Mag ik even kwijt #79

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Fles »

Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Ennes »

Maar... er zit wel een goeie kreukelzone in
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Michael »

Volgens mij zijn ze daar niet echt slim. Gewoon met een behoorlijk tempo op die muur af rijden :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Noord Hollandse humor ofzo...? :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Fles »

Michael schreef:Volgens mij zijn ze daar niet echt slim. Gewoon met een behoorlijk tempo op die muur af rijden :lol:
Het was vast een test ergens voor :P

Maar dan nog, tamelijk redneck-style uitgevoerd :')
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Caspar »

Zaterdag vlieg ik met een vriend naar Boekarest voor een paar dagen citytrip. Als het weer een beetje aardig is dan gaan we ook nog 1 dagje met de trein de bergen in bij Sinaia, 125 km ten Noorden van Boekarest. Helaas regent het in Roemenië al dagenlang, en zijn de voorspellingen voor de komende week niet anders...

(gelukkig roept een Prorail paraplu daar geen agressie op... :lol: )

Regenen tot daar aan toe, maar het wordt steeds gekker met het weer daar:
Afbeelding
Dit is nu, -3.6 graden... Dat wordt handschoenen en extra warme trui meenemen :shock:
Laatst gewijzigd door Caspar op do 05 mei 2011, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Fles »

Goh, jij hebt het maar zwaar zie ik ;)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Joshua »

Ik ben aan het kijken naar een Spiegelreflexcamera. Het is voor mij nogal onbekend gebied foto's te maken met een spiegelreflexcamera. Maar ik vind foto's maken gewoon leuk (niet alleen van OV maar ook van andere dingen).
Mensen die hier misschien een bepaald model aanraden?

Momenteel heb ik een superzoom camera. De Olympus SP-800UZ. Ben er eigenlijk wel tevreden mee maar wil gewoon voor het echte werk gaan.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Caspar »

Fles schreef:Goh, jij hebt het maar zwaar zie ik ;)
Pff ja zeg. Nou viel ik ook al in slaap op de bank :oops: Maarach, blijkbaar is er intussentijd niet zo veel gebeurd; toen ik in slaap viel ging het over Osama Bin Laden op de TV, en toen ik net wakker werd ging het ook over Osama Bin Laden. Alleen andere presentator en andere studiogast met ander decor en uurtje later...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door STF »

Wat een inspecties vandaag zeg; eerst het Luxemburgse ministerie dat de keuken, het sanitair en het kampeerterrein kwam controleren en daarna campinggids Kosmos.
Meestal komen dat soort inspecteurs vlak voor of vlak na het hoogseizoen langs.

Ze waren dik tevreden, alleen blijven ze elke keer weer zeuren over een schutting om het afval heen... Wij willen dat beslist niet want na 1 keer hoogwater is je schutting gegarandeerd weg gespoeld of op zijn minst totaal kapot gedrukt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Dexter »

Uit eten gaan tijdens de dodenherdenking is een aparte gewaarwording... We gingen vandaag met 2 collega's uit eten. Even voor 20 uur kwam de bediening even langs bij alle tafels om iedereen in te lichten dat om 20 uur de muziek zou worden uitgezet en iedereen even stil was, dus dat daarom het hoofdgerecht enigzins vertraagd zou zijn. En inderdaad, om 20 uur ging de muziek uit en iedereen was meteen stil. Ook de mensen van de bediening, in de keuken en achter de bar stonden stil. Om 20:02 uur ging de muziek weer aan en ging iedereen weer vrolijk verder met eten en kletsen. Het was alsof de tijd even bevroren was.

Overigens hadden we het niet met opzet zo gepland, maar kwam het zo uit om vandaag rond deze tijd uit eten te gaan. En aangezien het best druk was, dus zo waren er meer mensen. Maar iedereen gedroeg zich respectvol en was stil. En zo hoort het natuurlijk ook.
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Joshua »

ik liep om 20 uur over Station Nijmegen heen en alle winkels gingen dicht. De Kiosken, Smullers, Ticket & Service, enz.
Behalve de AH to GO, die bleven gewoon open. Want tja je zou maar 2 minuten omzet missen. Beetje respectloos naar mijn mening.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door STF »

In het restaurant in Amsterdam waar ik werkte deden we niet mee aan dodenherdenking, zou ook niet erg veel nut hebben met een zaal vol met buitenlandse gasten...

Ik had vandaag trouwens niet eens in de gaten dat het 4 mei was want ik zat vanavond rond 22 uur op de GVB site te kijken en zag een mededeling staan over de dodenherdenking dus keek eens op de kalender welke dag het eigenlijk 4 mei is. :lol:
Komt natuurlijk ook omdat we vanwege een storing de radio vandaag op een Duitse zender hadden staan i.p.v. een Nederlandse. :wink:

Vroeger moesten mijn vriendjes en ik altijd van onze ouders verplicht meedoen met de dodenherdenking, maar elk jaar waren we zomaar kwijt van zo ongeveer 19.45 tot 20.15 uur. Wij liepen gewoon diep het bos in en verstopten ons daar ergens. :mrgreen:
Op een gegeven moment begonnen onze ouders wel door te krijgen dat we elk jaar kwijt te laat terug waren rond die tijd dus begonnen ze te waarschuwen dat we na 19.30 uur de deur niet meer uit mochten omdat de dodenherdenking zo zou gaan beginnen, kortom we begonnen elk jaar vroeger kwijt te raken op 4 mei. :Y
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Justin »

Joshua schreef:ik liep om 20 uur over Station Nijmegen heen en alle winkels gingen dicht. De Kiosken, Smullers, Ticket & Service, enz.
Behalve de AH to GO, die bleven gewoon open. Want tja je zou maar 2 minuten omzet missen. Beetje respectloos naar mijn mening.
De AH to Go op Ddr was juist gesloten van 19:55 tot 20:05 ...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Suus »

Lang geleden bij de McDonald's moesten we om 19:55 stoppen met de productie, ook als er gasten waren die dingen bestelden. In de vier minuten die volgden maakte we een klein beetje schoon, en om 19:59 moesten we allemaal bij de counter gaan staan en gingen de muziek en de TV's uit. En om 20:02 gingen we dan weer terug aan het werk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Ennes »

Dit jaar eens gelukkig geen last gehad van ongeduldige onbeschofte reizigers die precies om 20.00 uur moesten weten waar en hoe laat hun trein vertrok. op een enkeling na die door de hal liep stond vrijwel iedereen even stil. en het was ook echt muisstil in het station.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Cookie »

Joshua schreef:Ik ben aan het kijken naar een Spiegelreflexcamera. Het is voor mij nogal onbekend gebied foto's te maken met een spiegelreflexcamera. Maar ik vind foto's maken gewoon leuk (niet alleen van OV maar ook van andere dingen).
Mensen die hier misschien een bepaald model aanraden?
Tsja, belangrijk is dat je gelijk voor een merk kiest waar je bij wilt blijven. Als je een Canon lens koopt, dan zal deze niet op een Nikonlens passen en andersom.

Weet niet hoe het met de huidige modellen zit, maar toen ik in 2008 mijn dSLR (digitale spiegelreflexcamera) kocht waren de kitlensen bij sommige camera's vrij slecht. Je kunt dan beter wat meer investeren in de lens dan in de body (de camera zonder lens daarbij). Verder zou ik je ook willen aanraden om goed te kijken welke camera lekker in de hand ligt: er zit behoorlijk verschil tussen!

Verder moet je er rekening mee houden dat je door een zoeker kijkt, in plaats van dat het te fotograferen object op een schermpje verschijnt. Er zijn modellen die dat wel kunnen, maar daar zul je dan op moeten zoeken. Het kijken door de zoeker went overigens vrij snel moet ik zeggen en ik vind het ook prettiger :) .

Als je verder nog specifieke vragen hebt: stel ze gerust :) .
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Ennes »

Cookie schreef:
Joshua schreef:Ik ben aan het kijken naar een Spiegelreflexcamera. Het is voor mij nogal onbekend gebied foto's te maken met een spiegelreflexcamera. Maar ik vind foto's maken gewoon leuk (niet alleen van OV maar ook van andere dingen).
Mensen die hier misschien een bepaald model aanraden?
Tsja, belangrijk is dat je gelijk voor een merk kiest waar je bij wilt blijven. Als je een Canon lens koopt, dan zal deze niet op een Nikonlens passen en andersom.

Weet niet hoe het met de huidige modellen zit, maar toen ik in 2008 mijn dSLR (digitale spiegelreflexcamera) kocht waren de kitlensen bij sommige camera's vrij slecht. Je kunt dan beter wat meer investeren in de lens dan in de body (de camera zonder lens daarbij). Verder zou ik je ook willen aanraden om goed te kijken welke camera lekker in de hand ligt: er zit behoorlijk verschil tussen!

Verder moet je er rekening mee houden dat je door een zoeker kijkt, in plaats van dat het te fotograferen object op een schermpje verschijnt. Er zijn modellen die dat wel kunnen, maar daar zul je dan op moeten zoeken. Het kijken door de zoeker went overigens vrij snel moet ik zeggen en ik vind het ook prettiger :) .

Als je verder nog specifieke vragen hebt: stel ze gerust :) .
Wat cookie aangeeft, kitlenzen zijn inderdaad vaak van mindere kwaliteit.
Verder laat je niet teveel verleiden door het gigantische aantal pixels die sommige camera´s genereren. (er zijn camera´s met wel tot 25 mpx, terwijl je met 13mpx ook foto´s kan maken die je haarscherp tot posterformaat kan laten printen).
Verder is het gewoon van belang, wat wil je met je camera, Canon bv heeft bij enkele camera´s een wat uitgebreidere mogelijkheid voor video) waarbij je voor een kit evenveel betaalt als voor een Nikon waarbij dan weer een betere lens zit.
Kijk ook wat je wil qua objectief, een vast of een zoom, enz enz
En bovenal natuurlijk in welke prijsklasse wil je een camera kopen.
Laat je gewoon goed adviseren bij "een aantal" speciaalzaken. Geef aan wat je ermee wilt doen, en maak daaruit tenslotte je keuze.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Michael »

Bee schreef:Lang geleden bij de McDonald's moesten we om 19:55 stoppen met de productie, ook als er gasten waren die dingen bestelden. In de vier minuten die volgden maakte we een klein beetje schoon, en om 19:59 moesten we allemaal bij de counter gaan staan en gingen de muziek en de TV's uit. En om 20:02 gingen we dan weer terug aan het werk.
Ook wij hebben gisteren bij de McDonald's 2 minuten stilgestaan. dus iets voor 20.00 stopten we met bestellingen aannemen/productie. zodat we om 20.00 2 minuten stilte konden houden. en heel de McDonalds inclusief de gasten was muisstil. Alleen moest een collega het verpesten want die moest zonodig weer de Grill omlaag doen waardoor dus gepiep te horen was. En er ging ook nog eens een timer af. Dus na die 2 minuten stilte heeft de manager die collega even aangesproken
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door find_your_spot »

Vanochtend vroeg sms'de htm_tram mij of ik mee wilde naar het drielandenpunt.

Ik vroeg hem of hij dan betaald... :6
For Your Railroad Adventures
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Gertjan »

Ik stond gister van 19.58 tot 20.03 stil op Gr. Bij aankomst de reizigers even geïnformeerd dat het bijna 20.00 uur was, en heel mn trein was ook stil. Had voor de netheid even de snelschakelaar uit gezet, dus het was echt muisstil (geen klimaatbeheersing die aan het blazen is etc)
Was wel apart om mee te maken (zit 3 jaar bij het spoor, en dit was de 1e keer dat ik tijdens de herdenking aan het werk was)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Michael »

Dinsdag word een spannende dag voor mij. Dan word ik medisch gekeurd voor de bus
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef:Dinsdag word een spannende dag voor mij. Dan word ik medisch gekeurd voor de bus
Heb je je psychologische test al achter de rug dan?

Tip van FYS:
Sowieso niet handig om ergens over te zwijgen want met bloed en urine onderzoek komen ze er gegarandeerd achter.
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Michael »

Psygologische test heb ik nog niet gehad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten