Ruim helft roltrappen metro defect
Ruim helft roltrappen metro defect
Ruim helft roltrappen metro defect
Zondag 29 juni 2008
Meer dan de helft van de roltrappen in de Amsterdamse metro werkt niet. Dat blijkt uit een inventarisatie van columnist Marco Arbouw van de website Amsterdam Centraal.
De schrijver bezocht alle haltes in de stad en kwam tot de ontdekking dat ruim vijftig procent van de perrons slecht of helemaal niet te bereiken is voor rolstoelers, kinderwagens en bejaarden.
Al weken zijn er klachten over kapotte liften en roltrappen. Het GVB erkent de problemen, maar zegt dat het nog weken kan duren voordat alle problemen zijn opgelost. Het vervoersbedrijf moet wachten op reserveonderdelen.
Lees meer...
Bron: AT5
Zondag 29 juni 2008
Meer dan de helft van de roltrappen in de Amsterdamse metro werkt niet. Dat blijkt uit een inventarisatie van columnist Marco Arbouw van de website Amsterdam Centraal.
De schrijver bezocht alle haltes in de stad en kwam tot de ontdekking dat ruim vijftig procent van de perrons slecht of helemaal niet te bereiken is voor rolstoelers, kinderwagens en bejaarden.
Al weken zijn er klachten over kapotte liften en roltrappen. Het GVB erkent de problemen, maar zegt dat het nog weken kan duren voordat alle problemen zijn opgelost. Het vervoersbedrijf moet wachten op reserveonderdelen.
Lees meer...
Bron: AT5
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Roltrappen buiten gebruik
Dit is een statement van het GVB.27 juni 2008
Zoals veel metroreizigers hebben ondervonden, kunnen de roltrappen op de metrostations langs metrolijn 50 van Station Amstelveenseweg tot station Sloterdijk al enige tijd niet worden gebruikt.
Deze roltrappen zijn ongeveer 10 jaar geleden geïnstalleerd bij de ingebruikname van de Ringlijn. Eerder dit jaar was er een aantal storingen, waardoor er vraagtekens geplaatst werden bij de deugdelijkheid en de veiligheid van de roltrappen. GVB heeft daarom een aantal onderzoeken door externe gespecialiseerde bureaus laten doen. Het lijkt nu vast te staan dat de tredenkettingen en de treden niet bestand zijn tegen de hoeveelheid reizigers die dagelijks gebruik maakt van deze roltrappen. GVB wil voorkomen dat een storing mogelijk tot een ongeluk zou kunnen leiden. Daarom is besloten de roltrappen buiten gebruik te stellen.
Op dit moment wordt onderzocht hoe dit probleem kan worden opgelost. De contractpartijen, te weten dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer gemeente Amsterdam, GVB en de leveranciers, zijn hierover in overleg.
Tot onze grote spijt kan GVB op dit moment niet met zekerheid zeggen op welke termijn het probleem helemaal is opgelost en de roltrappen weer in gebruik zijn. Wel kunnen we zeggen dat we met de grootste inspanning werken aan een herstel van de normale situatie. Liften op deze stations worden bij verstoringen en schade door vandalisme met voorrang gerepareerd.
GVB biedt de reizigers excuses aan voor de overlast die deze situatie met zich mee brengt.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Komen ze ook lekker op tijd mee. Net als er publiciteit is/komt, wat een toeval
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Had AT5 niet al eerder een bericht over defecte roltrappen
Destijds was er ook al een tekort aan reserveonderdelen...Kan die GVB nou nooit eens dingen goeddoen
Destijds was er ook al een tekort aan reserveonderdelen...Kan die GVB nou nooit eens dingen goeddoen
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Kan een hond praten?waldo79 schreef:Kan die GVB nou nooit eens dingen goeddoen
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Uitspraak van de week...oh, die bestaan hier niet
Roltrappen lijn 50 pas in december klaar
Roltrappen lijn 50 pas in december klaar
Woensdag 3 september 2008
De momenteel niet functionerende roltrappen op de stations van ringlijn 50 werken volgens de planning van het GVB pas eind december weer. Per trap heeft de leverancier/onderhoudsdienst twee weken nog om het apparaat weer aan de praat te krijgen.
Al maanden kunnen rolstoelrijders en mensen met kinderwagens niet of nauwelijks gebruik maken van de ringlijn, omdat de perrons vrijwel onbereikbaar zijn. Verschillende media hebben de hoge nood in woord en beeld gebracht.
Twee roltrappen konden volgens het GVB deze week weer in gebruik genomen worden, een op Lelylaan en een op Sloterdijk.
Bron: AT5
Woensdag 3 september 2008
De momenteel niet functionerende roltrappen op de stations van ringlijn 50 werken volgens de planning van het GVB pas eind december weer. Per trap heeft de leverancier/onderhoudsdienst twee weken nog om het apparaat weer aan de praat te krijgen.
Al maanden kunnen rolstoelrijders en mensen met kinderwagens niet of nauwelijks gebruik maken van de ringlijn, omdat de perrons vrijwel onbereikbaar zijn. Verschillende media hebben de hoge nood in woord en beeld gebracht.
Twee roltrappen konden volgens het GVB deze week weer in gebruik genomen worden, een op Lelylaan en een op Sloterdijk.
Bron: AT5
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Mensen die niet of slecht ter been zijn kunnen dus een half jaar lang sommige stations niet gebruiken? :?
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Neuh. Het is al langer, dus het zal wel op driekwart jaar uitkomen.
Het GVB gaat vooruit! :?
Het GVB gaat vooruit! :?
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
In het bijbehorende TV-verslag werd wel gemeld dat de liften het in de meeste gevallen wel doen, afgezien van incidentele storingen. De fout zou liggen in slecht contact en een slecht contract met de toko die het roltraponderhoud verzorgt...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Dat kan allemaal wel zijn, maar dan moet het GVB die toko eens even aan het contract houden of er voor zorgen dat ze wel een goed contract hebben. Ook al hadden ze een contract met een roltrap- en liftenbedrijf in Groenland, die dingen moeten gewoon werken.tsov schreef:In het bijbehorende TV-verslag werd wel gemeld dat de liften het in de meeste gevallen wel doen, afgezien van incidentele storingen. De fout zou liggen in slecht contact en een slecht contract met de toko die het roltraponderhoud verzorgt...
Het is een spectrum.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Een lift is er voor mensen die slecht ter been zijn, of helemaal niet ter been zijn én voor de mensen met kinderwagens. Een roltrap is om sneller, of comfortabeler, grote massa's mensen te vervoeren tussen perron en straatniveau. Dat beide dingen aangelegd zijn om altijd te werken is een uitgemaakte zaak, maar de lift MOET altijd werken, een roltrap is niet-werkzaam nog steeds een trap, zij het een wat onnozelere versie ervan. Dat de perrons niet bereikbaar zijn vanwege niet functionerende roltrappen is dus weer erg overtrokken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
En daarbij: echt gemakkelijk zou ik me ook niet voelen als "de liften het in de meeste gevallen wel doen (...) incidentele storingen)". Dan is er men dus van op de hoogte dat je zo nu en dan gewoon vast kan komen te zitten. :s
Het is een spectrum.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
^^ Klopt. Overigens is het grootste deel van de liftstoringen het gevolg van vandalisme
Daarnaast worden de liften ook bij regelmaat als instant WC gebruikt. Ik stel voor om mensen die zich hieraan schuldig maken eens een nachtje in de zojuist door hun besmeurde lift door te moeten laten brengen. Dan leren ze het hopelijk nog eens af
Daarnaast worden de liften ook bij regelmaat als instant WC gebruikt. Ik stel voor om mensen die zich hieraan schuldig maken eens een nachtje in de zojuist door hun besmeurde lift door te moeten laten brengen. Dan leren ze het hopelijk nog eens af
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
GVB aspireert de reputatie die NS pas enkele jaren geleden begon af te schudden ;)waldo79 schreef:Kan die GVB nou nooit eens dingen goeddoen
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Kunnen we de vloer van de lift niet onder niet al te hoge spanning zetten? Schoenen isoleren, maar zodra je eroverheen gaat pissen... XD
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
En toen viel oma om in de lift, op de vloer die onder stroom stond. Wat haar pacemaker niet zo leuk vond ;)
Lijkt me geen succesvol plan.
Lijkt me geen succesvol plan.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Aldus het GVB.Maandag 8 september is opnieuw een aantal roltrappen weer in gebruik genomen. Dat zijn de roltrappen op station Henk Sneevlietweg, station Amstelveenseweg (oostzijde) en één op Station Lelylaan (bij de tramhalte). Op dit moment zijn op meerdere metrostations nog roltrappen buiten gebruik. Om ervoor te zorgen dat de ze weer jaren mee kunnen, moeten de roltrappen worden aangepast.
Op 2 september waren op het traject van metro 50 al twee roltrappen weer in gebruik, namelijk één op station Sloterdijk (richting Isolatorweg) en één op station Lelylaan (bij de hal).
Samen met de leverancier wordt gekeken of het mogelijk is om meer roltrappen aan te zetten tot het geplande groot onderhoud plaats vindt. Veiligheid speelt hierbij een belangrijke rol.
Op ieder station met roltrappen kunt u ook van de lift gebruik maken.
Planning
De leverancier van de roltrappen heeft voor het groot onderhoud van de roltrappen een planning gemaakt. In oktober wordt gestart met de werkzaamheden, zodat alle roltrappen (van station Sloterdijk tot en met station Amstelveenseweg) eind december 2008 weer volledig in gebruik zijn. De roltrappen op de drukste stations van metro 50 worden als eerste gerepareerd. Per roltrap heeft de leverancier ongeveer twee weken nodig.
Kapotte roltrappen metro Amsterdam worden vervangen
Kapotte roltrappen metro Amsterdam worden vervangen
Geplaatst op: donderdag 5 november 2009 om 20:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 5 november 2009 om 20:15
De gemeente Amsterdam reserveert negentien miljoen Euro voor de versnelde vervanging van 43 roltrappen langs de metrolijnen 53 en 54. De roltrappen zijn in slechte tot zeer slechte staat, en drie roltrappen op de stations Strandvliet en Gaasperplas werken helemaal niet meer. Reparatie is volgens de verantwoordelijk wethouder economisch niet meer verantwoord.
Lees verder
Da's snel... Na een jaar al! :?
Geplaatst op: donderdag 5 november 2009 om 20:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 5 november 2009 om 20:15
De gemeente Amsterdam reserveert negentien miljoen Euro voor de versnelde vervanging van 43 roltrappen langs de metrolijnen 53 en 54. De roltrappen zijn in slechte tot zeer slechte staat, en drie roltrappen op de stations Strandvliet en Gaasperplas werken helemaal niet meer. Reparatie is volgens de verantwoordelijk wethouder economisch niet meer verantwoord.
Lees verder
Da's snel... Na een jaar al! :?
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Het blijft altijd klooien met die roltrappen. Op CS ligt er ook al eentje uit, de enige die richting perron ging, die op Gaasperplas was volgens een infopapiertje 'Buiten werking van heden tot nader order', en die op Zuid, richting CS/Gein, heeft het drie maanden ofzo uitgehouden en doet het nu ook niet meer.
Ik doe ook maar wat
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Die op Zuid doet het denk ik nu wel weer, heb in ieder geval gister op een werkende roltrap gestaan.
Een jaar geleden speelde het vervangen van roltrappen op lijn 50 van Amstelveenseweg tot aan Sloterdijk, daar vallen de stations Strandvliet en Gaasperplas natuurlijk niet onder. De roltrapen op de Oostlijn zijn allen rete-oud, op Ganzenhoef na dan.Wubbo schreef:Da's snel... Na een jaar al! :?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Die van Gaasperplas is inderdaad legendarisch. De poster "Deze roltrap is tijdelijk buiten dienst vanaf HEDEN tot NADER ORDER" hangt er al zo lang, dat het papiertje al zowat vergeeld is. Hij is al minstens maanden kapot, de roltrap ligt helemaal bezaaid met bladeren, die wel van de herfst van 2008 moeten zijn
Gelukkig is de roltrap daar niet zo hoog, bij Ganzenhoef of Diemen Zuid (NS-kant) zijn die roltrappen echt belachelijk hoog, als je daar moet lopen ben je lang bezig. Ganzenhoef heeft niet eens een vaste trap, alleen een noodwenteltrap in het kantoor.
Kraaiennest heeft als ik mij niet vergis op dit moment helemaal geen roltrappen meer.
Gelukkig is de roltrap daar niet zo hoog, bij Ganzenhoef of Diemen Zuid (NS-kant) zijn die roltrappen echt belachelijk hoog, als je daar moet lopen ben je lang bezig. Ganzenhoef heeft niet eens een vaste trap, alleen een noodwenteltrap in het kantoor.
Kraaiennest heeft als ik mij niet vergis op dit moment helemaal geen roltrappen meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Gelukkig maar dat de boel niet wordt aanbesteed. Door alles als gemeente zelf te beheren worden roltrappen veel sneller vervangen. :pos:
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Uiteraard kan dat niet gebeuren als er aanbesteed wordt . Infrastructurele bouwsels (haltes, wegennet, etc.) vallen doorgaans onder de wegbeheerder/gemeente.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
En dat kan niet aanbesteed worden aan een onderhoudsbedrijf cq. bouwbedrijf? (Ja, ik weet dat het nu beheerd wordt door de infratak van GVB wat weer eigendom is van de gemeente.)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten