Het Grote Blundertopic #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ach, mijn vader heeft wel eens kaneel over TV-hapjes gestrooid, maar hij ontdekte het pas toen de schaal al in de oven stond.
Ik heb het wel eens per ongeluk in tomatensoep geflikkerd. Smaakte trouwens prima.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ardan »

Genânt momentje: ik kreeg me toch net een niesbui... in de bus!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

Andijvie met kerriepoeder i.p.v. nootmuskaat smaakt trouwens op zich ook wel... zo zal iedereen weleens een verkeerd potje te pakken hebben gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Andijvie met kerriepoeder i.p.v. nootmuskaat smaakt trouwens op zich ook wel... zo zal iedereen weleens een verkeerd potje te pakken hebben gehad.
alleen cayennepeper aanzien voor het potje paprika poeder is toch minder hoor... het was dus met recht "Hete Kip" geworden. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Mark »

Zojuist een broodje opgewarmd in de magnetron, stond dat ding nog op de hoogste stand.
Gevolg was dat ik ineens een verbrande lucht rook en toen ik de deur open deed de hele kamer in rook gehuld was. :') In ieder geval werkt de rookmelder naar behoren... _O-

Het pikzwarte broodje ligt in de tuin nog na te roken. :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Mark schreef:Zojuist een broodje opgewarmd in de magnetron, stond dat ding nog op de hoogste stand.
Gevolg was dat ik ineens een verbrande lucht rook en toen ik de deur open deed de hele kamer in rook gehuld was. :') In ieder geval werkt de rookmelder naar behoren... _O-

Het pikzwarte broodje ligt in de tuin nog na te roken. :')
verbrand na opwarmen in magntron ?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Mark »

Ja.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Geert »

Dan was-ie echt veels te warm zeg :twisted:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Vraag niet hoe maar tijdens een van mijn eerste magnetron-ervaringen heb ik weleens een ei laten exploderen. :shock:

En gisteren kieper ik per ongeluk een kwart glas limonade over mijn Logitech toetsenbord. Nu ben ik meteen een halve pagina verder als ik mijn Enter toets gebruik en de muispijlen omhoog en naar links werken ineens volautomatisch. :o
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daantje »

Ik heb al regelmatig zo'n popcornzak in de fik gestoken in de magnetron en afbakbroodjes voor de oven per ongeluk in de magnetron doen werkt ook niet, dan worden ze zwart en keihard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Dexter schreef:En gisteren kieper ik per ongeluk een kwart glas limonade over mijn Logitech toetsenbord. Nu ben ik meteen een halve pagina verder als ik mijn Enter toets gebruik en de muispijlen omhoog en naar links werken ineens volautomatisch. :o
Gelukkig was het maar een toetsenbord en geen laptop. Ik heb vandaag een CleanGuard van Moshi besteld. Het is een heel dun siliconenmatje, precies gesneden voor een toetsenbord en het houdt vuil en vocht buiten terwijl het de toetsenbordverlichting gewoon doorlaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Justin »

Ik had als kindzijnde ooit eten opgewarmd in de magnetron --- met aluminiumfolie er nog overheen.

Woei, ik zag blauwe bliksem :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ach, mijn vader heeft wel eens kaneel over TV-hapjes gestrooid, maar hij ontdekte het pas toen de schaal al in de oven stond.

TV-hapjes :lol:

Van dat spul wat je per definitie gedachteloos naar binnen mikt :D Boeiend dus. Al mik je er Fifax op of zo :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Ik had als kindzijnde ooit eten opgewarmd in de magnetron --- met aluminiumfolie er nog overheen.

Woei, ik zag blauwe bliksem :P.
Daar hoef je geen kind voor te zijn hoor. :P Vorig jaar nog had ik mijn thee koud laten worden en wilde die 'effe snel' weer opwarmen in de magnetron. Helaas was het even langs me heen gegaan dat het zo'n theeglas in een metalen houder was en heb ik bakpapier in mijn magnetron-oven liggen.

Dus ik zag geen blauwe bliksem, maar rook en vlammetjes. :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Justin schreef:Ik had als kindzijnde ooit eten opgewarmd in de magnetron --- met aluminiumfolie er nog overheen.

Woei, ik zag blauwe bliksem :P.
Daar hoef je geen kind voor te zijn hoor. :P Vorig jaar nog had ik mijn thee koud laten worden en wilde die 'effe snel' weer opwarmen in de magnetron. Helaas was het even langs me heen gegaan dat het zo'n theeglas in een metalen houder was en heb ik bakpapier in mijn magnetron-oven liggen.

Dus ik zag geen blauwe bliksem, maar rook en vlammetjes. :shock:
Zo kwam er een tijd terug een collega binnen, had eerder een heerlijke maaltijd opgehaald, en wilde die even opwarmen. Haalt het uit het papier, bleek het in een aluminium bak te zitten, en natuurlijk nergens iets te vinden wat magnetron bestendig was om het in over te gooien. Hij heeft toen zijn maaltijd al mopperend maar koud naar binnen zitten werken. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Op 14 februari van dit jaar is op mijn werk een gloednieuw oplaadpunt voor de chipknip opgehangen. Al na een paar uur constateerden we dat deze na 1 keer opladen bij alle andere oplaadpogingen een foutmelding geeft met de zeer uitgebreide omschrijving: Storing. De enige manier om dit op te lossen was de stekker uit het stopcontact halen, er weer insteken en dan het wachtwoord invoeren. Daarna deed hij het weer een keertje, en daarna begon het hele verhaal opnieuw.

Daar hadden mijn collega's en ik dus geen zin in en zodoende hebben we al op 28 februari besloten het apparaat uit zijn lijden te verlossen en de stekker definitief uit het stopcontact te halen onder het motto: Miskoop van het jaar.

Uiteraard gaat dat bij een bureaucratische organisatie natuurlijk niet zonder slag of stoot, en vandaag kwam dan eindelijk het verlossende antwoord of deze actie wel gerechtvaardigd was:
Betreffende: NVT- SERVICE BESTAAT (NOG) NIET

Het is op korte termijn niet gelukt de opladers weer aan het werk te krijgen. Momenteel wordt de optie onderzocht de opladers te vernieuwen. Omdat het chipknipbetaalverkeer maatschappelijk ter discussie staat is het heel moeilijk apparaten te verkrijgen. Niets echter is onmogelijk.
Conclusie: We hebben hier echt te maken met de miskoop van het jaar *O* *O* *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

toevallig ook nog tegelijkertijd met een memo dat jullie efficiënter moeten werken ofzo? :lol:
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 28 apr 2011, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Nee, dat komt denk ik nog. Op 16 mei begint de reorganisatie van de afdeling waar ik werk :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Meltrain »

Ik had vanmiddag ook een vrij gênant momentje (en vanavond nog één als gevolg van het eerste).

Tijdens een excursie bij een kalksteengroeve met bijbehorende cement-productie in Maastricht, maakte ik een foto van een breker. Omdat ik er echter niet goed voor stond, ging ik even op een muurtje staan om een betere foto te maken (geen risico overigens; ik ging eerder verder weg van de breker staan dan er dichterbij). Na het maken van de foto sprong ik van dat muurtje en hoorde gelijk 'krggg'. :shock: Er zat een scheur in mijn broek van mijn kruis tot mijn rechterbovenbeen. :oops: Nou ja, eerst geprobeerd om het zo veel mogelijk te bedekken, maar toen één van mijn mede-studenten het op een gegeven moment zag, heb ik maar geen moeite meer gedaan zo nonchalant mogelijk gedaan. Er viel immers op dat moment toch niks meer aan te doen.

Op de terugweg in de trein heb ik er verder bijna niet meer aan gedacht (je zit immers).
Toen ik bij mijn (lange) overstap te Ddr echter eventjes een rondje over het busstation maakte en ik achter me een vaag gefluister hoorde, bedacht ik me ineens 'O ja, er zit een gat in mijn broek. :oops: '
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ik ging vandaag bij de supermarkt mijn schone was ophalen. Ik had nummertje 567, maar na het afrekenen nam ik per ongeluk de tas van nummer 576 mee. Het viel mij op toen er opeens lichtblauwe handdoeken in de tas zaten, die heb ik niet :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ik was net onderweg met de s1900, een ICMm III + IV. Bij Btl moest ik afremmen, dus ik pak keurig netjes op tijd 1 remstandje. Ik dacht nog bij mezelf: "Precies bij het bord, wat ben ik voorbeeldig!" Twee tellen later: RIIIIIIIING! PSSSSSSSSJT! IEIEIEIEIEIEIEP! Oh ja, bij ICM moet je twee standjes remmen voordat het ATB-remcriterium is bereikt... :@ En uiteraard voor het geval ik Ennes bij me mocht hebben, via de boordomroep: "HCATBGVD!!! (A)

(Dat krijg je dus als je bepaalde materieelsoorten niet zo vaak tegenkomt)
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Etienne »

Ik zag gisterenochtend al wel 2 ICM's die om 07.21 vertrokken richting Venlo. Zullen wel dezelfde geweest zijn :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ik had een potje Crème Frâiche gekocht, maar ben hem vergeten mee te nemen bij de kassa :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

Nieteens iemand die achter je aan kwam rennen?

Ik dacht vorige week een croissantje mee te nemen voor bij de lunch. Omdat de band bij de kassa vol was had ik dat er echter even achter gelegd om vervolgens te vergeten het door te schuiven de band op. Kwam ik uiteraard thuis pas achter... maargoed, ik had er ook niet voor betaald.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Nee, de cassiere was al bezig de blikjes bier van de volgende klant af te pakken vermoed ik :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten