Waar ben je al geweest met de trein?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door iljitsch »

Ik vind overigens dat de Belgische kusttram ook wel telt. Nog mensen die daarin gereden hebben? En bikkels die de volle 67 km gedaan hebben?
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door treinbruno »

Ik al meerdere keer :P
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door tsov »

Kusttram heb ik helemaal gehad ja, samen met Justin trouwens.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Suus »

Ik heb wel andere lange tramlijnen uitgezeten, maar de Kusttram heb ik nog nooit gehad.
- Lijn 4 in Dresden: 28,9 kilometer
- Lijn 5 in Halle: 34,1 kilometer

Maargoed, die komen nog niet eens in de buurt van de langste tramlijn, hooguit in de buurt van de langste tramlijn van Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik heb wel andere lange tramlijnen uitgezeten, maar de Kusttram heb ik nog nooit gehad.
- Lijn 4 in Dresden: 28,9 kilometer
- Lijn 5 in Halle: 34,1 kilometer

Maargoed, die komen nog niet eens in de buurt van de langste tramlijn, hooguit in de buurt van de langste tramlijn van Duitsland.
De langste tramlijn ter Wereld is in Jalta toch? Of just about heel de Krim over zeg maar :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Suus »

Nee, dat is een trolleybuslijn van 86 (!) kilometer. En dan komen ze in Arnhem aankakken met een paar kilometertjes :lol:

Een ritje met de hele lijn duurt 2,5 uur en kost omgerekend 68 eurocent :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Vinny »

De langste tramlijn ter wereld kan natuurlijk nooit een trolleybuslijn zijn :6

Overigens dacht ik dat het de kusttram was, maar goed: voor andere lijnen hou ik me aanbevolen :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Fles »

oh was dat een trolleybus, ook goed :)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door iljitsch »

Ik kwam een paar dagen geleden iets tegen op Wikipedia over een Duitse tramverbinding van meer dan 100 km maar dan moest je wel een paar keer overstappen, geloof ik.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Nee, dat is een trolleybuslijn van 86 (!) kilometer. En dan komen ze in Arnhem aankakken met een paar kilometertjes :lol:

Een ritje met de hele lijn duurt 2,5 uur en kost omgerekend 68 eurocent :lol:
Dat schijnt ook een prachtige rit te zijn door zowel bergen, langs stranden etc, met een mediterraan klimaat. Ooit kom ik daar nog wel eens :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:Ik kwam een paar dagen geleden iets tegen op Wikipedia over een Duitse tramverbinding van meer dan 100 km maar dan moest je wel een paar keer overstappen, geloof ik.
Je kan van het stadje Witten helemaal naar Krefeld reizen met de tram, maar dat is inderdaad wel met een aantal keer overstappen. En dan heb je ook nog korte en langere routes.

Snelste is: 310 - 302 - 107 - U18 - 901 - U79 - U70 of U76 - 042.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Reiziger Delft »

Caspar schreef:Dat schijnt ook een prachtige rit te zijn door zowel bergen, langs stranden etc, met een mediterraan klimaat. Ooit kom ik daar nog wel eens :lol:
Ik heb hem enkele jaren terug in beide richtingen gedaan. :) Het is inderdaad een mooie rit; eerst door het binnenland door de heuvels, daarna een stuk langs de kust. Volgens mij zit je wel meer dan 3 uur in dat ding. Hard gaat het niet, zo'n 40/50 km/h en je wordt constant ingehaald door andere voertuigen. Het zijn van die typisch Oost-Europese stuiterende stadsbussen, die dus niet echt gemaakt zijn voor deze lange rit. Af en toe knalt de stroomafnemer ook van de bovenleiding af, waarna de chauffeur hem er weer op kan leggen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Meltrain »

iljitsch schreef:Ik vind overigens dat de Belgische kusttram ook wel telt. Nog mensen die daarin gereden hebben? En bikkels die de volle 67 km gedaan hebben?
Het klinkt ongetwijfeld ongeloofwaardig, maar ik ben ook met de Kusttram geweest (2x zelfs). :lol:
Ik heb de hele lijn gedaan, maar wel met af en toe uit- en instappen onderweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten