Mag ik even kwijt #77

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Justin »

Mwoah, bij zowel Maps als bij 9292ov.nl houd ik vaak maar een marge van 5 minuten aan... zowel onder als boven... 9292 heeft soms ook idioot korte overstappen (kan me herinneren dat hij bij de oude 600 Brusz-Asd een 1-minuut terugsteek/overstap op Ddr ri Asd aangaf, vanuit de s5100).

Ik heb relatief korte benen, dus maak meestal wat kleinere stappen. Vraag maar aan tsov, geert of wubbo :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door AppleMoose »

find_your_spot schreef:Volgens mij ben ik de enige die 365 dagen in een t-shirt rond loopt. Al het commentaar wat ik erop krijg valt niet van de buitenlucht.

Voor de duidelijkheid: in een trui, sweater, spencer of winterjas zweet ik m'n naad uit.

Wie herkent zich hier ook in?
Binnen loop ik ook altijd met een t-shirt rond. buiten wil de jas nog wel 's aan, en als het heel koud is een vest er onder, maar alleen als ik lange tijd buiten moet zijn.

En inderdaad het commentaar wat je altijd krijgt: "heb je het niet koud?" "poeh, ik krijg het al koud als ik je zo zie" blablabla

En mannen met teenslippers? Dat zijn (op enkele uitzonderingen na) hele enge mensen. Ik vind het een goor gezicht
Als ik een leuke jongen zie, en het draagt teenslippers, is dat toch echt wel een afknapper hoor -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Ennes »

Ik ben dan ook heel blij voor Ronaldussen dat er niet elk jaar een WK is :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Als ik werk heb ik altijd een t-shirt of polo aan, een enkele keer een overhemd daargelaten. Op het callcenter bij Essent was het doorgaans wel 25 graden, en op de post in Amsterdam meestal rond de 22 à 23 graden. En dan nog zitten er mensen te rillen van de kou :roll: Ik kwam er een keer op maandagochtend in november om 6.30u daar binnen en toen was het 28,7c op de werkvloer. Viel door die hoge temperatuur (en het vroege tijdstip) bijna meteen weer in slaap. Wat bleek, vrijdagmiddag vond men het te koud en heeft een monteur een of andere airco klep vervangen waarna de temperatuur gestaag opliep tot ongeveer 30 graden totdat op maandag de zelfde monteur weer langs kwam om de boel wat koeler te krijgen. Een raam open zetten kan niet op de post. De condens droop van de ramen af.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Michael »

Wat is de reden dat je geen raam open kunt zetten op de post?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door AppleMoose »

3 jaar in een klas gezeten met overwegen vrouwelijke figuren. Het zweet brak me uit als ik alleen al naar het schoolgebouw keek, maar die wijven zaten met dikke truien, jassen en sjaals om te rillen van de kou.
Aanstellers... :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Haha, ja dat zijn inderdaad vrouwen die rillen. Zitten ze met een dekentje/fluffy (of hoe heet dat ding?) te rillen terwijl ik met een poloshirt comfortabel rondloop... Sommige dames hebben een straalkacheltje in hun kastje staan die dan altijd aangaat als ze dienst hebben.

@ Michael, er is nou eenmaal geen raam wat open kan op de post in Amsterdam. De ruiten zijn superdik, volgens mij wel 5 cm ofzo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Daniel »

Tja, bij mij op 't werk begint 't deze dagen ook wel aardig warm te worden... was wel de bedoeling dat er dit jaar voor de zomer airco komt, maarja, de zomerse temperaturen zijn wat vroeg dit jaar :P
In ieder geval minder koud als een week geleden toen een defecte klep verwijderd was waardoor alleen de buitenlucht rechtstreeks wordt ingeblazen. In de koude nachten koelt het dan toch wel aardig af en zonder verwarming duurt 't even voordat het weer aangenaam wordt. (Tja een lab met constante luchtverversing, 'tis dus de lucht die ingeblazen wordt die 't warm maakt. Radiatoren zijn er wel maar helpen niet echt door de constante afzuiging)

Maar normaalgesproken heb ik 's winters wel gewoon een (weliswaar niet al te dikke) trui aan. Heb alleen weer zelden m'n jas dicht, want tja, zoals ik al schreef heb ik het dus ook allesbehalve snel koud. Maar 20 graden is meer dan genoeg voor binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Suus »

Ik heb het geluk in een pand te werken met een airco. Niet de meest fantastische airco, en er kunnen gelukkig ook ramen open.

Maar, ik werk in de grote ruimte, die aan beide kanten ramen heeft, als enige ruimte in het pand. Het effect daarvan is duidelijk merkbaar, in welk seizoen mensen ook binnenlopen, ze maken altijd opmerkingen over temperatuur, die is namelijk altijd lager dan in de rest van het pand. In de winter is het best koud te noemen, zo koud dat ik echt geen korte mouwen ga dragen, en soms zelfs een dun shawltje uit de la trek (waar ook een verzameling theezakjes en muziektijdschriften ligt, maar dat terzijde). In de zomer daarentegen is het juist lekker koel en loop ik elke keer als ik het kantoor of de gang oploop tegen een hittemuur op :?

Maar, zoals de drie huismeesters altijd zeggen: Bij Bas zit je in de zomer het best 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Michael »

Hier op mijn kamer is het niet uit te houden. Zo warm is het
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Nu al niet meer? Hier is het nu 23,1c best lekker.
Overigens, op de post liggen digitale thermometers, maar de rillende dames en kwestie beweren dat die niet kloppen en een stelselmatig te hoge temperatuur aangeven :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Daniel »

Hier 24 graden, volgens m'n gevoel is 't echter helemaal niet zo extreem warm. Op 't werk was het vorige week aan mijn kant 18 graden 's ochtends maar snel opwarmend, ik heb net de ochtendzon. M'n buurman van een lab verder wilde echter al de verwarming hoger zetten want die heeft net geen zon op de ramen.
Andere kant van 't gebouw was het 's ochtends vroeg maar 15 graden. Was even wennen voor ze daar want normaal is het daar juist het warmst met de hele middag de zon erop. Dat ondanks dat beide helften van het gebouw beschikken over een eigen ventilatiesysteem met onafhankelijke temperatuurinstelling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door AppleMoose »

Mannen met sjawltjes...
Ach, laat ook maar :lol:
Ik heb de hoop al lang opgegeven dat ik ooit zo'n groot effect teweeg zou kunnen brengen als Youp van 't Hek met z'n Buckler bier :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Suus »

Ja, Ronaldussen, ik weet dat je een man bent met alleen maar mannelijke trekjes, maar laat mij dan mijn vrouwelijke trekjes hebben ja :P

(en ik vind ze ook nog leuk ook :oops: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door AppleMoose »

alleen maar mannelijke trekjes is ook weer overdreven hoor :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb alleen een bloedhekel aan diverse "mode-uitingen" :')

Ik noem ook iets met grote zonnebrillen, broeken die op de knieën hangen, blote voeten in (boot)schoenen... :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:alleen maar mannelijke trekjes is ook weer overdreven hoor :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb alleen een bloedhekel aan diverse "mode-uitingen" :')

Ik noem ook iets met grote zonnebrillen, broeken die op de knieën hangen, blote voeten in (boot)schoenen... :X :X
Je vergeet de gilettjes over strakke shirtjes en hoedjes :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door AppleMoose »

Hou op :mrgreen: Tis al te erg dat ik dat dagelijks moet aanschouwen :X :X :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Caspar »

Ow maar die types die altijd met een roze Ralph Lauren/Gant polo lopen en dan een blauw-wit gestreepte trui om hun nek hebben geknoopt (die sowieso nooit aan gaat, maar alleen voor het imago omgeknoopt is), met een witte broek, lopend op bootschoenen zonder sokken dat zijn de allerergste types :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Wubbo »

Twee zomers geleden werkte ik in een kamer van pak 'em beet 10 bij 5, met 20 beeldschermen en 8 computers aan. Dat was in de winter prima te doen, ondanks dat het hele pand het koud had. In de zomer daarentegen... Daar helpt geen open raam tegen!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door STF »

Af en toe schiet de temperatuur-gestuurde koeling van een van onze laptops in storing en begint dan continue op maximale snelheid te koelen, na een kwartier lijkt het net een mobiele airco-unit i.p.v. een laptop. :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Justin »

Broeken op de knieën... Tja... ik moet soms wel eens zeggen dat ik wel eens leuke ahum mensen zie, maar ik denk dan vaak

1) persoon is te jong
2) mooi hoor, zo'n roze/geel/whatever randje van je boxer - I do not need to see that!
3) dude, pull up your pants!

Zag er van de week een aantal daarvan lopen. Het type van: grote zonnebril, heel veel wax, foeilelijke glansjas van Italiaans merk ofzo, vervolgens short die zodanig laag zit dat je zowat de buttcrack ervan door de boxer heen kan zien.... Again: pull up your pants!

@Ronaldussen:

1) En als het in het zwembad is :D? Jongens met teenslippers bedoel ik dan :P.
2) Ik vind je avatar vrij eng. Maar ik ben dan ook licht coulrofobisch :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Dexter »

Ik heb het ook niet snel koud, thuis loop ik altijd in t-shirts of polo's en op het werk loop ik altijd met een overhemd met korte mouwen (met al naar gelang het seizoen een gilet en colbert eroverheen). Overigens werk ik liever bij -12 als bij +30 (en dan bedoel ik de temperatuur, geen vertragingen :mrgreen:) want als het erg koud is, kan je altijd nog een extra trui aantrekken. Maar als het heel erg warm is, loop je nog minimaal met een pantalon en een overhemd aan. En dat is maar goed ook, want als het was toegestaan om meer uit te trekken, namen er niet veel mensen meer de trein. (Of juist wel?) :lol:
Justin schreef:vervolgens short die zodanig laag zit dat je zowat de buttcrack ervan door de boxer heen kan zien.... Again: pull up your pants!
Dat fenomeen noemen ze Butt Cleavage (letterlijk: Kont Decolleté). Een vinding van een Amerikaanse R&B zangeres met een achterwerk zo groot dat je er een Vinexwijk op kunt bouwen. Het is god-zij-dank nooit een hype geworden. Pheeew! *O*
Caspar schreef:Zitten ze met een dekentje/fluffy (of hoe heet dat ding?)
Dat heet een Snuggy (de Blokker-variant heet TV-deken). In Amerika noemen ze het ook wel de WTF-blanket:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h05ZQ7WHw8Y[/youtube]
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door STF »

Toen ik rond 0.30 uur met de afwas begon, ging het juist onweren wat al snel steeds heviger werd met regelmatig een seconde stroomuitval dus ik begon de korven met afwas steeds sneller in en uit de afwasmachine te schuiven want we hadden toevallig veel eters gehad dus ik zag het niet zo zitten om alles met de hand te moeten afwassen op het moment dat de stroom definitief zou uitvallen (meestal is het hier tijdens een onweersbui eerst een paar keer een seconde stroomuitval als voorbode om daarna over te gaan in een echte stroomstoring). Het onweer werd maar heviger en heviger, dat het gebouw er al van begon te trillen dus ik begon sneller en sneller te werken tot ik rond 1.30 uur de laatste korf uit de afwasmachine haalde en de onweersbui ook gelijk weg was. :?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Stefan »

Zo, goedemorgen iedereen! Ik ben gisterenavond weer (heelhuids :P) aangekomen na een kleine 5 dagen in Stockholm. Het was echt tof en we hebben prima weer gehad, eigenlijk heel de week zonnig en temperaturen tussen de 17 en 20 graden. Niet te warm en niet te koud, dus we hebben veel gezien en gedaan. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #77

Bericht door Justin »

Zo, om lekker te sarren:

Short aan, teenslippers, singlet/jersey/guernsey (eigenlijk m'n aussie rules team outfit, maar vanwege mn scheenblessure speel ik toch niet dit jaar) én een hoedje :D.

Én een zonnebril :P. 8-)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten