Het grote computertopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Bij printers ben ik overigens wel bijzonder merktrouw, ik merk trouwens ook dat ik niet de enige ben die dat is, want echt iedereen die ik ken heeft een printer van HP. Een keer een Lexmark gehad, dat ding is binnen twee maanden het raam uitgegaan. Had twee weken niet geprint en toen waren de inktkoppen permanent beschadigd door ingedroogde inkt. En omdat die bij Lexmark niet in de cartridge zitten was meteen de hele printer naar de filistijnen :N

Maargoed, alle printers komen uiteindelijk uit de hel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Hmm, oh ja, draadloos... Das voordeel van bedraad: die vindt gewoon een IP Adres. Overigens snap ik draadloze printers niet echt: je heb altijd nog wel ergens een kabeltje en een router, en kan je de printer altijd wel ergens bedraad neerzetten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daantje »

Had vroeger altijd Olivetti (ook pc) maar sinds die niet meer te koop zijn (of eigenlijk, sinds de cartridges ook niet meer te koop zijn) heb ik al een aantal HP's versleten. Heb er nu eentje vier jaar ofzo, ben er wel blij mee. Klein dingetjes, kleine cardridges die lang meegaan maar toch niet uitdrogen, ding wordt niet stoffig. Helemaal prima want ik print zelden thuis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Dan heb je mijn huis nog niet gezien :lol:

De internetaansluiting zit naast het keukenblok, en daar heb ik dan ook mijn Airport neergelegd. Heb er wel een verlengsnoer voor moeten kopen, want ik vond het niet zo'n goed idee om hem in het stopcontact te hangen, dat hangt namelijk boven de kookplaat :X

Aangezien ik niet echt de ruimte heb om op het aanrecht een printer neer te zetten, heb ik speciaal een klein inklapbaar modelletje gekocht (papierlade boven, uitvoerlade beneden) die ik op mijn bureau in mijn slaapkamer kon neerzetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Qua printers ben ik niet zo merktrouw, maar er zijn wel merken die ik structureel mijd. Lexmark is er daar dan weer wel een van ;) HP is op zich wel oke maar erg duur af en toe en de software is de laatste jaren er niet op vooruit gegaan. Vroeger had ik een HP Deskjet (610C geloof ik), daarvoor nog een matrixprinter gehad en nu een Brother laserprinter en dus een Canon inktjet/all-in-one. En er staat nog ergens een stokoude HP Laserjet stof te happen. :mrgreen:
webguy schreef:Hmm, oh ja, draadloos... Das voordeel van bedraad: die vindt gewoon een IP Adres. Overigens snap ik draadloze printers niet echt: je heb altijd nog wel ergens een kabeltje en een router, en kan je de printer altijd wel ergens bedraad neerzetten.
Tja, blijkbaar denken de fabrikanten er anders over want wifi-printers zijn een stuk gebruikelijker dan netwerkprinters. :N
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Het zijn voornamelijk andere segmenten he, bedrijven willen netwerkprinters dus zit er meer marge op en zijn ze duurder...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Opzich vind ik de software van deze printer eigenlijk helemaal niet slecht, het is alleen typisch dat alleen al dit programma 35 MB groot is. Word heeft 100 keer meer functies en is slechts 65 MB groot :|

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Word noemen als voorbeeld van efficiëntie :')

Hoe slecht moet dat HP gedoe dan zijn? :X
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door STF »

Mijn printer heeft drie aansluitmogelijkheden; USB, LAN en WIFI maar kan niet overweg met WPA2 beveiliging dus is tegenwoordig bedraad aangesloten i.p.v. draadloos.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daniel »

Paashaas schreef:Hoe slecht moet dat HP gedoe dan zijn? :X
Heel slecht? Ik heb hier een HP printer/scanner in 1, maar de scansoftware daarvan werkt niet als je ook Photoshop op je PC hebt staan :roll:
Gelukkig kan ik dan wel weer een geheugenkaart in het apparaat steken en dan vanaf de printer/scanner opdracht geven de scan op de geheugenkaart te zetten. Dat werkt wel weer prima: Windows herkent dan ook gelijk de geheugenkaart als extern opslagmedium waardoor ik terwijl die nog in de printer zit de bestanden er op de PC af kan halen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Koninginnedag rommelmarkten zijn altijd mooie kansen om voor leuke prijsjes oude computer troep te kopen. Voor 5 euro gister dit monster op de kop getikt:
Afbeelding
LCDtje met heel veel applets, kan je muziek mee besturen maar ook Nu.nl lezen. De toetsen zijn backlit en aan de linkerkant heb je nog 18 functietoetsen :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Dat toetsenbord komt zo uit een of ander SciFi ruimteschip :lol:

Afbeelding
*O* Vanaf dinsdagochtend is mijn MacBook weer een stukje veiliger voor glazen cola. Dan ontvang ik namelijk een heel dun silconen laagje voor over het toetsenbord, zodat er geen vuil meer in kan komen. Op de foto's ziet je er amper wat van, dus ik ben benieuwd :D

En het programma van HP heb ik daarnet gestript en alle taalbestanden behalve Nederlands en Engels eruit gehaald, het is nu nog maar 25 mb groot *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

T is inderdaad een bakbeest :)

Wij hadden vroeger op een Toshiba zo'n ding. Die was per model anders inderdaad. Het was vooral in het begin een gedoe, dat plastic was dan nogal stug en dat maakte typen niet echt leuk. Op gegeven moment werd het flexibler door het gebruik, maar na een jaar ofzo bleef het ding niet meer plakken, dus als je wilde haalde je het er toen af. Ze hebben vast iets beters op al die punten bedacht, maar ben benieuwd hoe 'ie vast blijft zitten en hoe dun dat plastic is dan en hoe het dan typt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Volgens de producent, Moshi, is het slechts 0,1 millimeter dik, op de foto's moet je zelfs heel goed kijken voordat je het ziet: http://store.moshimonde.com/clearguard- ... ayout.html

Ik vond het het proberen waard in ieder geval, de recensies die ik op meerdere plekken vind zijn erg lovend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Inderdaad, ziet er goed uit en de prijs is ook niet mis.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Stefan »

webguy schreef:Koninginnedag rommelmarkten zijn altijd mooie kansen om voor leuke prijsjes oude computer troep te kopen. Voor 5 euro gister dit monster op de kop getikt:

LCDtje met heel veel applets, kan je muziek mee besturen maar ook Nu.nl lezen. De toetsen zijn backlit en aan de linkerkant heb je nog 18 functietoetsen :)
5 euro, ik heb er 79,95 voor neergelegd. -o- Inmiddels heb ik het nieuwe model G15 (ik had over m'n oude een beker koffie geleegd... :@) , met een kleiner display (wel dezelfde resolutie), oranje toetsverlichting en maar 6 macrokeys. Maar goed, 6 stuks zijn er wel meer dan genoeg. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

:) Een kennis op facebook vertelde dat de oude versie (die ik heb) beter is. Er is overigens ook een nieuw model, de G19, met een kleurendisplay voor $200. En 18 macrokeys zijn er veel te veel ja. Helemaal met 3 banks, maar het opnemen van macros met het keyboard zonder de software te openen is wel ideaal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Het drama met mijn oude MacBook is nog niet afgelopen. De pinnetjes van de connector zijn gaan roesten ontdekte de monteur toen hij de harde schijf in een shell wilde zetten. Hij heeft nog geprobeerd of hij verbinding kon krijgen, maar nee, hij moet eerst hersteld worden. Reparatie kost minimaal 49 euro. De shell zou 25 euro kosten, maar natuurlijk alleen als hij nog aan de praat is te krijgen, anders worden mijn gegevens op een stapeltje dvd's overgezet :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Wat moet je eigenlijk met die macrokeys? :?:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Dat is een goeie vraag :) Ik ben daar nog niet helemaal uit, maar sommige dingen doe ik te vaak met teveel keystrokes. Hoe vaak ik op een dag niet bepaalde software opstart of ":)" typ, dat kan allemaal op een macrokey. Moet ik alleen wel onthouden wat wat is. Overigens heb ik het grootste probleem momenteel met dit toetsenbord en een mac, alle Ctrl toetsen zijn de Windows toets geworden op de mac, zeer irritant.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Stefan »

Ik heb er dingen onder staan zoals Firefox, Outlook, Winamp en mappen die ik vaak nodig heb. Verder is het in games wel makkelijk om bepaalde toetsen gewoon bij elkaar te hebben zonder dat de hele layout overhoop gegooid hoeft te worden. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

webguy schreef:Dat is een goeie vraag :) Ik ben daar nog niet helemaal uit, maar sommige dingen doe ik te vaak met teveel keystrokes. Hoe vaak ik op een dag niet bepaalde software opstart of ":)" typ, dat kan allemaal op een macrokey. Moet ik alleen wel onthouden wat wat is. Overigens heb ik het grootste probleem momenteel met dit toetsenbord en een mac, alle Ctrl toetsen zijn de Windows toets geworden op de mac, zeer irritant.

Kan je daar ook gecompliceerde dingen onder hangen? Zo van

Als ik mijn telefoon aansluit
druk op 1 macrokey
ga dan meteen HTC Sync starten
en synchroniseren
en dan de foto's uit de standaard map kopiëren naar een lokatie op basis van de datum (iets als C:\Foto's\2011\05\03 bijvoorbeeld)

:?:

Dat zou wel handig zijn namelijk :Y In Nokia PC Suite kon je dat altijd zelf instellen, maar HTC Sync is wat dat betreft best een K*programma :N
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Dat kan niet met dat toetsenbord, maar daar heb ik wel een leuk programmatje voor:

https://market.android.com/details?id=s ... rch_result (er is ook een gratis versie die ik gebruik, maar die wordt elke dag geupdate, wordt je gek van)

Die kan bestanden dus uploaden via Wifi naar je computer netwerk share als je op je thuisnetwerk zit en de telefoon oplaadt. Werkt perfect :) Een alternatief is Locale of Tasker, die dingen automatisch kunnen doen op je telefoon ahv locatie, etc.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Hee dat ziet er cool uit. En die ene euro ga ik ook niet dood aan :D

Oh wacht dat is met wifi. "Good bye to your USB cable" :N
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Bee schreef:Dan heb je mijn huis nog niet gezien :lol:

De internetaansluiting zit naast het keukenblok, en daar heb ik dan ook mijn Airport neergelegd. Heb er wel een verlengsnoer voor moeten kopen, want ik vond het niet zo'n goed idee om hem in het stopcontact te hangen, dat hangt namelijk boven de kookplaat :X

Aangezien ik niet echt de ruimte heb om op het aanrecht een printer neer te zetten, heb ik speciaal een klein inklapbaar modelletje gekocht (papierlade boven, uitvoerlade beneden) die ik op mijn bureau in mijn slaapkamer kon neerzetten.
Kewl :D

Ik heb net de aannemer opdracht gegeven om in mijn nieuwe huis de woonkamer en alle slaapkamers met Cat6 UTP te bedraden, inclusief wall outlets en een patchkast in de meterkast 8-)

Kost n paar centen, maar dan heb je ook wat :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten