OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Frank »

Frank schreef:Nadat vorige week een s3600 station Nijmegen Lent voorbij reed, was het vandaag de beurt aan een s7600. Werd vorige keer na het even stilstaan vlak voorbij het station besloten zonder enige omroepbericht door te rijden naar Elst; dit keer werd (in stukjes) iets van twintig meter achteruit gereden met het verzoek aan reizigers om bij de achterste deur in en uit te stappen.
De Sprinter van 18:19 naar Nijmegen kwam met +7 en een flinke vaart aanrijden, remde nog wel even af en had nog makkelijk kunnen stoppen langs het perron, maar reed Elst uiteindelijk toch maar stilletjes voorbij. Uiteraard geen omroepbericht. Echt ongelooflijk, drie van zulke situaties binnen een week tijd :N .
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door JeePee »

Een flinke storing tussen Meppel en Zwolle. Op vrijdagmiddag niet echt handig natuurlijk met die studenten verhuizing erbij. Ik had de trein van 14.45 uit Groningen, om half 4 aangekomen in Meppel. Daar duurde het 10 minuten! voor ik het perron af was, zo druk was het daar. Op het voorplein van het station en het busstation zelf stonden volgens mij meer dan 1000 mensen. Sommigen stonden er al 1,5 uur toen....

Er reden bussen, niet heel veel. NS'ers waren allemaal te vinden in de kantine van de streekbuschauffeurs (handig een druppel hebben daarvoor). Flinke chaos buiten dus, waardoor de streekbussen zelf forse vertragingen opliepen (ze konden het station niet op of af komen. Zelf gelukkig een vriendin tegengekomen en samen maar een taxibusje aangehouden. Paar anderen geronseld en uiteindelijk met slechts +90 in Zwolle aangekomen. Ondertussen bleef de groep wachtenden stabiel of werd zelfs iets meer.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Tja, het zou handig zijn als bepaalde vrachtwagenchauffeurs eerst nadenken hoe hoog ze zijn, voordat ze een overweg overrijden en bovenleiding kapot trekken. -o-
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door JeePee »

Mja, nogal dom van die bestuurder ja :p
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Bart »

Inderdaad een chaos daar. Ze moeten studenten eigenlijk een omreisadvies geven via Emmen (voor Groningen) of Emmeloord (voor Friesland), de studenten kunnen toch met de Qliners reizen. Dan is er ook wat meer plek voor andere reizigers in de vervangende bussen. Zoveel tijd zal het niet schelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Die Qliners zitten altijd al vol op vrijdagmiddag. Of er moeten extra Qliners gaan rijden uiteraard.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door reisthijs »

Reiziger Delft schreef:Tja, het zou handig zijn als bepaalde vrachtwagenchauffeurs eerst nadenken hoe hoog ze zijn, voordat ze een overweg overrijden en bovenleiding kapot trekken. -o-
Tja, de bovenleiding hangt zo hoog dat het normaal nooit een probleem is, ik kan me voorstellen dat daardoor niet iedereen verwacht dat de bovenleiding ook weleens te laag kan hangen. En hoe kan je weten hoe hoog die bovenleiding precies hangt?

Het gaat overigens bijna altijd (zo ook hier) om een vrachtwagen met een kraan erop die omhoog staat. Anders kan je niet snel te hoog zijn voor de bovenleiding.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daan »

Inderdaad, een vrachtwagen is zo'n 4 meter hoog en de bovenleiding hangt volgens mij op bijna 6 meter hoogte. Dus dan doe je als chauffeur gewoon iets verkeerd...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Er reden bussen, niet heel veel. NS'ers waren allemaal te vinden in de kantine van de streekbuschauffeurs
Tsja, pech kan je hebben natuurlijk, maar dit is dus gewoon kut :neg: Ontsla die boel maar, werkweigering :Y
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Etienne »

JeePee schreef:Een flinke storing tussen Meppel en Zwolle. Op vrijdagmiddag niet echt handig natuurlijk met die studenten verhuizing erbij. Ik had de trein van 14.45 uit Groningen, om half 4 aangekomen in Meppel. Daar duurde het 10 minuten! voor ik het perron af was, zo druk was het daar. Op het voorplein van het station en het busstation zelf stonden volgens mij meer dan 1000 mensen. Sommigen stonden er al 1,5 uur toen....

Er reden bussen, niet heel veel. NS'ers waren allemaal te vinden in de kantine van de streekbuschauffeurs (handig een druppel hebben daarvoor). Flinke chaos buiten dus, waardoor de streekbussen zelf forse vertragingen opliepen (ze konden het station niet op of af komen. Zelf gelukkig een vriendin tegengekomen en samen maar een taxibusje aangehouden. Paar anderen geronseld en uiteindelijk met slechts +90 in Zwolle aangekomen. Ondertussen bleef de groep wachtenden stabiel of werd zelfs iets meer.
Daar kan ik over meepraten:

Ik had al gelezen dat er een verstoring was, dus voor de terugreis nam ik een treintje eerder, de t760. In Groningen zat die al stampvol. En vanaf Assen en Hoogeveen werd dat alleen maar meer. In Meppel stonden inderdaad al 100'en mensen te wachten, gelukkig heb ik net zoals JeePee een taxi weten te regelen naar Zwolle.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Geert »

Ik dacht vanmiddag nog mooi op tijd de bus naar Utrecht Centraal te hebben vanuit Zeist. Het begon al met de bus die met bijna +10 kwam aangereden en in Utrecht bleek ook al de halve stad afgezet te zijn voor de vrijmarkt morgen, waardoor alle bussen over de Maliesingel en Ledig Erf reden. De file begon al in de Kruisstraat en duurde voort tot aan de Bleekstraat :roll:

Gevolg: ruim 45 minuten gedaan over een busrit van normaal 20 minuten. :neg:

@reisthijs: soms hangen er borden waar de maximale doorrijhoogte op staat, maar is er ook niet gewoon een standaardhoogte die vrachtwagenchauffeurs kunnen onthouden?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Thom91 »

een vrachtwagen mag maximaal 4 meter hoog zijn. Het profiel van vrije ruimte wat gebruikt wordt bij bouwen van oa. tunnels is ook uitgangshoogte 4.60m
Komt wel goed schatje.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Vanmiddag was er een korte, maar hevige stroomstoring op Sdm. Ik heb een kwartier met mijn s2100 op de Dhs staan wachten en gedurende die tijd was er totale onduidelijkheid, er was zelfs sprake van dat ik zou moeten gaan kopmaken om terug naar Rtd te rijden. Gelukkig werd de soep niet zo heet gegeten als ie werd opgediend en met +15 kon ik verder.

De wielen onder mijn trein vandaag gereden en dankzij de goed meedenkende trdl op Gv nog maar +9 en in Ledn +4. Helaas werdt in Ledn een werktrein voor me uitgestuurd richting Shl en die reed maar 80, dus op Shl had ik weer +11. In Asd met +10 aangekomen en als een speer gekeerd. Op de terugweg met de s2600 was ik in Ledn pas weer op tijd.
Vallend blad maakt rails glad.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Bart »

Dan zat ik bij jou in de trein. Het vreemde was dat de t4242 die ernaast stond wel snel verder kon naar Sdm. In dat kwartier werd er gelukkig een stuk of vijf keer omgeroepen over de storing. :pos:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Ja, dat klopt, dan zat je in mijn trein. :Y Ik vond het ook zo al vreemd dat die t4242 eerder door kon. En dan heb je idd mij door de omroep gehoord. :D De laatste keer riep mijn hc om, dat was toen we verder reden.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door VIRM »

Wat opvallende dingen:

1. Amsterdam Centraal is (nog) geen chaos. Wel liepen enkele mensen over het spoor die uit een stilstaande trein waren gekomen. Die hebben allemaal een boete van 200 euro gekregen, aldus RTV Noord-Holland.
2. Volgens ns.nl is er weer eens een stroomstoring bij Arnhem. De hoeveelste is dat niet?
3. Op ns.nl staan bij de Storingen-pagina Konginnedagmededelingen aangegeven met een Werkzaamheden-icoontje.
4. Op het traject Zaandam-Amsterdam Centraal worden reizigers die naar het Vondelpark/Museumplein gaan geadviseerd om in Amsterdam Sloterdijk over te stappen op metrolijn 50 en vanaf Station Zuid verder te gaan. Ben benieuwd wie dat opvolgt en of het GVB dan wel extra lange metro's gaat inzetten...
Beul van de blindegeleidelijn
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Thomas »

Amsterdam Centraal was misschien nog geen chaos, het tramverkeer in de stad was dat rond 15:00 vanmiddag wel. Ik had de indruk dat alleen lijn 9/4 en lijn 13/17 nog enigszins konden rijden zoals gepland, en lijn 5 en 1/2 in zeer onregelmatige frequenties. Het Museumplein was helemaal volgestroomd met mensen, dus daar konden geen trams meer door (in tegenstelling tot de vorige jaren, toen ging dat nog net). Onpraktisch genoeg was ook de trambaan in de Roelof Hartstraat afgezet, dus vanaf de Ceintuurbaan kon door lijn 3/7/10/12/14/25 ook geen route via de Beethovenstraat-Stadionweg-A'veenseweg worden gereden.
Als gevolg daarvan stonden het Surinameplein en de Overtoomsesluis op een bepaald moment vol met een stuk of 10 trams van de lijnen 3,7,12 en 14, en lijn 1 en 17 moesten er ook nog langs en stonden dus ook korte tijd in de file.
Toen ik over de Amstelveenseweg fietste kwamen er kort achter elkaar een stuk of vijf lijn 5'en langs richting Amstelveen, in het half uur daarna heb ik er geeneen meer gezien. Een aantal trams van lijn 12 reed vanaf de Overtoomsesluis via A'veenseweg-Koninginneweg en bij de Van Baerlestraat weer terug richting Sloterdijk.
Kortom: feest *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daantje »

reisthijs schreef:Ze bedenken ook steeds wat nieuws zeg, nu hebben we blijkbaar dus al drie seizoenen waarin treinen last kunnen hebben van *iets* op de rails.

Blaadjes in de herfst, sneeuw in de winter, pollen in de lente... Ik ben nu wel benieuwd wat ze voor komende zomer gaan bedenken. :lol:
Bermbrandjes langs het spoor ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Na 5 jaar Koninginnedag in Amsterdam, vanuit Amsterdam naar Utrecht gegaan. Wat een verademing. Niet zo opgefokt en niet superdruk. Ook heb ik de reisstromen gewoon mee. Heengaande gewoonz itplaats, teruggaande hele bak voor onszelf!

Bij terugkomst op Amsterdam om 21:40, jup, volle treinen enzo. En gelazer met andere mensen bij het pontje... Glad we escaped it this year!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Justin schreef:Na 5 jaar Koninginnedag in Amsterdam, vanuit Amsterdam naar Utrecht gegaan. Wat een verademing. Niet zo opgefokt en niet superdruk. Ook heb ik de reisstromen gewoon mee. Heengaande gewoonz itplaats, teruggaande hele bak voor onszelf!

Bij terugkomst op Amsterdam om 21:40, jup, volle treinen enzo. En gelazer met andere mensen bij het pontje... Glad we escaped it this year!
Gewoon helemaal geen Koninginnedag vieren, dat is pas een ontsnapping en vooral een verademing :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Dat is inderdaad nog beter. Zoveel heb ik er ook weer niet mee :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door TheKnitter »

Gister tijdens de drukte van koninginnedag had ik een heerlijk plaatsje in de HSA 186, niks wachten op te drukke treinen enzo 8-)
De terugreis was zo rustig dat ik in een VIRM-IV op Utrecht-Rotterdam gewoon een bak voor mij zelf had beneden :pos:
Alhoewel het voorin veel drukker was volgens de HC :P
En toen kwam er ook nog eens ICRm in de s1900 voorgereden met 10 rijtuigen, die echter een stuk drukker was :o
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Michael »

Ik zag gisteren ook 8 bakken VIRM in de s1900 die om 15.21 vanaf Breda richting Venlo vertrok
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Mark »

Justin schreef:Na 5 jaar Koninginnedag in Amsterdam, vanuit Amsterdam naar Utrecht gegaan. Wat een verademing. Niet zo opgefokt en niet superdruk. Ook heb ik de reisstromen gewoon mee. Heengaande gewoonz itplaats, teruggaande hele bak voor onszelf!

Bij terugkomst op Amsterdam om 21:40, jup, volle treinen enzo. En gelazer met andere mensen bij het pontje... Glad we escaped it this year!
Ideaal is dat ja :pos: Ik had de s3500 van 17:43 uit Ut naar Asdz, hele afdeling voor mezelf.
Dat werd op Zuid wel anders toen de trein werd bestormd door een enorme meute :') Ook de passage onderdoor was helemaal volgelopen met dronken paupervolk :') Gelukkig kon ik met lijn 50 via een zijdeur weg. _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door find_your_spot »

Kan iemand mij vertellen waarom ik op het forum niemand hoor over de afschaffing van het Oranjeretour?

Op Lelylaan, Sloterdijk en Centraal heb ik mij rot gezocht, maar geen Oranjeretour te vinden...


Op NS.nl staat:
Het Oranjeretour wordt dit jaar niet uitgegeven. Wel mogen reizigers met een geldig NS vervoerbewijs naar Amsterdam op het traject tussen Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal gratis gebruik maken van de metro naar de binnenstad en met metro 50 tussen Amsterdam Sloterdijk en Zuid.
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten