OVer Missers in de Reisinformatie #12
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Hee, ik bedoelde die van 14:18 ook. Heb je misschien een jongen bij de roltrap van spoor 6 met een Monster vest zien staan? Zo ja, dat was ik. Ow ja die van 11:18 werd ook niet op de TBP getoond
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Die van 16:18 uur stond er ook gewoon op. Overigens pas last-minute, d'r stond nog "Niet instappen" op toen de Fyra uit Rotterdam net binnenkwam wat de nodige verwarring opleverde onder de overstappers.mb90 schreef:De Benelux van 13:18 uur trouwens wel getoond op de TBP's van spoor 6 in Breda. Die van 14:18 uur daarentegen weer niet.
En nog een quizvraag erbij: rijdt de IC naar Den Haag nu wel of niet...
...In Amersfoort hadden ze er voor de NoordOost tenminste nog opgezet "rijdt niet in verband met geplande werkzaamheden" waarbij 'ie als volgende trein was weggehaald.
En kennelijk ook erg moeilijk de melding over de toeslag eraf te halen als die op 't hele traject niet nodig is. En ehm, er zijn geen Fyra's die op Sloterdijk stoppen dus waarom een uitzondering erbij...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Ik heb een aantal keer heen-en-weer gelopen tussen de verschillende perrons, maar ik heb eerlijk gezegd niet op de mensen bij de trappen gelet.Michael schreef:Hee, ik bedoelde die van 14:18 ook. Heb je misschien een jongen bij de roltrap van spoor 6 met een Monster vest zien staan? Zo ja, dat was ik. Ow ja die van 11:18 werd ook niet op de TBP getoond
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
En ze vergeten zelfs nog een tussenstation. :?Daniel schreef:Die van 16:18 uur stond er ook gewoon op. Overigens pas last-minute, d'r stond nog "Niet instappen" op toen de Fyra uit Rotterdam net binnenkwam wat de nodige verwarring opleverde onder de overstappers.
En nog een quizvraag erbij: rijdt de IC naar Den Haag nu wel of niet...
...In Amersfoort hadden ze er voor de NoordOost tenminste nog opgezet "rijdt niet in verband met geplande werkzaamheden" waarbij 'ie als volgende trein was weggehaald.
(En kan er nou niet gewoon 'Brussel-Centraal' staan? Dat past makkelijk. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Voor Infoplus lijkt het erop dat sommige stations als IC-station zijn ingevoerd en andere niet. Als een intercity (of een trein die daarop lijkt, zoals Fyra) dan niet stopt op een IC-station staan die als uitzondering vermeld en krijg je dus 'Stopt niet in Sloterdijk'. Net als 'Stopt niet in Delft' voor de s2100 of 'Stopt ook in...' voor een aantal andere series.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Voor een IC was dat dan nog wel logisch ja, maar zou eerder verwachten dat Fyra onder een andere categorie treinen valt waardoor zo'n melding niet nodig zou zijn.
Gelukkig is het wel routegerelateerd, anders zou 't lijstje zo lang geworden zijn op die TBP ("Stopt niet in Dordrecht, Delft, Den Haag HS, Leiden en Sloterdijk")
Gelukkig is het wel routegerelateerd, anders zou 't lijstje zo lang geworden zijn op die TBP ("Stopt niet in Dordrecht, Delft, Den Haag HS, Leiden en Sloterdijk")
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
En dat is dus redelijk overbodig.Geert schreef:Voor Infoplus lijkt het erop dat sommige stations als IC-station zijn ingevoerd en andere niet. Als een intercity (of een trein die daarop lijkt, zoals Fyra) dan niet stopt op een IC-station staan die als uitzondering vermeld en krijg je dus 'Stopt niet in Sloterdijk'. Net als 'Stopt niet in Delft' voor de s2100 of 'Stopt ook in...' voor een aantal andere series.
Als ProRail nu gewoon altijd de goede stations op de TBP zou tonen (excuses over verdwenen flapjes gaan immers niet meer op...), zouden die nutteloze extra's tenminste kunnen verdwijnen en is er plaats voor relevante extra info (zoals het aantal bakken of extra, dan wel vervallen stops).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Als een trein afwijkt van het normale patroon dan vind ik dat eerlijk gezegd wel een relevante melding. Volgend jaar rijden er zes intercities per uur tussen Rotterdam en Delft, dan is het best handig als je even wordt gewaarschuwd dat twee daarvan niet stoppen in Schiedam en Blaak.
(Of wat te denken van Driebergen-Zeist vs. Veenendaal-De Klomp.)
Op de nieuwe TBP's heb je natuurlijk ook niet meer te maken met ontbrekende flapjes.
(Of wat te denken van Driebergen-Zeist vs. Veenendaal-De Klomp.)
Op de nieuwe TBP's heb je natuurlijk ook niet meer te maken met ontbrekende flapjes.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Met het dikgedrukte ben ik het zeker eens. Maar het normale patroon is dan toch dat de s1900 niet te Rtb en Sdm stopt en de overige twee IC's wel?Geert schreef:Als een trein afwijkt van het normale patroon dan vind ik dat eerlijk gezegd wel een relevante melding. Volgend jaar rijden er zes intercities per uur tussen Rotterdam en Delft, dan is het best handig als je even wordt gewaarschuwd dat twee daarvan niet stoppen in Schiedam en Blaak.
(Of wat te denken van Driebergen-Zeist vs. Veenendaal-De Klomp.)
Op de nieuwe TBP's heb je natuurlijk ook niet meer te maken met ontbrekende flapjes.
Net zoals bij Driebergen-Zeist en Veenendaal-De Klomp: vanaf Utrecht Centraal vertrekken de treinen van .07/.37 in Driebergen-Zeist en de treinen van .23/.53 in Veenendaal-De Klomp. Best simpel toch? :)
(De enige uitzondering waar ik nog in kan komen is dat 's avonds en op zondagochtend extra bij de s3000 getoond wordt dat hij dan ook in Db stopt.)
(En mijn opmerking over die flapjes was ironisch bedoeld: ik wilde aangeven dat er één excuus wegvalt om onjuiste info te geven.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
En wat betreft afwijkingen van het patroon zijn dus overbodig...
- "Stopt ook in Duivendrecht" bij de IC's naar Shl te Amf (doen ze allemaal)
- "Stopt niet in Zaandam" bij de IC's naar Ekz te Amf (doen ze geen van allen)
- "Stopt niet in Sloterdijk" bij de Fyra naar Asd te Bd (er rijdt geeneen IC vanuit Breda die daar wel stopt)
- "Stopt niet in Delft" bij de IC naar Ddr/Vs te Ledn (geenenkele IC stopt daar, de s2200 staat er als sneltrein op en is dus al duidelijk afwijkend)
- "Stopt ook in Duivendrecht" bij de IC's naar Shl te Amf (doen ze allemaal)
- "Stopt niet in Zaandam" bij de IC's naar Ekz te Amf (doen ze geen van allen)
- "Stopt niet in Sloterdijk" bij de Fyra naar Asd te Bd (er rijdt geeneen IC vanuit Breda die daar wel stopt)
- "Stopt niet in Delft" bij de IC naar Ddr/Vs te Ledn (geenenkele IC stopt daar, de s2200 staat er als sneltrein op en is dus al duidelijk afwijkend)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Ja, per treinserie zou je kunnen zeggen dat het patroon is dat de ene altijd stopt en de andere niet. Maar juist dat is iets wat verwarrend is, want het zijn allebei 'intercities'. Je moet maar net weten dat de ene intercity wel stopt en die van een kwartier later niet. Juist voor mensen die dat niet zo precies weten is het goed om dat te benadrukken.Meltrain schreef:Met het dikgedrukte ben ik het zeker eens. Maar het normale patroon is dan toch dat de s1900 niet te Rtb en Sdm stopt en de overige twee IC's wel?
Net zoals bij Driebergen-Zeist en Veenendaal-De Klomp: vanaf Utrecht Centraal vertrekken de treinen van .07/.37 in Driebergen-Zeist en de treinen van .23/.53 in Veenendaal-De Klomp. Best simpel toch? :)
(De enige uitzondering waar ik nog in kan komen is dat 's avonds en op zondagochtend extra bij de s3000 getoond wordt dat hij dan ook in Db stopt.)
(En mijn opmerking over die flapjes was ironisch bedoeld: ik wilde aangeven dat er één excuus wegvalt om onjuiste info te geven.)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Bij de situatie op de lijn Utrecht - Arnhem zijn die meldingen inderdaad wel relevant omdat beide series ergens anders stoppen. Maar dan ook alleen op Utrecht, Ede-Wageningen, Arnhem en Nijmegen.
Gezien hoe het nu gaat zullen die meldingen echter overal langs de route getoond worden waardoor je situaties met teveel info kunt gaan krijgen. (Vanaf Schiphol, Amsterdam Zuid en -Bijlmer ArenA stoppen immers alle IC's naar Nijmegen in Driebergen, dan hoef je dat dus niet extra te melden)
Gezien hoe het nu gaat zullen die meldingen echter overal langs de route getoond worden waardoor je situaties met teveel info kunt gaan krijgen. (Vanaf Schiphol, Amsterdam Zuid en -Bijlmer ArenA stoppen immers alle IC's naar Nijmegen in Driebergen, dan hoef je dat dus niet extra te melden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
De s1900 stopt wel in Delft en dat is toch echt een ICDaniel schreef:- "Stopt niet in Delft" bij de IC naar Ddr/Vs te Ledn (geenenkele IC stopt daar, de s2200 staat er als sneltrein op en is dus al duidelijk afwijkend)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Maar mensen uit Leiden nemen niet zo snel de s1900 als ze naar Rotterdam willen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Ow ja das waar ook. Had er geen rekening mee gehouden dat het Om Leiden ging
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
SGM-III m2983 wilde vanochtend naar Kerkrade-Centrum :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Over die extra info over of een IC wel of niet ergens stopt; dat staat toch ook gewoon al bij de stopstations? En als een reiziger de moeite leest om zo'n extra regel te lezen, kan hij toch ook meteen kijken op welke stations de trein stopt? Dan kan je toch beter meteen die hele regel weglaten?
In Rotterdam is men wel erg aan het knoeien de laatste tijd met de CTA's; vaak wordt de verkeerde trein aangegeven. Net stond er weer een s1900 met +10 aangekondigd op spoor 11. Vijf minuten na de reguliere vertrektijd komt er V-IRM binnen; dan zou je toch echt denken dat dat dan ook daadwerkelijk de s1900 naar Den Haag Centraal is. Maar nee hoor, het bleek de s2100 naar Amsterdam Centraal te zijn die te vroeg was. :( Gelukkig was de conducteur scherp en riep het in de trein om, waardoor ik weer kon uitstappen en niet met 100 km/h door Delft ben gereden.
Tot slot nog even stukje onduidelijkheid van de NS-site:
Mag ik nu zonder toeslag in de FYRA?
In Rotterdam is men wel erg aan het knoeien de laatste tijd met de CTA's; vaak wordt de verkeerde trein aangegeven. Net stond er weer een s1900 met +10 aangekondigd op spoor 11. Vijf minuten na de reguliere vertrektijd komt er V-IRM binnen; dan zou je toch echt denken dat dat dan ook daadwerkelijk de s1900 naar Den Haag Centraal is. Maar nee hoor, het bleek de s2100 naar Amsterdam Centraal te zijn die te vroeg was. :( Gelukkig was de conducteur scherp en riep het in de trein om, waardoor ik weer kon uitstappen en niet met 100 km/h door Delft ben gereden.
Tot slot nog even stukje onduidelijkheid van de NS-site:
Wat rijdt er nu wel en wat rijdt er niet? (volgens m.ns.nl rijdt er 1x/uur een stoptrein Dordrecht-RoosendaalRoosendaal-Rotterdam C
Dinsdag 26 April 11:21
Oorzaak
Tussen Den Haag HS en Roosendaal rijden minder treinen door een ontspoorde werktrein.
Er rijden stopbussen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
Reisadvies
* Reizigers tussen Amsterdam C en Roosendaal kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
* Reizigers tussen Breda en Amsterdam C reizen met Hogesnelheidslijn Amsterdam C - Schiphol - Rotterdam C - Breda.
* Reizigers tussen Breda en Schiphol reizen met Hogesnelheidslijn Amsterdam C - Schiphol - Rotterdam C - Breda.
Mag ik nu zonder toeslag in de FYRA?
Laatst gewijzigd door Reiziger Delft op di 26 apr 2011, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Staat inderdaad gewoon bij de stopstations ja (en de oude CTA's hadden bij de s2100 ook geen flapje "stopt niet in Delft"). Blijft dus alleen relevant voor extra stops eigenlijk. Je moet ook oppassen dat je dit soort dingen niet te vaak toepast omdat dan juist extra stops bij evenementen (als voorbeeldje) minder opvallen en reizigers wellicht gaan denken dat dit een normale stop is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Fyra is vandaag inderdaad te gebruiken zonder toeslag zolang de storing bij Lage Zwaluwe aanhoudt.
Alleen een extra vermelding in de stopstations valt niet zo op.
Maar het gaat juist om treinen die afwijken van de verwachting. Als normaal alle intercities zouden stoppen in Delft en één treinserie rijdt Delft zonder stoppen voorbij, is het juist goed om dat extra onder de aandacht te brengen. Niet iedereen heeft door dat sommige intercities Delft voorbij rijden en andere er wel stoppen.Reiziger Delft schreef:Over die extra info over of een IC wel of niet ergens stopt; dat staat toch ook gewoon al bij de stopstations? En als een reiziger de moeite leest om zo'n extra regel te lezen, kan hij toch ook meteen kijken op welke stations de trein stopt? Dan kan je toch beter meteen die hele regel weglaten?
Alleen een extra vermelding in de stopstations valt niet zo op.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Eeh, tot 30 april mocht je toch sowieso al zonder toeslag in de Fyra mee van Rtd naar Bd? Of geldt dat vandaag dan ook vanaf Asd?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
En en en waarom zegt het OBIS-scherm in de s3600, nu we in Arnhem zijn, dat ik om 13 uur kan overstappen op een IC naar Ede-Wageningen, van spoor 6, en dat ik om 13 uur kan overstappen op een IC naar Ede-Wageningen én Utrecht, van spoor 6?
Ik doe ook maar wat
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Ja, maar reizigers tussen Roosendaal en Rotterdam, die normaal nooit in Breda komen, weten dat misschien niet. Daarom zou het handig zijn dit nog even duidelijk te vermelden bij het omreisadvies.Ardan schreef:Eeh, tot 30 april mocht je toch sowieso al zonder toeslag in de Fyra mee van Rtd naar Bd?
Dat is nu dus de grote vraag waar NS weleens wat duidelijker antwoord op mag geven.Ardan schreef:Of geldt dat vandaag dan ook vanaf Asd?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Zelf maar het antwoord gevonden en op Rtd werd er iets omgemompeld dat er geen toeslag nodig is voor Rtd-Asd. Heb dus vandaag eindelijk beide stukken van de HSL gereden :D
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Ik snap het echt niet met die TBP's. ZO slecht gebruik maken van de ruimte:
Terwijl het wel degelijk gewoon kan. Zelfde dag, zelfde station:
Schiet mij maar lek :N
Terwijl het wel degelijk gewoon kan. Zelfde dag, zelfde station:
Schiet mij maar lek :N
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Tja, die A past er ook echt niet meer tussen op de eerste foto
Maareh... ik zit a.s. donderdag in een klantenpanel van NS en heb ook 'n stelling ingebracht dat de reisinformatie veel beter kan. Daarbij wil ik dit soort dingetjes ook wel ter sprake brengen
Maareh... ik zit a.s. donderdag in een klantenpanel van NS en heb ook 'n stelling ingebracht dat de reisinformatie veel beter kan. Daarbij wil ik dit soort dingetjes ook wel ter sprake brengen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten