Strandtenthouders boos op NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Strandtenthouders boos op NS

Bericht door robert55 »

Nu is het genoeg. Als die vreselijke NS nu ook al de hardwerkende strandtenthouder die een karig belegde boterham probeert te verdienen pest moet de minister de hoofdrailconcessie intrekken.

(Noot: ik houd van de NL horeca in het algemeen en de strandtenthouder in het bijzonder. Hoogtepunt was die zomer dat ze klaagden omdat het te lang mooi weer was en mensen niet meer naar het strand gingen.

Ik wens jullie allemaal een aangename paas
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door willy84 »

Met races op zvt rijden er toch altijd extra treinen??
immer kwaliteits posts
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Caspar »

Ik weet wel dat het afgelopen jaar in de zomer vaak een drama was op zondag naar Zandvoort, terwijl dat noujuist helemaal niet nodig hoeft te zijn, juist niet op een zondag. Genoeg mat wat staat te nietsen dan.
In de zomermaanden is het de bedoeling dat er geen Mddm naar Zandvoort gaat op zondag, omdat het nog weer een bak aan reizigers scheelt maar dat regime zal aankomend weekend wel niet aan de orde zijn nog.
Een willekeurige zondag vorige zomer:
Afbeelding

Afbeelding

Ik zeg: dit weekend gewoon lekker met 2xDDAR per trein gaan rijden :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Suus »

Ja, met de gemeente Zandvoort heeft de NS afspraken, en aanstaande maandag rijden er dan ook gewoon extra treinen.

Maar ze moeten echt niet zo zeuren, want voor hetzelfde geld was het maandag afschuwelijk rotweer geweest :idea:

Edit: Het zou trouwens wel veel schelen als de extra treinen van en naar Zandvoort doorreden tot Amsterdam Centraal. Heb in het verleden zelfs mensen uit Den Bosch of Eindhoven met treinkaartjes naar Zandvoort in de trein zien zitten, die gaat echt niet nog eens extra overstappen in Haarlem. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Caspar »

Ja, met de gemeente Zandvoort heeft de NS afspraken, en aanstaande maandag rijden er dan ook gewoon extra treinen.
Ik zie voor komend weekend en maandag gewoon 2x per uur een trein naar Zandvoort? Ik zie die extra treinen nog niet in de planner.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Maar ze moeten echt niet zo zeuren, want voor hetzelfde geld was het maandag afschuwelijk rotweer geweest :idea:
En als het onverwacht afschuwelijk rotweer mocht worden terwijl er met extra treinen gereden wordt, dan zouden ze diezelfde schreeuwerige strandtenthouders voor de extra kosten moeten laten opdraaien. :idea:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Caspar »

Maar volgens mij rijden er helemaal geen extra treinen? :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Suus »

Extra treinen kunnen ook betekenen dat ze al die treinstellen aan elkaar koppelen. Ik weet dat sommige mensen tegen het principe van treinstellen zijn, maar dat is toch ook extra :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Dexter »

Bee, wees eens niet zo akelig scherp ja. :wink: Nu kan ik niet meer als excuus tegen de reizigers zeggen: "Maar rijden toch ook extra treinen? Ze zitten alleen aan elkaar vast!" :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Caspar »

Zal maandag wel even opletten of de s5400 versterkt is. Voorgaande jaren reed er in ieder geval een voortrein, dit jaar vooralsnog niet. Die races zijn toch maandag?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Raymond »

Meestal koppelen ze dan de s5400 ook wel los van de s4800, omdat ze die anders ook zouden moeten versterken, terwijl dat niet nodig is. Die koppeling van de series zit er in de reisplanner nog in, dus ik vrees het ergste ;)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door reisthijs »

Caspar schreef:Maar volgens mij rijden er helemaal geen extra treinen? :roll:
Volgens de NS-site wel (maar alleen zaterdag en zondag) http://ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/art ... -zandvoort en als ik nu in de actuele vertrektijden van Zandvoort kijk zie ik daar ook een extra trein tussen staan.

Ik snap overigens het hele gezeur over "zondagsdienstregeling" voor komende maandag niet: op een normale maandag rijden er net zo veel treinen naar Zandvoort als op zondag... Dus er rijden helemaal niet minder treinen dan normaal.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Michael »

Misschien rijden er op andere trajecten juist minder treinen op een zondagsdienstregeling. Dus die melding is juist handig. Want het word in het hele land omgeroepen
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Caspar »

Naar Bergen aan zee en Castricum aan zee rijden de zomerlijnen ook nog niet. Dat is opzich ook wel jammer met dit mooie weekend. Maargoed, hoeveel omzet zal een strandtent daarop mislopen? Stel op een mooie dag als vandaag pakken ongeveer 600 mensen de bus naar Bergen aan zee. Daarvan zullen er nu een aantal afhaken of naar Egmond gaan, maar er gaan er natuurlijk ook een aantal op de fiets of met de auto ipv de bus. Als er van de 600 er 400 afhaken hierom lijken me dat wel reëele schatting. Die 400 mensen geven niet allemaal wat uit op een strandtent. Stel de helft doet dat, met een gemiddeld bedrag van 5 euro (patatje plus ijsje) Dan is dat 1000 euro omzet over alle strandtenten verdeeld. In Bergen zijn er een stuk of 8 dus dat zou betenen dat er iets meer dan 100 euro verlies is aan omzet. Dat lijkt me nog een ruim bedrag, want veel mensen kopen niets bij de strandtenten maar boven op de boulevard of uit eigen koelbox.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door waldo79 »

Het is allemaal preken voor eigen parochie wat die strandtenthouders doen :x
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Wubbo »

Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Ennes »

Tja... als we toch iemand de schuld moeten geven, dan de NS maar :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Dexter »

Naar Hoek van Holland werd vandaag overigens met versterkte treinen (Lees: gekoppelde SLT's) gereden.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Naar Hoek van Holland werd vandaag overigens met versterkte treinen (Lees: gekoppelde SLT's) gereden.
Daar klaagden een aantal reizigers weer dat ze op Rtd waren ingestapt en dat ze nu op Hlds "het hele" perron af moesten lopen :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Dexter »

Tsss, dat méén je niet. Te lang, te kort, te vroeg, te laat, op tijd, het is ook noooooit goed. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Caspar »

Mijn oma klaagde altijd over station Uitgeest als ze vanuit Beverwijk wilde overstappen naar de Zaanstreek aldaar. (in de tijd dat de s3400 daar nog niet stopte) Dat ze dan helemaal achteraan het perron stopte met de s4800 en dan voor haar oude benen ondoenlijk ver moest lopen. In het geval van Uitgeest geef ik haar ook gelijk... Maar Hoek van Holland? :roll:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Dexter »

Utg is ook gewoon een rot-overstap, daar hoor je iedereen over.

Maar op de Hoekse Lijn is het puur gezeur. In de ochtendspits wil iedereen voorin zitten/staan omdat je dan dichterbij de uitgang op Rtd bent. En maar zeuren over volle treinen. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Utg is ook gewoon een rot-overstap, daar hoor je iedereen over.

Maar op de Hoekse Lijn is het puur gezeur. In de ochtendspits wil iedereen voorin zitten/staan omdat je dan dichterbij de uitgang op Rtd bent. En maar zeuren over volle treinen. :roll:
plus een groep achterin voor Sdm, terwijl het in het midden een balzaal lijkt :lol:
Dexter schreef:Tsss, dat méén je niet. Te lang, te kort, te vroeg, te laat, op tijd, het is ook noooooit goed. :N
Tja je zal maar 8 bakken SLT moeten lopen ipv 4. Ik kon een smakelijk lach salvo ook maar ternauwernood voorkomen _O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Wubbo »

Vandaag ook dubbele SLT's daar. Ik heb niemand horen klagen, maar goed, ik ben dan ook niet in Hlds geweest ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Strandtenthouders boos op NS

Bericht door Fles »

Strandtenthouders moeten zich de ogen uit de kop schamen. Het is nou bepaald niet alsof ze zitten te duimendraaien.

En anders kunnen ze misschien eens naar hun prijzen kijken. Misschien ligt het daar ook wel voor een deel aan. Als je € 7,25 voor een halve liter bier betaalt is de lol er gauw af. Bij live muziek wordt dat 8 euro trouwens. En niet dat je de keus hebt om daar vanaf te zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten