OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door reisthijs »

Thom91 schreef:Je kan toch 2 keer per uur een stoptrein naar CS laten gaan, de intercity's/sneltreinen op Laa laten stoppen
Ja dat kan, dat is zeg maar de huidige dienstregeling. Maar NS wilde juist méér treinen van en naar Den Haag Centraal laten rijden.
Klaasje schreef:Alle treinen gaan stoppen op Laa.
De IC's Leiden - Den Haag Centraal gaan er niet stoppen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door waldo79 »

Even wat anders:

Bij gebrek aan rechtstreekse IC's vanmiddag rond 14.00 uur maar de volgende reisroute Rai - Ut bedacht, welke me wel een extra uit- en incheck opleverde.

Van Rai naar Asdz met de t4342 en terugsteken met de t3151.
Totale reistijd 41 minuten, wat sneller is dan opties met een terugsteekactie via Dvd - Asa (44 min.) of rechtstreeks (59 min.)

Irritant is dat op de heenweg met de t3128 wel een rechtstreekse reismogelijkheid werd geboden :6
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door waldo79 »

Een opstekertje van mij richting het rijdend personeel deze middag:
mail aan NS klantenservice schreef: Graag wil ik langs deze weg de hc in het zonnetje zetten die adequaat omging met een door mij gemeld hygiëneprobleem in trein t16055 (stel 2618). Een maat van mij had door een combinatie van oorzaken een vierzits compleet ondergebraakt inclusief ondergetekende. Op advies van medereizigers ben ik in Htn op de hc afgestapt. Deze wist eerst geen raad met de situatie en is daarop mij gevolgd door de trein. Ter plekke heeft hij opgemerkt dat het een smeerboel was geworden. Daarop heeft hij contact gezocht met een leidinggevende die een schoonmaakploeg inschakelde in Ht. Daarmee kon worden voorkomen dat de trein voor een flink deel ontoegankelijk bleef vanwege de stank. Er zou pas een krappe 3 uur later een grote reiniging plaatsvinden bij terugkomst in Ut.

Mijn verontschuldigingen werden beleefd afgeslagen. Dit was het minste wat hij kon betekenen.

met zonnige groet,
waldo79
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Wubbo »

Over Leiden en Den Haag: voorsorteren op Gvm is geen goed idee, je treinen Gv - Ledn en vv moet je dan namelijk door 40 km/h-wissels, dat kost veel tijd.

In de nieuwe dienstregeling rijden er 8 treinen per uur tussen Den Haag Centraal en Leiden (4x stop, 4x IC). Als je de IC's daarvan wil keren op Gv heb je daarvoor 2 perronsporen nodig: die heb je niet op Gv (naast dat je dan van het vaste perrongebruik af moet doordat je de treinen Gvc -> Rtd op spoor 1 moet afhandelen). Bovendien krijg je enorme beperkingen op emplacement Gv (gelijktijdig vertrek van spoor 1 en spoor 3 richting Delft is niet mogelijk, je extra treinen uit de richting Ledn kruisen met de treinen van Gv naar Gvc, etc). De vraag is of je al die afhankelijkheden opgelost krijgt.

Als je inderdaad minder treinen wil rijden tussen Gvc en Laa zie ik eigenlijk alleen maar heil in het koppelen van de stoptreinen op Gv, dus dan moeten de stoptreinen tussen Gv en Gvc opgeheven worden. Dan krijg je wel een maakbaar plaatje, denk ik. Maar of je dan in totaal meer of minder reizigers dupeert: ik weet het niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Soms heb je weleens een leuke toevalstreffer onderweg...
Afbeelding

...33 jaar oud is dit busje inmiddels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Maik »

Och, ik zal maandag eens wat kentekens noteren. Ik denk dat ik wel over de 33 jaar kom. :P
Pommes.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door VIRM »

*zucht*

Vanmiddag wilde ik de s4000 richting Uitgeest nemen vanaf station Zaandam. Ik was een tikkeltje aan de late kant en besloot dus om met mijn SOV-week in te checken bij de OV-chippaal.
1. Logischerwijs zou je mogen verwachten dat als op spoor 4/5 de chippaal meteen links onderaan de trap tegen de leuning aan zou staan, dit ook bij spoor 1/2 ook zou zijn. Het was dat iemand anders zag dat ik de chippaal zocht, want anders had ik hem dus niet gevonden.
2. Hierdoor (en doordat de conducteur geen 2 seconden kon wachten, maar dat terzijde) mistte ik de trein. Dus dan maar de bus nemen zou je denken. Maar uitchecken mocht pas na 3 minuten. Lekker.

Weer eens een voorbeeldje dat de combinatie 'OV-chipkaart bij NS' en 'toegankelijkheid voor visueel beperkten' niet goed samengaan (en Zaandam is niet het enige station waar ze lopen te prutsen). Tijd voor nog een mailtje richting Klantenservice, al hebben ze de vorige nog steeds niet beantwoord.
Beul van de blindegeleidelijn
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Maik »

Het was al bekend dat Gelderesch Reizen met Amba's en Citaro's van Arriva reed, maar nu is dat ook van buitenkant zichtbaar. In ieder geval de 7809(Citaro-G) en 8023(Amba) hebben grote stickers met "Gelderesch Reizen Groenlo" op de zijkant gekregen.
Pommes.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door webguy »

Als je nog eens oude busjes wil noteren... Vanmiddag stond me er toch een busmateriaal in Utrecht bij het Stadion. Ik moest met lijn 11 naar de Uithof, maar poeh, stonde 3 lange rijen: een met BRU Ambas, een met nieuw en oud geleed GVU mat, en hoekje om weer richting de Uithof was een rijbaan versperd door een hele rij GVU oude gelede bussen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door webguy »

Oh ja, nog zoiets leuks, zat in zo'n kleine VanHool bus, met 3 deuren (lijkt in dat opzicht wel op die Volvo 7800s van Veolia), maar door de geleiding voor de deuren, waar ze open gaan, zie je zo de weg. Er zit geen enkele bodem onder het deurmechanisme. Lijkt me zeer prettig in de winter als de kachel aan staat en dat dus voor niks is, en dat alle nattigheid en zout enzo in de bus belandt...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Geert »

Dat valt wel mee hoor, meestal zitten de bussen ook wel zo vol in de spits dat het zelfs in de winter broeierig warm is ;). Ik heb in ieder geval niet meegemaakt dat er zout, water of andere rommel via die spleet naar binnen kwam.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

webguy schreef:zat in zo'n kleine VanHool bus, met 3 deuren (lijkt in dat opzicht wel op die Volvo 7800s van Veolia)
Vindt je dat klein? Dat zijn toch gewone normale 12 meter-stadsbussen? Veel steden hebben niet anders.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door webguy »

Klopt, maar Utrecht heeft ook 25m Van Hool bussen, vandaar. Het zijn inderdaad 12m bussen, maar ze hebben ook 10m bussen geloof ik, dus om verwarring te voorkomen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

AWat me op is gevallen bij de werkzaamheden dit weekend, is dat de s2100 en s2200 Zwd-Asd v.v. rijden. Natuurlijk heb ik daar totaaaaaaal geen moeite mee, maar bij werkzaamheden bezuiden Ddr rijden die twee meestal gewoon tot Ddr, met stop op Zwd voor busverkeer.

Enig idee waarom dit nu wel zo is? Of zijn er ook werkzaamheden aan de westzijde van Ddr?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Er zijn werkzaamheden op Ddr :wink: Hoorde van m'n vader dat ze o.a. het kruiswissel in spoor 1/2 aan het vervangen waren en perron 2/3 lag open wegens werk aan de perronkeerwanden.

(Bijkomend voordeel is dat de s2100 net kort zou moeten kunnen keren op Zwd terwijl je op Ddr een kering van 28 minuten krijgt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Dat verklaart een hoop. Thanks. Afgezien van dat blijf ik het nog steeds vervelend vinden als je 8 minuten voor de rooie staat, als je vanuit Zwd binnen moet komen... maar goed, dat even los daarvan.

Vandaag wederom geen treinreisjes gepland. Anders was ik heus wel naar m'n vriend in Asd gegaan, scheelt véél tijd met die stop :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Volgens mij is het vandaag nationale fiets in de trein meeneem dag ofzo. Op het balkon in de Virm van de s4500 stonden vanmiddag wel 7 fietsen. Je kon er nauwlijks omheen lopen. Op de 2 andere balkons van het zesje al een soortgelijk beeld.
Verder stonden er twee dames van een jaar of 60 zo uitgebreid afscheid van elkaar te nemen en tijdens dat afscheidnemen de trein weg reed en ze samen achter bleven op het perron. 5 minuten voor vertrektijd was het al: Nou meid dit moeten we echt vaker doen hoor, en ja was gezellig. Nou da-hag meid. Oja doe je de groeten aan bla bla bla... 5 minuten later: Fluit... Deuren gaan dicht, mw is te laat :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Volgens mij is het vandaag nationale fiets in de trein meeneem dag ofzo. Op het balkon in de Virm van de s4500 stonden vanmiddag wel 7 fietsen. Je kon er nauwlijks omheen lopen. Op de 2 andere balkons van het zesje al een soortgelijk beeld.
Verder stonden er twee dames van een jaar of 60 zo uitgebreid afscheid van elkaar te nemen en tijdens dat afscheidnemen de trein weg reed en ze samen achter bleven op het perron. 5 minuten voor vertrektijd was het al: Nou meid dit moeten we echt vaker doen hoor, en ja was gezellig. Nou da-hag meid. Oja doe je de groeten aan bla bla bla... 5 minuten later: Fluit... Deuren gaan dicht, mw is te laat :lol:
Heb tot ongenoegen van de berijders ervan ook een aantal volledig bepakte fietsen geweigerd mee te nemen omdat alles gewoon vol was

En die dames hadden iig nog een half uurtje extra tijd om afscheid te nemen, en wellicht gelijk een volgnde keer te plannen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Dat de Fyra snel gaat heb ik mogen merken vandaag, maar niet tijdens de rit zelf. Slechts voor het inrijsein van Breda waar we een minuut of vijf hebben staan wachten tot de loc van de vorige Fyra weg was (we waren er te vroeg). Op de terugweg hield de machinist nogsteeds van doorrijden waardoor ik in Rotterdam nog de t2863 kon halen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Fyra te vroeg in Bd? Ik heb al een paar keer met de s2200 staan wachten bij Zevenbergschen Hoek Aansluiting omdat het ding telkens te laat van de HSL afkwam. Of het moet zijn dat ie op het laatste stukje heel veel rijtijdspeling heeft.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Tja we stonden al rond 16.00 uur voor het inrijsein terwijl de geplande aankomst om 16.04 is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

zitten nu meer mensen in hé... zoeft hij harder de moerdijk af :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door VIRM »

Daniel schreef:Dat de Fyra snel gaat heb ik mogen merken vandaag, maar niet tijdens de rit zelf. Slechts voor het inrijsein van Breda waar we een minuut of vijf hebben staan wachten tot de loc van de vorige Fyra weg was (we waren er te vroeg). Op de terugweg hield de machinist nogsteeds van doorrijden waardoor ik in Rotterdam nog de t2863 kon halen :)
Machinisten die van doorrijden houden zijn gewoon gaaf. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Machinisten die van doorrijden houden zijn gewoon gaaf. *O*
Ik ben er ook een die van doorrijden houd! :Y Maar op sommige baanvakken hou ik me in, omdat je anders weer achter een stoptrein zit of je kan een station nog niet binnenrijden omdat je spoor nog bezet is.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
VIRM schreef:Machinisten die van doorrijden houden zijn gewoon gaaf. *O*
Ik ben er ook een die van doorrijden houd! :Y Maar op sommige baanvakken hou ik me in, omdat je anders weer achter een stoptrein zit of je kan een station nog niet binnenrijden omdat je spoor nog bezet is.
Of dat je een mopperende Hc krijgt ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten