Het Grote Blundertopic #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Mijn collega dacht tot 10 minuten geleden dat Pasen volgend weekend was :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Klaasje »

Het a.s. weekend is toch ook het volgende weekend? -o-
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Weet je dat ik (behalve Kerst/Oud & Nieuw, Pasen en Koninginnedag) helemaal niet meer op de hoogte ben wanneer de feestdagen zijn sinds ik van school af ben? Dat krijg je ervan als je bij een 24/7-bedrijf gaat werken... :')
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

Het was m'n bedoeling net om een aantal dingen weg te gooien in de container en vervolgens gelijk door te lopen naar de supermarkt voor een paar boodschapjes... sta ik drie verdiepingen lager bij de container bedenk ik dat het wellicht handig was geweest een betaalmiddel mee te nemen :P Maar weer terug naar boven dus en 't vervolgens opnieuw geprobeerd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

De rondweg in het nabijgelegen stadje is al een aantal dagen dicht wegens wegwerkzaamheden maar nu zijn ze op de (toch al onhandige) omleidingsroute ook nog eens met diverse andere werkzaamheden bezig waardoor er grote files ontstaan (en dat in een land waar men nauwelijks files kent). Ik rij nu elke keer maar flink wat kilometers om via de gekste weggetjes waar bijna niemand het bestaan van weet want dat is altijd nog een stuk sneller dan achteraan te sluiten in de vier kilometer lange file.

Dat verzin je toch niet om werkzaamheden op de enige goede omleidingsroute te gaan uitvoeren...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Mijn vader heeft nu tijdelijk een Volkswagen Polo omdat de vorige auto ingeleverd moest worden van de leasemaatschappij en zijn nieuwe auto er nog niet is. De vorige auto was een automaat inclusief handrem en de nieuwe ook, maar deze is handgeschakeld. En hij wilde dus net wegrijden bij de supermarkt, en toen vergat hij dus de auto van de handrem af te halen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Onze bestelbus kun je onmogelijk vergeten van de handrem te halen want boven de 10 km/u krijg je een nogal doordringend geluidsignaal. In het begin toen we deze auto net hadden raakte dat systeem defect en bleef dus continue maar alarm slaan terwijl de handrem er gewoon af was, om gek van te worden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

Ik geloof dat de cassiere bij de supermarkt hier net een beetje van slag was nadat een paar kassa's verderop de bodem uit iemands boodschappentas viel (met aardig wat herrie erbij).
Allereerst ontving ik zes spaarzegels terwijl ik er twee had moeten krijgen en vervolgens wenste ze me een fijne kerst i.p.v. pasen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ik stond vanmiddag op Rtd en had even mijn cabinedeur opengezet voor wat frisse lucht. Hoor ik ineens: *kloink-kloink* tegen de frontbeplating van mijn trein *tik-tik* en daarna hoor ik iemand mopperen: "Wat een klim, ik dacht dat die nieuwe treinen een gelijkvloerse instap hadden!"

Was er een blinde bezig mijn cabine in te klimmen... :shock:

Dus ik zei: "Meneer, u moet een stukje verderop zijn, hier zit de machinist!" :lol:

Wat bleek: Die man was met zijn stok aan het tasten naar een deur en toen voelde hij een opening, wat dus mijn cabine was. Toen ben ik even uitgestapt en heb de beste man een arm gegeven en naar een instapdeur begeleid. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Justin »

LOL. Doet me denken aan een anekdote waarbij een personeelslid een blindegeleidenstok heeft gevonden en toen z'n zonnebril op zette. Collega gaf hem een arm en die begeleidde hem naar de cabine, waarbij menig reiziger raar opkeek :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ik heb dat verhaal ook gehoord ja, een aantal reizigers nam het zelfs een beetje te serieus en er zijn toen klachten van gekomen. -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Gertjan »

Je mag tegenwoordig niets meer als je in een uniform tussen de reizigers loopt -o-
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Gertjan schreef:Je mag tegenwoordig niets meer als je in een uniform tussen de reizigers loopt -o-
Hihi nee, zo ben ik een keer aangesproken door een leidinggevende dat ik met een beker koffie stond. Op dat moment kwamen er diverse mensen vanalles vragen (nadat er net een omroepbericht over een verstoring had geklonken)
Ik heb die toen allemaal naar die leidinggevende verwezen als zijnde dat hij ze verder zou helpen, hij keek me toen ietswat vernietigend aan, waarop ik alleen even mijn beker koffie aan hem toonde, met een gebaar van TJA!

_O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef:Ik heb dat verhaal ook gehoord ja, een aantal reizigers nam het zelfs een beetje te serieus en er zijn toen klachten van gekomen. -o-
Och, dat verhaal steekt steeds weer de kop op in andere vormen. ;)
Ik heb hier een bokeje liggen van bijzondere gebeurtenissen door de ogen van RET-personeel (het boekje is uit 1993) en daarin staat dat een metrobestuurder van de RET ook eens zoiets heeft uitgehaald. (Verder stond er ook bij dat de toevallig aanwezige directeur van de RET niet meer bijkwam van het lachen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Me moeder moest vandaag achter een paar mensen aan hollen die zonder te betalen het terras verlieten; bleek de man te hebben gedacht dat zijn vrouw de koffie al had betaald en vice versa. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

Gertjan schreef:Je mag tegenwoordig niets meer als je in een uniform tussen de reizigers loopt -o-
Oh, dat is dan nog een uniform. Ik vertoon me geregeld in het openbaar met een rode baseballcap met een gedeelte van het logo van de zwitserse spoorwegen. Verder gewoon spijkerbroek, random overhemd, ongestreken, uit de broek hangend, meestal zelfs met fototoestel in de hand, en NOG denken dagelijks mensen dat ik van NS ben :shock: Tsja, ergens houdt het op hoor :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Geert »

Ik had op een gegeven moment een blauwe winterjas die blijkbaar veel op de NS-jassen leek, als ik die aanhad kwamen best wel wat mensen aan mij een reisadvies vragen als ik op het perron stond te wachten. Sinds een paar jaar heb ik een andere jas en toen gebeurde dit veel minder :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

In mijn vrije tijd doe ik juist ontzettend mijn best om er niet als een NS-medewerker uit te zien en nog komen er mensen dingen aan me vragen. Het is me zelfs al een paar keer in het buitenland overkomen. Niet dat ik het erg vind.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

op eoa manier ruiken mensen gewoon dat je er kijk op hebt denk ik :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Heb nu al voor de 4e keer het Senseo apparaat aangezet, in de tussentijd telkens wat anders gaan doen, op het moment dat ik eraan dacht om even op de knop te drukken was hij al weer uit, en kon hij weer opnieuw opwarmen.

Nu uiteindelijk gelukt en is het tijd voor een bakkie!!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Volgens mij ben je aan vakantie toe Ennes! :wink:

Ik gooide gisterenavond de vuile vaat van de BBQ in de vaatwasser, zette deze aan en na een tijdje begon ie het geluid van een Afrikaanse percussiegroep te maken. Het klonk zo: KOE-DOE-KOE-DOE-DOINK KOE-DOE-KOE-DOE-DOINK :shock:

Wat bleek: Ik had een grote plastic schaal (waarin ik het stokbrood had geserveerd) tegen het bestekmandje gezet en die was gaan klapperen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Justin »

Ghehe, u vergeet het kaneelverhaal te posten :P?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Sssst! Dat vond ik toepasselijker voor het Wat eten we vandaag-topic en overexposure in het Blunder-topic is natuurlijk geen goede zaak. :X
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ach, mijn vader heeft wel eens kaneel over TV-hapjes gestrooid, maar hij ontdekte het pas toen de schaal al in de oven stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ik ontdekte het pas toen de aardappelschijfjes al gebakken waren en we er inmiddels aan begonnen waren. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten