Het grote computertopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daniel »

Ja zo'n printer was dat... jarenlang zo'n ding bewaard trouwens, die gebruikte ik altijd om de lijst met huisnummers voor m'n krantenwijk te printen. Dan bleef 'ie tenminste ook leesbaar als het een keer regende, inkjet loopt dan immers uit.

Ooit ook een leuk verhaal over gehoord van m'n vader die op z'n werk een grote hoeveelheid formulieren moest printen met zo'n ding. Eind van de dag de printer aan het werk gezet en gezorgd dat het papier mooi omvouwde zodat het als stapel in een doos viel. In de loop van de nacht kwam er echter een vel langs dat niet wilde vouwen dus de volgende dag trof hij een heel kantoor gevuld met een kluwe papier aan :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door STF »

Onze horecaleverancier Sligro werkt nog altijd met Maxtrixprinters om de facturen te printen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Bee schreef:Dat was toch zo'n printer met van die gaatjesrandjes aan de zijkant? Die hadden de buren vroeger volgens mij. De buurman was een hoge ambtenaar bij de gemeente Boskoop (toen dat nog een respectabel beroep was) en had zodoende ook al vroeg een computer thuis.
Jaja zulke dingen: http://www.recycledgoods.com/product_im ... 6_zoom.jpg

De eerste computer van mij en mijn zusje was een 286 met monochroom scherm, Windows 3.0 en een dotmatrixprinter (derdehands ofzo, eind jaren '90 was dat ook al antiek). Daar kon verder niet zoveel mee behalve wat brieven tikken en programma's programmeren :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daniel »

Hmm, dan begon ik moderner... had begin jaren '90 al een 386 en vrij kort daarna een 486, waren overigens ook al overtollige PC's van m'n vaders werk. Heel wat in QBasic zitten programmeren destijds.

Eind jaren '90 ging ik al aan de websites, geloof zo'n beetje toen ik de eerste keer in VWO-4 zat (1998/1999 is dat geweest). Was destijds een ontzettend felle concurrentiestrijd: zowel ik als een schoolgenoot hadden toen een site met samenvattingen van de lesstof die beide enorm populair waren.
Twee jaar later kwam het OV ineens als hobby... volgende week woensdag een 10-jarig jubileumpje van m'n eerste OV-site :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Die harde schijf moet er toch eerst uit. En er zit een bepaald type schroefje in de bodemplaat die te klein is voor mijn enige kruiskopschroevendraaier. Bovendien hebben ze een case voor de harde schijf voor 25 euro, dus dat is conform de prijs die de Mediamarkt of Saturn zou rekenen.
F1 t/m F10 schroevendraaiersetje kost echt geen drol en het redt je leven soms ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Justin »

Om nog terug te komen op Webguys verzoek.

Dit is mijn saaie opstelling:
Afbeelding
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Michael »

Zodra mijn bureau is opgeruimd zal ik ook wel eens een foto van mijn opstelling plaatsen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Afbeelding
Mijn opstelling, nu op bezoek bij mijn ouders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Geert schreef:De eerste computer van mij en mijn zusje was een 286 met monochroom scherm, Windows 3.0 en een dotmatrixprinter (derdehands ofzo, eind jaren '90 was dat ook al antiek). Daar kon verder niet zoveel mee behalve wat brieven tikken en programma's programmeren :P
Dan kan je er dus eigenlijk toch alles mee :idea:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Bee schreef:Mijn opstelling, nu op bezoek bij mijn ouders.
Deze keer wel met extra AppleCare en ongelukken garantie?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ja, voor de zekerheid heb ik (met studentenkorting) Apple Care erbij genomen. Ik vond het onzin, blijf het onzin vinden, maargoed, hij moet en zal het gewoon 3 jaar volhouden, geld voor nog zo'n ongeluk heb ik echt niet meer. Alleen Apple Care had ook de schade die de vorige keer ontstaan was niet gedekt :(

Ik kreeg van de verkoper omdat hij mij zo zielig vond er nog een gratis hoes bij :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Hij wilde je fanboy houden bedoel je? :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ik denk dat een dergelijke hoeveelheid cola ook andere laptops van andere merken hadden beschadigd.

Ik had alleen niet zo heel veel keuze om alsnog een Windows-laptop te kopen, daarvoor heb ik teveel geïnvesteerd in andere software: Office for Mac, Pixelmator, YummySoup, upgrade van iLife naar 09 naar 11 (vorige MacBook had dat nog niet en was een tijdelijke goedkope actie), Xmplify en Angry Birds...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Bee schreef:Ik denk dat een dergelijke hoeveelheid cola ook andere laptops van andere merken hadden beschadigd.
Hmm, over mn Toshiba computer: water, flinke scheut sap en toen een half glas wijn. Na een tijdje drogen deed alles het nog wel, maar heb wel het toetsenbord moeten vervangen: steeds minder toetsen deden het. Uiteindelijk gleed ik uit in de stromende regen met laptop in mn handen en viel het scherm kapot...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Twee jaar later kwam het OV ineens als hobby... volgende week woensdag een 10-jarig jubileumpje van m'n eerste OV-site :)
Is dit toevallig de site van ov in Dordrecht?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:
Bee schreef:Ik denk dat een dergelijke hoeveelheid cola ook andere laptops van andere merken hadden beschadigd.
Hmm, over mn Toshiba computer: water, flinke scheut sap en toen een half glas wijn. Na een tijdje drogen deed alles het nog wel, maar heb wel het toetsenbord moeten vervangen: steeds minder toetsen deden het. Uiteindelijk gleed ik uit in de stromende regen met laptop in mn handen en viel het scherm kapot...
Mijn Thinkpad doet het na een complete beker melk nog perfect *O* Het enige wat vervangen hoefde te worden is het toetsenbord omdat ik zo dom was geweest doodleuk door te gaan met typen na het ongelukje. Maar dan hebben we het wel over een notebook met drainagesysteem.
Ik heb gister trouwens een Intel 320 SSD van 120 GB voor deze laptop besteld :Y Snelheid *O*
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Toshiba heeft ook een "drainage" in het keyboard, maar het duurde nog wel 3 dagen voordat de boel droog genoeg was dat het ook werkte. Heb nu een Ideapad, goedkopere broertje van de Thinkpad (1e met Core i7 en 4 GB geheugen) , en die heeft ook iets van groefjes, maar die heb ik nog maar niet uitgetest.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

Wanneer? :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Nja, hij is ook alweer 1.5 jaar oud, en een laptop die erg plastic is sjauw je niet heen en weer elke dag heb ik al geleerd. Deze keer ook maar een case erbij. Hij is nu meer "desktop replacement" en staat meestal op mn bureau. Hoop dat 'ie nog 1.5 jaar meegaat :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:
Daniel schreef:Twee jaar later kwam het OV ineens als hobby... volgende week woensdag een 10-jarig jubileumpje van m'n eerste OV-site :)
Is dit toevallig de site van ov in Dordrecht?
:Y
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Geert schreef:De eerste computer van mij en mijn zusje was een 286 met monochroom scherm, Windows 3.0 en een dotmatrixprinter (derdehands ofzo, eind jaren '90 was dat ook al antiek). Daar kon verder niet zoveel mee behalve wat brieven tikken en programma's programmeren :P
Dan kan je er dus eigenlijk toch alles mee :idea:
Uiteindelijk wel ja :Y Had toen alleen nog niet zoveel ervaring als nu, dus het bleef meestal bij programma'tjes die een liedje afspeelde via de pc-speaker. :')
webguy schreef:Nja, hij is ook alweer 1.5 jaar oud, en een laptop die erg plastic is sjauw je niet heen en weer elke dag heb ik al geleerd. Deze keer ook maar een case erbij. Hij is nu meer "desktop replacement" en staat meestal op mn bureau. Hoop dat 'ie nog 1.5 jaar meegaat :)
Mijn Dell (Latitude) die nu bijna 2,5 jaar oud is sleep ik echt overal mee naar toe en dat begin je toch wel te merken nu. Verder fijn laptopje hoor, lekker vlot en zuinig, en strakke zakelijke vormgeving. En hij past op een tafeltje in de trein, daar is hij op uitgezocht. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ik heb hoorcollege van een Duitse man die een Dell-notebook heeft, en laatst pakte hij plotseling een pen en ging hij op scherm tekenen tijdens een presentatie. Wat bleek: Hij had een touchscreen en die pen was een speciale pen die erbij zat waarbij hij tijdens presentaties en dergelijke op het scherm dingen kon aanwijzen :P

Overigens moet ik nog altijd een klein beetje gniffelen als ik die Duitse Windows zie. Er zitten toch wel termen in waarvan je verwacht dat het korter zou zijn. Zo houdt hij Bildschirmpräsentationen, maakt hij verbinding met een Funknetzwerk, moest hij laatst Gerätetreibersoftware installieren en na afloop laat hij zijn computer Herunterfahren. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Ach joh, gewoon even speichern op je Festplatte, niks aan de hand :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door STF »

Kampeerders moeten ook vaak lachen als ze achter de internet-pc in het café gaan zitten omdat alles Duitstalig is en er inderdaad nogal wat rare termen in voor komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Hoera, deze kende ik nog niet.

De printerserver is down, alle printers doen het niet meer *O*

Schijnt gisterenmiddag gebeurt te zijn :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten