Meteen straf bij wangedrag 30 april

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Caspar »

Station Lelylaan is lang niet groot genoeg om duizenden reizigers per uur te verwerken. Het perron is veel te smal en er is natuurlijk maar 1 perron.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door VIRM »

Klaasje schreef:Het Leeuwendeel van de activiteiten zit langs de buitenkant van de grachtengordel dus voor de loopafstanden maakt het niet eens zoveel uit als deze mensen via -Zuid -Amstel of Lelylaan komen. Vanuit de richting Zaandam/Hoorn voldoet station Lelylaan, vanuit Utrecht voldoet Amstel, en vanuit de richting Weesp zit je zo bij Zuid. De meeste mensen hoeven dus niet via het CS te komen. Het grote voordeel van het spreiden van de reizigersstromen is dat er bij calimiteiten niet meteen het probleem ontstaat van onhandelbaar grote mensenmassa's.
De treinen vanuit Zaandam/Hoorn kunnen naar Hfdo en de treinen vanuit de richting Weesp kunnen makkelijk door naar Leiden. Hierdoor voorkom je conflicten bij de Riekerpolderaansluiting en kunnen storingen geïsoleerd worden. Het enige probleem vormen de treinen vanuit Haarlem. Deze kun je niet de westtak op sturen en zullen dus reizigers kwijt moeten raken op Sloterdijk of op CS. Ik kan nou niet zeggen dat de route vanaf Sloterdijk naar de binnenstad erg gezellig is en het is ook wat verder. Dan is de keuze voor Haarlem: CS of vertrammen.
Vanuit de richting Haarlem zou je de stop op Sloterdijk over kunnen slaan? Eventueel vervangen door een stopbus tussen Sloterdijk en Haarlem. Dat is dan als ej koste wat kost wil voorkomen dat mensen uit Zaandam/Hoorn op CS terechtkomen (maar dan zouden alle treinen vanuit Lelylaan naar CS niet op spoor 12 moeten stoppen).
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Caspar »

Veel simpeler, ook wat artiesten laten optreden in plaatsen als Alkmaar, Zaandam en Hoorn zelf. Daar moet je het nu met een kindje op een viool of blokfluit stellen. Als je daar nou wat top 40 acts/djs neerzet in de centra of een park dan neemt de drang om dronken naar Amsterdam te moeten ook wel af denk ik.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Klaasje »

Het 5 mei idee dus? *O* Het bevrijdingsfestival hier had vorig jaar meer dan 100.000 bezoekers. Waarschijnlijk animo genoeg dus in grote plaatsen rond A'dam.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Vinny »

Ik las van de week ergens dat er wel 40.000 tot 60.000 per uur vanaf CS kunnen worden afgevoerd. Dan heb je het dus over 50 treinen in één uur waar wel 1200 man gemiddeld per trien in zitten. Dat is toch een operatie!
Dat kan allemaal prima, maar dan moet wel iedereen zich gedragen. Een paar dronken idioten tussen de 50.000 reizigers, en het lukt niet meer. Iedereen weet waar het probleem is, ik denk zelfs dat sommige kapsters in Hoorn de potentiele daders al kennen maar er wat aan doen is o zo moeilijk. Techniek kun je (tot op zekere hoogte) controleren en beheersen. Mensen beïnvloeden, dat is veel en veel lastiger...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Caspar »

Klaasje schreef:Het 5 mei idee dus? *O* Het bevrijdingsfestival hier had vorig jaar meer dan 100.000 bezoekers. Waarschijnlijk animo genoeg dus in grote plaatsen rond A'dam.
Precies, wat maakt het dan nog uit of je op het Museumplein staat, of op een plein in Almere als er overal publiekstrekkers optreden. Het heeft ook als voordeel dat je ook gewoon naarhuis kan sjokken of desnoods kruipen als je te veel op hebt.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Klaasje »

Overigens vindt ik dat Amsterdamse op Koninginnedag ook veel te massaal. Het bevrijdingsfestival is nog leuk te noemen :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Dexter »

iljitsch schreef:Een paar noodremtrekkers maakt niet het grote verschil, tenzij ik me vergis kan de machinist snel weer verder.
Je vergist je schromelijk. Stel: Je bent met twee gecombineerde DDAR-en onderweg en in het achterste stel wordt aan de noodrem getrokken, dan sta je gewoon stil en als het treinpersoneel niet op het achterste, maar op het voorste treindeel zit, moet je nog gaan klimmen ook. En de vraag is ook of je je tussen die dronken hooligan-achtigen wilt begeven. :|

VIRM en SLT zijn uitgerust met een noodremoverbrugging en daar kan je wel een noodremtrekking overbruggen. NS heeft overigens wel aangekondigd zo slim te zijn om overwegend VIRM en SLT rondom Amsterdam in te willen zetten.
Klaasje schreef:Overigens vindt ik dat Amsterdamse op Koninginnedag ook veel te massaal. Het bevrijdingsfestival is nog leuk te noemen :)
Dat ben ik helemaal met je eens. Vroegah toen ik een stuk jonger was (kreun, steun) :') was het nog gezellig in Amsterdam, er was een goed doorkomen aan en de treinreis erheen leek ook nog niet op Russisch roulette (ik heb het dan over 1999). En de sfeer was een stuk relaxter. Tegenwoordig sta je in sommige straten gewoon dicht op elkaar gepakt en sta je gewoon stil omdat er geen doorkomen meer aan is.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door VIRM »

Dexter: wat is normaal gesproken het NS-beleid omtrent noodremoverbrugging? Is dat beleid aangepast voor Koninginnedag?

In ieder geval sterkte als jij en andere NS'ers en ProRail'ers zaterdag moeten werken!
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Caspar »

SLT is dan weer niet zo handig met Koninginnedag omdat er geen WC's in zitten lijkt me zo.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door htm_tram »

Oh de reizigers vinden der wel wat op ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Dexter: wat is normaal gesproken het NS-beleid omtrent noodremoverbrugging? Is dat beleid aangepast voor Koninginnedag?
Je moet een noodremtrekking onderbreken als de trein op een plaats tot stilstand dreigt te komen waar hulpverlening moeilijk of niet mogelijk is. Hierbij kan je denken aan lange bruggen of in tunnels. Je mag met max. 40 km/h verder rijden tot de eerstvolgende plek waar hulpverlening mogelijk is. Bij voorkeur is dit idealiter het perron van een station. Het spreekt voor zich dat je de hc, de treindienstleider en de reizigers daarover inlicht.

Het is absoluut verboden om tijdens het vertrek (onder de 30 km/h en tot het perron is verlaten) een noodremming te onderbreken. Meestal is er dan iets misgegaan tijdens de vertrekprocedure (iemand tussen de deuren of tussen de trein en het perron).

Voor Koninginnedag wordt er niets speciaal aangepast, er worden geen noodremmen afgesloten zoals soms op voetbaltreinen wordt gedaan. Wel is iedereen extra alert en worden er zoveel mogelijk treinen met noodremoverbrugging ingezet.
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 25 apr 2011, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:SLT is dan weer niet zo handig met Koninginnedag omdat er geen WC's in zitten lijkt me zo.
De prullenbakjes zijn uit find_your_spot's consumentenonderzoek waterdicht gebleken :Y Als de nood echt hoog is hang je je leuter daar maar in.
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Dexter »

Je gaat je gang maar, als je maar wel netjes een kwartje op het schoteltje in de cabine komt leggen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Suus »

Vorig jaar in een trein gezeten die vers uit Amsterdam kwam en weer terug naar Amsterdam moest in Utrecht (raar gedoe daar, maar ach, het was laat dus who cares) maar zo'n trein is net een uitgeleefde varkensstal. Zo lag de hele vloer bezaaid met blikjes, flesjes, papier, in een hoek een klodder kots (maar even verder gelopen), verderop was iemand zo te zien zijn shirt kwijtgeraakt en het stonk bij het toilet behoorlijk naar urine, alsof het toilet een deur te ver was. Werkelijk gatverdamme. De conductrice had er ook geen zin in, maar "als we allemaal even doorbijten zijn we over een half uurtje in Amsterdam, en daarna laat ik deze trein als de wiedeweerga schoonmaken!"

Gelukkig is de dag na Koninginnedag dit jaar een zondag, dan heb je wat meer tijd om alles weer op te ruimen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Abracadabram »

Caspar schreef:SLT is dan weer niet zo handig met Koninginnedag omdat er geen WC's in zitten lijkt me zo.
Als je 10 man hebt die nodig naar de WC moet.. Maakt het niet uit of je in een trein met 1 WC zit of met 0 Wc's lijkt me.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door iljitsch »

Dexter schreef:Je gaat je gang maar, als je maar wel netjes een kwartje op het schoteltje in de cabine komt leggen.
Ik kom bijna in de verleiding om het te doen om jou op je neus te laten kijken. (-:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Dexter »

@Bee: Als je de kots en de urine wegdenkt, scheelt het eigenlijk niet eens zo heel gek veel met een trein die uit de normale ochtendspits komt. :|

@Iljitsch: Als je maar niet denkt dat ik dan speciaal een Mien Dobbelsteen-jurk voor je aantrek en met een bus luchtverfrisser ga zitten wachten. :lol:
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 25 apr 2011, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door find_your_spot »

Dexter schreef:Als je de kots en de urine wegdenkt,
Geeft de NS ook cursussen hoe ik dat bereik?
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Dexter »

Les 1: Door je mond ademen, dan ruik je de stank niet.

Les 2: Beeld je in dat je midden in een veld vol geurende rozen staat.

Les 3: Ga zo ver mogelijk weg van de besmeurde plek zitten.
Vallend blad maakt rails glad.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door willy84 »

Wel lachten toen ik een paar jaar terug de Leidsestraat inliep. Op een gegeven moment moest ik achteruit lopen, zo druk was het. *O* Ooo wat is het gezellig jongens :N

Ik las op parool.nl dat er speciaal een groots feest in Haarlem wordt gehouden om de mensen daar te houden.

Wel lachen als al die figuren uit schubbekutteveen in Amsterdam lopen. Vind het toch altijd een geweldig dag. *O* Mensen in de bagagerekken en stampvollen trienen. Lachen :Y
immer kwaliteits posts
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Justin »

Stampvolle trienen :P. Als we het toch over schubbekuttevenen hebben :p.

Oké flauw...

Ik zoek ook nog alternatieven om met m'n vriend UIT Amsterdam weg te komen, waarbij we Centraal vermijden. Die avond moeten we wel weer terugkomen, aangezien hij op 1 mei jarig is (leuk joh, iedereen een kater...).

Misschien Zaandam of Volendam ofzo een idee :')?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door marvinkok »

Doe al jaren heerlijk rustig op de 29e naar Amsterdam, slapen bij een vriending op 10 min van station Zuid, rustig genieten in de stad en dan de 1e mei weer in de rustige treinen terug naar het Oosten. Ideaal :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Vinny »

Of gewoon naar het strand gaan, dat doen maar weinig mensen. :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Meteen straf bij wangedrag 30 april

Bericht door Caspar »

Mwa, ook daar nog wel vrij veel volk, Duisland heeft nog vakantie tot en met 1 mei...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten