'Mensen bij NS hebben de pik op mij'

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

'Mensen bij NS hebben de pik op mij'

Bericht door Wubbo »

'Mensen bij NS hebben de pik op mij'
* DVHN | Gepubliceerd op 30 juni 2008, 17:21
* Laatst bijgewerkt op 30 juni 2008, 17:23


assen/nieuw-amsterdam - Voor het beledigen van een hoofdconducteur van de NS is G.M. (25) uit Nieuw-Amsterdam vandaag door de Asser politierechter veroordeeld tot een boete van 400 euro, waarvan de helft voorwaardelijk. M. reageerde furieus: "Het is allemaal gelogen. Ik koop altijd keurig een kaartje, maar een bepaalde club mensen bij de NS heeft gewoon de pik op mij."

Nadat de rechter de veroordeling had uitgesproken en uitgelegd dat hij in hoger beroep kon gaan, werd M. onvriendelijk. Het foldertje waarin staat hoe hij bij het gerechtshof in Leeuwarden in beroep moet gaan, verscheurde hij voor de ogen van de magistraat. Die reageerde uiterst beheerst: "Daar is het gat van de deur en doe vooral rustig aan bij het weggaan." Zonder verder stennis te maken verliet M. het gebouw.

M. zou de conducteur eind september voor 'hoerenloper' en 'kutvent' hebben uitgemaakt. De man uit Nieuw-Amsterdam ontkende. Wel gaf hij toe een opmerking te hebben gemaakt in de geest van: "Je denkt dat je heel wat bent in je uniform." Een getuige bevestigde in grote lijnen het verhaal van de conducteur. Volgens M. wordt hij geregeld voor een zwartrijder aangezien. "Ik weet niet waarom dat zo is. Ik ben een betalend consument en wil gewoon fatsoenlijk worden behandeld. Bepaalde mensen bij de NS blokkeren de ingang als ik in de trein wil stappen of lopen me achterna. Het is gewoon een soort pestgedrag en het gaat aan één stuk door."

M. en de trein, volgens de officier van justitie geen gelukkige combinatie. Hij achtte de belediging bewezen en eiste een boete van 380 euro. Voor M., die helemaal rustig werd toen hij vertelde over zijn werk als kunstenaar, had de aanklager nog een tip: "Denk in de trein eens vaker aan uw eigen kunst. Daar wordt u helemaal rustig van."

Bron: Dagblad van het Noorden
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Mensen bij NS hebben de pik op mij'

Bericht door Vinny »

Is dat niet een of ander waanbeeld, dat je de hele tijd denkt dat anderen de pik op je hebben? Mij lijkt dat een psychische afwijking...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: 'Mensen bij NS hebben de pik op mij'

Bericht door playertwo »

Inderdaad, maar het zou zonde zijn van de algemene middelen, om voor die meneer een dure TBS-plaats beschikbaar te stellen :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten