Het Grote Blundertopic #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Ben toch blij dat die eer mij niet te beurt valt... :mrgreen:
Je hebt nog even ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Het is zelfs een dubbele blunder :oops:

Eigenlijk zijn er wat woorden weggevallen die in msn terecht zijn gekomen, maar ik bedoelde viercijferige netnummers. Maar blijkbaar is daar voor Lelystad en Deventer weer een uitzondering gemaakt in 1995...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Wel meer hoor, de Noordoostpolder is 0527
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Reiziger Delft »

De meeste netnummers hebben 4 cijfers, zie hier.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Geert »

Volgens mij gaat het weer (bijna?) mis, ik denk dat Bee probeert te zeggen dat de viercijferige netnummers meestal geen 0 op het einde hebben (uitgezonderd Lelystad en Deventer). Maar ja, dat staat er niet :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Ik snap 'm weer :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Aargh.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door tsov »

Ik mis de "Vind ik leuk"-knop hier :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Milco »

Vanavond maakte de machinist van de IC t3773 een leuk blundertje:
Vlak voor Amsterdam RAI riep hij om: 'Dames en heren, het volgende station is Amsterdam RAI, Amsterdam RAI'.
Enkele tellen later: 'Herstel, deze trein stopt niet op Amsterdam RAI, deze trein stopt niet op Amsterdam RAI'.

Hij dacht zeker dat het een sprintercity was... :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ik dacht toch dat een winkelketen als IKEA er wel aardig in geslaagd was om het winkelen zo gemakkelijk mogelijk te maken, maar zelfs daar is het me vanavond weer gelukt om een tweetal aardige blunders te begaan. :@

Het begon al in het restaurant, toen ik met zo'n handige rollator-achtige-winkelwagen-voor-dienbladen de rij voor het voer in wilde lopen. Daar stond een stalen buisvormig hekje, waarvan ik dacht dat het zo'n automatisch poortje was, maar het ging niet open. Na even wachten dacht ik dat het dan een klaphekje was dat je zelf moest open duwen. Dus ik met m'n wagentje er tegenaan: *BENG!* Mmm, ietsje harder dan maar? *KLENG!* Verdorie, zit ie nu vast ofzo? Nog harder dan maar! *KLABENG!* Bleek dat het een vast hekje was en dat de inloop-opening van de rij er gewoon naast zat. Het was zo'n Efteling-achtige slingerende rij en ik kwam erachter door de verbaasde blikken van de andere klanten... :@

Blunder #2 was gelukkig wat minder opvallend voor het andere winkelende publiek. Na het eten liepen we de showroom in en omdat één van de meiden uit ons gezelschap nogal grootse plannen had, wilden we samen een winkelwagentje halen, maar die bleken alleen beneden te staan. De enige roltrap ging alleen naar boven, maar gelukkig was ernaast een lift. Dus wij stappen in die lift en drukken op knopje 1, maar vervolgens gebeurde er niks. Ik druk op de deur-sluiten-knop en we beginnen een gesprek. Vriendin E: "Wat een trage lift is dit!" Ik: "Nou inderdaad, zouden we er al zijn?" Vervolgens maakten we een grapje over vastzitten in de lift, compleet met gegil en hulpgeroep. Gaat de liftdeur op een gegeven moment weer open en blijkt dat we nog steeds op de tweede verdieping zijn... -o-

Dus wij stappen uit, worden we door een medewerker op een enorm bord pal naast de lift gewezen: "Na 19 uur gaat deze lift alleen nog naar boven" en vervolgens voegde hij er nog fijntjes aan toe dat we hier nog helemaal geen wagentje nodig hadden, maar pas beneden in het zelfbedieningsmagazijn. Fijn, die éénrichtingsstructuur bij IKEA... :')
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ardan »

Find_your_spot leest op van een bord op station Hengelooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.
'Bij Syntus reist u met een kakieren paardje!'
Ik: 'Hiiiiiihihihihihi!' (hinniken dus)
Hij bedoelde natuurlijk een papieren kaartje :lol:
Hilariteit alom bij mij, hem en Joshua xD
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Hahaha :lol: Gelukkig, dan ben ik niet de enige die leesvauten maakt. Gisteren was ik samen met een vriendin een appel-kruimeltaart aan het bakken (ja i know, über-truttig) en onderwijl dat ik bezig was, las ik de instructies op van het pak: "Vet de taartvorm in, gebruik boter of een baksteen" Moest natuurlijk zijn: Bakspray... :P
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Vanmiddag een verkeerde afslag genomen tijdens het rijden van een toeristische route opweg naar huis; na een ruime kilometer stonden we aan het einde van het asfaltweggetje stil, hmm dit is niet de juiste route geloof ik...
Keren niet mogelijk dus dan maar gewoon terug achteruit, ach met 30 km/u (max. achteruitrijsnelheid van de auto) ben je zo weer terug. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Hmm, volgens mij heeft iemand MijnING gesloopt. De site zegt namelijk bij zowel mij als bij een vriend dat we geen TAN-codes hebben geactiveerd :| Vanmiddag deed alles het nog, dus een blunder van de ING :mrgreen:

Verder vanmiddag in de AH een cassiere die mij 24 zegels moest geven maar er maar 14 gaf. Ze had het gelukkig ook zelf door :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ik was vandaag aan het stadten met een vriendin en we gingen bij een niet-nader-te-noemen-electronica-winkelketen naar binnen om naar 3D-LED-tv's te kijken. We bespraken net dat we daar het winkelpersoneel nogal opdringerig vonden en je daar nooit eens rustig rond kunt kijken zonder dat een er een kale dikke verkoper in je nek staat te hijgen. Uit pure meligheid begonnen we daarop een nagespeelde klant-verkoper-dialoog:

Ik: "Waarmee kan ik u helpen mevrouw? HIJG HIJG!"
Zij: "NERGENS MEE! IK WIL NIET GEHOLPEN WORDEN!!!"

Blijkt dat er achter ons zo'n hijgerige verkoper was genaderd, die toen maar snel weer afdroop. Overigens zijn we in de nog geen 5 minuten dat we daar binnen waren 3x lastig gevallen door verkopers, die overigens niets hadden meegekregen van ons rollenspel. :')
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Bij de bouwmarkt hier hebben ze ook een tijdje iemand in dienst gehad die over-behulpzaam was, tegenwoordig zie ik hem nooit meer dus volgens mij heeft hij een andere baan.
Je kon eerst geen seconde rustig iets bekijken of hij stond al te ouwe hoeren, en meestal nog verkeerde adviezen of onjuiste informatie te geven ook...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Het ligt geloof ik bij die niet-nader-te-noemen-keten ook erg welke vestiging. In Utrecht zijn ze redelijk opdringerig, maar die winkel is ook veel te klein opgezet, gek wordt je daar. In Ede en Arnhem valt het gelukkig mee...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Hmm, volgens mij heeft iemand MijnING gesloopt. De site zegt namelijk bij zowel mij als bij een vriend dat we geen TAN-codes hebben geactiveerd :| Vanmiddag deed alles het nog, dus een blunder van de ING :mrgreen:
De beveiliging van de ING is sowieso minder goed dan die van de andere banken. -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Wel stukken gebruikersvriendelijker dan dat je elke keer weer een Random Reader bij de hand moet hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Inderdaad, ik heb zelfs een app voor mn telefoon die gewoon mn code snapt als het SMSje binnenkomt. Voor de Android & ING gebruikers: EasyTAN
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

webguy schreef:Inderdaad, ik heb zelfs een app voor mn telefoon die gewoon mn code snapt als het SMSje binnenkomt. Voor de Android & ING gebruikers: EasyTAN
Ach gewoon het smsje lezen is ook niet zo´n probleem toch, hoef ik geen extra App voor te hebben.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ook Duitsers kunnen blunderen trouwens: Gênante tikfouten bij Eurovisie Songfestival

Per ongeluk een w aan Schulen toegevoegd, zodat het Schwulen werd. Dat staat voor homo, dus opeens 65.000 boekjes waarin een actiedag voor homo's werd aangekondigd. Het boekje was ook al vertaald naar het Engels, en dus ook 35.000 boekjes met een Gay's day of action....

En natuurlijk staat op de voorkant van het boekje niet Welcome maar Wielcome :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Me moeder had destijds in het Duitse campingreglement zo'n zelfde foutje gemaakt; "je mag andere kampeerders niet kapot maken"
Er had moeten staan dat je andere kampeerders niet mag storen, in het Duits is storen en kapot maken bijna hetzelfde woord.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dafdriver »

Vorige week 2 blunders gemaakt tijdens 1 klusje. Aangezien mijn navigatie niet aan de sigarettenaansteker kon worden opgeladen in de oldtimer moest er even uitgezocht worden waarom dat niet mogelijk was. Na een kleine zoekactie het probleem gevonden. D'r was er ooit iemand daar driftig mee aan het beunhazen geweest wat resulteerde dat ik opnieuw de draadjes aan elkaar mocht gaan verbinden maar dan wel op een wijze dat ze vandaag maar ook niet morgen en ook niet over 10 jaar zonder serieuze ingrepen van elkaar gescheiden worden. Gelukkig nog een voorraadje AMPtjes liggen thuis dus die voorraad maar eens aangesproken. Driftig alles aan elkaar geknepen en toen de boel samen smelten met behulp van een aansteker. Driftig thuis het halve huis om zijn kop gezet om een aansteker te zoeken en eindelijk die gevonden en de AMPtjes dicht gesmolten. Kijk ik daarna op het dashboard waar ik allerlei spulletjes had neergelegd en wat zie ik... Een aansteker liggen tussen de rest van wat daar neergelegd was! Na gedane arbeid uiteraard alles opruimen draai ik met mijn duffe hoofd het voorraad bakje met AMPtjes om afijn dat lag dus overal en nergens verspreid in en naast de auto, had ik nog meer om op te ruimen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

Navigatie in een oldtimer :cry:

Kaartlezen ftw
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten