes?
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:(Ik ga liever voor de kwaliteit van het oude uniform, als voor helemaal geen. vooral die overhemden waren gewoon prettig dragen.)
Het zomer-overhemd vind ik wel prettig om te dragen, je merkt gewoon dat het dunnere stof is. Het verschil tussen de zomer- of de winterpantalon daar merk ik nagenoeg niets van. :| En jij Ennes?
Die broeken is gewoon drama! lekker hoor een wollen broek bij + 25 graden :? , en de overhemden Tja.... wat moet ik daar van zeggen! Zelfs met een stoomwals zijn de kreukels er niet uit te krijgen, ze zijn te kort waardoor ze niet in je broek blijven zitten. zonder shirt eronder plakken ze helemaal aan je lijf vast.

Zelfs als poetskatoen zijn ze niet geschikt!

(kortom... ik vind het dus helemaal niets :lol: )
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Dexter »

Haha ja, hoe warm het ook is, ik heb altijd een t-shirt onder het overhemd. Ik zweet eigenlijk vrijwel nooit, maar als ik geen shirtje draag wel.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Haha ja, hoe warm het ook is, ik heb altijd een t-shirt onder het overhemd. Ik zweet eigenlijk vrijwel nooit, maar als ik geen shirtje draag wel.
Is zeker met de werk overhemden een Must
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Gertjan »

Ach, niet alleen bij NS zijn de overhemden brak, bij Arriva zijn het ook klote dingen. Zou het dezelfde stof zijn, met een ander kleurtje? :P

Broeken hebben wel een verschil, zomerbroek is lekker, alleen die winterbroek is van dusdanige kwaliteit dat de wind er gewoon doorheen slaat :? Dat is lekker, als je door 20 cm sneeuw aan het banjeren bent.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Ennes »

Gertjan schreef:Ach, niet alleen bij NS zijn de overhemden brak, bij Arriva zijn het ook klote dingen. Zou het dezelfde stof zijn, met een ander kleurtje? :P

Broeken hebben wel een verschil, zomerbroek is lekker, alleen die winterbroek is van dusdanige kwaliteit dat de wind er gewoon doorheen slaat :? Dat is lekker, als je door 20 cm sneeuw aan het banjeren bent.
Grote kans dat het dezelfde soort bagger is ( komt die kleding ook bij Indiform vandaan?)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Dexter »

Ik betrap mezelf er telkens op dat ik nog steeds Labels zeg. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ik betrap mezelf er telkens op dat ik nog steeds Labels zeg. :wink:
Is op zich ook niet fout, Labels staat ook nog gewoon op de site!

en je bent niet de enige hoor ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Justin »

@Dexter: Nee geen hoedje. Alhoewel ik er wel eentje heb voor casualties.

En dit zijn mijn teensleppers, uit Brisbane gehaald :P. Ze zitten nog steeds heerlijk.
Afbeelding

En nee zo gay ben ik ook niet. Als je California Gays ooit heb gezien (parodie op California Girls van Katy Perry), whoa... ik voel me op en top mannelijk dan 8-) :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Ennes »

Justin schreef:@Dexter: Nee geen hoedje. Alhoewel ik er wel eentje heb voor casualties.

En dit zijn mijn teensleppers, uit Brisbane gehaald :P. Ze zitten nog steeds heerlijk.
Afbeelding

En nee zo gay ben ik ook niet. Als je California Gays ooit heb gezien (parodie op California Girls van Katy Perry), whoa... ik voel me op en top mannelijk dan 8-) :lol:
Zien er een beetje uit als 2 persoonlijke schoonloop matten
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Nou het hiet toch over zomerse toestanden gaat; weet iemand waar je leuke zonnebrillen kan kopen? Ze hoeven niet überhip te zijn, maar er vliegen zo veel beestjes in mijn ogen sinds deze week...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Suus »

Bij de opticien!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Daantje »

Ben een aantal keren goed geslaagd bij V&D voor een zonnebril maar tegenwoordig heb ik er een op sterkte van de Pearl, nog veel fijner :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Dexter »

Ik heb er ook eentje van V&D, een Polaroid en die was ook redelijk geprijst. Ik heb 'm vanwege mijn werk, maar ik draag nooit een zonnebril want ik heb er een hekel aan omdat ik het niet prettig vind zitten. En eerlijk gezegd vind ik het een beetje onbeleefd als je met iemand staat te praten en je kunt zijn/haar ogen niet zien.

Maar voor op de scooter of fiets is het wel onontbeerlijk, want soms is het net alsof al dat vliegende gespuis opzettelijk in je ogen vliegt. (A)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Suus »

Ik heb ook een hekel aan zonnebrillen, maar soms ontkom je er inderdaad niet aan.

Maar ik heb het geluk dat als ik 's ochtends naar de stad fiets de zon schuin in mijn rug staat, en als ik 's middags naar huis fiets de zon van de zijkant komt. Bovendien passen zonnebrillen niet goed bij mijn bruine afro :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door MdJ »

Ik heb er vorig jaar eentje in Berlin gekocht... 5 euro. En nog steeds doet hij zijn werk goed :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Ik ga morgen wel eens rondsnuffelen bij wat winkels. Er zitten hier 2 landelijke opticiens in het winkelcentrum. En even bij de V&D kijken als het bij de vakman te duur is.

@MdJ, ik heb ook wel eens zo'n ding van een tankstation geprobeerd, maar die knellen ontzettend. Bij een fietstochtje van een uur ben ik zo'n ding dan echt beu.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Daniel »

Ik heb eerlijk gezegd zelden last van dingen die in m'n ogen vliegen. Alleen vorige week last van gehad, maar dat gebeurde notabene toen ik stilstond en niet al fietsend.

Wat kan Google Maps trouwens slecht looptijden schatten zeg, of loop ik nu zo hard... zou 13 minuten erover doen van het werk naar de AH in Hart van Hoograven te Utrecht. Ruim 10 minuten nadat ik van 't werk vertrok stond ik echter alweer buiten met m'n broodbeleg (was zo slim geweest alleen het brood van huis mee te nemen, maar 't beleg in de koelkast te laten liggen :oops: )
En dan had ik notabene alle verkeerslichten nog tegen ook. Terug had ik ze allemaal mee, dus was ik in iets van 20 minuten heen en weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Bij de looptijden van 9292ov heb ik er soms een hele opgave aan om ze ook echt te halen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Dexter »

Op de scooter is het echt geen pretje als je oogbol met 55 km/h een botsing krijgt met zelfs ook maar een onweersbeestje. En als je dan achter een bus rijdt die door een zandhoop rijdt is dat ook niet echt lekker. Ik ben daardoor al meerdere malen met betraande ogen op het werk verschenen en voor je het weet krijg praatjes haha! :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door MdJ »

Ik krijg al tranen in mijn ogen als ik fiets.... Dus daar hoef ik het niet voor te doen :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Bij de looptijden van 9292ov heb ik er soms een hele opgave aan om ze ook echt te halen.
Die van 9292ov zijn nog wat extremer, die haal ik nog als ik achteruit zou gaan lopen :P 10 minuten rekenen ze geloof ik voor trein -> bus op Utrecht Centraal. Nou, ik kom 's ochtends (op papier dan) om 7.28 uur aan en heb dan de bus van 7.29 uur :) (maar de trein heeft over het algemeen ook wel -3)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Maar naar een adres lopen vanaf de uitstaphalte is toch best stevig doorlopen als je de tijd van 9292ov wil halen vind ik meestal. Vooral ook omdat ik alleen daar kijk als ik de route naar het adres niet weet. Misschien dat het zoekend lopen daar ook wel een oorzaak van is.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Dexter »

Die looptijden op Google Maps zijn inderdaad een drama. Ik kreeg voor een wandeling van Utrecht Centraal naar de Oudegracht ooit eens 12 minuten, terwijl ik het daadwerkelijk in 7 minuten kon lopen. Vanaf het perron nog wel.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten