OVer Missers in de Reisinformatie #12

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Tja, die A past er ook echt niet meer tussen op de eerste foto :roll:
en echt bij elk station he. "Eschweiler-Talb", "Eschweiler Nothb" etc. Natuurlijk ook nog bijna allemaal in hun eentje op het scherm :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Mja, vallen mooi in de categorie Amersfoort Schot, Amersfoort Vath, Bovenkarspel-Gro (vreemd genoeg wel weer netjes B'karspel Flora, da's nog op een normale manier afgekort)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Bart »

Stoptrein NS op de eerste klopt ook niet helemaal.

Wat betreft het weglaten van letters: Eygelshoven Mrkt is nu precies 16 tekens, misschien is dat gewoon de maximumlengte van een stationsnaam?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Fles »

Bart schreef:Wat betreft het weglaten van letters: Eygelshoven Mrkt is nu precies 16 tekens, misschien is dat gewoon de maximumlengte van een stationsnaam?
Ik denk het :x

Afbeelding

Niet dat dat een reden is om het te accepteren natuurlijk. Technisch kan dat geen enkel probleem zijn. Dit is pennenlikkerij van de eerste orde. Walgelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

@Bart: Nee want Amersfoort Vathorst zijn er 19 en dat wordt wel volledig weergegeven (bovengenoemde Amersfoort Vath komt alleen bij de melding van de volgende trein voor)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Bart »

Misschien hebben alleen tussenstations een maximumlengte van 16 tekens? Je ziet ook op Fles z'n foto Antwerpen-Centraal als eindpunt maar A'werp N'dokken als tussenstation.

Trouwens staat daar weer Stoptrein NS.
En 'stopt niet in Schijnpoort', dat is volgens Wikipedia een rangeerterren. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Hmm, moet ik toch eens bij de s5600 kijken... maar volgens mij zetten ze er dan Schothorst, Vathorst op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Fles »

Bart schreef:Misschien hebben alleen tussenstations een maximumlengte van 16 tekens? Je ziet ook op Fles z'n foto Antwerpen-Centraal als eindpunt maar A'werp N'dokken als tussenstation.

Trouwens staat daar weer Stoptrein NS.
En 'stopt niet in Schijnpoort', dat is volgens Wikipedia een rangeerterren. :pos:
Ja precies, er klopt gewoon van alles niet aan. Je zou zeggen: je hebt nu schermen waar je alles op kunt tonen wat je wilt, waarom moet er dan nog ZO gefaald worden? Want dit slaat gewon echt helemaal nergens meer op :N Dit is VEEL en VEEL slechter dan de flappenbakken. Zoals het nu gebruikt wordt. Ik begrijp dat niet :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Stoptrein NS is trouwens wel weer logisch... beide hier nu langsgekomen stoptreinen rijden op het Nederlandse traject onder verantwoordelijkheid van NS.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Bart »

Verklaar je nader... NMBS/DB verzorgt het personeel en de trein, en Prorail verzorgt het treinpad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Stefan »

Dat 'stopt niet in Schijnpoort' vind ik wel een mooie, ik begon al bij mezelf te twijfelen toen ik 't zag. Dacht dat ik tot nu toe altijd een station 'gemist' had. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Wubbo »

Bart schreef:Verklaar je nader... NMBS/DB verzorgt het personeel en de trein, en Prorail verzorgt het treinpad.
Die treinen rijden in Nederland onder de vlag van NS.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Bart »

Wat houdt dat dan in?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Wubbo »

Hoe dat juridisch in elkaar zit weet ik niet, maar in ieder geval is het NS die de treinpaden aanvraagt bij ProRail en ook NS die gebeld wordt als er wat met zo'n trein aan de hand is (op Nederlands grondgebied natuurlijk).
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Cookie »

Wat ik ook niet snap, is waarom bij de stoptrein Groningen - Zwolle juist niet expliciet wordt vermeldt dat deze niet bij Gerp stopt. Dit is een immers een station tussen Gn-Hrn en buitenstaanders weten niet dat dit station alleen door Arriva bediend wordt, lijkt me.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Geldt natuurlijk ook voor de s700... staat in Amersfoort bijvoorbeeld gewoon met "Stopt na Zwolle op alle stations" aangekondigd, dat is dus eigenlijk niet zo. (Maar zal wel lastig zijn omdat Gerp niet bestaat als drgl-punt op het spoor Zl-Gn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Geert »

Die korte variant van de stationsnamen lijkt inderdaad begrensd te zijn op 16 tekens, maar vrijwel elke afkorting die je ziet is tenenkrommend. Alsof die TBP's nog eens 16 bytes per stationsnaam niet meer aankunnen :roll:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door webguy »

Je vergeet dat ze er vast UTF-16 (Unicode 16 bits) in hebben gezet voor de trein naar Tokyo... Dan heb je echt heel veel bytes nodig *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Over die trein naar Tokyo gesproken... die rijdt kennelijk via België want als ik de netkaart op de NMBS-site open krijg ik teksten in Chinese of Japanse karakters te zien bij sommige stations :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Suus »

Werkt hij bij jou dan? Bij mij kan ik niet op stations klikken, dan klik ik ergens op en dan wordt een heel ander station gehighlighted :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Geert »

webguy schreef:Je vergeet dat ze er vast UTF-16 (Unicode 16 bits) in hebben gezet voor de trein naar Tokyo... Dan heb je echt heel veel bytes nodig *O*
Lol, met UTF8 kun je toch ook Japanse karakters tonen? Nou ja, je kunt maar beter voorbereid zijn he :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door webguy »

Ja, alle moderne talen kan je in UTF-8 kwijt. Wil je echter oud-turks, perzisch, oud grieks, muziek symbolen of domino tegels tonen, dan heb je UTF-16 nodig. Of natuurlijk stoomtrein of metro (die niet eens op dit forum werken, alle gekke tekens worden er afgekapt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Werkt hij bij jou dan? Bij mij kan ik niet op stations klikken, dan klik ik ergens op en dan wordt een heel ander station gehighlighted :shock:
Nouja, ik wilde alleen even de kaart bekijken (over dat gevalletje "stopt niet in Schijnpoort"), heb verder nergens naar doorgeklikt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Marc »

Ik heb hier de kaart van Koninginnedag 2011 voor me liggen en zo te zien hebben ze de vertrekinformatie gewoon overgenomen van vorig jaar. Ook staan er enkele tikfoutjes in.

- Op Amstel vertrekt volgens het lijstje om 15 en 45 een trein naar Maastricht. De serie s800 rijdt op die dag alleen tussen Alkmaar en Eindhoven.
- Op Zuid staat de serie (69)s3500 aangekondigd als trein naar Eindhoven, maar deze trein rijdt verder naar Maastricht (lijkt me toch handig om dit te vermelden voor reizigers die van het Museumplein komen). Tevens ontbreekt hier de treinsoort.
- De serie s5400 is wel leuk: op Amsterdam is 't een Intercity, maar vanaf Sloterdijk is 't opeens een sneltrein.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:
Daniel schreef:- "Stopt niet in Delft" bij de IC naar Ddr/Vs te Ledn (geenenkele IC stopt daar, de s2200 staat er als sneltrein op en is dus al duidelijk afwijkend)
De s1900 stopt wel in Delft en dat is toch echt een IC
Maar volgens mij is dat een extra stop voor de IC en heeft Delft verder geen IC status. De 1900 stopt bijvoorbeeld ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick, maar dat zijn verder ook geen IC stations, alleen stations waar een doorkomende IC een extra stop maakt. Idem met het traject Arnhem - Nijmegen waar de 3600 op alle stations stopt.
"Een touringcar is geen bus"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten