Strippenkaart in juli bijna weg

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Wubbo »

Strippenkaart in juli bijna weg
Geplaatst op: vrijdag 29 april 2011 18:06
Laatst bijgewerkt: vrijdag 29 april 2011 18:07


Over twee maanden kunnen reizigers in het openbaar vervoer in een groot deel van Nederland alleen nog maar gebruik maken van de OV-chipkaart. Per 30 juni schaft minister Schultz van Haegen van Infrastructuur de strippenkaart af in acht provincies en regio's.
Lees verder
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Chauf21 »

De data op een rijtje:
19 mei: Zuid-Holland (incl. Haaglanden)
30 juni: Gelderland, Flevoland, Friesland, Noord-Holland & Overijssel
7 juli: Limburg & Zeeland
blijft over: Groningen-Drenthe, Noord-Brabant & Utrecht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Daan »

Groningen/Drenthe staat gepland voor eind september, meen ik.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Fles »

Ik heb vanmiddag mijn eerste reisje met mijn OV-Chipkaart gemaakt :Y Over 24 uur kan ik zien of het goed gegaan is. Tsja, heel wat beter dan die kwart seconde die het kost om naar je stempel te kijken natuurlijk :')
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Bart »

Op de Waddeneilanden komt de chipkaart helemaal niet, geloof ik.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door huibf »

Bart schreef:Op de Waddeneilanden komt de chipkaart helemaal niet, geloof ik.
dat kan, maar de strippenkaart ook niet. Overigens is dat niet slim. Na 2012 wil dat dus zeggen dat mensen met de chipkaart voor niets mogen reizen ! Of gaan ze weer een debiele constructie invoeren ?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Meltrain »

Hoe zit het in Zeeland? Daar kun je nu op de bus een kaartje kopen tegen strippenkaart-tarief als je met je ChipKnip betaalt. Ik neem aan dat dat niet verdwijnt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Geert »

Bart schreef:Op de Waddeneilanden komt de chipkaart helemaal niet, geloof ik.
Nou, dan kan ik de komende jaren nog wel even gratis reizen door te beweren dat ik een studenten-OV heb :') Waarom doen die eilanden zo moeilijk over de chipkaart?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:
Bart schreef:Op de Waddeneilanden komt de chipkaart helemaal niet, geloof ik.
Nou, dan kan ik de komende jaren nog wel even gratis reizen door te beweren dat ik een studenten-OV heb :') Waarom doen die eilanden zo moeilijk over de chipkaart?
kijk naar engeland, die doen ook altijd moeilijk ;)

Verder moedig ik dit aan, de chipkaart werkt bij mij super :)
nog nooit problemen gehad dus go ahead!
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door webguy »

Ach ja, m'n oma van 65 heeft van de week zwart gereden. "Ja, hij ging wel piep en bij het postkantoor heb ik er 20 euro op gezet en daar zeiden ze dat 'ie nou goed was". Ze werd gecontroleerd, maar vandaag kwam ze er dus achter dat de kaart niet geactiveerd was en heb ik even online het aangevraagd zodat ze hopelijk aan het einde van d'r reis d'r pas bij de NS kon activeren.
En om even tegenlicht te geven: m'n andere oma heeft trouwens wel een "OV-Chipkaart voorlichtingsavond" gehad, maar klaagde dat er Zeeuwen maar bleven vragen stellen dat ze precies wilde weten hoe het dan in hun bus ging als ze naar de kleinkinderen gingen...
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Bart »

huibf schreef:
Bart schreef:Op de Waddeneilanden komt de chipkaart helemaal niet, geloof ik.
dat kan, maar de strippenkaart ook niet. Overigens is dat niet slim. Na 2012 wil dat dus zeggen dat mensen met de chipkaart voor niets mogen reizen ! Of gaan ze weer een debiele constructie invoeren ?
Aangezien het ov op de Wadden toch niet is geïntegreerd in de rest van het land, lijkt het mij niet zo bezwaarlijk om op de Wadden een apart, simpel tariefsysteem te hebben.
Meltrain schreef:Hoe zit het in Zeeland? Daar kun je nu op de bus een kaartje kopen tegen strippenkaart-tarief als je met je ChipKnip betaalt. Ik neem aan dat dat niet verdwijnt?
Dat zal natuurlijk verdwijnen, de vervoerder heeft er namelijk niets aan. Met de ov-chipkaart hebben ze meer omzet. Jammer, want dat was een prachtig modern systeem.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Hoe zit het in Zeeland? Daar kun je nu op de bus een kaartje kopen tegen strippenkaart-tarief als je met je ChipKnip betaalt. Ik neem aan dat dat niet verdwijnt?
Ik dacht dat Hermes de laatste was geweest waar je nog met de chipknip kon betalen (tot eind 2008). Wist niet dat dit systeem in Zeeland nog steeds bestond.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Vinny »

Aangezien het ov op de Wadden toch niet is geïntegreerd in de rest van het land, lijkt het mij niet zo bezwaarlijk om op de Wadden een apart, simpel tariefsysteem te hebben.
Kulargument. Ook op de Wadden komen mensen die een OV chipkaart hebben. Waarom moet ik voor dat godvergeten Ameland ineens nieuwe kaartjes kopen als mijn chipkaart in de rest van Nederland wel werkt? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Bart »

Het is allemaal wagenverkoop daar, dus je hoeft niets van tevoren te kopen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Vinny »

Wat een flauwekul. Ik wil gewoon op saldo kunnen reizen daar, we leven niet in een derde wereldland ofzo. :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Klaasje »

Bart schreef:Het is allemaal wagenverkoop daar, dus je hoeft niets van tevoren te kopen.
Je moet wel van te voren zorgen voor contant geld. Dat heb ik maar zelden in substantiële hoeveelheden bij me. Waarom zou je ook? Met je pinpas, chipknip en ov-chipkaart kan je bijna alles.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Vinny »

Niet op Ameland dus... :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door iljitsch »

Klaasje schreef:
Bart schreef:Het is allemaal wagenverkoop daar, dus je hoeft niets van tevoren te kopen.
Je moet wel van te voren zorgen voor contant geld. Dat heb ik maar zelden in substantiële hoeveelheden bij me. Waarom zou je ook? Met je pinpas, chipknip en ov-chipkaart kan je bijna alles.
Tenzij de netwerkverbinding niet werkt.

Ik stond ooit bij de kassa in de supermarkt, en een meisje met maar één ding, een fles frisdrank ofzo, vroeg of ze even voor mocht gaan. Vond ik geen probleem. Vervolgens wilde ze voor die anderhalve euro pinnen, maar dat ging niet goed. Vijf minuten op dat gehannes staan wachten. Ik laat dus nooit meer iemand voorgaan bij de kassa.

En ik zorg ook dat ik altijd 20 euro op zak heb en/of voldoende om m'n boodschappen te betalen. Ik zit er ook niet op te wachten dat er op m'n bankafschrift 100 PIN-transacties komen te staan elke maand.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Ruben »

Bart schreef:Op de Waddeneilanden komt de chipkaart helemaal niet, geloof ik.
Op Texel is er al wel mee te reizen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Niet op Ameland dus... :(
Je vraagt je ook af waarom, want de bussen die op Ameland rijden hebben wel allemaal ov-chipkaartlezers. De ov-chipkaart accepteren zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Vinny »

Het begin van de onafhankelijkheid van de Republiek Ameland :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Freek »

Een veel gehoorde klacht over de invoering van de ov-chipkaart is dat er centraliteit ontbreekt. Ligt het nu aan mij of heeft de minister weer een kans aan zich voorbij laten gaan. 30 juni gaat er een grote groep 'om' en vervolgens 7 dagen later wweer twee gebieden, had dat nou niet allemaal tegelijk gemogen? Minister heeft de mogelijkheden om de twee groepen gelijk te trekken waarom doet ze dat niet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Suus »

Vanaf vandaag is Zuid-Holland volledig strippenkaart-vrij!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door fogeltje »

RIP Zuid-Holland dan maar.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Strippenkaart in juli bijna weg

Bericht door Daantje »

In Delft stond vanmorgen op het busstation een OV-chipkaart partytent met promotieteam maar het viel me op dat er in de krant helemaal niets over stond.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 71 gasten