OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Vinny »

Tja de IC Utrecht-Rotterdam is ook beroemd, ik ben wel eens drie minuten te vroeg aangekomen..., ik vind dat best wel veel gegeven het feit dat ik toch mag aannemen dat dat ding in Gouda zijn officiele vertrekmoment moet afwachten
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Tja de IC Utrecht-Rotterdam is ook beroemd, ik ben wel eens drie minuten te vroeg aangekomen..., ik vind dat best wel veel gegeven het feit dat ik toch mag aannemen dat dat ding in Gouda zijn officiele vertrekmoment moet afwachten
en in Alexander :idea:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Ik zou een klacht gaan indienen, KUT NS!!! laat treinen zomaar te vroeg aankomen, terwijl je wel voor de volledige reistijd hebt betaald, en je dan ook nog eens een paar minuten langer op zo´n onguur station moet blijven wachten op je aansluiting!!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Of dat je een mopperende Hc krijgt ;)
Ik rij ook niet structureel te vroeg, maar alleen wanneer dat een doel dient: Krappe aansluitingen, drukke spitstreinen, werkzaamheden die extra tijd vragen zoals splitsen/combineren/kopmaken en als je een hc bij je hebt die rookt. :lol:
Fles schreef:
Vinny schreef:Tja de IC Utrecht-Rotterdam is ook beroemd, ik ben wel eens drie minuten te vroeg aangekomen..., ik vind dat best wel veel gegeven het feit dat ik toch mag aannemen dat dat ding in Gouda zijn officiele vertrekmoment moet afwachten
en in Alexander :idea:
In Gd is te vroeg vertrekken richting Rtd niet aan de orde omdat je sein daar vrijwel altijd pas krap voor je vertrektijd wordt veilig gezet. En tussen Gd en Rta is de rijtijd dermate krap, dat je structureel met +1 of +2 uit Rta vertrekt.

Het vroeger aankomen in Rtd zit 'm in de ruime rijtijd tussen Rta en Rtd. En als je dan op Rtd ook nog eens direct naar binnen mag, kan dat minuten schelen. Tot vreugde van overstappers richting Ddr en Sdm, die hebben een trein vroeger.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:Of dat je een mopperende Hc krijgt ;)
Ik rij ook niet structureel te vroeg, maar alleen wanneer dat een doel dient: Krappe aansluitingen, drukke spitstreinen, werkzaamheden die extra tijd vragen zoals splitsen/combineren/kopmaken en als je een hc bij je hebt die rookt. :lol:
In die gevallen zal je mij nooit horen mopperen hoor Dexter, ik doelde op de TE sportief rijdende collega´s daardoor je overal onnodig veel te vroeg bent, maar ondertussen de helft van de reiziger zijn koffie door de trein ligt, en de Hc met blauwe plekken en na 3x bijna bij reizigers op schoot te hebben gezeten zijn bakje heft kunnen knippen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Het vroeger aankomen in Rtd zit 'm in de ruime rijtijd tussen Rta en Rtd. En als je dan op Rtd ook nog eens direct naar binnen mag, kan dat minuten schelen. Tot vreugde van overstappers richting Ddr en Sdm, die hebben een trein vroeger.
Voor Sdm wil dat wellicht lukken ja, maar voor de richting Ddr moet je toch wel heel veel te vroeg aankomen hoor :P (Bij -7 zou je de voorgaande IC nog net weg zien rijden, wil je 'm halen dan moet je dus nog eerder zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:
Dexter schreef:Het vroeger aankomen in Rtd zit 'm in de ruime rijtijd tussen Rta en Rtd. En als je dan op Rtd ook nog eens direct naar binnen mag, kan dat minuten schelen. Tot vreugde van overstappers richting Ddr en Sdm, die hebben een trein vroeger.
Voor Sdm wil dat wellicht lukken ja, maar voor de richting Ddr moet je toch wel heel veel te vroeg aankomen hoor :P (Bij -7 zou je de voorgaande IC nog net weg zien rijden, wil je 'm halen dan moet je dus nog eerder zijn)
nou.. als je normaal om xx.55 aankomt en de s9200 vertrekt om xx.55 kunnen een paar minuten schelen zodat je die net kan halen (zeker omdat die vaak zelfs iets te laat is)

of voor de snelle reizigers de s2200 vertrek .24 / .54

Er rijden meer treinen als de s2800 hoor :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

s2200 heeft voor Ddr amper zin aangezien het tijdsverschil tegen de tijd dat je daar bent al zo goed als verdampt is, de s9200 is in het theoretische geval dat 'ie op tijd is wel een optie (al heb ik die zelden gehaald in de tijd dat ik Ut - Ddr v.v. reisde)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Fles »

Vandaag weer een Champions League ellendeling aan het stuur zeg, ongelofelijk :neg:

Rijdt lijn 12, volgens de dienstregeling, volgens de displays buiten en binnen, en volgens de halte-afroep. Bleekstraat wil er iemand uit, deuren blijven dicht. Persoon loopt naar voren, gaat verhaal halen, deuren blijven nog steeds dicht. Bus staat daar zeker 3 minuten voor een rood stoplicht, maar men mag er niet uit. Chauffeur is blijkbaar rotsvast overtuigd van zijn eigen gelijk dat het een 12s moest en zou zijn. Sterrenwijk, zelfde verhaal, Rubenslaan, zelfde verhaal. Uiteindelijk vier man gegijzeld tot aan het Stadion. En waarom? Om zijn eigen gelijk te halen, wat hij niet eens had :N
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:s2200 heeft voor Ddr amper zin aangezien het tijdsverschil tegen de tijd dat je daar bent al zo goed als verdampt is, de s9200 is in het theoretische geval dat 'ie op tijd is wel een optie (al heb ik die zelden gehaald in de tijd dat ik Ut - Ddr v.v. reisde)
voor Ddr misschien minder, maar er zijn ook reizigers richting Ddr die misschien naar Rlb willen ofzo, en dan is de s2200 een leuke optie mocht je die kunnen halen omdat je trein te vroeg binnen is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Ik moest nog even naar Ddzd vandaag, dus hoopte om 16:50 de s5100 te pakken. Althans, ik had vergeten dat er minder treinen zouden rijden bezuiden Ddr. Zag op de AV al dat de s2200 extra te Zwd stopte, en die van 17:08 die daar zou halteren, ook nog door zou gaan naar Bd. Dus ik fietsen naar Zwd, zie ik dat er geen elektriciteit op Zwd is. Geen werkende checkpalen, en ook de verkoopautomaten gaven niks aan.

Enfin, gelukkig hoefde ik toch niet een kaartje halen, maar wel vervelend voor diegenen die het wel nodig hadden. Ook de CTA's en stationsklokken toonden geen verlichting, maar na een minuut 5 deed alles het toch wel.

De s2200 van 17:08 kwam echter met +9 aankakken, en vervolgens stonden we nog 8 minuten voor de rode te wachten bij Ddr. Uiteindelijk om 17:29 binnenkomen, en waar de s2200 toch niet verder zou rijden naar Bd. Jammer dan, de eerstvolgende die bezuiden Ddr zou stoppen was een extra'tje om 18:08. Nou, daar had ik niet veel meer aan -- evenals het opstappen van lijn 7 naar Ziekenhuis, want zou maar net 15 minuutjes de tijd hebben, i.p.v. meer dan een uur.

Ben maar rechtsomkeert naar Zwd gegaan, door de s5100 van 17:37 te pakken (die overigens nog ingesteld stond als uit Rsd komende)... Dat uurtje krijg ik ook niet meer terug :neg:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door mb90 »

Vanochtend ging ik met IC t2118 naar Schiphol, maar dat duurde allemaal wat langer dan gepland. Bij aankomst op Rtd zag ik dat de trein met +5 op de borden stond. Aangekomen bij spoor 11 kwam er een trein binnen, alleen was dit een trein met 10 bakken VIRM uit Asd. Dit bleek de t2127 te zijn die kort zou keren door de ontsporing bij Zlw en dus niet naar Ddr zou rijden. Het snelle keren kwam er alleen niet van, want de trein vertrok uiteindelijk met een ruime +10 van spoor 11. Er was nog geen andere trein voor gegaan, dus er was alle ruimte voor de trein zou je zeggen.
Na vertrek kwam echter de vaart er maar niet in en tussen de Dhs en Sdm kwam de trein (naast de t4118) stil te staan. We mochten Schiedam niet in, aldus de conducteur, en ook op de mobiele NS-site was te zien dat alle treinen vanaf Sdm vertraging hadden. Na een kleine 10 minuten ging de seinen weer op groen en konden alle treinen weer verder. Wat er nu aan de hand was op Schiedam weet ik niet, maar de vertraging was uiteindelijk 20 minuten en dat is de rest van de rit zou gebleven.

Ook nog opvallend naar aanleiding van de ontsporing bij Zlw vond ik het niet rijden van de s5000 tussen Gv en Ddr. Je zou toch zeggen dat deze makkelijk kan keren bij Rtst of Rlb zonder dat andere treinen er last van hebben en bovendien hebben minder reizigers zo last van de verstoring. :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Vinny »

Ennes schreef:Ik zou een klacht gaan indienen, KUT NS!!! laat treinen zomaar te vroeg aankomen, terwijl je wel voor de volledige reistijd hebt betaald, en je dan ook nog eens een paar minuten langer op zo´n onguur station moet blijven wachten op je aansluiting!!!!
LOL nee, het viel me gewoon op. In Utrecht maakt dat ding kop, dat duurt al een eeuwigheid ("korte stop" noemen ze zoiets in vakjargon :roll: ), in Gouda sta je een x aantal minuten te wachten, en vervolgens kom je ook nog eens te vroeg aan. Je gelooft bijna niet dat treinen in Nederland nog vertraging kunnen oplopen :mrgreen:

"Dames en heren. Wij komen ongeveer drie minuten eerder dan gepland aan te Rotterdam. Onze excuses voor het ongemakt" *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

We hebben een versnelling van 3 minuten. Excuses voor het ongemak....

Nog iets anders, was vandaag weer bij m'n zus op bezoek aan de Bergsingel te Rotterdam, en het viel me op dat de bovenleiding volledig is weggehaald op de oude Hofpleinlijn. Spoor en portalen liggen er nog... Maar dit scheen vorige week al zo te zijn :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ardan »

Over drie weken wordt het viaduct over de A20 ook gesloopt. Dus mocht iemand nog een foto willen maken: kan nog tot 13 mei.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Over drie weken wordt het viaduct over de A20 ook gesloopt. Dus mocht iemand nog een foto willen maken: kan nog tot 13 mei.

A20? Dat is toch Hoek van Holland - Gouda? Welk viaduct aat dat over dan??
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ardan »

In het berichtje daarboven ging het over de Hofpleinlijn. Dat viaduct bedoel ik dus ;)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Geert »

Nou, het viaduct van de Hofpleinlijn die ook over de spoorlijn Rotterdam Centraal - Rotterdam Noord gaat denk ik dan?

Hierzo dus: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 03433&z=19

Zal het niet missen in elk geval, zo'n mooi viaduct is het niet ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ardan »

Meer viaducten over de A20 zijn er niet heh? XD
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Kleinpolderplein, afrit centrum/Bergschenhoek, Terbregseplein.... bevatten ook viaducten en flyovers over de A20 =P

Maar ja, als ze er een stadspark boven op de Hofpleinbogen willen bouwen lijkt het me inderdaad veiliger om een klein stukje weg te halen richting het nog in gebruik zijnde spoor.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Volgens mij is dat viaduct over de A20 afgelopen weekend al afgebroken. Had een advertentie in de krant zien staan over een afsluiting van de weg daar wegens sloop van een viaduct.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door mb90 »

Die afsluting van de A20 is van 13 t/m 16 mei. :wink: Heb de bewuste advertentie ook al zaterdag in het AD en gisteren in de Metro zien staan. Het is overigens als het goed is dat weekend de snelweg richting Gouda en op 22 mei die richting Hoek van Holland. In de zomer (30 juli t/m 15 augustus) is de snelweg dan ook nog een week per richting dicht. Daardoor is er dan ook een VanAnaarBeterkaartje voor 2 euro op de trajecten Rotterdam - Dordrecht v.v. en Rotterdam - Utrecht v.v.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Suus »

Waarom zou je van A naar Beter kaartjes voor Rotterdam-Dordrecht verkopen als de snelweg tussen Rotterdam en Dordrecht helemaal niets met de A20 te maken heeft. Is er op de A16 ook iets dicht?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door mb90 »

Excuus, ik maakte een foutje, het is tussen Den Haag en Dordrecht geldig.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Klaasje »

Extra drukte door omgeleid verkeer? Als je wat van de totale drukte op zo'n weg kunt afromen kan dat een hoop ergenis besparen. Iedere auto meer op de weg dan er past is 6 meter extra file op 1 strook.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten