OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Wubbo »

De maand is pas net begonnen, maar hier is vast het nieuwe topic!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door iljitsch »

Dat was snel! Oh wacht, nog geen daadwerkelijke reiservaring...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Zit nu in de m9558 als t2840 die in de voorste bak (op Amf - Ut) geen klapdeuren meer heeft op de bovenverdieping...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7600
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Daniel schreef:Zit nu in de m9558 als t2840 die in de voorste bak (op Amf - Ut) geen klapdeuren meer heeft op de bovenverdieping...
Gisteren was Koninginnedag heh? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Lekker voordelig.... Net Gr - Ut met Qliner 387 afgelegd. Kostte wat moeite de chauffeur duidelijk te maken dat ik een abonnement voor zone 5000 op m'n chipkaart had, maar uiteindelijk stelde hij bij gebrek aan een halte op de zonegrens voor dat ik bij Vianen Lekbrug zou uitchecken.
Daar aangekomen stonden de kaartlezers nog op "Grbusst" wat een melding "Free exit expired" opleverde. Net op een NS-automaat gekeken en zag 'n keurige check-in en -uit met een ritprijs van 79 cent :mrgreen: Danku Arriva :wink:

Edit: opgeteld dus voor € 3,39 van Dordrecht Stadspolders naar Utrecht gereisd... nog minder dan de helft van de € 7,10 die een treinkaartje zou kosten (en de route via Gorinchem is normaal nog 25 cent duurder)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

Vanmorgen liet mijn bus naar het station zo lang op zich wachten dat ik het niet vertrouwde. Daarom ben ik in een bus op lijn 155 gestapt om bij Flevoziekenhuis uit te stappen. Bij Flevoziekenhuis stond lijn 5 richting het station nog te wachten, rennen dus. Dan is het alleen wel jammer als de buschauffeur niet in de buitenspiegel kijkt -o- Gelukkig is de wandeling naar het station vanaf daar niet zo ver. Dus genoot ik gewoon van het mooie ochtendweer! *O*
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Waalwijker »

Zojuist met een gelede volvo om 17.30 van station Ht naar Waalwijk als lijn 300 gereist. Die bus was achterin behoorlijk smerig en het stonk ook volgens mij nog wat restanten van 30 april. :neg:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Raymond »

Waarom moet je op de Connexxion site invullen of je wel of geen reactie wilt. Ik had ingevuld dat ik dat niet wilde, krijg je alsnog een mailje met zo'n standaard antwoord. Nog los van het feit dat als ik naar Hermes klantenservice schrijf je dan toch op z'n minst met Hermes kan ondertekenen ipv Connexxion klantenservice.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Tja, dat soort formuliervelden lijken wel het meest genegeerd te worden. Bij Arriva kon je ooit kiezen of je een reactie per post, e-mail of telefoon wilde. Selecteer ik e-mail, sturen ze een brief :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Zojuist voor het eerst van m'n leven met de Waterbus van Rotterdam naar Dordrecht gegaan. Zit nu in lijn 10 naar het station.
For Your Railroad Adventures
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door mb90 »

Vanmiddag zag ik dat na de buslijnen van de RET en Connexxion nu ook Arriva de actuele vertrektijden op de schermen bij de haltes in (in ieder geval) Rotterdam laat zien. Hier te zien bij de halte van station Rotterdam Lombardijen in de richting van het Zuidplein:
Afbeelding

De eerste 3 regels laten de eerstvolgende bussen zien en op de onderste regel zijn de daaropvolgende lijnen afwisseld te zien met op het moment van de foto bijvoorbeeld lijn 163, maar ook lijn 71, 91 en 92 waren er te zien. Nu alleen de lijnen Qbuzz nog en alle lijnen van bijvoorbeeld deze halte staan erop.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Stefan »

Ben benieuwd of die van Qbuzz er ooit op gaan komen, ik weet niet precies hoe het zit, maar Qbuzz schijnt de benodigde data voor deze borden niet te kunnen leveren. Het fijne weet ik er echter niet van.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Of Connexxion heeft bussen die kunnen vliegen, of Arriva heeft een werkzaamheden-fobie... op een of andere manier kan XX-lijn 63 normaal van Vianen Lekbrug via A2/A12 naar Kanaleneiland Zuid rijden maar heeft Arriva-lijn 81 (die exact hetzelfde rijdt) een omleiding vanwege werkzaamheden op de A2 waardoor alle haltes in Utrecht vervallen :roll:

Zowiezo zou lijn 81 als 'ie via Papendorp rijdt nog gewoon halte Anne Frankplein en Croeselaan kunnen aandoen, daar willen vast ook mensen heen anders had 'ie er zonder omleiding ook niet hoeven stoppen. Kwam vanmiddag overigens ook nog verdacht veel Arrivabussen op de Europalaan tegen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Cygnum »

Stefan schreef:Ben benieuwd of die van Qbuzz er ooit op gaan komen, ik weet niet precies hoe het zit, maar Qbuzz schijnt de benodigde data voor deze borden niet te kunnen leveren. Het fijne weet ik er echter niet van.
Wat dus zou betekenen dat alle DRI's in Lansingerland (voorlopig) voor Jan met de korte achternaam zijn geplaatst?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Stefan »

Ik vrees van wel, maar ik zal het eens navragen. ;) Qbuzz heeft wel meer probleempjes hier in de regio, zo zijn de wagens van SRR niet uitgevoerd met KAR, zou te duur geweest zijn naar het schijnt. Zucht. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Treinstel m961 heeft het schoonste toilet dat ik ooit in een trein heb gezien :-o

Ruikt zelfs naar bloemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Vanochtend vertrokken vanaf Diemen Zuid. Begon al goed, een vertraagde s5700 met +10 zorgde voor een overstapvrije reis naar Hilversum. Na in Hilversum nog even wat inkopen gedaan te hebben bij de AH op het perron gaan wachten op de s700 naar Zwolle. Vlak na binnenkomst van de s4900 klonk het bericht dat er een aanrijding met een persoon was geweest bij Hollandse Rading, volgens de conducteur van de s4900 was het de stoptrein die iets daarvoor met vertraging (was nog +5) was weggereden in Hilversum richting Utrecht. Bah. Hoop het beste voor het treinpersoneel...

In de IC naar Zwolle was het internet lekker snel. In Zwolle overgestapt. Die loopbrug is een hele verbetering ten opzichte van die krappe tunnel daar. Vervolgens met de sneltrein naar Emmen. In de trein een conducteur die niet wilde dat studenten doordeweeks incheckten met hun OV-chipkaart... Er zat ook nog een panische vrouw naast me i de trein, die was de hele tijd maar op haar horloge aan het kijken, deed elke minuut wel het raam weer open of dicht en vroeg de hele tijd wat het volgende station was waar we gingen stoppen. Uiteindelijk ging ze eruit in Coevorden.

In Emmen overgestapt op de 300 naar Gieten. Bij Borger was er controle van de vervoersbewijzen door OV-Stewards, die gingen helemaal mee naar Groningen. In Gieten ben ik op het transferium overgestapt op de 303 naar Veendam. Het ziet er allemaal nieuw uit in Veendam, maar het is toch nog niet helemaal af. Er staan een paar bushokjes die nog netjes ingegraven moeten worden, en de halteborden waren allemaal handgeschreven... Toen we met de bus wegreden kwam er net een busje van Qbuzz aan, dus ik hoop maar dat het de laatste dag was voor die handgeschreven borden.

In Veendam raakte de buschauffeur de weg helemaal kwijt, en na 3x draaien (waaronder een keer voor het CBR, hoe toepasselijk!) uitgekomen bij het busstation zonder ook maar in de buurt van het treinstation geweest te zijn (volgde de route op Google). Eerst maar langs het oude busstation gelopen, dat dient nu als parkeerterrein, en dan door het centrum van Veendam naar het station gelopen. Toen ik aankwam reed de trein echter net weg, dus ik had nog even de tijd om rond te kijken. Er staan nu wel ov-chipkaartpaaltjes en een automaat van Arriva, maar die automaat staat niet aan. Verder is er geen mogelijkheid om kaartjes te kopen, een aantal bejaarden droop daarom maar af.

Met de stoptrein naar Groningen gegaan, en daar weer terug met de intercity naar het Westen, en daar zit ik nu in :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

Vandaag met de Fyra t950 van Asd naar Bd gegaan, omdat ik nogal wat flessen drank moest afleveren van een feestje, van iemand die dat vergeten had terug mee te nemen. De reis ging voorspoedig, totdat we net Rtd uit waren: er zouden problemen zijn (gestrandde trein) tussen Rtd en Bd en we dus via Staatslijn I naar Bd zouden gaan, zonder stop te Ddr (tot groot ongenoegen van vier jongens, die per ongeluk in de trein waren gestapt, die naar Ddr moesten -- euh, het was niet geloof ik 2x omgeroepen in de trein VOOR vertrek, en ook bij de stationsomroep... maar ja)...

Uiteindelijk met +12 in Bd aangekomen, omdat de sporen bezet zouden zijn (like yeah right... heeft Breda nog spoor 2-8, en dan nog bezet...). Naja, no rush verder...

Met de s1900 van 17:39 maar terug naar Ddr gegaan en verder per bus naar m'n huis.

Zag verder bij aankomst dat ze TBP's aan het installeren waren op Ddr...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Het ziet er allemaal nieuw uit in Veendam, maar het is toch nog niet helemaal af. Er staan een paar bushokjes die nog netjes ingegraven moeten worden, en de halteborden waren allemaal handgeschreven... Toen we met de bus wegreden kwam er net een busje van Qbuzz aan, dus ik hoop maar dat het de laatste dag was voor die handgeschreven borden.
Het busstation bij het station is nog tijdelijk omdat het definitieve nog niet klaar is. Daarom zullen die abri's daar zo los gestaan hebben.

Verder vandaag de t1759 met een stelletje meer als gisteren, dat paste stukken beter. Al zaten er ook viertjes tussen als ik me niet vergis waarmee het aantal bakken erg dicht in de buurt kwam van de t12759 en t1759 bij elkaar opgeteld buiten de vakanties... erg besparend die vakantiedienstregeling :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Je kunt ook beter bakken tellen ipv stellen eh ;)

Ik zat vanochtend trouwens in een ICM in de NO en zo te zien zit er nog steeds een bug in OBIS waardoor een tijdstip getoond wordt in een verkeerd formaat (bij berichten over storingen). Namelijk als in een formaat dat lijkt op 2011-05-03T20:43:00.0000000+0100 :N Die bug zit er al een paar maanden in volgens mij.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

Toch lijkt het redelijk simpel op te lossen. De data uit "2011-05-03T20:43:00.0000000+0100" moet gewoon netjes worden omgezet in: 3-5-2011 20:43:00 (GMT +01:00) waarbij de overbodige info natuurlijk geschrapt kan worden. *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Je kunt ook beter bakken tellen ipv stellen eh ;)
Bakken telt wat lastig als de trein al langs het perron staan. Stellen tellen gaat, zeker met ICM, een stuk makkelijker :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Klaasje schreef:Toch lijkt het redelijk simpel op te lossen. De data uit "2011-05-03T20:43:00.0000000+0100" moet gewoon netjes worden omgezet in: 3-5-2011 20:43:00 (GMT +01:00) waarbij de overbodige info natuurlijk geschrapt kan worden. *O*
Natuurlijk is dat simpel op te lossen (in alle veelgebruikte programmeertalen zijn daar ook standaardfuncties voor die ook de dag van de week e.d. kunnen uitrekenen), maar blijkbaar is het nog niet opgevallen bij NS of is er nog niet (in elk treinstel) een update gerealiseerd.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door JeePee »

Bee schreef:Het ziet er allemaal nieuw uit in Veendam, maar het is toch nog niet helemaal af. Er staan een paar bushokjes die nog netjes ingegraven moeten worden, en de halteborden waren allemaal handgeschreven... Toen we met de bus wegreden kwam er net een busje van Qbuzz aan, dus ik hoop maar dat het de laatste dag was voor die handgeschreven borden.

In Veendam raakte de buschauffeur de weg helemaal kwijt, en na 3x draaien (waaronder een keer voor het CBR, hoe toepasselijk!) uitgekomen bij het busstation zonder ook maar in de buurt van het treinstation geweest te zijn (volgde de route op Google). Eerst maar langs het oude busstation gelopen, dat dient nu als parkeerterrein, en dan door het centrum van Veendam naar het station gelopen.
Dat draaien in de buurt van het busstation is ook de bedoeling. Dat heeft ermee te maken met de verkeerssituatie rond het tijdelijke busstation daar. Die is alleen al jaren zo en het mooier maken vond de gemeente niet nodig.

Dat er nog geen verbinding met het treinstation is heeft een simpele reden: We kunnen er niet komen. Het busstation daar is pas in september klaar. Het tijdelijke busstation moet zondag in gebruik genomen worden. Vandaag weer gekeken, dat wordt een dappere opgave... Er is niet overheen te rijden, bochten zijn niet te halen en er ligt voor een groot deel alleen nog maar zand...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Hoe zit het trouwens met dat busstation in Gieten? Daar stonden ook nog handgeschreven bordjes vanmiddag, is dat wel af?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten