mb90 on Tour #58: De Benelux naar Breda en meer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #58: De Benelux naar Breda en meer

Bericht door mb90 »

Vandaag heb ik voor het eerst een tourtje gemaakt met de auto. Het voornaamste doel was wat foto's van de omgeleide Benelux die nu van en naar Breda rijdt, waarbij er onderweg ook nog wat meegepikt kon worden. Het begon met een rit naar het bos tussen Bosschenhoofd en Hoeven waar de spoorlijn tussen Roosendaal en Etten-Leur doorheen loopt.
Onderweg daarnaartoe leek het nog wel even krap te worden om de IC t9213 daar goed voor de zon te kunnen fotograferen, omdat de Haringvlietbrug openstond. Tijdens het wachten daarop zag ik echter op de mobiele NS-site dat die trein +15 had, dus daardoor had ik toch nog alle tijd. Uiteindelijk kwam ik dus bij de overweg aan de Van Opdorpendreef aan en daar kon ik na het wegzetten van de auto de Benelux al snel vastleggen met loc 2836 voorop en loc 2816 achterop:
Afbeelding

Na een klein omweggetje door wat bosrijkgebied kwam ik in Etten-Leur terecht. Daar is langs een grasveldje de Benelux naar Belgie met loc 2803 voorop te zien:
Afbeelding

Voor de trein richting Breda wilde ik in het veldje staan, maar dat bleek een hondenuitlaatplaats te zien (wat ik al rook) en daarom ben ik net buiten het veldje gebleven voor de foto van de Benelux naar Breda:
Afbeelding

Daarna ging ik verder naar Breda voor een foto van een Benelux bij dat station. Na aankomst stond die Benelux er ook, maar de loc stond zover naar voren, dat die zelfs deels buiten het perron viel. Een foto werd dus onmogelijk en daarom bleef ik maar wachten op die van een uurtje later. Toen die volgende Benelux op het punt stond om aan te komen op spoor 6, kwam er over 7 nog net een omgeleide staaltrein naar Essen en verder naar Wales:
Afbeelding

De binnengekomen Benelux reed ook met 2 loccen. De loc die net voorop reed werd daarna al meteen klaargemaakt voor de terugreis naar Belgie:
Afbeelding

Voordat de loc aan de andere kant klaar stond, kwam er op spoor 4 een IC t1946 uit Venlo binnen, waarna deze in 10 minuten weer terugkeert naar Limburg. Deze IC reed vandaag met de losse ICMm-III 4012..:
Afbeelding

Aan de andere kant stond inmiddels loc 2811 klaar voor de Benelux naar Belgie:
Afbeelding

Hij was rechts op de vorige foto al te zien, geen wit uitgeslagen Fyra-loc maar gewoon een verse kracht voor NS Hispeed, de loc 186 144. In Nederland al eerder gezien voor een goederentrein van Locon en vanmiddag voor Fyra t937:
Afbeelding

Toen vond ik het tijd om langzaam richting Rotterdam te gaan. Op de route ligt station Lage Zwaluwe en aangezien de HSL daar nog wel gewoon in gebruik is, besloot ik daar nog even langs te gaan. Al snel volgde met het nodige kabaal de Thalys naar Parijs op volle snelheid, waarbij overigens op de achtergrond nog wat werkzaamheden aan de bovenleiding van het gewone spoor te zien zijn:
Afbeelding

En met zo'n 10 minuten vertraging volgde daarna Fyra 944 die hierna af zal slaan naar het gewone net naar Breda:
Afbeelding

Daarna vond ik het echt tijd om naar huis te gaan en na een snelle rit over de A16 was ik binnen een half uurtje thuis.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #58: De Benelux naar Breda en meer

Bericht door Michael »

Leuke foto's. Je was trouwens tegelijk met mij op het station in Breda zoals je waarschijnlijk al door had na mijn post in missers in reisinformatie
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: mb90 on Tour #58: De Benelux naar Breda en meer

Bericht door Caspar »

Mooi die Thalys. Is dat niet ontzettend lastig om een trein die tegen de 300km/u rijdt nog een beetje aardig op de foto te zetten? Volgens mij ben je zo te laat en heb je nog maar een halve Thalys erop?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #58: De Benelux naar Breda en meer

Bericht door mb90 »

Ik dacht ook dat het vrij lastig zou worden, maar uiteindelijk was het goed te doen. Toen ik de Thalys van de brug over het Hollands Diep zag komen heb ik alvast de camera scherpgesteld en geklikt toen de Thalys tussen het eerste en tweede portaal rechts in beeld reed. Het is dus voor herhaling vatbaar. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten