OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Caspar »

Neem aan dat het Gv is?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door STF »

Dubbele P schreef:Vanmiddag een noodremming vlak voor station Nuth. Er ligt daar een onbewaakt overpad voor wandelaars.
Is dat overpad aan de kant van Heerlen of aan de kant van Sittard? Ik heb een paar weken geleden daar langs het spoor lopen wandelen, een overpad is me toen niet opgevallen (ik liep aan de kant van Sittard).
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Mark schreef:GW Burgerplein en spoor 1 en spoor 3 in Sittard? Assen? Haarlem? Breda? :?
Het GW Burgerplein is ten westen van Rtd. Ik zeg het maar even voor meltrain, omdat het nog wel meer dan een dagje kan duren voordat hij weer online is. :wink:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Dubbele P »

STF schreef:
Dubbele P schreef:Vanmiddag een noodremming vlak voor station Nuth. Er ligt daar een onbewaakt overpad voor wandelaars.
Is dat overpad aan de kant van Heerlen of aan de kant van Sittard? Ik heb een paar weken geleden daar langs het spoor lopen wandelen, een overpad is me toen niet opgevallen (ik liep aan de kant van Sittard).
Aan de Heerlense zijde, hier om precies te zijn. :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Marc »

Al een paar dagen is me opgevallen dat de treinen t6826 en t6828 de vertrekstaten niet volgen. In Maastricht Randwyck staat namelijk vermeld dat deze twee stoptreinen op werkdagen om 07:02/07:32 vertrekken om in Maastricht aan te sluiten op de s3500. De afgelopen dagen zijn deze treinen echter gewoon om 07:04/07:34 vertrokken (en meerdere malen vertrok de s3500 net op het moment dat de stoptrein binnenkwam)...
Laatst gewijzigd door Marc op vr 27 jun 2008, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Vandaag wederom Plan V op de Hoekse lijn en wel in precies dezelfde omlopen als gisteren: de 449 in de t4125 en t4252, de 457 in de t4163 en t4154.
Verder maar 9 bakken ICK in de t1923.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Justin »

Vandaag mocht ik in Rsd genieten van een volledige DDM1-setje (Condor met 1823), waar ik wel verrast om was.
Op weg er naar toe met de 5149 (vanaf Rtd om 13.32 dacht ik), stonden we op 100m voor het perron stil. Waarom weet ik niet. Er stond een ICRm blijkbaar bezet, en we konden nergens uitwijken. We kwamen om 14.35 aan... dus het ding had een minimale keertijd.

Verder zag ik in Tilburg dat ICM 4229 nu vervangen is door ICM 4222 op de werkplaats, en zag ik loc 1744 weer terug staan, maar dat ter zijde.

Eveneens ICM 4045 die in de 7500 Ed-Zp reed (ik zag hem in 7557)...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door IC3 »

Justin schreef:Vandaag mocht ik in Rsd genieten van een volledige DDM1-setje (Condor met 1823), waar ik wel verrast om was.
Die staan er doordeweeks, maar vooral in het weekeinde staan er soms twee stammen. In Breda is natuurlijk geen plaats om die treinen te dumpen. :) Op deze manier worden veel leeg materieelritten gereden tussen Roosendaal en Breda.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:
Verder maar 9 bakken ICK in de t1923.
Ik zag rond 6:00 uur zelfs maar 8 bakken rijden tussen Dordrecht en de Moerdijkbrug. Omdat ik in een bus zat, heb ik geen idee welke trein dit was. De B-BD zat trouwens achteraan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Vanavond zag ik Plan T 505 solo als t2071 naar Ah :shock:
De Plan V op de Hoekse Lijn was zo te zien weer verruild voor een Sprinter, wel stond er een V'tje op een van de opstelsporen bij de wasstraat waar normaal de Sprinters voor de Hoekse Lijn staan. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Zal maandag wel zien of ik er eentje tegenkom :P Zie als ik de gebruikelijke t4114 en t4263 heb precies alle omlopen van de Hoekse Lijn namelijk :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Linkerspoor »

Geert schreef:Vanavond zag ik Plan T 505 solo als t2071 naar Ah :shock:
En dat was erg gezellig ivm het omreisadvies voor reizigers naar Den Bosch... :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Ja, ik zag op het Argosbord in Utrecht ook al staan dat reizigers om konden reizen via Arnhem. Geen goede combinatie :neg:
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Linkerspoor »

Treinstel 962 reed trouwens in de s3700 (vertrek 20.21 naar Nm). Deze had "provincie Drenthe" stickers op de zijkant en was binnen ook (met stickers) aangepast. Er hingen zelfs briefjes in met "vanaf 10 april meer treinen Zwolle - Emmen." (Zelf wist ik niet dat er ook treinen voor de provincie Drenthe waren bestickerd, ik kende alleen die van het lijntje Zwolle - Kampen).
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Dre »

Yep, dat hebben alle Zl - Emn stellen tegenwoordig, provincie Drenthe op de rechterbak, provincie Overijssel op de linkerbak. Afgelopen donderdag zag ik de 964 in Amf, ook buiten z'n reguliere werkgebied.

Anderhalve week geleden was men tussen Hgl en Aml ook handig bezig. In de spits zit het hulpspoor tussen Amri en Aml al redelijk vol doordat de s7000 dan doorrijdt naar Es, en dan sturen ze voordat de t7928 aankomt nog ff vrolijk een goederentrein door. Waarna de t7928 en daar achterrijdende t1728 beiden met +10 vertrokken. Zal weer leuke vertraging achter Wdn hebben opgeleverd doordat er weer in Rat i.p.v. Hno gekruisd wordt.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door M57 »

Aan de actuele vertrektijden te zien, rijden er nu 6 treinen per uur tussen Haarlem en Zandvoort.

- de normale IC uit Amsterdam
- de reguliere zomersprinter Haarlem-Zandvoort
- de extra treinen voor bijzodnere dagen (serie 14400 naar ik meen)

Code: Selecteer alles

Zandvoort aan Zee, (zvt) 
13:27 Vertrek van de treinen 
  
V 13:31 Haarlem 
  Stoptrein spoor  1  
V 13:42 Haarlem 
  Stoptrein  
  Via Overveen 
  Extra trein  
V 13:47 Amsterdam Centraal 
  Intercity spoor  2  
  Via Haarlem, A'dam Sloterdijk 
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Facultatieve strandtrein Hlm-Zvt is inderdaad de s14400, op de Hoekse Lijn trouwens nog geen s14200 gezien maar dat was gezien de afwezige drukte in de s4100 ook nog niet echt nodig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Het strand was ook best wel leeg nog vanmiddag, dus ze hadden toch voor niks gereden. Morgen en woensdag wordt het warmer, dus misschien is het dan wel zinvol (of gewoon de s4100 verlengen).
Het zat overigens wel erg lekker op het terras aan het strand van Hoek van Holland. Wat een lunchpauze. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Trouwens, waar stopt die s14200 eigenlijk? Uit een ver verleden waarin ik zelf nog eens naar het strand bij Hlds geweest ben meen ik in ieder geval te herinneren dat dat ding een stop te Vdg had en verder non-stop reed. Of is 't toch wat anders?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Wubbo »

Ik ken die hele serie 14200 niet moet ik zeggen. Wel ken ik het doorrijden van de s4200 naar Hlds, maar dat was gewoon als s4200 volgens mij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

s14200 staat in ieder geval als "Hoekse Lijn (toegevoegde strandtreinen)" in de treinnummerlijst van ProRail en ik herinner me uit het verleden ook IC-achtige treinen naar Hlds bij heel mooi weer.
Doorrijden van de s4200 gebeurde toen volgens mij ook ja en dat zal ongetwijfeld onder het eigen nummer gebeuren want dat gebeurd in de ochtendspits ook... alleen ligt je hele omloop op z'n gat dan omdat je dan keringen van s4100 op s4200 en omgekeerd krijgt die er normaal niet zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

En dat maakt verder toch niet zo heel veel uit, het zijn allemaal Sprinter-III'tjes. 's Avonds zit er toch al een overloop van stellen uit de s4200 op de s4100 in volgens mij (de laatste 4200 keert 's avonds op de volgende 4100 in Rtd meen ik).

Die doorgaande strandtreinen naar Hlds kan ik me niet herinneren, wel versterkte 4100'en en doorgaande 4200'en.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:En dat maakt verder toch niet zo heel veel uit, het zijn allemaal Sprinter-III'tjes. 's Avonds zit er toch al een overloop van stellen uit de s4200 op de s4100 in volgens mij (de laatste 4200 keert 's avonds op de volgende 4100 in Rtd meen ik).
Het maakt natuurlijk wat meer uit voor je personeel, de hoeveelheid materieel blijft als 't goed is gelijk in ieder geval. Een overloop van de laatste s4200 op de s4100 in Rotterdam zou kunnen, maar of het logisch is? Volgens de omloop die ik van de week 'n beetje heb zitten uitzoeken zijn de stellen die uiteindelijk in de 4200 belanden in ieder geval de stellen die wat later aan de dienst beginnen, dus qua tijd dat ze aan het rijden zijn zou het wel weer zin hebben die stellen te wisselen.

In de ochtendspits heb je trouwens ook een overloop van 4100 op 4200 en terug te Hoek van Holland Haven, althans, dat klopt precies met het feit dat de t4114 en t4263 danwel t4225 en t4167 door hetzelfde stel gereden worden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Marc »

Excusser dat ik het strandverhaaltje onderbreek :wink:...

Vandaag viel me op dat Prorail het bandje over "het rookvrij station" weer uit de kast heeft gehaald. Het boetebedrag was wel verhoogd (60 ipv 50 euro) en dus heeft Arie alleen het laatste stukje opnieuw ingesproken. Als het bandje gedraaid wordt, hoor je duidelijk waar er geknipt en geplakt is (het bandje wordt iets luider en de stem veranderd iets).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, in Rotterdam is 't volgens mij een heel nieuw bandje... da's nu trouwens in het Nederlands, Engels en Frans (die laatste is duidelijk nieuw, hebben ze die er in Mt ook niet bij? Je zit immers vlak op de grens met Wallonië daar)

Vooral de uitspraak van euro in 't Frans klink wat apart, Arie zegt het als "Eeuro"... kan me eigenlijk amper voorstellen dat dat de juiste Franse uitspraak is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten