Wat eten we vandaag? #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Daantje »

Ik bak zo even een restje nasi op in de wok :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Daniel »

Was hier een beetje karige portie groente... had nog een restant rode kool in de vriezer liggen, maar dat bleek ongeveer de helft te zijn van de hoeveelheid die ik verwachtte dat het was. Achja, de aardappels en cordon blue erbij waren wel voldoende om te zorgen dat ik nu niet nog met een hongergevoel zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Fles »

Even een bak bami in de magno kieperen *O*
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door MdJ »

Gehaktballetje, boontjes, gekookte aardappeltjes.Wat wel goed te eten.
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Roep eens even heel hard DOMBO in koor allemaal. Ik pakte net het verkeerde busje uit het kruidenkastje om vervolgens doodleuk kaneel in plaats van paprikapoeder over de aardappelschijfjes te kieperen. :@ Dus wij aten vanavond aardappelschijfjes die smaakten naar mijn moeders appeltaart. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Caspar »

Ow dat heb ik ook wel eens gehad. Had met kerst roomijs met kaneel op tafel staan, en dat was gaan smelten. Bij het gourmetten met kerst dacht mijn moeder: Ik maak dat laatste stukje vlees nog even op... Hee das vast een lekker kerrie sausje. Dus ze smeerde dat lekker over het vlees heen. :lol:
Maar ik heb eens in een hotel gehad: Hmm lekker perenschijfjes in een schaal.. Daarna een bakje gevuld en er yoghurt en muesli plus wat jam erbij gekieperd. Bleken die perenschijfjes gekookte aardappelpartjes te zijn... Tsja wie zet dat op een ontbijtbuffet neer. En het dan ook nog opeten om me niet te laten kennen :oops:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Justin »

Dapper hoor!

Kaneel is best lekker hoor :P.

Euh, zojuist burrito's op...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Fles »

DOMBO!! :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

:( Ik was juist gerustgesteld omdat nog niemand aan die omroep gehoor had geven, maar gelukkig is Fles de beroerdste niet. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Geert »

Haha :D. Ik ging trouwens ooit eens met een vriend pasta maken op een schoolkamp (tien jaar terug ofzo ;)) en toen hadden we alle kruiden in de pan met kokende pasta gegooid in plaats van in een los pannetje. Dat was dus een 20-literpan die vol met water zat, een paar zakjes pastakruiden hebben uiteraard dan niet zoveel effect dus de pasta was nogal smaakloos :'). Gelukkig gaat het koken tegenwoordig een stuk beter. :Y

Vanavond tortellini met een champignonsausje gemaakt, met een lekkere salade erbij met ijsbergsla, tomaten, komkommerschijfjes, zongedroogde tomaatjes en croutons gemaakt van een oude boterham.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Gekko123 »

Vanavond lekker makkelijk gedaan: een stokbrood uit de oven en wat salades erbij.

@Dexter: DOMBO
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Dexter schreef::( Ik was juist gerustgesteld omdat nog niemand aan die omroep gehoor had geven, maar gelukkig is Fles de beroerdste niet. :lol:
Pff was nog binnen het uur hoor :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Haha :D. Ik ging trouwens ooit eens met een vriend pasta maken op een schoolkamp (tien jaar terug ofzo ;)) en toen hadden we alle kruiden in de pan met kokende pasta gegooid in plaats van in een los pannetje. Dat was dus een 20-literpan die vol met water zat, een paar zakjes pastakruiden hebben uiteraard dan niet zoveel effect dus de pasta was nogal smaakloos :'). Gelukkig gaat het koken tegenwoordig een stuk beter. :Y

Vanavond tortellini met een champignonsausje gemaakt, met een lekkere salade erbij met ijsbergsla, tomaten, komkommerschijfjes, zongedroogde tomaatjes en croutons gemaakt van een oude boterham.
Mijn eerste kookavontuur met een vriend op de middelbare school zal ik ook nooit vergeten. Dat was spaghetti met een theelepeltje tomatensaus en drie gram geraspte kaas... :lol:

Gelukkig was er bier *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Michael »

Bee schreef:Ja, iemand heeft bedacht dat de warmhoudkast de bin heet. Ik kreeg er zelf associaties van een vuilnisbak bij, maar dat zal vast aan mij hebben gelegen :'). Wij hadden een extra groot model, met 3 verdiepingen. Als de gevangenis dan bestelde, haalde we er een verdieping uit en gingen we lekker doorstapelen :lol:
Wij hebben een model met gewoon 1 verdieping en heel breed
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door MdJ »

Stampot rauwe spinazie :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Restje rijst met wokgroente, pagasiusfilet en knoflook-koriandersaus uit de vriezer. Eventjes m'n vriezer een beetje leeg eten :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Scheve lasagne a la Dex. Op de een of andere manier zijn de bladen scheef gezakt tijdens het opbouwen en dat kreeg ik niet meer rechtgebreid. Kwam zeker door mijn werkbezoek aan de Spoorzone in Delft en de scheve kerktoren daar.

Anyway, in je maag komt het ook scheef terecht en het smaakte er niet minder om.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Caspar »

Varkensfilets in blokjes gesneden en pittig gekruid. De rode pepers van de AH hadden helaas geen smaak, kon zo een halve peper in mijn mond steken zonder enige peper-ervaring te hebben :roll:
Daarbij wat groente geroerbakt en een grote lepel roomkaas aan het einde erdoor heen geroerd. Dat geserveerd met spaghetti.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Afbeelding

In de stationsrestauratie in Deventer. Zo lang het nog kan...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daniel »

Vandaag een uitgebreid Chinees buffet bij NSR Amf :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Michael »

Vandaag een Pizza met tomatensaus kip en ananas op bij Bodrum in Hasselt(B). Zit bijna tegenover het station
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Röstirondjes, gehaktschnitzel en prei a la creme
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Ik heb vanavond mijn tong verbrand aan een pastamaaltijd van Julia's in Ledn. Dat kalf die het bereidde, was zo sympathiek om niet eerst de pasta uit te schudden, maar met het kokende water zo in het bakje te gieten. Dus niet alleen had ik pasta-zalm-soep, het was ook nog eens een stuk heter en daar had ik niet op gerekend. Als iemand van jullie dus in een trein zijn gestapt waarin de omroepberichten zoals gebrekkig Chinees klonken, dan heb je bij mij in de trein gezeten! :X
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

zoiets heb je ook helemaal niet in de gaten als je dat doet he :N Zelfs IK weet dat je pasta moet afgieten als het gekookt is. En dat wil wat zeggen. In Ut komt ook een Julia's. Kan nauwelijks wachten :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Ovenschotel met gehakt met tacokruiden, mais, paprika, tacochips, tomaat en kaas
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 125 gasten