Lente in West- Friesland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Lente in West- Friesland

Bericht door Caspar »

Meestal komen mijn reiserverslagen uit wat verder gelegen oorden, dit keer houd ik het echter dichtbij op het platteland van West Friesland. In deze tijd van het jaar is daar genoeg te zien en op de fiets blijkt dat een hoop dorpen wel een lieflijke charme hebben.

Om te beginnen ben ik vanuit Hoorn langs het water van het Markermeer een stukje zuidwaarts gefietst, tot bij Scharwoude. Daar komen de twee Arriva lijnen (met de scholierenlijn erbij 3) ook langs:
Afbeelding

Net na Scharwoude liggen een aantal bollenvelden, waar behalve ik ook al een hele meute toeristen stond te poseren tussen de bloemen. Na even vragen aan de boer mocht ik zijn land op lopen. De treinen hieronder zijn van de IC Enkhuizen- Amersfoort Schothorst en Hoorn Kersenboogerd- Hoofddorp.
Afbeelding

Toen ik me omdraaide kwam er toevallig net een bus van Arriva langs:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna richting Medemblik gefietst voor wat plaatjes rondom de museum stoomtram Hoorn- Medemblik.

Afbeelding
De meest lieflijke spoorwegovergang van het land in Benningbroek

Afbeelding
Stationsgebouw in ruste in Benningbroek.

Afbeelding

Afbeelding
Erg landelijke overweg stukje voor Abbekerk, maar niet meer voor lang:
Afbeelding
Zonde van de rust daar...

Afbeelding
Oostwoud. Stadslijn 11 uit Hoorn keert hier. Veel meer dan een stuk of 50 huizen langs een dijkje is hier niet te vinden.

Afbeelding
Waar staat deze verkorting voor?

Afbeelding
Station Wognum- Nibbixwoud

Afbeelding

Afbeelding
Stoomtram in Wognum- Nibbixwoud.

Afbeelding

Afbeelding
De vrijbalk is ook echt een balk hier in Twisk

Afbeelding
Wissel in Twisk.

Afbeelding
Opperdoes.

Afbeelding
Molen van Medemblik, met in de verte gemaal Lely.

Afbeelding
Medemblik station.

Afbeelding

Afbeelding
Bus in Medemblik.

Daarna via Abbekerk waar een busstation ligt naast de A7 naar Opmeer gefietst.

Afbeelding
Van hieruit kan je naar Wieringerwerf, Den Oever/Den Helder, Medemblik en Hoorn per bus.

Afbeelding
Stadslijn 12 vlak voor het landelijke eindpunt in Opmeer/Hoogwoud.

Afbeelding

Draai je je 180 graden om dan zie je dit:
Afbeelding
Het niet afgebouwde museum van Dirk Scheringa. Buitenproportioneel groot als je mij vraagt.

En van daaruit is het een half uurtje fietsen naar Zuidermeer en Bobeldijk waar ik deze twee fotos heb gemaakt van de sneltrein Hoorn- Haarlem/ Den Haag.

Afbeelding

Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Lente in West- Friesland

Bericht door Dexter »

Echt supermooie plaatjes, die kunnen zo in een lijstje! :pos: En dan te bedenken dat ik daartussen (weliswaar op een andere lijn) heb gereden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Lente in West- Friesland

Bericht door Ardan »

Bijzonder fraai allemaal :D :pos: *O* :Y :) 8-) :!:
Ik doe ook maar wat
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Lente in West- Friesland

Bericht door htm_tram »

Leuke foto's :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Lente in West- Friesland

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :D
Ik ben vandaag met de Sttomtram Hoorn - Medemblik mee geweest en vooral bij Wognum-Nibbixwoud staan de bloemenvelden mooi in bloei. :pos:

En het antwoord op je vraag wat Mow betekent: ik gok op Midwoud-Oostwoud. Zo heet namelijk het 'station' op de plek waar die RailPro onderlossers staan één foto hoger.
De stoomtram stopt er regulier niet, maar het is wel een dienstregelingpunt, aangezien er bij enorm veel trams (zoals rond Hemelvaartsdag) gekruist kan worden daar (met terugsteken).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Lente in West- Friesland

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:Echt supermooie plaatjes, die kunnen zo in een lijstje! :pos: En dan te bedenken dat ik daartussen (weliswaar op een andere lijn) heb gereden.
Eigenlijk zou ik dan eens ergens moeten gaan staan bij Anna Paulowna als jij daar langs rijdt, dan heb je een foto van de trein die jij rijdt. Maarja, dan zal je net zien dat die foto mislukt :( Of als je daar weer eens komt dat de bollenvelden uitgebloeid zijn.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Lente in West- Friesland

Bericht door Cookie »

Ziet er mooi uit met al die bloeiende bollenvelden! :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Lente in West- Friesland

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Eigenlijk zou ik dan eens ergens moeten gaan staan bij Anna Paulowna als jij daar langs rijdt, dan heb je een foto van de trein die jij rijdt.
Dan stop ik wel, dan kan ie niet mislukken en dan kan ik je gelijk oppikken. :wink: Dat zou wel helemaal top zijn, eigenlijk heb ik altijd al eens een foto of een filmpje willen hebben van een trein die ik aan het rijden ben. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten