OVer Missers in de Reisinformatie #12
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Tja, maar 'tis ook een beetje raar welke stations als IC-station zijn aangemerkt. Zo heeft de s1500 / s4500 in Amersfoort de vermelding "Stopt ook in Hoorn, Kersenboogerd en Hoogkarspel" en zijn de twee stations in Bovenkarspel kennelijk wel IC-stations
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Wat overigens wel grappig is omdat Kersenboogerd van het hele stuk na Hoorn het grootste en drukste station is.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Nja, en dat soort dingen zijn voor de reiziger natuurlijk VEEL relevanter dan het voluit schrijven van een naam van een tussenstation...Wubbo schreef:Hoe dat juridisch in elkaar zit weet ik niet, maar in ieder geval is het NS die de treinpaden aanvraagt bij ProRail en ook NS die gebeld wordt als er wat met zo'n trein aan de hand is (op Nederlands grondgebied natuurlijk).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Wat me nog het meest verbaast is dat blijkbaar NIEMAND die met die dingen te maken heeft nu eens zelf op het perron gaat kijken hoe die info getoond wordt. Ik kan me toch niet voorstellen dat men dan zal zeggen "ziet er mooi en duidelijk uit zo, doen we niets meer aan" :? .Fles schreef: Ja precies, er klopt gewoon van alles niet aan. Je zou zeggen: je hebt nu schermen waar je alles op kunt tonen wat je wilt, waarom moet er dan nog ZO gefaald worden? Want dit slaat gewon echt helemaal nergens meer op :N Dit is VEEL en VEEL slechter dan de flappenbakken. Zoals het nu gebruikt wordt. Ik begrijp dat niet :N
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Wat ik vooral waardeloos vind, is dat niet alle tussenstops in 1 keer getoond worden, het zal ongetwijfeld een kwestie van wennen ook zijn, maar hoe vaak ik al geen reizigers in paniek bij me heb gehad met de vraag of hij niet op station ... stopt. Daarnaast zijn de klokken van een afstandje ook niet meer af te lezen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
De s1900 op Den Haag Centraal: Op de OBIS schermen in het ICMm stel waarin ik zit, staat dat het de IC naar Gouda en Utrecht Centraal is. Gelukkig buigen we toch echt af naar rechts en rijden we richting Delft. Te Delft is het nog steeds een IC naar Utrecht Centraal; echter nu die vanuit Leiden via Alphen a/d Rijn en Woerden. Delft wordt aangegeven als station Alphen aan de Rijn.
Hoe wordt zo'n OBIS scherm nu eigenlijk ingesteld? En is het hier spontaan uit zichzelf op een andere trein gesprongen?
Hoe wordt zo'n OBIS scherm nu eigenlijk ingesteld? En is het hier spontaan uit zichzelf op een andere trein gesprongen?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Kunnen we in de trein helemaal niets aan instellen.Reiziger Delft schreef:De s1900 op Den Haag Centraal: Op de OBIS schermen in het ICMm stel waarin ik zit, staat dat het de IC naar Gouda en Utrecht Centraal is. Gelukkig buigen we toch echt af naar rechts en rijden we richting Delft. Te Delft is het nog steeds een IC naar Utrecht Centraal; echter nu die vanuit Leiden via Alphen a/d Rijn en Woerden. Delft wordt aangegeven als station Alphen aan de Rijn.
Hoe wordt zo'n OBIS scherm nu eigenlijk ingesteld? En is het hier spontaan uit zichzelf op een andere trein gesprongen?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Alphen aan den RijnReiziger Delft schreef: Delft wordt aangegeven als station Alphen aan de Rijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Hier nog een misser van gisteren maar ik denk dat het dagelijks voorkomt:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Uiteindelijk is het er niet van gekomen dit ter sprake te brengen (wel de verkeerde vermeldingen op de OBIS-schermen trouwens), maar heb net een berg voorbeeldjes van hoe het niet moet uit dit topic doorgemaild.Daniel schreef:Maareh... ik zit a.s. donderdag in een klantenpanel van NS en heb ook 'n stelling ingebracht dat de reisinformatie veel beter kan. Daarbij wil ik dit soort dingetjes ook wel ter sprake brengen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Bij een reisadvies voor aanstaande zaterdag met Fyra krijg je met koeie letters te zien in de planner dat er een toeslag geldt in Fyra. Vervolgens staat erboven dit:
En als je dan op de link klikt zie je dit:Let op, werk aan het spoor tussen Rotterdam Centraal - Schiphol
Als die planner nou zo up to date is, kunnen ze ook meteen wel eruit halen dat er een toeslag betaald moet worden terwijl dat niet zo is op bepaalde dagen.•voor reizen met Fyra heeft u deze dag geen toeslag nodig
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Wat ik ook een misser vind: De Koninginnedag-maatregelen vind ik in mijn RP onder het kopje Werkzaamheden :')
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Tsja misschien moeten de sporen wel buitendienst worden genomen ivm de hulpverleners in het spoor
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Vandaar dat die dingen bijna altijd verkeerd staan. Maar wie stelt het dan wel in?Ennes schreef:Kunnen we in de trein helemaal niets aan instellen.Reiziger Delft schreef:De s1900 op Den Haag Centraal: Op de OBIS schermen in het ICMm stel waarin ik zit, staat dat het de IC naar Gouda en Utrecht Centraal is. Gelukkig buigen we toch echt af naar rechts en rijden we richting Delft. Te Delft is het nog steeds een IC naar Utrecht Centraal; echter nu die vanuit Leiden via Alphen a/d Rijn en Woerden. Delft wordt aangegeven als station Alphen aan de Rijn.
Hoe wordt zo'n OBIS scherm nu eigenlijk ingesteld? En is het hier spontaan uit zichzelf op een andere trein gesprongen?
En welke onbenul heeft bedacht om die schermen zo te maken dat je ze vanuit de trein niet kan bedienen? _O- Zelfde fail als die bagger lay-out op de digitale CTA's :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
OBIS is gekoppeld aan het NS-systeem waar en welk treinmaterieel er rijdt en koppelt het stelnummer aan een treinnummer.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Is me nog steeds onduidelijk... :(
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Simpel gezegd zoekt het systeem uit welk materieel in welke trein hoort te rijden en stelt automatisch de juiste reisinfo op en in de trein in. Tenminste, zo zou het moeten zijn dan.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
De grootste misser blijf ik altijd vinden dat er tijdens een verstoring een hele wastlijst in je RP staat over treinen die NIET rijden, (als je gelukt hebt kan je daartussen nog wel eens een trein vinden die wel (voor een deel) rijdt) En als je geluk hebt een omreis advies voor de eerstvolgende grote stations.
Maar reizigers die naar de tussengelegen stations willen ??????????????
Ik heb ook al zo vaak aangegeven, het is voor mij (en dus de reiziger) totaal niet relevant om te weten wat er allemaal niet zal rijden. Beperk je gewoon tot wat er wel rijdt, en ook naar de tussengelegen stations. Dat is veel overzichtelijker en sneller.
Maar reizigers die naar de tussengelegen stations willen ??????????????
Ik heb ook al zo vaak aangegeven, het is voor mij (en dus de reiziger) totaal niet relevant om te weten wat er allemaal niet zal rijden. Beperk je gewoon tot wat er wel rijdt, en ook naar de tussengelegen stations. Dat is veel overzichtelijker en sneller.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Ja maar dat vergeten een hoop mensen achter de schermen bij NS en Prorail wel eens, dat er ook mensen zijn die naar bijvoorbeeld Nieuw Vennep willen reizen. Bij bepaalde stremmingen blijft alleen de s2600 rijden tussen Leiden en Schiphol, als er bv alleen linkerspoor gereden kan worden. De s5700 is dan opgeheven tussen Ledn en Asdz en keert vaak in Amsterdam Zuid. Maar men vergeet wel om de s2600 extra te laten stoppen in Nieuw Vennep. Pas na anderhalf uur als iemand ineens wakker wordt komt iemand van de bijsturing of de DVL op het idee om eens een trein te laten stoppen daar. Soms heb je machinisten die dat op eigen initiatief doen. Dat lijkt me voor de reizigers op dat perron ook tamelijk frustrerend. Heb ook wel eens omgeroepen daar op het station dat een trein daar zou stoppen, maar de machinist beweerde dat ie te lang voor het perron zou zijn, en dus voorbij denderde. Dat is ook best lullig voor die reizigers. Hoor je: Dames en heren, over enkele ogenblikken zal er een sneltrein naar Leiden en Den Haag Centraal stoppen... Vervolgens raast ie voorbij.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Klopt! in dat opzicht zouden de versperringsmaatregelen eens goed tegen het licht genomen moeten worden.Caspar schreef:Ja maar dat vergeten een hoop mensen achter de schermen bij NS en Prorail wel eens, dat er ook mensen zijn die naar bijvoorbeeld Nieuw Vennep willen reizen. Bij bepaalde stremmingen blijft alleen de s2600 rijden tussen Leiden en Schiphol, als er bv alleen linkerspoor gereden kan worden. De s5700 is dan opgeheven tussen Ledn en Asdz en keert vaak in Amsterdam Zuid. Maar men vergeet wel om de s2600 extra te laten stoppen in Nieuw Vennep. Pas na anderhalf uur als iemand ineens wakker wordt komt iemand van de bijsturing of de DVL op het idee om eens een trein te laten stoppen daar. Soms heb je machinisten die dat op eigen initiatief doen. Dat lijkt me voor de reizigers op dat perron ook tamelijk frustrerend. Heb ook wel eens omgeroepen daar op het station dat een trein daar zou stoppen, maar de machinist beweerde dat ie te lang voor het perron zou zijn, en dus voorbij denderde. Dat is ook best lullig voor die reizigers. Hoor je: Dames en heren, over enkele ogenblikken zal er een sneltrein naar Leiden en Den Haag Centraal stoppen... Vervolgens raast ie voorbij.
Ook een veel voorkomende is, dat men besluit om met een iets te grote vertraging men de s2200 laat keren op Zlw wat dan vaak inhoudt dat de mensen richting Bdpb en Bd buiten de spits 45 tot 60 min op Zlw of Bdpb staan. Terwijl de s2200 in Bd een keertijd heeft van 11 min, 2 min op Zlw en 6 min op Ddr , waar hij dan vaak weer gewoon op tijd kan vertrekken richting Asd.
Als men hem toch opheft en dit besluit neemt voor Ddr, en de mensen laat overstappen op de s1900 met een extra stop te Ddrz, Zlw en Bdpb zijn er veel mensen erg blij! Dus allereest is het vaak onnodig omdat je die trein weer vrij snel op tijd kan krijgen. Als het treinpersoneel goed en tijdig op de hoogte is, dan hoeft een extra stop tijdens een te kort perron helemaal geen probleem te zijn, en zijn er een hoop mensen erg blij!
Want in december ofzo een uur op Zlw staan is niet echt een pretje.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Na een opmerking over de CiCo op Duivendrecht ten opzichte van de geleidelijnen kreeg ik het antwoord van het GVB dat die dingen bedoeld zijn om over te stappen. Voor het in- en uitgaan van het station heb je poortjes. Zijn er dan GVB-poortjes op Duivendrecht?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Alle metrostations hebben poortjes en op station Duivendrecht staan die bij de uitgang beneden, naast de NS-poortjes. Vrijwel iedereen checkt idd al op het perron uit en dat gaat goed, aangezien de treinpoortjes nog open staan.
Ik doe dat zelf zelden, aangezien ik meestal ga kijken of bus 41 nog snel komt dus moet ik toch naar rechts (als het station uitloop, dus kan evengoed bij de metropoortjes uitchecken).
En voor mij is niet-uitchecken geen ramp overigens.
Ik doe dat zelf zelden, aangezien ik meestal ga kijken of bus 41 nog snel komt dus moet ik toch naar rechts (als het station uitloop, dus kan evengoed bij de metropoortjes uitchecken).
En voor mij is niet-uitchecken geen ramp overigens.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
tot je teveel ongeldige check-outs op je kaart hebt staanhauptbahnhof schreef:Alle metrostations hebben poortjes en op station Duivendrecht staan die bij de uitgang beneden, naast de NS-poortjes. Vrijwel iedereen checkt idd al op het perron uit en dat gaat goed, aangezien de treinpoortjes nog open staan.
Ik doe dat zelf zelden, aangezien ik meestal ga kijken of bus 41 nog snel komt dus moet ik toch naar rechts (als het station uitloop, dus kan evengoed bij de metropoortjes uitchecken).
En voor mij is niet-uitchecken geen ramp overigens.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Als GVB-personeel heb je dat probleem niet als je bij GVB in- of uitgecheckt hebt.
Is eigenlijk gedaan voor de metrobestuurders die via de poortjes en perron naar de standplaats (het eindpunthuisje) of tailtrack/emplacement lopen en dus niet kunnen uitchecken of juist andersom en dan uitchecken zonder daarvoor te hebben ingecheckt.
Op het moment dat ik incheck ergens, en niet uitcheck, staat er idd een gemiste uitcheck op de kaart. Bij de eerstvolgende incheck, wordt deze weer verwijderd.
Is eigenlijk gedaan voor de metrobestuurders die via de poortjes en perron naar de standplaats (het eindpunthuisje) of tailtrack/emplacement lopen en dus niet kunnen uitchecken of juist andersom en dan uitchecken zonder daarvoor te hebben ingecheckt.
Op het moment dat ik incheck ergens, en niet uitcheck, staat er idd een gemiste uitcheck op de kaart. Bij de eerstvolgende incheck, wordt deze weer verwijderd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12
Kijk dan hebben ze toch nog ergens over nagedacht bij de invoering van die Shitkaart uhhh Chipkaarthauptbahnhof schreef:Als GVB-personeel heb je dat probleem niet als je bij GVB in- of uitgecheckt hebt.
Is eigenlijk gedaan voor de metrobestuurders die via de poortjes en perron naar de standplaats (het eindpunthuisje) of tailtrack/emplacement lopen en dus niet kunnen uitchecken of juist andersom en dan uitchecken zonder daarvoor te hebben ingecheckt.
Op het moment dat ik incheck ergens, en niet uitcheck, staat er idd een gemiste uitcheck op de kaart. Bij de eerstvolgende incheck, wordt deze weer verwijderd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten