OVer Missers in de Reisinformatie #12

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Michael »

Alleen vind ik het reisadvies wel apart. Je kan dan beter via Ht reizen dan ben je toch sneller in Asd
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door marvinkok »

In Enschede bestaat de bestemming Stroinkslanden al 2 dagen niet meer in Infoxx. Een of andere grapjas heeft het vervangen door 't Zwering. Meest vervelend is dat de dinamische halteborden op oa het station dus ook 't zwering aangeven... er lijkt wel een infoxx update te zijn geweest afgelopen nacht, want een andere fout is wel hersteld.
Nu rijden er dus bussen richting Stroinkslanden met de meest uiteenlopende bestemmingen, variërend van 't Zwering via Extra Dienst tot Zwarte Pietenbus :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Daniel »

Ik zag vanmiddag dat de DRIP's in Utrecht voor stadslijn 20 de veelzeggende bestemming "Utrecht" weergeven :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Caspar »

In zo'n geval zou ik er als niet wetende reiziger vanuit gaan dat ze naar het centraal station gaan. Was dat ook zo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Daniel »

Nee want daar komt lijn 20 niet :P Die rijdt van Station Lunetten naar Kanaleneiland (dat was ook de richting waarin ik de DRIP zag)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Michael »

Het volgende werd rond 18.30 omgeroepen op station Bd:
Dames en heren, Fyra naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam rijdt niet. U kunt gebruik maken van de binnenlandse treinen.
uhm volgens mij is Fyra toch echt een binnenlandse trein dus snap ik dat binnenlandse niet
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Ennes »

Michael schreef:Het volgende werd rond 18.30 omgeroepen op station Bd:
Dames en heren, Fyra naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam rijdt niet. U kunt gebruik maken van de binnenlandse treinen.
uhm volgens mij is Fyra toch echt een binnenlandse trein dus snap ik dat binnenlandse niet
Oeh laat het personeel van de FYRA het maar niet horen :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Michael »

waarom het personeel van de Fyra niet laten horen?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Caspar »

Nou de trainmanager van Fyra laatst had nog nooit een Fip kaart gezien zei ie. Ik dacht dat het voor een Hispeed man wel iets was wat ie in ieder geval wekelijks eens ziet...

@ Michael, ik denk dat Ennes vindt dat sommige Hispeed mensen een klein beetje omhoog gevallen zijn?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Nee want daar komt lijn 20 niet :P Die rijdt van Station Lunetten naar Kanaleneiland (dat was ook de richting waarin ik de DRIP zag)
Dat is wel vaker mis gegaan. Toen lijn 10 nog naar Utrecht Lunetten reed (t/m december) stond er op de DRIPs in de Biltstraat ook "10 Utrecht" omdat Lunetten er blijkbaar niet meer bij past.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Daniel »

Ow trouwens, de CTA van spoor 11A te Utrecht Centraal is erg volhardend in z'n plakkende flapje als er Leeuwarden op moet komen. Zo werd de t553 vandaag een IC naar Groningen/Den Helder :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door waldo79 »

Ennes schreef:
waldo79 schreef:
Caspar schreef:Even de tekstcode in Bepac veranderen en dan toont ie weer gewoon stoptrein... Maar dan zal er wel een boze NS man/vrouw bellen vanuit een der kantoren dat het tonen van 'stoptrein' een doodzonde is bij een sprinter.
En waarom wordt de s17800 door hc's uit de s3600 dan uitgemaakt voor een Sprinter?
Omdat eigenlijk niemand meer weet wat nu IC - Sneltrein - Stoptrein of Sprinter is. :lol:
De s3600 wordt door het rijdend personeel zowel IC - S als stoptrein genoemd afhankelijk van het traject.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door VIRM »

Uhm, heeft NS het online contactformulier recentelijk veranderd? Ik moest opeens in plaats van 1 pagina te doorlopen maar liefst 4 stappen nemen... Hoezo klantvriendelijk? -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Nou de trainmanager van Fyra laatst had nog nooit een Fip kaart gezien zei ie. Ik dacht dat het voor een Hispeed man wel iets was wat ie in ieder geval wekelijks eens ziet...

@ Michael, ik denk dat Ennes vindt dat sommige Hispeed mensen een klein beetje omhoog gevallen zijn?
mooi subtiel uitgedrukt Caspar :lol: (geldt overigens niet voor alle tm´s bij hispeed hoor)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Ennes »

waldo79 schreef:De s3600 wordt door het rijdend personeel zowel IC - S als stoptrein genoemd afhankelijk van het traject.
Datzelfde heb je met de s2200 tussen Ddr en Bd
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door TheKnitter »

... En na Dordrecht gaan wij verder als Stoptrein naar Breda en zullen stoppen te Dordrecht Zuid, Lage Zwaluwe, Breda Prinsenbeek en eindpunt Breda

Of

... En na Dordrecht gaan wij verder als Sneltrein naar Breda en zullen stoppen te Dordrecht Zuid, Lage Zwaluwe, Breda Prinsenbeek en eindpunt Breda
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door VIRM »

DAt zie je ook op de s3000.

"Na Zaandam gaan wij verder als Intercity naar Den Helder".

of

"Na Zaandam gaan wij verder als Intercity naar Castricum en Alkmaar, en na Alkmaar verder als Stoptrein naar Den Helder."
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Dexter »

Ik maak er juist een sport van en roep altijd om: "Deze trein rijdt verder als Intercity/Sneltrein en zal stoppen op alle tussengelegen stations." (De treinsoort blijft immers hetzelfde heten, ook al stop je daarna op alle tussenstations)
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ik maak er juist een sport van en roep altijd om: "Deze trein rijdt verder als Intercity/Sneltrein en zal stoppen op alle tussengelegen stations." (De treinsoort blijft immers hetzelfde heten, ook al stop je daarna op alle tussenstations)
hihi, jij ook al :P ook zo leuk met eerste en laatste treinen die echt bij elke stoeptegel in een weiland stoppen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Geert »

De CTA's in Schiedam Centrum waren vandaag - nog steeds - allemaal blanco. Volgens mij is dat al een week zo, maandag of dinsdag had ik ze ook al blanco gezien en nu dus nog steeds. RET hielp ook niet mee qua reisinformatie, want de rij DRIPs die het dichtste bij de stationshal hingen waren ook allemaal uit. De rij DRIPs aan de kant van het Marconiplein werkten wel.

Verder was er ook geen omroep over de niet-werkende CTA's in Schiedam, iets wat je vaak toch wel hoort als ze het niet doen. Ik hoorde wel een bandje om 22.35 uur over een extra IC naar Den Haag vanaf spoor 2 die over enkele ogenblikken binnen zou komen. Ik heb er even op gewacht maar uiteindelijk toch de s2200 genomen, het bleek een geplande extra IC te zijn die om .28 uur en .58 uur vanuit Schiedam naar Den Haag zou rijden. Het bandje draaide dus 10 minuten te laat :')

Tot slot viel op dat de nieuwe TBP's in Den Haag (HS, Laan van NOI) en Delft voor sommige treinen geen tussenstations tonen, alleen de eindbestemming wordt vermeld. Dit lijkt me een foutje, want op andere stations met TBP's staan wel gewoon tussenstations. Het ging hier om de s2200 richting Rotterdam/Breda, de andere richting op werden wel tussenstations vermeld.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Raymond »

In Breda hangen ondertussen ook de nieuwe schemen, daar is de s2200 helemaal een gedrocht geworden, waar het balkje onderin met stations waar niet gestopt wordt zelfs moet alterneren om alle stations te laten zien waar niet gestopt wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Tot slot viel op dat de nieuwe TBP's in Den Haag (HS, Laan van NOI) en Delft voor sommige treinen geen tussenstations tonen, alleen de eindbestemming wordt vermeld.
Wellicht uitgezet ofzo want vorige week toonden ze nog teveel tussenstations (toen ging de s5100 opeens via Laa volgens die dingen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Gekko123 »

Kan ook te maken hebben met werkzaamheden, zo zou gisteravond het noordelijke deel van de s1900 non-stop van Den Haag HS naar Rotterdam. Toch stopte die wel, zoals het hoort in Delft.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Michael »

Je zou toch verwachten dat ze Intercity naar Brussel op de TBP´s zouden kunnen zetten maar iedere keer als die trein er staat staat de TBP op Blanco. En in de hal word hij wel in de lijst met vertrekkende treinen getoond. En op spoor 5 iedere keer zodra de Fyra vetrokken was stond er Gezelschapstrein op de TBP. en zodra de volgende binnen was gekomen werd dat veranderd
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door mb90 »

De Benelux van 13:18 uur trouwens wel getoond op de TBP's van spoor 6 in Breda. Die van 14:18 uur daarentegen weer niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten