OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door JeePee »

Nog lange niet :) Er komt nog een overkapping over de perrons en nog wel meer dingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Ah, dat verklaart een hoop, vond het voor een nieuw busstation namelijk nog best treurig...

Het verhaal van vanmiddag kreeg trouwens nog een vervolg. In Amersfoort moest ik overstappen richting Duivendrecht, en dat was een internationale trein uit Duitsland. Maar op vertrektijd vertrokken we maar niet, pas vijf minuten na vertrektijd gingen we weg. Een omroep maakte ook duidelijk waarom: Tussen Apeldoorn en Amersfoort was van rijtuig 8 een raam uit een deur verdwenen, waardoor het rijtuig ontruimd moest worden en daarna moest worden afgesloten. Er werd ook nog omgeroepen dat iemand drie tassen en een trui was vergeten mee te nemen bij die ontruiming. Toen de persoon met al die tassen langsliep vroeg ik mij daadwerkelijk af hoe je zulke grote tassen nu zomaar kon vergeten. Die man kon ze niet eens in zijn eentje dragen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Gekke vraag. Na een enerverend dagje ben ik net om 00:25 ingestapt op Utrecht Centraal in de richting van Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal.

Kan iemand mij verklaren waarom deze trein soms wel en soms niet op Bijlmer ArenA stopt? Zojuist stopte hij wel op Bijlmer. Dit stond op Utrecht Centraal op de CTA wel vermeld, maar in de Trein app is deze stop nergens te vinden. Ook de CTA van Bijlmer ArenA vertoonde 0,0 leven.

Wie weet waarom dit zo is?

Inmiddels staan we al 10 min stil naast Strandvliet en is er nog niks omgeroepen. Wat nu?
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door STF »

Door de pijp van het toilet naar buiten kruipen en naar huis lopen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

Justin schreef:Zag verder bij aankomst dat ze TBP's aan het installeren waren op Ddr...
En vandaag deden de TBP's langs perronspoor 1 :). Die van Spoor 15 bleef op zwart staan voorlopig.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Thom91 »

find_your_spot schreef:Gekke vraag. Na een enerverend dagje ben ik net om 00:25 ingestapt op Utrecht Centraal in de richting van Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal.

Kan iemand mij verklaren waarom deze trein soms wel en soms niet op Bijlmer ArenA stopt? Zojuist stopte hij wel op Bijlmer. Dit stond op Utrecht Centraal op de CTA wel vermeld, maar in de Trein app is deze stop nergens te vinden. Ook de CTA van Bijlmer ArenA vertoonde 0,0 leven.

Wie weet waarom dit zo is?

Inmiddels staan we al 10 min stil naast Strandvliet en is er nog niks omgeroepen. Wat nu?
eigenlijk stopt die daar nooit
de eerste nachtnet trein stopt er overigens wel waarna alle latere bijlmer arena wel overslaan.
Foutje denk ik ;)
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Justin schreef: heeft Breda nog spoor 2-8,
Spoor 2 word nooit gebruikt voor passagierstreinen dus dan blijven spoor 3-8 over.
Spoor 3: s1900 en s3600
Spoor 4: s13600
Spoor 5: s900
Spoor 6: s1900 en s3600
Spoor 7: Word niet zo heel veel gebruikt
Spoor 8: s2200

In principe is spoor 7 altijd vrij.(op een enkele keer na). Maar volgens mij willen ze de Fyra altijd van spoor 5 laten vertrekken. Aangezien op dat perron een hokje staat voor de rangeerders.
Laatst gewijzigd door Michael op wo 04 mei 2011, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Spoor 2 in Breda is jarenlang voor het keren van de s2200 gebruikt, dus je kunt er indien nodig best een trein heensturen. Moeten ze alleen niet vergeten tijdig het hek voor de trap te openen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

klopt. Maar dat doen ze nou niet meer. En met de sporen 3-8 heb je eigenlijk genoeg aan. Want spoor 7 word maar een enkele keer gebruikt
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Michael schreef: Spoor 8: s200
Dat denk ik niet :mrgreen:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Sorry moest de s2200 zijn. ik heb het aangepast.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Milco »

Gisteren zijn mijn vader en ik zowat het hele land doorgereden met de trein, op het Blokker Dagkaartje.

We kwamen gisterochtend aan op het perron van Almere Buiten, staan er 3 'controleurs' die van iedereen die het perron opkomt het kaartje te controleren. Mevrouw de controleur vraagt aan mij of ik een kaartje heb. Ik zeg dat ik hem even uit mijn tas moet pakken. Ik haal hem uit mijn tas en geef de Blokker Dagkaart aan mevrouw. Deze was nog niet gestempeld; dat wilde ik op het perron doen.
Mevrouw kijkt stomverbaasd naar het kaartje, en vraagt aan mij: 'Is dit alleen voor jou?'
Mijn vader zei: 'Nee, het is een dagkaart voor twee personen, dit staat ook op het kaartje zelf.'

Toen keek mevrouw de controleur nog even met een verbaasd gezicht naar het kaartje en gaf het terug aan mij.
Toen wees ze naar de stempelautomaat en zei: 'Kijk, daar kun je je kaartje stempelen.'
Als of ik dat nog niet wist... :roll: Waarom liep ik anders met een ongestempeld kaartje het perron op...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

Je wilt niet weten hoeveel mensen niet weten waar die stempelautomaten staan. Zeker niet sinds een gedeelte niet eens meer gebruikt kan worden. Wordt er een keer service verleend, *O* is het weer niet goed. -o- Niet iedereen heeft zoveel reiservaring als Milco :wink:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Milco »

Da's waar.
Maar mevrouw zei het ook op een toon alsof ze tegen een klein kind praatte.
En hoe ze naar ons kaartje keek... Ze moest kaartjes controleren, maar wist schijnbaar niet hoe een dagkaart eruit zag... En dan nog aan mij vragen of het kaartje alleen voor mij was. Er staat duidelijk op het kaartje 'Dagkaart voor twee personen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Milco1995 schreef: Maar mevrouw zei het ook op een toon alsof ze tegen een klein kind praatte.
Heb je dat tegen die mevrouw gezegd dat je geen klein kind meer bent?
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:Je wilt niet weten hoeveel mensen niet weten waar die stempelautomaten staan. Zeker niet sinds een gedeelte niet eens meer gebruikt kan worden. Wordt er een keer service verleend, *O* is het weer niet goed. -o- Niet iedereen heeft zoveel reiservaring als Milco :wink:
Er zijn ook op Asd nog bergen mensen die totaal niet kunnen vinden waar ze moeten Inchecken, of als excuus hebben dat het loket gesloten was, en er een rij bij "de" automaat stond.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Er kan geen rij bij de automaat staan? :?:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door ODRAIL »

Ennes schreef:
Klaasje schreef:Er zijn ook op Asd nog bergen mensen die totaal niet kunnen vinden waar ze moeten Inchecken, of als excuus hebben dat het loket gesloten was, en er een rij bij "de" automaat stond.
En op Rtd struikel je bijna over de palen als je niet goed oplet :?.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

In Amsterdam staan bij twee van de drie tunnels poortjes, dus als je die niet kan vinden moet je (helaas) toch echt blind zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Het viel me op Koninginnedag wel op dat er voor de automaten in Hoorn een stuk of 10 mensen per automaat in de rij stonden, en dat er bijna niemand met de chip opweg was. Dat dan recent de helft van de automaten zijn weggehaald helpt natuurlijk niet echt op zo'n dag dat alle incidentele reizigers een keertje een vervoerbewijs nodig hebben.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:Er kan geen rij bij de automaat staan? :?:
Ik heb niet zo vaak automaten in Amsterdam bekeken, maar het aantal keer dat ik in Utrecht echt rijen bij de automaat heb gezien (lees: meer dan 1 tot 2 wachtenden per automaat) is 1x per jaar (koninginnedag).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Spoor 2 in Breda is jarenlang voor het keren van de s2200 gebruikt, dus je kunt er indien nodig best een trein heensturen. Moeten ze alleen niet vergeten tijdig het hek voor de trap te openen :wink:
Daarom dus ;-).

Heb vaak zat de s2200 vanaf Ddr naar Bd moeten nemen toen ik nog in Bd werkte... en kwam toen aan op spoor 2 gewoon. En ben me wel gewoon bewust van de situatie hoor :).

U snapt het wel ;-).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door webguy »

Vakantiedienstregeling :( Gelukkig maar een keer naar mn stage, maar de reis Arnhem - Bunnik wordt 33% langer omdat de s17400 niet rijdt en je dus 15 minuten op Db moet staan. Alternatief is om terug te steken via Ut...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Spoor 2 in Breda is jarenlang voor het keren van de s2200 gebruikt, dus je kunt er indien nodig best een trein heensturen. Moeten ze alleen niet vergeten tijdig het hek voor de trap te openen :wink:
Hela hola, het is niet voor alle materieeltypes toegestaan om te halteren op spoor 2 in Bd omdat dat perron veel hoger is dan gebruikelijk. Toen we daar destijds keerden met de s2200 hadden we strikte orders dat alleen de materieeltypes VIRM en DDAR daar reizigers mochten laten in- en uitstappen, omdat daarmee het verschil tussen perron- en vloerhoogte het kleinste is. En zelfs vanuit die materieelsoorten is het nog een stap naar boven, kan je nagaan. Bv. Mat '64, SGMm, ICMm en ICRm zijn niet geschikt voor zo'n hoog perron, laat staan de 'lagevloer'-SLT.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Stefan »

"Denkt u bij het verlaten van de trein aan de opstap van een kleine meter de lucht in."

:mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten